Maksoin tänään pois loputkin 30 000e korkeakorkoisesta velasta
Nyt se on ohi.
Kaiken kaikkiaan maksoin vuosien aikana korkoineen 48 000e. Järjetöntä, mutta nyt se on ohi.
Nyt saan laitettua joka kuukausi 400e säästöön sen sijaan, että maksaisin kallista velkaa pois. Tosin luultavasti laitan siitä säästöön vain 250e ja jätän 150e kulutukseen :)
Tunnen oloni rikkaaksi :)
Kommentit (10)
Hienosti tehty, olen iloinen puolestasi. Onnea!
Olen säästänyt 25 vuotta. Säästössä 180000 euroa. Tunnen itseni köyhäksi huonon palkan takia. Pitäisi olla säästössä 400000 vähintään mutta ei säästy tarpeeksi huonon palkan takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt 25 vuotta. Säästössä 180000 euroa. Tunnen itseni köyhäksi huonon palkan takia. Pitäisi olla säästössä 400000 vähintään mutta ei säästy tarpeeksi huonon palkan takia.
Ei pahalla mutta kuulostaa varsin etuoikeutetulta. Itsellä meni lähes kaikki säästöt vaikean sairastelun vuoksi ja olisin ihan tyytyväinen kun olisi edes terve vaikka sitten köyhä.
Minulla oli velkaa vain 3000e. Senkin maksaminen pois tuntui todella hyvältä. Voin vaan kuvitella siis miten hyvältä noin ison summan kohdalla tuntuisi. Olen iloinen puolestasi :)
Mulla vielä reilu kymppitonni lainaa. Säästötilillä on saman verran, mutta ajattelin silti pitää säästöt ja maksella ensi vuonna vasta lainan pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vielä reilu kymppitonni lainaa. Säästötilillä on saman verran, mutta ajattelin silti pitää säästöt ja maksella ensi vuonna vasta lainan pois.
Tuo on hyvä tapa. Säästössä on hyvä olla, velasta huolimatta, rahaa, jos yhtäkkiä tulee ennakoimattomia menoja.
Onnea!