Vinkkejä miten EI saada työpaikkaa!
Listataan välillä näin päin! :)
Eli vinkkejä, mitä kirjoittaa hakemukseen, ETTEI tule valituksi!
Voin aloittaa:
- kerrot olevasi raskaana tai mahdollisesti raskaus on suunnitteilla
Kommentit (52)
Ei tarvitse kuin olla pitkäaikaistyötön, yleensä se riittää enemmän kuin tarpeeksi. Toki ei tehoa silloin, jos työkkäri lähettää sinulle työtarjouksen palkkatukipaikasta, johon nimenomaan halutaan pitkäaikaistyöttömiä. Niin ja ihan tosielämässä ei kannata syyllistyä kovin koviin ylilyönteihin huonoa vaikutusta luodessa, koska se herkästi antaa työnantajalle vaikutelman tahallisuudesta, mikä sitten yleensä raportoidaan työkkärille, seurauksenaan karenssi.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:01"]Ei tarvitse kuin olla pitkäaikaistyötön, yleensä se riittää enemmän kuin tarpeeksi. Toki ei tehoa silloin, jos työkkäri lähettää sinulle työtarjouksen palkkatukipaikasta, johon nimenomaan halutaan pitkäaikaistyöttömiä. Niin ja ihan tosielämässä ei kannata syyllistyä kovin koviin ylilyönteihin huonoa vaikutusta luodessa, koska se herkästi antaa työnantajalle vaikutelman tahallisuudesta, mikä sitten yleensä raportoidaan työkkärille, seurauksenaan karenssi.
[/quote]paskat ne mitään raportoi, ei niitä kiinnosta eikä niillä ole aikaa
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:57"]Ja jos ei haittaa pienemmät tuet, niin jättää vaan vastaamatta, tai menemättä työkkärin sovituille ajoille, niin tulee karenssi. Sitten toimeentulotukihakemus vetämään. [/quote]Sitäpaitsi sillä karenssilla ei ole mitään merkitystä koska laki takaa toimeentulotuen jokaiselle näissä tilanteissa. Siinä vaan toimeentulotuen määrä kasvaa kun työkkärin raha jää pois.
[/quote]
Toimeentulotuen perusosaa alennetaan työvoimapoliittisesti paheksuttavan menettelyn johdosta, eli kyllä vaan on merkitystä. Lisäksi suhteellisen monella ei edes ole oikeutta toimeentulotukeen työmarkkinatuen päälle, koska menot ovat niin pienet. Puhumattakaan ansiosidonnaisella olevista.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:01"]
paskat ne mitään raportoi, ei niitä kiinnosta eikä niillä ole aikaa
[/quote]
Kyllä niiden jotain pitää työkkärille vastata, kun kysytään onko työnhakija hakenut paikkaa. Ja yleisesti ottaen sossupummien arvostus ei ole kovin korkealla työnantajien/kapitalistien keskuudessa, joten ilmianto tehdään enemmän kuin mielellään.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:57"]Ja jos ei haittaa pienemmät tuet, niin jättää vaan vastaamatta, tai menemättä työkkärin sovituille ajoille, niin tulee karenssi. Sitten toimeentulotukihakemus vetämään. [/quote]Sitäpaitsi sillä karenssilla ei ole mitään merkitystä koska laki takaa toimeentulotuen jokaiselle näissä tilanteissa. Siinä vaan toimeentulotuen määrä kasvaa kun työkkärin raha jää pois.
[/quote]
Toimeentulotuen perusosaa alennetaan työvoimapoliittisesti paheksuttavan menettelyn johdosta, eli kyllä vaan on merkitystä. Lisäksi suhteellisen monella ei edes ole oikeutta toimeentulotukeen työmarkkinatuen päälle, koska menot ovat niin pienet. Puhumattakaan ansiosidonnaisella olevista.
