Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovako vanhempasi sössineet elämäsi?

Vierailija
18.02.2022 |

Esim. väkivallalla/levittelemällä valheita/häiritsemällä opiskelua/karkottamalla puolison ym.?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ihminen itse voi sössiä elämänsä, vaikka siitä sössiintymisestä olisi kauhean kiva syyttää muita.

Totta puhut, noin se enimmäkseen menee.

Täällä on uskomattoman paljon kiihkeitä vanhempiensa syyttelijöitä. Tuoneekohan räksytys apua siihen, että on itse pilannut oman elämänsä?

Toinen juntti. Et taida tietää pahuudesta mitään.

Vierailija
62/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ihminen itse voi sössiä elämänsä, vaikka siitä sössiintymisestä olisi kauhean kiva syyttää muita.

Totta puhut, noin se enimmäkseen menee.

Täällä on uskomattoman paljon kiihkeitä vanhempiensa syyttelijöitä. Tuoneekohan räksytys apua siihen, että on itse pilannut oman elämänsä?

Toinen juntti. Et taida tietää pahuudesta mitään.

Kun peukutuksia katsoo niin saattaa olla yksi ja sama häiriintynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestään olen sössinyt sen itse olemalla lisääntymättä ja käyttämällä senkin ajan itseni kehittämiseen. Nyt ero vanhempiin on jo niin iso että heidän järjenjuoksunsa tuntuu lapsentasoiselta.

Vierailija
64/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on itseään joutunut kasvattamaan, kun vanhemmat sikisivät enemmän kuin mitä heillä oli henkisiä tai taloudellisia resursseja. Itsenäisesti pärjätty myös lapsuuden jälkeen.

Vierailija
65/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli ahdistuneisuushäiriöinen ja hänellä oli tunnesäätelyssä vaikeuksia. Äitini oli ja on edelleenkin narsistisesti vaurioitunut, oman äitinsä hylkäämä, pikkuveljiensä ihannoinnin varjoon jäänyt isosisko, joka menetti isänsä sodassa 8-vuotiaana.

Ei ollut heidän nuoruudessaan mitään ymmärrystä traumoista eikä psykoterapioista edes puhuttu heidän yhteiskuntaluokassaan, saati että semmoiseen olisi ollut mitään mahdollisuutta.

Näiden kahden esikoistyttärenä sain tietysti osani heidän traumoistaan minäkin. Kuitenkin, ajattelen ja olen aina ajatellut, heitä vuoroin vihatessanikin, että he yrittivät parhaansa. He tekivät luultavasti paremmin kuin omat vanhempansa heille. Ainakin he yrittivät parhaansa. He ovat yrittäneet tukea osaamallaan tavalla. 

Ajattelen, että jos en ymmärrä heidän perintöään, sitä mitä he yrittivät, mitä he tarkoittivat, en ole paljonkaan arvoinen enkä kovinkaan viisas. Minun tehtäväni on yrittää tehdä heitä paremmin, ei pysähtyä tähän. 

Vaikka lapsuuteni oli täynnä traumoja, siinä oli myös rakastavia hetkiä, viisautta, mukaan ottamista, oikeudenmukaisuuteen opettamista. Haluan muistaa ne, ja antaa anteeksi ne toisenlaiset hetket. Itsekkäistä syistä: haluan kasvaa, kukoistaa ja elää, enkä hukkua vanhempieni ja heidän vanhempiensa traumoihin, vaan rakastaa ja kukoistaa.

Tätä tarinaa vois moni miettiä.

Vierailija
66/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tapaa ja syytti siitä jo alle kouluikäistä lasta. Hänessä itsessään ei ole vikaa tai jos sen tunnustaa niin aina marttyyriasenteella.

Vierailija
67/76 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on narsisti höystettynä muilla mt-ongelmilla. Kyllähän se vaikutti mun elämääni, mutta olen kasvanut vahvaksi.

Vierailija
68/76 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa näyttää olevan heitä joihin kolahti. Ei henkinen tai fyysinen tai seksuaalinen väkivalta mitään ole, jos vanhemmat kuitenkin ovat "parhaansa yrittäneet" 💁‍♀️

Silloin jos ei hae ulkopuolista apua tilanteessa ei ole yrittänyt parastaan.

Ymmärrät kai itse etteivät kaikki lapset sitä osaa?

Voi yksinkertaisuus! Tuossahan tarkoitetaan, että VANHEMMAT eivät ole yrittäneet parastaan jos eivät ole hakeneet apua ongelmiinsa.

Olen samaa mieltä, että ammattiapua hakemaan kun alkaa viirata.

