V*tuttaa kun vanhempani tuhlaavat rahaa ihan turhiin asioihin
Vanhempani ovat rikkaita, ja itseöni inhottaa kun rahaa tuhlataan kalliisiin autoihin, hienoon liian isoon mökkiin, asuntovaunuun, johon mahtuisi koko suku yms. Itse ajattelen niin, että kun minulla onnkatto pään päällä jaa ruokaa jääkaapissa, olen huomattavasti onnellisemmassa asemassa kuin iso osa maailman väestöstä. En ymmärrä, että jos rahaa on, niin sillä ei voida tehdä mitään muiden hyväksi. Vielä viitisen vuotta sitten vanhempani olivat ihan normaalituloisia ja muutos heissä on ollut melko suuri noihinnaikoihin. Nykyään kaikki pyörii vain rahan ja uusien tavaroiden ympärillä. Kaiken lisäksi nuo rahat ovat periaatteessa isäni, koska äiti on kotiäiti ja tuhlaa rahaa päivät vaatekaupoissa yms. Toivottavasti minusta ei ikinä tule tuollaista kuin vanhempani.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:00"]AP vois tsekata paljonko hyväntekeväisyysjärjestöjen työntekijät tienaa ja miettiä asiaa uudelleen... minä en ainakaan haluaisi rahoittaa Punaisen Ristin loistohotelleja. Vain pieni osa rahoista menee avun tarvitsijoille.
[/quote]
hyväntekeväisyys oli vain esimerkki. Kaikki nyt tarttuu vain siihen
Mistä sitä rahaa yhtäkkiä tuli noin paljon?
Jos sitä on vielä jäljellä, saat aikanaan perinnön ja voit antaa sen tai osan siitä hyväntekeväisyyteen. Nyt anna heidän elää omaa elämäänsä omalla tavallaan. Voit toki yrittää valistaa ja herättää omaatuntoa jostain tärkeäksi kokemastasi kohteesta, jos vaikka haluaisivat konkreettisesti auttaa jo nyt.
Ymmärrän että vanhempiesi elämä ja arvot ärsyttävät. Silti pidän melkein vielä pahempana sitä, jos on rahaa mutta silti eletään nuukaillen joka ikisestä asiasta. Mitä järkeä siinäkään on että on rahaa, mutta sitä ei käytetä mihinkään. Kaverini sikarikkaat vanhemmat ovat tällaisia ja valitettavasti ovat nuukailun ja piheyden tartuttaneet tyttärelleenkin. Kultainen keskitie olisi tässäkin asiassa parasta.
Tuskin vanhempasi tarvitsevat sinun hyväksyntääsi tai lupaa kuinka omat rahansa käyttävät ja kuinka pinnallisesti elävät!
Pidä sinä aikuinen ihminen vain huoli omista pennosista ja elämästä ja elä niinkuin itse saarnaat ja anna muille vapaus elää omalla lailla.
Älä osallistu millään lailla vanhempiesi elämään jos se noin tökkii kun et saa määrätä...
AP vois tsekata paljonko hyväntekeväisyysjärjestöjen työntekijät tienaa ja miettiä asiaa uudelleen... minä en ainakaan haluaisi rahoittaa Punaisen Ristin loistohotelleja. Vain pieni osa rahoista menee avun tarvitsijoille.