[/quote]Ideahan juuri on että toimii niin ettei sitä voida tulkita paheksuttavaksi. Tässä ketjussa nelonen on paras. Kaikki muut enemmän tai vähemmän ylilyöntejä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:00"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:57"]Ja jos ei haittaa pienemmät tuet, niin jättää vaan vastaamatta, tai menemättä työkkärin sovituille ajoille, niin tulee karenssi. Sitten toimeentulotukihakemus vetämään. [/quote]Sitäpaitsi sillä karenssilla ei ole mitään merkitystä koska laki takaa toimeentulotuen jokaiselle näissä tilanteissa. Siinä vaan toimeentulotuen määrä kasvaa kun työkkärin raha jää pois. [/quote] Toimeentulotuen perusosaa alennetaan työvoimapoliittisesti paheksuttavan menettelyn johdosta, eli kyllä vaan on merkitystä. Lisäksi suhteellisen monella ei edes ole oikeutta toimeentulotukeen työmarkkinatuen päälle, koska menot ovat niin pienet. Puhumattakaan ansiosidonnaisella olevista. [/quote]Ideahan juuri on että toimii niin ettei sitä voida tulkita paheksuttavaksi. Tässä ketjussa nelonen on paras. Kaikki muut enemmän tai vähemmän ylilyöntejä.
[/quote]
Niin mutta ei ne maksa mitään toimeentulotukea, jos olet oikeutettu työttömyystukeen. Ne vaan sanoo että mene työkkäriin, siksi se karenssi sinne pitää ensin hommata.
Joskus tuntuu että toi tukiviidakossa surffailu ja töiden välttely on paljon raskaampaa ja enemmän aikaa vievää kun ihan työnteko.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:20"]
Niin mutta ei ne maksa mitään toimeentulotukea, jos olet oikeutettu työttömyystukeen. Ne vaan sanoo että mene työkkäriin, siksi se karenssi sinne pitää ensin hommata.
[/quote]
Toimeentulotukea voi saada (ja useimmat myös saavat), jos työmarkkinatuki ei riitä toimeentulotukinormin mukaisiin menoihin. Sinällään toimeentulotuen perusosa on kyllä selvästi alempi kuin työmarkkinatuki ja se alenee entisestään (jopa 40%) jos olet saanut työkkäristä karenssin.
Et vastaa puheluihin, yksinkertaista.
Mene paikkaan reilusti etuajassa. Siitä ei voi tuomita (toisin kuin myöhästymisestä) mutta se todennäköisesti vituttaa haastattelijaa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:34"]Mene paikkaan reilusti etuajassa. Siitä ei voi tuomita (toisin kuin myöhästymisestä) mutta se todennäköisesti vituttaa haastattelijaa.
[/quote]Jep ja se kakara paskat housussa ehtii haista hyvän aikaa odotustilassa. Samoin se labbari ehtii kuolata aika monta paikkaa. :=))
Venyttelet hartioitasi vaivihkaa. Valitat että ovat jumissa usein. Puhallat myös olkapäältä mielikuvitusystäväsi pois istumasta. Sanot ohimennen että lapsesi ovat kovin sairastelevaisia.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:20"]
Niin mutta ei ne maksa mitään toimeentulotukea, jos olet oikeutettu työttömyystukeen. Ne vaan sanoo että mene työkkäriin, siksi se karenssi sinne pitää ensin hommata.
[/quote]
Toimeentulotukea voi saada (ja useimmat myös saavat), jos työmarkkinatuki ei riitä toimeentulotukinormin mukaisiin menoihin. Sinällään toimeentulotuen perusosa on kyllä selvästi alempi kuin työmarkkinatuki ja se alenee entisestään (jopa 40%) jos olet saanut työkkäristä karenssin.
[/quote]
Lisäksi kannattaa huomioida, että mikäli hakija on avo- tai avioliitossa työmarkkinatukeen sillä ei ole vaikutusta, mutta toimeentulotukea haetaan aina yhtenä ruokakuntana. Jos puolison tuloilla voi elää 2 ihmistä (tai perhe), niin sitäpä onkin äkkiä kokonaan tuloton.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:34"]Mene paikkaan reilusti etuajassa. Siitä ei voi tuomita (toisin kuin myöhästymisestä) mutta se todennäköisesti vituttaa haastattelijaa.
[/quote]Jep ja se kakara paskat housussa ehtii haista hyvän aikaa odotustilassa. Samoin se labbari ehtii kuolata aika monta paikkaa. :=))
[/quote]
Siinä odotusaikana lyöttäännyt puheisiin kaikkien ohikulkevien kanssa ja seuraat niitä työpisteille turisemaan mukavia ja häiritsemään työntekoa.
Ota viinapullo sivutaskuun että korkki näkyy, täytä vaikka vedellä ja ota hiukka välillä. röyhtäse äläkä kerro että siinä on vain vettä.
Ihan liian läpinäkyvä tuo 44:n ehdotus. Yhdistetty vanhan viinan ja hien haju toimii paljon paremmin.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:00"]
Ota viinapullo sivutaskuun että korkki näkyy, täytä vaikka vedellä ja ota hiukka välillä. röyhtäse äläkä kerro että siinä on vain vettä.
[/quote]
Tuolla et saa itsellesi muuta kuin karenssia
käsittämättömän kädettömät ja saamattomat pitkäaikaistyöttömät sitten viikkojen kuluttua ihmettelevät suuresti että miksi on "rahat poikki" kun on tuo työnhaku päässyt katkeamaan.
oisko sen takia, että ettet ole ilmoittanut työkkäriin mitään siitä työpaikkaosoituksesta joka sulle laitettiin kuukausi sitten. "kyllä ne lupas sieltä teille ilmoittaa"... ai miten niin "ne" ilmoittaa sun puolesta sun työnhakuun kuuluvaa asiaa. oletko sä antanut niille jonkun valtakir
jan että "ne" voi hoitaa sun asioita? ei täällä ole sellaisesta mitään tietoa? kuka sulle lupas ja mitä lupas? "no kyllä ne sieltä sano että ne sitten ilmoittaa" vänkää vielä. joo ei ne ilmoita. se pitäis sun ihan itse jaksaa tehdä mutta ei onnistu. sitten on haku poikki ja rahat kans. ja kas kummaa, takautuvasti eli jälkikäteen niitä rahoja ei saa eikä työnhaku poks vaan ilmesty uudestaan ihan itsestään voimaan. pitäisi tosiaan itse jaksaa se ilmottautuminen tehdä.
ja tätä samaa veiviä vuosikaudet, aina yhtä valtavan yllättyneinä että miten mulle on tämmöinen laitettu ja enhän mää voi tuonne mennä kun selekä ei kestä. joo laita hoitavalta lääkäriltäsi lausunto siitä että sulla on työrajoitteita. ai ei sulla ole semmoista eikä koskaan tulekaan. no se on sitten voi voi.
Jos tulee työpaikkaosoitus esim. vanhusten hoitoon, niin kannattaa ilmoittaa haastattelussa ettei tule toimeen vanhusten kanssa. Tosi älykäs ja loppun asti ajateltu kommentti todella. Samoin kun laitetaan osoitus lasten päiväkerhoon osa-aikaisesti puuhastelemaan, niin kannattaa kieltäytyä edes hakemasta paikkaa ja sanoa että onhan mulla omatkin lapset. Kristallinkirkasta jälleen: kaikki lastenhoitajat, opettajat, lastenlääkärit ja lasten sairaanhoitajat nehän on lapsettomia kaikki.
Paluupostissa laitetaan ikikarenssia eli rangaistustyössäoloehto. Toimikunnan sihteeri sanoi että ihan parhautta laittaa postia menemään kun on lukenut näitä perusteluja miksei työ kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:57"]Ja jos ei haittaa pienemmät tuet, niin jättää vaan vastaamatta, tai menemättä työkkärin sovituille ajoille, niin tulee karenssi. Sitten toimeentulotukihakemus vetämään.
[/quote]Sitäpaitsi sillä karenssilla ei ole mitään merkitystä koska laki takaa toimeentulotuen jokaiselle näissä tilanteissa. Siinä vaan toimeentulotuen määrä kasvaa kun työkkärin raha jää pois.