Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elatusmaksu laskuria jossain? Mielipiteitä..

Vierailija
03.07.2015 |

Meillä yhteishuoltajuus kahdesta lapsesta ja lapset ovat vuoroviikoin isällään ja mulla. Lasten osoite on mun luona.  Miehen tulot ennen veroja 3100e/kk, mun tulot 1950e/kk + asumistuki 350e ja lapsilisät n.300e (sis yh-korotuksen). Pitäisikö ex-miehen maksaa elatusmaksuja? 

Äitini väittää että saisin jotain, mutta itse en oikein usko.. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista että saisit jotain. Oikeusmimisteriön sivuilta löytyy laakentaohje

Vierailija
2/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin ahne, että miehen pitäisi maksaa sulle, vaikka tulet varmasti hyvin toimeen muutenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies on alkanut kusipääksi ja mua ei niin kohdella 

Vierailija
5/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:55"]Koska mies on alkanut kusipääksi ja mua ei niin kohdella 
[/quote]
Sinä itse taas vaikutat oikein mukavalta.

Vierailija
6/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:44"]Miksi olet niin ahne, että miehen pitäisi maksaa sulle, vaikka tulet varmasti hyvin toimeen muutenkin?
[/quote]
Se että mies elättää omat lapsensa ei ole ahneutta vaan sitä että jokaisen kuuluu elättää omansa eikä elättää niitä yhteiskunnalla eli meillä muilla. Ihmettelen suuresti nykyään sitä ettei miehillä ole mitään käsitystä kunniasta.

Vierailija
7/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:40"]Meillä yhteishuoltajuus kahdesta lapsesta ja lapset ovat vuoroviikoin isällään ja mulla. Lasten osoite on mun luona.  Miehen tulot ennen veroja 3100e/kk, mun tulot 1950e/kk + asumistuki 350e ja lapsilisät n.300e (sis yh-korotuksen). Pitäisikö ex-miehen maksaa elatusmaksuja? 

Äitini väittää että saisin jotain, mutta itse en oikein usko.. 
[/quote]
Mä luulen että kun huomioidaan progressiivinen verotus ja yhteiskunnantukiaiset niin sinulle jää enemmän käteen. Hae kelasta elatusapua.

Vierailija
8/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä miten joku alapeukkuja antaa tuollekin? Hei, tietenkin elatus on molempien vastuulla.

Vierailija
9/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:10"]Ihmettelen sitä miten joku alapeukkuja antaa tuollekin? Hei, tietenkin elatus on molempien vastuulla.
[/quote]
Tietenkin. Minun logiikallani äiti elättää omalla viikollaan ja isä omallaan? Vuoroviikkosysteemi oli kuitenkin kyseessä...

Vierailija
10/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroasuminen siis teillä? Pääperiaate on että vanhemmat huolehtii elatuksesta omalla viikollaan. Ei mahda onnistua miehen rahastus

Vierailija
11/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:10"]Ihmettelen sitä miten joku alapeukkuja antaa tuollekin? Hei, tietenkin elatus on molempien vastuulla.
[/quote]
Tietenkin. Minun logiikallani äiti elättää omalla viikollaan ja isä omallaan? Vuoroviikkosysteemi oli kuitenkin kyseessä...
[/quote]

Riippuu siitä, kuka tekee hankinnat perheessä.Kuinka moni mies ostelee vaatteita? Kenkiä?

Vierailija
12/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta lapsesta joutuu maksamaan n.310€ elatusmaksuja..

Vierailija
13/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vain siirrätte lasten kirjat vaihteeksi toiselle vanhemmalle ja hän voi vaihteeksi nostaa ne yh korotetut lapsilisät ja Kelan elatustuet kun sinulla ei niitä ole varaa maksaa.
Vuoroviikko asumista voitte jatkaa vanhaan malliin kun se sujuu niin hyvin. Noi lasten kirjat vaan...

Vierailija
14/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitäiskö äitisi mielestä sun saada vielä elarit tohon päälle, erikoista jos teillä kerran on viikko-viikko systeemi.

saat jo lapsilisät ja asumistuen, hmmmm.....

Vierailija
15/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet tulee sulle, joten miksi miehen pitäisi vielä maksaa jotain ekstraa? 

Itse miehenä eron jälkeen järjestin asiat siten, että verotettavat tulot tipahtivat yli 50 000 €/vuodessa. Tietenkään tulot eivät oikeasti tipahtaneet, vaan osa tulee nyt pimeänä firman kassasta ja osa jää firman kassaan pääomaksi (ennen meni omalle tilille säästöön). Maksan lapselle lähes kaikki vaatteet ja harrastukset. Se mitä en suostu maksamaan, on exän nykyisen luuseriäijän elatusta. Persaukinen urpo haluaa kerran vuodessa etelään, mutta kun jäi ne koulut käymättä ja ura tekemättä... No ei ainakaan minun rahoillani reissaa! Muksujen ja nykyisen emännän kanssa käydään sitten meidän porukalla reissussa.

