Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävelen joka päivä 5,4km, onko se mielestäsi liian vähän, normaalisti vai liian paljon?

Vierailija
31.07.2023 |

Ulkona kävelyä siis

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän.

Alkaa olla huonojalkaisen eläkeläisen tasoa jos tuohon rajottuu aktiivisuutesi.

Vierailija
2/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan painon hallintaan auta.

Teetkö fyysistä työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on, jos on myös muuta liikuntaa js arkiliikuntaa. Liian paljon se ei ole.

Vierailija
4/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän.

Minä juoksen nelin kertaisesti tuon.

En kuitenkaan päivittäin, mutta lähes.

Vierailija
5/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä määrä se on, kaikki on aina plussaa. 

Vierailija
6/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vähän.

Niin siis montako kertaa viikossa? Vai kuukaudessa? Moni muukin meistä on juossut puolimaratonin. Ei liity arkiliikuntaan mitenkään.

Vierailija
7/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä määrä kävelyä. Sisällä tulee helposti käveltyä sen lisäksi, jos varsinaiset matkat ulkona ovat tota luokkaa.

Vierailija
8/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan vähän. Tuo on jo todella hyvä lenkki, vaikka trollit muuta väittävätkin. Painoahan liikunta ei tiputa, mutta aineenvaihduntaan/ruoansultaukseen se auttaa ja kunto paranee sekä lihakset kehittyvät.

Vierailija
9/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulee luokkaa 7500 askelta. Paljon parempi kuin ei kävelyä ollenkaan mutta ikä- ja terveystilanteestasi sitten riippuu onko tuo riittävästi. Jos edes parikymmentä minuuttia tulee sellaista kävelyä että hengästyt niin sitten olisi hyvä. Jos taas askeleet ovat hiljakseen päivän mittaan niin tarvitset tuon lisäksi myös sykettä nostavaa liikuntaa.

Itselläni oli ennen sydäninfarktia vain noin 2500 ... 3000 askelta päivässä ja nekin työn ohessa. Nykyään yritän päästä joka päivä yli 10000 askeleen ja kävellä osan niin kovaa että hiki tulee pintaan ja syke on jossakin > 110 paikeilla.

Painonhallinnassa kilot eivät karise liikunnalla vaan ruokavaliolla. Liikunta ylläpitää terveyttä.

Vierailija
10/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän tuo on. Pari tuntia rasittavaa hikiliikuntaa per viikko, plus 8km kävelyä joka päivä olisi terveellisempi määrä, eikä sekään vielä kovin paljoa.

Vierailija
11/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekkin vähän, jollekkin aika paljon,kaikki vaan ei ole samanlaisia tai ikäisiä.

Vierailija
12/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vähän.

Niin siis montako kertaa viikossa? Vai kuukaudessa? Moni muukin meistä on juossut puolimaratonin. Ei liity arkiliikuntaan mitenkään.

Kuka tahansa riittävän määrän arkiliikuntaa harrastava pystyy juoksemaan puolimaratonin jos ei esim nivelissä vaivaa. Hitaasti toki, mutta pitäisi pystyä.

Vierailija
13/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin toissa vuonna 7 kiloa talven aikana. Jalkavaivaisena kävelin puoli tuntia joka päivä ja paastosin klo 18-10 välisen ajan. Mitään muuta dieettiä en pitänyt. Mulle tuo yli 5 km olisi ollut paljon

Vierailija
14/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vähän.

Kuka tahansa riittävän määrän arkiliikuntaa harrastava pystyy juoksemaan puolimaratonin jos ei esim nivelissä vaivaa. Hitaasti toki, mutta pitäisi pystyä.

Mä pystyn kävelemään ihan älyttömiä matkoja päivässä ja lasken yhdeksi harrastuksekseni vaelluksen. Teen myös lihaskuntoliikkeitä ja pilatesta lähes päivittäin. En kuitenkaan ikinä voisi juosta puolimaratonia. Hölkkäämään ehkä hyvin hitaasti, mutta en ikinä juoksemaan. Sykkeet pamahtaa 15km/h hölkässäkin jo 180-200 väliin.

Vierailija
15/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon

Vierailija
16/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan liian paljon. Kävelen koirani kanssa vähintään kaksi tuntia päivässä ja toisinaan kolme tuntia. 

Vierailija
17/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vähän.

Mä pystyn kävelemään ihan älyttömiä matkoja päivässä ja lasken yhdeksi harrastuksekseni vaelluksen. Teen myös lihaskuntoliikkeitä ja pilatesta lähes päivittäin. En kuitenkaan ikinä voisi juosta puolimaratonia. Hölkkäämään ehkä hyvin hitaasti, mutta en ikinä juoksemaan. Sykkeet pamahtaa 15km/h hölkässäkin jo 180-200 väliin.

Niin no, hitaasti ja rennosti juoksemista myös hölkkäämiseksi sanotaan.

Vierailija
18/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vähän.

15km/h on 3000m cooper vauhtia joten en sitä nyt hölkkänä pitäisi no Jakob ingebrigtsenille se varmasti sitä vielä on.

Vierailija
19/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vähän.

Et pysty juoksemaan, mutta hölkkäät 15 km/h ja ihmettelet, kun sykkeet ovat tapissa? Aika humoristi.

Vierailija
20/37 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vähän.

No ei todellakaan pysty.