Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaikesta olet selvinnyt? - jaetaan toivoa toisillemme

Vierailija
18.02.2022 |

Välillä elämä on äärimmäisen vaikeaa ja tuntuu ettei meneillään olevista haasteista selviä. Ihminen on kuitenkin kovaa tekoa ja voi selvitä äärimmäisistäkin kokemuksista. Mistä sinä olet selvinnyt?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla tarinoita työttömyydestä selviämisestä. Terveisin taas kaksi hylkäyskirjettä

Tytötömydestä jos se on jatkuvaa on perustoimentulotuki sillä kyllä pärjää.Josystäväsi tutavasi sinut jättänyt kun heistä et ole normi kansalinen työttömänä.Joka kaupungin osassa on asukastalot,sinne vaan mukaan .jos ei jaksa kuin istua ? Olet edes läsnä,näet muita! Jos asut Helsingin lähiö ikään katsomatta: Kallio, Kannelmäki, Kontula on D-asema. Käy kurkaamassa heidän sivuja F.B. näet ne vaikka et pystyisi kirjautumaan.Olet niihin sydämellisesti tervetullut kuin Punasen ristin eri toiminnat,menen niden sivuille.Unohtamatta kurkaa Helsinki-Mission sivut. Yksin ei kannata jädä makaa petin.Pidä päivä rytmi työtömänä.Kello soimaan 6-7 aamut. Kerran kirjotit tänne pääset netti.Juoo aamu tee tai kahvit.Lue ilmaset lehdet tälät.Oletkin virkistynnyt suntaa nokasi ulos vaikka ensin kirjasto ja sitten kolkutele ovia joskus kello 10, Jonkun D-aseman. Tai asukastalon ymm.

Vierailija
22/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sosiaalisesta ahdistuksesta/tilanteiden pelosta.

- Oman äidin yhtäkkisestä kuolemasta.

- Vuokravelasta.

Kaikenlaista muutakin on ollut. Olen ottanut motokseni että asioilla on tapana järjestyä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisesta ja rakkaudettomasta lapsuudesta.

Pitkäaikaistyöttömyydestä.

Ulosotosta.

Useamman vaikeasti vammaisen lapsen saamisesta ja kasvattamisesta. Ilmenivät vasta kun kaikki olivat jo syntyneet.

Mieheni muistisairaudesta.

Omasta liikuntakyvyn vieneestä sairaudesta.

Vierailija
24/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän- ja aivoleikkauksista.

Vierailija
25/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin rumasta erosta. Mies petti työkaverin kanssa ja perusti perheen. Minun kanssani siirsi lasten tekoa.

Vierailija
26/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiä aloituksia lisää! <3

Lapsuudessa koettu väkivalta ja seksuaalinen koskettelu (oma isä)

Koulukiusaaminen

Väkivaltainen narsisti mies

Hirvikolari

Läheisen itsemurha

Oma itsetuhoisuus, masennus ja surkea itsetunto

Fyysinen sairaus

Nyt olen onnellinen, hyvässä parisuhteessa <3 Haluan vihdoin elää, kokea ja olen päässyt eroon katkeruudesta. Uskon että asiat järjestyy. Nyt minulla on hyvä koti, ystäviä ja läheisillä on asiat paremmin vaikka olosuhteet näytti ettei ikinä voisi mikään muuttua. Kiitän rukouksista, ja siitä että elämäni muuttui.<3 

Älä anna olosuhteiden määrittää sinua tai sinun tulevaisuutta. Näytti kuinka pahalta tahansa, asiat VOI muuttua!<3

Vierailija
27/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta ja itsetuhoisuudesta.

Mikään ei ole ikuista ❤️

Vierailija
28/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta itsemurhayrityksestä, abortista, henkisestä väkivallasta. Huumeista, alkoholismista. Olen onnellinen nyt. Erittäin.

Vierailija
29/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen lapsuus hullun lapsenhakkaaja-narsistin lapsena. Väkivalta jatkui henkisenä väkivaltana ja uhkailuna aina nelikymppiseksi asti. Sitten viimein sain välit poikki. Silti taitaa mennä loppuelämä narsistin tuhojen paikkailuun.