Niin tässä on nyt oletuksena että ymmärtäisivät itsessään olevan vikaa, mitä tuskinpa kovinkaan usein tapahtuu.

Vierailija
69/76 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökanta. Tosin kertoo paljon esittäjän maailmankuvasta.

Ihmisillä on hyvin erilaiset lähtökohdat elämään ja paremmista lähtökohdista ponnistavat, eivät kykene asettumaan toisenlaisista lähtökohdista ponnistavan elämään. Toiset ovat saaneet heikoista lähtökohdista huolimatta elämänsä hallintaan.

Kaikki on suhteellista, on helppo leimata kaikki ihmisen omaksi syyksi, tietämättä tai edes yrittämättä ymmärtää syitä toiminnan takana.

Normaalin käsite on suhteellista, kaltoinkohdellut ym. Saattavat kokea hyvinkin häiriintyneen elämän normaalina, eivätkä osaa hakea apua, ellei maailmankuvaan tule, jonkinlaista kohtaamista, joka pakottaa muokkaamaan sitä. Avun hakeminen saattaa edellyttää myös tietoa, jota monella sitä tarvitsevalla ei ole.

Vanhemmat ovat saattaneet ottaa lainaa lapsen tai nuoren nimillä ja lainan maksu taas lankeaa..

On helpompi haukkua jo valmiiksi lyötyä, kuin edes yrittää ymmärtää.

Vierailija
70/76 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista miten paljon sairaita vanhempia on. Toisaalta lisääntyminen on tyhmää joten siinäkö ainakin osa syytä...

Vierailija
71/76 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tehnyt omia virheitä. Elämässäni pilalla olevat elementit pilasi äitini, ei kukaan muu.

Vierailija
72/76 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni puolison esikoisen luottotiedot olivat mennä, onneksi ystäväni tajusi tarkistaa.

Kävi ilmi lapsen äiti oli tilannut lapselle laskulla mm Ellokselta vaatteita lapselle. Kotiäitinä oli kotona, haki paketit, laittoi laskut roskiin.

Kun täysikäisyys tuli, ystäväni otti selvää, isä lähes kielsi, ei ex niin ilkeä ole.

Sieltä löytyi maksamattomia laskuja vanhoista koulukuvista alkaen.

Isä otti pari kk lyhennysvapaata asuntolainoista, maksoi laskut, lapselle tehtiin omaehtoinen luottokielto ja äudille ilmoitettiin muista lapsista ei enää elatusmaksuja makseta.

Lupasi viedä asian poliisille, jos nuorempien sisarusten paperit ovat samassa kunnossa.

Äiti tiesi jää kiinni. Miksi ihmeessä ????

Vierailija
73/76 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni puolison esikoisen luottotiedot olivat mennä, onneksi ystäväni tajusi tarkistaa.

Kävi ilmi lapsen äiti oli tilannut lapselle laskulla mm Ellokselta vaatteita lapselle. Kotiäitinä oli kotona, haki paketit, laittoi laskut roskiin.

Kun täysikäisyys tuli, ystäväni otti selvää, isä lähes kielsi, ei ex niin ilkeä ole.

Sieltä löytyi maksamattomia laskuja vanhoista koulukuvista alkaen.

Isä otti pari kk lyhennysvapaata asuntolainoista, maksoi laskut, lapselle tehtiin omaehtoinen luottokielto ja äudille ilmoitettiin muista lapsista ei enää elatusmaksuja makseta.

Lupasi viedä asian poliisille, jos nuorempien sisarusten paperit ovat samassa kunnossa.

Äiti tiesi jää kiinni. Miksi ihmeessä ????

Kotiäideiksi päätyy tietyntyyppistä porukkaa. Lokkeilevat muiden rahoilla kotitöiden verukkeella, vaikka muut aikuiset ihmiset hoitavat ne töidensä ohella. Mitä muuta sellainen enää osaa lasten itsenäistyttyä, kuin shoppailla toisten rahoilla?

Vierailija
74/76 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut havainneet, että vanhemmat ei välttämättä ole niitä penaalin terävimpiä kyniä ja sen vuoksi eivät ole osanneet kasvattaa sinustakaan elämässä menestyjää...

Vierailija
75/76 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio. Väkisinhän siinä sössii, kun elää elämänsä omien tarpeidensa ja mielihalujensa mukaan, vaikka siinä joutuu viaton syntymään ja kärsimään.

Vierailija
76/76 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut havainneet, että vanhemmat ei välttämättä ole niitä penaalin terävimpiä kyniä ja sen vuoksi eivät ole osanneet kasvattaa sinustakaan elämässä menestyjää...

Sikiämismäärä on suoraan verrannollinen siihen kauanko nainen opiskelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi