Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi ihan erilaista sohvaa olkkariin, meneeköhän sisustus sillisalaatiksi

Vierailija
28.12.2022 |

Tarvitsisi ostaa toinen sohva ja ihastuin tyyliltään ja väriltään ihan erilaiseen kuin mitä olemassaoleva jo on, tällaista katselen https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/390/37736/noel-3h-sohva-bolshoi-kang… ja tämä siellä olkkarissa jo on https://www.ikea.com/fi/fi/p/groenlid-3-n-istuttava-sohva-sporda-luonno…
Mitä mieltä, meneekö sekavaksi?
Tuosta Askon sohvasta on vaaleakin versio, mutta sekin on sävyltään niin eri mitä tuo ikealainen, että parempi varmaan jos väri on selkeästi eri?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat tyyliltään niin erilaiset, että siitä tulee "satula lehmällä" vaikutelma.

Vierailija
2/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat tyyliltään niin erilaiset, että siitä tulee "satula lehmällä" vaikutelma.

Hmmm, voi olla :D

Tosin kaikki muukin kalustus on eri paria!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa availla linkkejä, mutta ei välttämättä mene sekavaksi. Mullakin on 2 täysin erilaista sohvaa olkkarissa. Toinen valkoinen on ns tavallinen sohva, valkoisen seinän edessä ja toinen harmaa sohva hopeakuvioisen seinän edessä. Hienosti sopivat molemmat tänne.

Vierailija
4/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa availla linkkejä, mutta ei välttämättä mene sekavaksi. Mullakin on 2 täysin erilaista sohvaa olkkarissa. Toinen valkoinen on ns tavallinen sohva, valkoisen seinän edessä ja toinen harmaa sohva hopeakuvioisen seinän edessä. Hienosti sopivat molemmat tänne.

Se mikä mahtuu ei välttämättä sovi.

Vierailija
5/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on olkkarissa kirjava tapetti mihin käy kyllä usea väri. En tiedä sitten onko kaksi erilaista sohvaa hyvä vai huono juttu tuohon taustaan. Mutta huonekalut on, kuten sanottua, aika eri tyylisiä muutenkin keskenään. Jotain punaista lankaa olen yrittänyt niissä pitää (puuosiltaan suunnilleen samaa sävyä esim) Ap

Vierailija
6/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo vähän liian erilaiset. 

Vierailija
7/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle sisustat? Itselle vai vieraille?

Jos itse tykkään niin siitä vaan.

Sekavuus on katsojan silmässä, toinen tykkää toinen ei.

Vierailija
8/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle. On mukava kuitenkin kuulla ihmisten näkemyksiä, voi tulla esiin asioita joita ei ole ajatellutkaan ja saada hyviä vinkkejä. Ja joskus omasta mielestä tosi hyvä sisustusidea ei vaan näytäkään hyvältä kun sen toteuttaa, vaikka kuinka tykkäisi niistä yksittäisistä elementeistä. Ap

Vierailija
9/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä tilaisin ikean sohvaan ne punaiset päälliset, jos saa erikseen. Sitten olisi lämmin sävy molemmilla.

Vierailija
10/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ehkä tilaisin ikean sohvaan ne punaiset päälliset, jos saa erikseen. Sitten olisi lämmin sävy molemmilla.

Mun silmään toi Askon sohvan sävy on kylmä? Ap

Vierailija
11/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin, eli mitä väliä miten jotkut muut ajattelevat? Se on sinun kotisi ja sinä sisustat sen tasan niin kuin hyvä on ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.

En oikeasti jaksa tuollaisia "mitä muut minusta ajattelevat" -ihmisiä yhtään. Kannattaa ottaa oppia vaikka taiteilijoista, siis sellaisista oikeista taiteilijoista, ei mistään mukataiteilijoista. He pukeutuvat niin kuin itse haluavat, elävät niin kuin parhaaksi katsovat ja tekevät työtään.

Kannattaa siis aikuistua ja unohtaa tuollaiset teinimäiset hömpötykset. Sisustat niin kuin itselle on hyvä ja jos se ei ollut hyvä, niin pistä myyntiin ja osta uusi.

Vierailija
12/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olohuoneessa beige kulmasohva vähän sellaisella samettimaisella kankaalla, metsänvihreä LA-Z-BOY ja tennarin muotoinen ja näköinen säkkituoli, joka on miehen selälle kaikkein paras. Me muut istumme missä istumme. Sohvat ja muut eivät välttämättä sovi keskenään, mutta tämä onkin meidän koti.

Vierailija
13/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin, eli mitä väliä miten jotkut muut ajattelevat? Se on sinun kotisi ja sinä sisustat sen tasan niin kuin hyvä on ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.

En oikeasti jaksa tuollaisia "mitä muut minusta ajattelevat" -ihmisiä yhtään. Kannattaa ottaa oppia vaikka taiteilijoista, siis sellaisista oikeista taiteilijoista, ei mistään mukataiteilijoista. He pukeutuvat niin kuin itse haluavat, elävät niin kuin parhaaksi katsovat ja tekevät työtään.

Kannattaa siis aikuistua ja unohtaa tuollaiset teinimäiset hömpötykset. Sisustat niin kuin itselle on hyvä ja jos se ei ollut hyvä, niin pistä myyntiin ja osta uusi.

Tuossa aikaisemmassa kommentissa avasin näkemystäni tästä asiasta. Minusta ei ole mitään pahaa keskustella tällaisistakaan asioista ja saada erilaisia näkökulmia asiaan. Ap

Vierailija
14/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso matto mikä sitoo sohvaryhmän.

Samanlaisia koristetyynyjä molempiin sohviin.

Väriltään neutraalit verhot mitkä sopii molempiin sohviin.

Vierailija
15/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi samanlaista sohvaa olkkarissa,toinen kolmen ja toinen kahden istuttava.

Nuo sinun ehdottamat ovat mielestäni niin eri tyyliä, että en suosttele samaan tilaan. Valitse samaa tyyliä kuin edellinenkin on.

Vierailija
16/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti sinulla kuitenkin riittää kommentoitavaa. Anna muitten keskustella ja jatka sinä matkaasi seuraavaan tärkeään keskusteluun, typerys.

Vierailija
17/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tätimäinen sohva....

Vierailija
18/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tätimäinen sohva....

Ei haittaa, tähtään mummomaiseen sisustukseen muutenkin. Rakastan kaikkea vähän ylenpalttista. Esim persialaismattoja, kirjavia tummia tapetteja, raskaita samettiverhoja, kattokruunuja, tummaa puuta olevia antiikkihuonekaluja yms.

Ap

Vierailija
19/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla 50m2 olkkari niin onnistuuhan tuo, mutta normaalissa, 15-20m2 tilassa on tuo sekava, Joko samaa väriä tai samaa muotokieltä, Molemmat ei voi olla noi poikkeavia toisistaan. Saisikohan sä siihen sun Ikealaiseen teetätettyä saman väriset kankaat? Katso bemtz.com, löytyykö heiltä.

Vierailija
20/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla 50m2 olkkari niin onnistuuhan tuo, mutta normaalissa, 15-20m2 tilassa on tuo sekava, Joko samaa väriä tai samaa muotokieltä, Molemmat ei voi olla noi poikkeavia toisistaan. Saisikohan sä siihen sun Ikealaiseen teetätettyä saman väriset kankaat? Katso bemtz.com, löytyykö heiltä.

Olkkari on noin 35 neliöinen. En muistanut tuota bemziä, pitää vilkaista. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi