Ravintolassa pihvin tilaaminen kertoo ihmisestä yllättävän paljon
Ravintolassa usein pihvin tilaava ihminen on tylsä, kaavoihin kangistunut, lapsen makuaistin omaava, uusia kokemuksia pelkäävä nössykkä. Sai taas nauraa itsekseen pään sisällä äsken laadukkaassa ravintolassa, kun viereisen pöydän naiskaksikko tilasivat molemmat itselleen pihvit. Melkein repesin nauruun, kun toinen heistä pyysi vielä pihvinsä kypsänä. Medium- :n jälkeenhän pihvi on käytännössä yhtä mautonta kuin jauheliha.
En haluaisi koskaan ystävystyä tai työskennellä sellaisen ihmisen kanssa, joka tilaa (melkein) aina ravintolassa pihvin. Se kertoo mielestäni todella paljon negatiivista ihmisen sielunmaisemasta.
Kommentit (62)
Tai sitten eivät käy usein ravintolassa ja kun käyvät niin haluavat pihviä. En minäkään kyllä kypsän syöjiä ymmärrä, rnkä kyllä juurikaan käy sellaisissa ravintoloissa jossa edes kysytään millaisena lihan ottaa. Se tulee sellaisena kuin kokki on sen tarkoittanut.
En minäkään haluaisi tutustua sinuun... arvostelet muita ihmisiä ja teet omituisia johtopäätöksiä vaikket tunne heitä yhtään. Ei kiitos.
mistä laadukkaasta ravintolasta on kyse?
Itse syön melkein aina kanaa. Mitä se kertoo minusta? Viimeksi söin kana-pekonisalaatin alkupalaksi ja pääruoaksi enchilladoja erilaisilla täytteillä. Sitä edellisellä kerralla alkupalaksi kreikkalaisen valikoiman ja pääruoaksi eri grillattuja lihoja. En ole ikinä kai ottanut ravintolassa pihviä, ei tule ainakaan mieleen.
jos ihmisen sattuu tekemään mieli pihviä niin hän tilaa pihvin.
jospa jätetään se kaiken ylianalysointi dr philille, jookosta :D
Teen kotona paljon kalaa, kanaa, jauhelihaa ja keittoja. Miksen saisi nauttia hyvästä pihvistä silloin harvoin kun käyn ravintolassa syömässä?
Tämä keskustelunavaus kertoo aloittajasta yllättävän paljon.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:07"]
jos ihmisen sattuu tekemään mieli pihviä niin hän tilaa pihvin.
jospa jätetään se kaiken ylianalysointi dr philille, jookosta :D
[/quote]
uppista kun pääsi unohtumaan.... minäpä vastaan ap:n puolesta omaan viestiini: nyt kalikka kalahti, olitko se sinä lololololol, kävikö tunteisiin, junttiääliö ei osaa tilata ravintolassa. jos ap muistaa muita vakiokommentteja niin sano ihmeessä :)
Pihviä sen olla pitää! Se nostaa mun alhaista hemoglobiinia.
Toki jos on vaikkapa kalaravintola, niin siellä toki tilataan paikan erikoisuutta. Mutta pihviravintolassa ei kannata tilata kuin pihviä.
Minä taas ihmettelen sitä, että miksei voi itse ostaa kotiin kunnon sisäfilettä ja syödä pihviä? Miksi pitää aina mennä ravintolaan syömään ylihintaista lihaa. Mikään ei ole oikeast niin helppoa kuin pihvin paisto. Ravintola on mielestäni hyvä paikka syödä jotain sellaista, mitä ei ikinä tule tehtyä kotona. Siitä olen ihan samaa mieltä, kypsänä mitään sisäfilettä ei kannata tilata. Menee rahat ihan hukkaan eli jos tykkää kypsästä lihasta, niin sitten kannattaa syödä possua tai kanaa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:05"]
mistä laadukkaasta ravintolasta on kyse?
[/quote]
Olisikohan rossosta? Aloituksen perusteella saattaa olla kyllä kyse ABC:stakin.
Jossain määrin totta vaikka ei ääneen saisikaan sanoa. Kaksi tuntemaani ihmistä jotka tilaavat pihvin kypsänä eivät syö yhtään mitään muuta ennakkoluulottomasti kuin mummon muusia.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:23"]
Minä taas ihmettelen sitä, että miksei voi itse ostaa kotiin kunnon sisäfilettä ja syödä pihviä? Miksi pitää aina mennä ravintolaan syömään ylihintaista lihaa. Mikään ei ole oikeast niin helppoa kuin pihvin paisto. Ravintola on mielestäni hyvä paikka syödä jotain sellaista, mitä ei ikinä tule tehtyä kotona. Siitä olen ihan samaa mieltä, kypsänä mitään sisäfilettä ei kannata tilata. Menee rahat ihan hukkaan eli jos tykkää kypsästä lihasta, niin sitten kannattaa syödä possua tai kanaa.
[/quote]
Se on vain köyhälle kallista.
Jos menee hyvään ravintolaan, huomaa kuinka eri tavoin pihvin saa maistumaan loistavalta. Varsinkin lampaan osalta taidot ratkaisevat todella paljon.
Tavallisissa ravintoloissa pihvi usein ei ole niin maukas kuin huippuravintolassa.
[/quote]
Suhteessa pihvi on ravintolassa halvempaa kuin esim. risotto. Kunnon pihviliha on aivan törkeän kallista. Välillä toki kotonakin pihvillä herkutellaan. :P
Minä tilaan yleensä ravintolassa pihvin, sillä kotona harvoin saan. Ja tilaan sen aina raakana (ranskalaisella asteikolla bleu tai saignant). Minä en tilaa sitä sellaisena kuin kokki sen haluaa, sillä syön koko pihvin itse, en anna kokille suupalaakaan. Kokin tehtävänä on palvella asiakasta, ei tarjota asiakkaalle ruokia sellaisena kuin itse niitä syö.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 18:28"]
[/quote]
Se on vain köyhälle kallista.
[/quote]
Kyllä purkaksi paistettu liha on aina kelle vaan kallista. Paljon maukkaampaa jenkkiä saa Siwasta jo aika paljon eurolla. Jos samaa saa eurolla ja toisessa paikassa siitä pitää maksaa kolmekymppiä, on se kolmekymppiä kallis.
Sanos muuta! Montako lasia viiniä otit?