Kahdeksan keskenmenoa. Kahdesti potkut yt:ssä.

Ei ole edes pahimmasta päästä :)

Vierailija
30/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat selviämisellä?

Sitä että on hengissä? Että ei ole katkeroitunut tai kyynistynyt? Että ei ole koskaan oireillut mitenkään psyykkisesti tai fyysisesti? Tai mitä?

31/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukastuin koirankakkaan.

Vierailija
32/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ketjussa jaeta lähinnä epätoivoa? Hirveitä low life -elämiä kaikilla, kun lukeekin näitä ritirimpsuja pelkkää peetä mäihää vaan…

Vierailija
33/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että on hengissä? Että ei ole katkeroitunut tai kyynistynyt? Että ei ole koskaan oireillut mitenkään psyykkisesti tai fyysisesti? Tai mitä?

Sitä, että ihmisestä on tullut itsekeskeinen, itsekäs mulqku, jolla ei ole enää tippaakaan voimavaroja tai myötätuntoa esim. katkeria tai ongelmiaan työstäviä kohtaan. On ”onnellinen” omassa kovassa välinpitämättömyydessään, herkkyytensä kadottaneena, miettien aina vain sitä, miten minä minä minällä nyt menisi paremmin.

Se heille toki suotakoon. Mutta pitäkää se t*rpanne tukossa, jos joku on vielä katkera tai työstää (=vaikkapa jakaa palstalla) ongelmiaan.

Kiitos.

Vierailija
34/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa tässä määritellä sen itse :) 

Ihmeellistä nähdä mistä kaikesta ihmiset ovat selvinneet, ei voi oikein muuta todeta.

Ap

Vierailija
35/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin siitä että kalja loppui kesken. Onneksi Peralla oli varastoa ja pystyi lainaamaan.

Vierailija
36/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä, äiti ja äidin sisko kuolivat 4 vuoden sisällä, kun olin kolmekymppinen. Äiti oli alkoholisti ja se toi omat ongelmansa. Isän firma jäi minulle ja siskolleni käteen ja selviteltäväksi. Stressasin ja sairastuin vakavaan tautiin. Samaan aikaan asuin avoliitossa narsistisen miehen kanssa, joka väheksyi suruani ja vaikeuksiani. Lisäksi hän halveksi sairaudesta ja siihen liittyvästä lääkityksestä johtuvaa lihomistani. Hän sanoi, että haluaisi siron naisen. Se loukkasi ehkä eniten.

Vierailija
37/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta muusta psksta olen selvinnyt, paitsi lapseni hyväksikäytöstä. Olen aivan rikki edelleen, vuosienkin jälkeen. Käyn kyllä töissä ja huolehdin lapseni asioista jne.

Vierailija
38/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kumppani koitti tappaa. Kun seuraavana päivänä heräsi humalastaan ei edes muistanut tapahtumaa. Jälkikäteen sanoi että ansaitsin sen koska ärsytin, oma vika.

Muutaman kerran olen ollut tosi lähellä tappaa itseni mutta valinnut sitten kuitenkin elämän.

Minut on jätetty viestillä. Naamatusten ei uskaltanut aikuinen mies puhua.

Olen jäänyt työttömäksi.

Vierailija
39/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaamisesta ja sosiaalisten tilanteiden jännittämisestä, vaikka vielä aspergerin vaikutuksesta siitä vähän kärsinkin ja ihan varmasti tuun kärsimään vielä uusia ihmisiä tavattaessa. Lukion kolmannen vuoden syksyllä mulla oli kuukauden mittainen ajanjakso etten uskaltanut mennä luokkaan, vaikka olin jo seisomassa melkein luokan oven vieressä ja käännyin kotiin.

T: M27

Vierailija
40/49 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini yllättävästä kuolemasta odottaessani vauvaa.

Ahdistuksesta, jolloin pelkäsin satuttavani jotakuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi