Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovako vanhempasi sössineet elämäsi?

Vierailija
18.02.2022 |

Esim. väkivallalla/levittelemällä valheita/häiritsemällä opiskelua/karkottamalla puolison ym.?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ihminen itse voi sössiä elämänsä, vaikka siitä sössiintymisestä olisi kauhean kiva syyttää muita.

Vierailija
2/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt koko elämää. Lapsuuden ja nuoruuden kyllä ja osan nuorta aikuisuutta, mutta onnistuin kuitenkin rakentamaan ihan oman elämän itsenäisenä aikuisena, jota vanhemmat ei enää pilaa. N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen henkilön joka lesoilee sillä ettei ole siirtänyt vanhempiensa aiheuttamia traumoja lapsilleen, ja kuitenkin juuri niin on käynyt. Lapsia on kasvatettu vähintään henkisellä ja fyysisellä väkivallalla.

Vierailija
4/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoivat narsistien ja psykopaattien vainota vuosikymmeniä. Se heidän käytöshän oli alkuun ihan vain leikkimielistä tosiaan, kun minä sain täyden paniikin pienenä heistä.

Vierailija
5/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kaikensa yrittäneet. Siis fyysistä väkivaltaa, henkistä väkivaltaa - ja molempia myös ollessani aikuinen. Uhkailua, kiristämistä, nälvimistä, ilkkumista… perinnöttömäksi tekemistä, kiusaamista. Narsisti on hullu ja haluaa vahingoittaa lastaan.

Oli pakko muuttaa 500 km päähän turvaan ja numerot salaiseksi. Nyt menee paremmin ;)

Vierailija
6/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ihan liian kauan annoin heidän vaikuttaa elämääni, toisaalta aikuistuminen ei tapahdu hetkessä ja on vaikea erottaa mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei, jos sinua on kohdeltu kaltoin. Toki omia virheitä on myös tullut tehtyä.

Vierailija
7/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ihminen itse voi sössiä elämänsä, vaikka siitä sössiintymisestä olisi kauhean kiva syyttää muita.

Kyllä toinenkin ihminen voi pilata toisen elämän, esim. tekemällä niin vakavan talousrikoksen että uhri päätyy ulosottoon satojentuhansien eurojen veloissa. Tai aiheuttamalla vakavan vamman esim. pahoinpitelemällä tai rattijuopumuksella.

Vierailija
8/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut, noin se enimmäkseen menee.

Täällä on uskomattoman paljon kiihkeitä vanhempiensa syyttelijöitä. Tuoneekohan räksytys apua siihen, että on itse pilannut oman elämänsä?

Vierailija
9/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhempi voi todellakin pilata lapsensa elämän.

Vai väitätkö, ettei toinen aikuinenkaan voi pilata toisten elämää?

Vierailija
10/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, todellakin. Eivät ole ostaneet minulle asuntoa, autoa, kesämökkiä, nurmikkotrimmeriä, matkaa Saimaaseen eikä kylpytynnyriä.

Vierailija
11/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut, noin se enimmäkseen menee.

Täällä on uskomattoman paljon kiihkeitä vanhempiensa syyttelijöitä. Tuoneekohan räksytys apua siihen, että on itse pilannut oman elämänsä?

Ihminen ei silloin nimenomaan ole itse pilannut elämäänsä, jos syyttää siitä toisia ja ne toiset ovat syyllisiä.

Vierailija
12/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti  eivät vanhempani eivät ole sössineet elämääni.

Jokaisessa elämäni vaihessaa olen saanut parhaan mahdollisen tuen omilta vanhemmiltani.

Sitten kun valmistuin ammattiini, pääsin vakituiseen työhön, vanhemmat eivät enää osallistuneet elämääni niin paljon kuin aikaisemmin.  Eivät tietenkään, koska silloin aloin pärjätä kaikin puolin omillani.

Olen kiitollinen vanhemmilleni siitä, miten paljon he taloudellisesti auttoivat minua, kun yliopistossa vieraalla paikkakunnalla opiskelin.  Se mahdollisti sen, että mun tarvisti ottaa opintolainaa vain minimimäärä.

Vierailija
13/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on pilannut minun elämääni hyvin paljon.

Täällä on esim. sanottu, että en voi odottaa hänen olevan tietynlainen, kun siis vaadin kunnioittamaan minua, myöntämään satuttaneensa minua vioillaan, vaikkei tarkoittanut, yms yms, mutta silti HÄN ODOTTI, ETTÄ MINÄ OLIN TIETYNLAINEN! Miten se sitten oli/ on oikeudenmukaista, jos mä en saa mukamas odottaa hänen olevan tietynlainen???

Vierailija
14/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toinenkin ihminen voi pilata toisen elämän, esim. tekemällä niin vakavan talousrikoksen että uhri päätyy ulosottoon satojentuhansien eurojen veloissa. Tai aiheuttamalla vakavan vamman esim. pahoinpitelemällä tai rattijuopumuksella.

Olet oikeassa. Mutta nuo ovat eri asioita kuin jatkuva vanhempiensa syyttely.

Noloa, että oman avioliiton sössiminen on sekin vanhempien vika! Äipän ja iskän syytäkö kaikki tyynni?! ;)

Vierailija
15/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat hyv vanhempia ja tekivät parhaansa. Mutta he eivät osanneet opettaa minulle sellaisia sosiaalisia taitoja, joita heillä itselläänkään ei ollut. Ja kun minulla ei ollut, en osannut opettaa niitä omallekaan lapselleni. Itse asiassa jossain vaiheessa yritin olla opettamatta mitään, jotta en opettaisi omia virheitäni. Muttei sekään toiminut.

Vierailija
16/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sössivät ehkä lapsuuteni ja nuoruureni, mutta nykyään voin oikein hyvin. Turha katkeroitua kun olen kuitenkin elossa kaikesta huolimatta. Vaikeuksista ja epäonnistumisista on seurannut paljon positiivisiakin asioita, jotka olen huomannut viiveellä.

Vierailija
17/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini on pilannut minun elämääni hyvin paljon.

Täällä on esim. sanottu, että en voi odottaa hänen olevan tietynlainen, kun siis vaadin kunnioittamaan minua, myöntämään satuttaneensa minua vioillaan, vaikkei tarkoittanut, yms yms, mutta silti HÄN ODOTTI, ETTÄ MINÄ OLIN TIETYNLAINEN! Miten se sitten oli/ on oikeudenmukaista, jos mä en saa mukamas odottaa hänen olevan tietynlainen???

Lapsi tehdään itsensä jatkeeksi, sen odotetaan muistuttavan itseä ja jos se muistuttaa emäänsä niin se on ihastelun aihe. Muu tietysti päinvastoin, etenkin jos lapsen ominaisuudet eivät ole sellaisia että niillä voisi leveillä toisille emille.

Vierailija
18/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykypäivän erobuumi ja lasten heitteille jättö näkyy järkyttävällä tavalla tämän päivän lapsissa ja nuorissa. He voivat huonommin kuin koskaan. Eli totta on, että vanhemmat voivat pilata lastensa elämän todella pahasti.

Vierailija
19/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykypäivän erobuumi ja lasten heitteille jättö näkyy järkyttävällä tavalla tämän päivän lapsissa ja nuorissa. He voivat huonommin kuin koskaan. Eli totta on, että vanhemmat voivat pilata lastensa elämän todella pahasti.

Lasten hakkaaminen ja käsiksi käyminen on kuitenkin vähentynyt.

Vierailija
20/76 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vanhemmat ei ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi