Mistä kaikesta olet selvinnyt? - jaetaan toivoa toisillemme
Välillä elämä on äärimmäisen vaikeaa ja tuntuu ettei meneillään olevista haasteista selviä. Ihminen on kuitenkin kovaa tekoa ja voi selvitä äärimmäisistäkin kokemuksista. Mistä sinä olet selvinnyt?
Kommentit (49)
Te ette todellakaan uskoisi jos kertoisin...! Moni ei usko kun kerron elämäntarinani.
Rehellisesti sanottuna... En tiedä selviänkö enää. Paljosta olen selvinnyt, mutta en v**tu enää jaksa tätä jatkuvaa kauheudesta toiseen taapertamista. Päihdeongelmia, väkivaltaa, sairastamista, seksuaalista hyväksikäyttöä, kuolemaa, mielisairauksia... En ajatellut nuorempana elämäni tulevan olemaan paskojen asioiden bingo.
BINGO!
Olette selvinneet kyllä hyvin monista asoista. Uskon, että kärsivällisyys on avain moneen tilanteeseen eli antaa vain ajan kulua. Ja ihmismieli myös osaa joskus myös "unohtaa" ikäviä asioita eli ne ikään kuin pyyhkiytyy pois, niin etteivät ne ole enää päällimmäisenä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä ketjussa jaeta lähinnä epätoivoa? Hirveitä low life -elämiä kaikilla, kun lukeekin näitä ritirimpsuja pelkkää peetä mäihää vaan…
Mistä sinä tiedät muiden elämät? Miten voit arvioida muiden elämät low lifeksi? Olen tohtori ja hyvätuloinen toimitusjohtaja. Ja yksi ketjuin vastanneista. Kerropa sun omat saavutukset jos nää mun saavutukset on ”low life”. Odotan kiinnostuneena.
Ei se menestyneestä ihmisestä päälle näy mitä kaikkea on joutunut kokemaan. Etkä minustakaan näkisi että mulla oli hirveä väkivaltalapsuus surkeassa paskaperheessä.
Todella kusipäisen törkeää tuon yhden tulla haukkumaan muiden elämät low lifeksi. Voiko tuollaisia mulkeroita olla edes?
Vierailija kirjoitti:
Todella kusipäisen törkeää tuon yhden tulla haukkumaan muiden elämät low lifeksi. Voiko tuollaisia mulkeroita olla edes?
Ei kannata välittää, hän tuskin kestäisi vastaavia vaikeuksia hetkeäkään. Tuollaisen elämä voi herkästi olla vähän yksinkertaista, ehkä koko ihminen hieman yksinkertainen.
Vaikeasta lapsuudesta. Kotona siis vanhemmat riiteli ja näin väkivaltaa. Tämä on vaikuttanut elämääni enemmän kuin osaisi edes kuvitella.
Olen ollut nuorempana hyvin ujo, mutta onneksi se on karissut vuosien varrella, vaikka toki piirre pysyy aina jollain tapaa.
Lapsuus oli kamala: isä täysin alkoholisti, äiti jonkun asteinen narsisti. Isä veteli äitiä turpaan useaan otteeseen viikossa. Muistot ulottuvat varhaislapsuuteen.
Koulussa kiusattiin toisinaan opettajien taholta, yllättäen. Onneksi olen niin onneton ihmisten kanssa, että tuo ei pahemmin jättänyt jälkiä. Paha lukivika todettiin lukion viimeisellä.
Miesystävä, joka ei välittänyt tuon taivaallista. Jouduin tekemään abortin tässä suhteessa.
Työpaikalla tapahtunut älytön seksuaalinen ahdistelu esimiehen toimesta. Kesti 10 kuukautta ja oli myös muille näkyvää. Kukaan ei kuitenkaan puuttunut kun oli isompi johtaja.
Kotiini änkeytyminen ja raiskaaminen omaan sänkyyni.
Päällisin puolin ei kukaan uskoisi, mitä kaikkea on tapahtunut. Elän normaalia elämää tehden töitä ja opiskellen.
Nakukuvani levisi nettiin ja joku av-mamma haukkui sääreni rumiksi.