Pointti siis se, että kun naiset eroavat, eivät he myöskään ole oikeutettuja sen miehen elintasoon enää sen jälkeen. Hankkikaa itse omat rahanne! Lapsista toki huolehditaan.

Vierailija
16/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa päivähoitomaksut, harrastukset, vaatteet ja ostaa pyörät ym.? Maksaa lasten vakuutukset, leirikoulut, ym. Jos ostat ne, silloin elatusmaksut sulle. Jos ostatte yhdessä, niin ei tarvitse maksaa elatusmaksuja.

Vierailija
17/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:23"]Tuet tulee sulle, joten miksi miehen pitäisi vielä maksaa jotain ekstraa? 

Itse miehenä eron jälkeen järjestin asiat siten, että verotettavat tulot tipahtivat yli 50 000 €/vuodessa. Tietenkään tulot eivät oikeasti tipahtaneet, vaan osa tulee nyt pimeänä firman kassasta ja osa jää firman kassaan pääomaksi (ennen meni omalle tilille säästöön). Maksan lapselle lähes kaikki vaatteet ja harrastukset. Se mitä en suostu maksamaan, on exän nykyisen luuseriäijän elatusta. Persaukinen urpo haluaa kerran vuodessa etelään, mutta kun jäi ne koulut käymättä ja ura tekemättä... No ei ainakaan minun rahoillani reissaa! Muksujen ja nykyisen emännän kanssa käydään sitten meidän porukalla reissussa.

Pointti siis se, että kun naiset eroavat, eivät he myöskään ole oikeutettuja sen miehen elintasoon enää sen jälkeen. Hankkikaa itse omat rahanne! Lapsista toki huolehditaan.
[/quote]
Se ei sitten ollut sun uusi onni joka toisessa ketjussa kehuu kuinka he jättivät miehen lapsen lehdelle soittelemaan kun muu perhe lähti etelään.

Vierailija
18/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:23"]Tuet tulee sulle, joten miksi miehen pitäisi vielä maksaa jotain ekstraa? 

[/quote]
Niin ns miehet on aina sutkeja. Kerropa tuo sitten lapsillesikin kun kasvavat aikuiseksi. Arvostavat sinua varmasti.

Vierailija
19/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:23"]Tuet tulee sulle, joten miksi miehen pitäisi vielä maksaa jotain ekstraa?  Itse miehenä eron jälkeen järjestin asiat siten, että verotettavat tulot tipahtivat yli 50 000 €/vuodessa. Tietenkään tulot eivät oikeasti tipahtaneet, vaan osa tulee nyt pimeänä firman kassasta ja osa jää firman kassaan pääomaksi (ennen meni omalle tilille säästöön). Maksan lapselle lähes kaikki vaatteet ja harrastukset. Se mitä en suostu maksamaan, on exän nykyisen luuseriäijän elatusta. Persaukinen urpo haluaa kerran vuodessa etelään, mutta kun jäi ne koulut käymättä ja ura tekemättä... No ei ainakaan minun rahoillani reissaa! Muksujen ja nykyisen emännän kanssa käydään sitten meidän porukalla reissussa. Pointti siis se, että kun naiset eroavat, eivät he myöskään ole oikeutettuja sen miehen elintasoon enää sen jälkeen. Hankkikaa itse omat rahanne! Lapsista toki huolehditaan. [/quote] Niin ns miehet on aina sutkeja. Kerropa tuo sitten lapsillesikin kun kasvavat aikuiseksi. Arvostavat sinua varmasti.

[/quote]

Miksi eivät arvostaisi? Eivät nykyisellään arvosta eloaan äitinsä luona liian korkealle ainakaan. Haluavat viettää muitakin viikonloppuja ja lomaviikkoa täällä, kuin mitä on lastenvalvojan kanssa sovittu. Tässä on mökkireissu tiedossa ja haluaisivat sinne mukaan ja minä heidät, mutta äitinsä ei päästä. Lastenvalvojan (nyrpeä haahka) mukaan lapset jäävät äidille. Toisaalla pääsisivät meren äärelle viikoksi ja toisaalla on kerrostalokämppä, jossa äitinsä uusi mies haisee sohvalla keikkahommiensa välissä. 

Kuten sanoin, lapset on tärkeitä ja ovat oleellinen osa uutta perhettämmekin. En vain ymmärrä, miksi olisin elatusvelvollinen eksälle. Siinä ei ole mitään järkeä. Onneksi kuvion saa junailtua. 

Vierailija
20/22 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että noilla tuloilla tulisit saamaan mitään, mutta googlaa toki se laskuri, sellainen on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi