Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Köyhän" ihmisen ihanat ystävät

Vierailija
04.07.2015 |

Sain ystäviltäni synttärilahjaksi 500 euroa, että käytän tuon rahan vain ja ainoastaan itseeni. En voi uskoa tätä, olen niin pitkään kituutellut talousvaikeuksissa ja nyt en osaa päättää mitä teen. Vahvin ajatus on, että lähden reissuun jonnekkin. Mitä itse tekisit?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 08:59"]Veisin summan ulosottovirastoon. [/quote] Idioottiko olet? Minä sain sukulaisilta vastaavan lahjan joskus kun meni taloudellisesti heikommin. Miksi olisin vienyt sen sinne?

[/quote]

Poju/tyttö, otahan ES ja mene pois kun aikuiset puhuvat.
[/quote]
Kyllä mä ihan aikuinen olen ja es:t voi jättää niille jotka käyttää. Kovin on aikuista luulla että kaikki joilla menee taloudellisesti huonommin, ovat veloissaan.

Vierailija
62/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 08:59"]

Veisin summan ulosottovirastoon.

[/quote]

Kihlakunnanulosottomiehen vanhoja tuttuja heräämässä krapuloissaan, saamistasi alapeukutuksista päätellen... ;D
[/quote]
Minä alapeukutin ihan sen takia että kaikki köyhät ei todellakaan ole missään ulosotossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lähtisin matkalle. Käyn kaupunkilomilla yleensä, mutta itsen hemmotteluun joku löhöloma etelä-Euroopassa olisi hyvä. Viron kylpylöistä olen kuullut vähän eriäviä mielipiteitä, toisille se taso riittää ja toisille ei. En ole käynyt.

Vierailija
64/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käympä tän keskustelun innoittamana ostamassa viimeisillä rahoillani osamaksu puhelimen. Ainakin saan nauttia siitä niin kauan kun ensimmäinen lasku tulee!

Vierailija
65/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida 500 eurolla päästä kovinkaan pitkälle. Toki jos aika ja rahkeet riittää etsimään jotain tosi halpaa reissua, mutta siihenkään ei 500e riitä. Ruoka maksaa, junamatkat, taksit ym. maksaa. Mutta ilmeisesti tilanne on kuitenkin se, että aloittajalla on jonkun verran rahaa käytettävissä muutenkin, siihen 500e extraa, niin sitten on aivan eri asia. Varsinkin jos ulkomaille mielii, niin ei saa lähteä sillä tavalla, että tilillä on 500e eikä mitään muuta. Reissussa sattuu ja tapahtuu ja se pitää ottaa aina huomioon.

Tallinna on oikeasti tosi kiva kesäkaupunki. Laivojahan sinne menee jatkuvasti. Ota pieni hotellihuone tai mene kylpylään. Istu terassilla ja katso satamasta lähteviä laivoja. Käy kosmetologilla ja mutakylvyssä. Älä kuitenkaan mene Vanhaan Kaupunkiin vaan ota askel keskustasta sivuun, niin löytyy kivoja ravintoloita, terasseja ym. ja palveluitakin hieman halvemmalla.

Vierailija
66/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä näitä talousviisaita; "vie uovirastoon, maksa laskuja" ym paskaa. Raha oli tarkoitettu nimenomaan virkistymiseen, ja siihen se kannattaa laittaakin, saa uutta potkua elämään. Jos haluaa tyytyväisenä hymistellä, niin sitten 100e talteen.

Vierailija
67/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:42"]

Ja juurikin niin ne talousvaikeudet syntyy että rahaa tuhlataan

[/quote]

Nimenomaan. Ei nämä keissit koskaan opi, ja juuri siksi kituukin ulosoton kynsissä. Se fiilis mikä tulee kun joku velka on maksettu on suorastaan sanoinkuvaamaton, paljon parempi kun mikään känni tai ulkomaanmatka, joten ap maksaa pois vaan jos talousvaikeudet johtuu siitä.
[/quote]
Olihan se ihan kiva kun vuosien jälkeen sai lainan maksettua mutta ei se nyt kuitenkaan oikein miltään tuntunut. Saati sanoinkuvaamattomalta :D
.
Ap vaikuttaa ihan fiksulta ihmiseltä joka on laittanut muut itsensä edelle. Ystävältä ihan oikein tuollainen lahja. Hiekkapilluilta turha odottaa ymmärrystä tai edes halua ymmärtää. Äkkilähtö Kreikkaan on hyvä ajatus.

Vierailija
68/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai neuvoja tulee sen mukaan, millaisia ihmiset ovat ja mitä he itse tekisivät eri tilanteissa

Me olimme myös todella köyhiä, kun lapset olivat pieniä. Oli juuri 90-luvun lama ja kaikki rysähti niskaan. Jokaisen markan,minkä sain, käytin laskuihin ja elämiseen. Kävimme vihillä maistraatissa ja emme pitäneet häitä. Silti saimme sukulaisilta pari tonnia markkoina rahaa lahjana (olivat keränneet ns. kolehdin meille). Sekin lahjaraha käytettiin laskuihin ja pantiin säästöön. 

Sieltä sitten pikkuhiljaa noustiin juuri sillä keinolla, että olimme todella pihejä ja meidän hemmottelumme olivat mahdollisimman ilmaisia ja halpoja. Koko ajan ajattelimme, että teemme lapsillemme parempaa tulevaisuutta, eikä eletä tässä ja nyt. Kummasti saimme laskut aina pois ja pikkuhiljaa alkoi kertyä säästöönkin olemattomista tuloista.

Siitä on parikymmentä vuotta aikaa ja olemme nyt tilanteessa, että on maksettu omakotitalo, kaksi autoa pihassa ja säästössäkin on rahaa. Mutta sitä ei olisi, jos olisimme hemmotelleet itseämme jokaisella ylimääräisellä markalla.

Eli itse katson tästä kulmasta asiaa ja ostaisin sillä 500 eurolla itselleni vaikka tarpeellisia vaatteita, mitä tarvitsen ja maksaisin pari laskua pois. Se olisi parasta hemmottelua, kun voisi nukkua muutaman yön rauhassa, kun tietäisi, ettei ulosottomies kolkuta ovella puhelinlaskujen yms. takia.

Vierailija
69/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hirveää asettaa tuollainen ehto ihmiselle jolla on taloudellisia vaikeuksia. Itse sain myös kerran jonkun satasen lahjaksi ja antaja sanoi että pitää käyttää itseeni. Meillä oli tosi tiukka tilanne silloin ja mietittiin miten saadaan rahat riittämään ruokaan siinä kuussa. Ei olis tullut mieleenkään haaskata niitä rahoja johonkin parin päivän matkaan tms. Ehdottomasti maksat tärkeimpiä laskuja pois! Eikö se nyt ole ihan sama ostaa sitten myöhemmin kun siihen oikeasti on varaa jotain itselle? Mikä hyvä mieli siitä muka tulee jos tekee jonkun reissun vaikka Tallinnaan ja reissun jälkeen ihmettelee että milläs laskut maksetaan?

Vierailija
70/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä kans kituuttanu pari vuotta. Rahat riittää just ja just. Kaikki maksetaan ajallaan, mutta turhuuksiin ei ole varaa. Olen Onnellinen puolestasi :) Ihanat ystävät sulla. Käytä koko summa itseesi ihan omalla valitsemallasi tavalla. Tältä saitilta ei kannata neuvoja kysellä. Täällä vaan lynkataan ja aiheutetaan enemmän pahaa mieltä.

Vierailija
71/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, löytyihän täältä niitäkin ihmisiä, jotka ymmärtää tämän mahtavan lahjan pointin. T. Ap, joka just löysi äkkilähdön kreikkaan lennot ja hotelli alle 500 e

Vierailija
72/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kampaus, Alemyynneistä jotain ihanaa mitä tarvitset, keikalle johonkin konserttiin....

Vierailija
73/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla vastaajista on nyt mennyt ihan ohi, että ap:llä ei ole velkoja ja että hänen rahansa riittävät kyllä pakollisiin menoihin. Tällaisessa tilanteessa, kun pakolliset menot hoituu, mutta mihinkään ylimääräiseen kivaan ei ole varaa, on ihan ok käyttää tuollainen saatu summa itseen.

Kituuttakaa itse useampi vuosi ilman mitään kivaa, niin ymmärrätte. Toki joillekkin se säästäväisyyskin voi tuoda nautintoa, mutta väittäisin että useimmille ei.

Mukavaa kreikanreissua ap!

Vierailija
74/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattui vastaava joku aika sitten,että sain lahjaksi 2000e ihan omaan käyttöön ja itseni hemmotteluun. Ja ehto nimenomaan,että käytettävä iteeni eikä laskuihin tai elämiseen tai lasten hankintoihin. :)
Käytin rahaa suuren osan uuteen sisustukseen,sohvan,matot ynm.
Kävin kampaajalla ja pienellä matkalla miehen kanssa.
Toki raha oli sen sen verran suuri,että se jakautui pitkäksi aikaa ja varmaan osa lipsahti sekaisin muiden hankintojen kanssa.
Ihanaa matkaa ap,nauti reissustasi ja ihanista ystävistäsi!

Vierailija
75/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:17"]

Suurimmalla osalla vastaajista on nyt mennyt ihan ohi, että ap:llä ei ole velkoja ja että hänen rahansa riittävät kyllä pakollisiin menoihin. Tällaisessa tilanteessa, kun pakolliset menot hoituu, mutta mihinkään ylimääräiseen kivaan ei ole varaa, on ihan ok käyttää tuollainen saatu summa itseen. Kituuttakaa itse useampi vuosi ilman mitään kivaa, niin ymmärrätte. Toki joillekkin se säästäväisyyskin voi tuoda nautintoa, mutta väittäisin että useimmille ei. Mukavaa kreikanreissua ap!

[/quote]

Juuri näin ja eikös ne talousvaikeudet tulisi siitä, että ap käyttäisi näitä perheen käytössä olevia rahoja itsensä hemmotteluun kuin että nyt käyttää ULKOPUOLELTA tulleita rahoja itseensä. En ymmärrä miten nämä lahjarahat liittyvät talousvaikeuksiin, kun se olisi ihan sama onko niitä vai ei. Saman verran perheellä olisi rahaa käytettävissä, jos ap ei olisi saanut näitä.

Minä sain itse viime vuonna jonkun verran lahjarahaa ja minua kehoitettiin ostamaan vihdoinkin uusi puhelin. No en ostanut, koska suurin osa rahoista meni tavalliseen elämään ja sekös harmittaa vieläkin näin puoli vuotta myöhemmin. Olisi pitänyt saman tien mennä ostamaan puhelin, eikä odottaa. Nyt sitten ei taas ole varaa enää..

Joten ap, nauti reissusta iloisin mielin. :)

Vierailija
76/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä noita kommetteja "hirveä ehto, että rahat pitää käyttää hemmotteluun", sehän on koko lahjan pointti, onneksi ite en koe sitä "taakkana" vaan arvostan ihania ystäviäni ja nautin lahjasta kiitollisena. ap

Vierailija
77/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:27"]

Ei, ei, ei. Laskut ensin. Se on sitäpaitsi parasta itsensä hemmottelua.

[/quote]

Siis miten ihmeessä tämä kommentti on voinut saada paljon alapeukkuja? Luulisi nyt henkisesti voivan paljon paremmin, kun laskut ovat ajantasalla eikä tarvitse stressata mistä ne maksaa.

Ei ihme, että Suomessa on niin paljon maksuhäiriömerkintöjä, jos tosiaan ylimääräisen rahan sattuessa kannustetaan mielummin käyttämään lomailuun kuin pistämään taloutta kuntoon.

Vierailija
78/78 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä jotkut halua ymmärtää, että ei se köyhyys ole aina sitä ulosottoa ja huonoja taloustaitoja, vaikka sanojalla itsellään ulosotto olisikin..

Minäkin olen vähävarainen. Lapsilla on kuitenkin aina tarvittavat, ruokaa, vaatteita, harrastukset jne. Me vanhemmat emme osta kuin aivan pakolliset itsellemme, ei käydä partureissa, osteta vaatteita, kuin jos joku menee aivan rikki jne.
Eli pärjätään, mutta ei huvitella.

Eli niinkuin APkin. Talousasiat hoituu entiseen malliin, ruoka, asunto, lasten menot jne. On hoidossa.
Ja nyt kerrankin hän saa huvitella!, sehän se karmeaa jollekkin onkin, kun köyhä saa lahjaksi jotain kivaa itselleen!.
Minäkin sain ystävältä kerran yhtäkkiä rahaläheryksen käskyllä ostaa tietynmerkkistä kallista jäätelöä, (ystävä oli kehunut jäätelöä ja halusi että minäkin saan maistaa). Ohjeistus oli herkutella illalla lasten mentyä nukkumaan.
Tottelin ohjeita ja kyllä yksi jäätelöpaketti ja ihanat ystävät voikin tehdä ihmiselle hyvää!.

AP nauti matkasta!.