Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kulmakarvat monelle meikin vaikein osa?

Vierailija
03.07.2015 |

Jo työnkin vuoksi tulee katseltua naisten kulmakarvoja vähän tarkemmin ja on kyllä ihmeteltävä, että mikä siinä on kun muu meikki voi todella hyvin tehty, mutta kulmakarvat on jotakin karseaa. Vieläkin näkee paljon yhden vedon ohuita viivakulmia, jotka on usein vielä epäsymmetriset ja liian lyhyet/liian pitkät. Tai sitten niistä olemattomiksi nypityistä on yritetty tehdä kynällä tuuheita ja tuloksena on suttuiset palkkikulmat ihossa. Liian tummia kulmia näkee jatkuvasti, samoin sitä että muotoa on yritetty muuttaa liikaa ja kulmat ei sovi enää naamaan.

Miksi esim. rajaus viitsitään opetella tekemään kunnolla ja siististi, mutta kulmiin on selvästi käytetty aikaa ja silti tuloksena on pelkkää töherrystä ja suttua? Jos ei osaa, kulmansa voi käydä nypityttämässä ja kestovärjäyttämässä ammattilaisella, jolloin näkee muodon jota voi jatkossa ylläpitää itse. Ja ei, kajalkynä/rajauskynä ei ole kulmakynä ja musta kulmaväri sopii vain luonnostaan mustahiuksisille.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä myös monesti olen ihmetellyt! Itselle kulmien laitto on todella tarkkaa hommaa, kuitenkin sen verran huomio niihin kasvoissa kiinnittyy. Jotenkin hurja huomata miten jotkut kehtaa liikkua sellaisilla kulmilla että oksat pois! Eräskin puolituttu nuori nainen piirtää kulmat tosi suttuisesti ja isoiksi puolikaariksi, ihan kuin lasin pohjaa vasten olisi piirretty :( kuitenkin aiemmin nähnyt hänellä ihan kivasti piirretyt kulmat useaan otteeseen :/

Vierailija
2/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvat on muotia, mutta koska hyvin harvalla suomalaisella on tuuheita ja tummia kulmia luonnostaan, niitä sitten yritetään maalata itse, yleensä epäonnistuen. Sen näkee aivan selvästi kun kulmat on maalattu ihoon, kesähelteellä se näyttää erityisen hupaisalta kun väri on levinnyt.

Ehdottomasti kamalimmat kulmat on niitä, jotka on tehty nestemäisellä linerilla. Eihyvääpäivääsentään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mun ei tarvii piirtää kulmakarvoja

Vierailija
4/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö mun vaalentaa kulmat, kun ne on luonnostaan mustat, vaikkka hiukset ovat ruskeat? Vai pitäisikö värjätä hiukset mustiksi?

Vierailija
5/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:42"]

Pitäisikö mun vaalentaa kulmat, kun ne on luonnostaan mustat, vaikkka hiukset ovat ruskeat? Vai pitäisikö värjätä hiukset mustiksi?

[/quote]

Ei ne sun luonnostaan mustat kulmat varmaan näytä samalta kuin mustalla kajalilla blondin itse otsaansa töhrimät umpeenmaalatut vinksokaaret?

Vierailija
6/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi huonosti tehtyjä kulmia näkee paljon, kun kulmien malli katsotaan jonkun huippukaunottaren upealuustoisesta naamasta ja sitten siihen omaan taikinanaamaan aletaan väkertää "samanlaisia" kulmia kuvitelmana, että sitten näytetään itsekin samalta kuin kyseinen kaunotar.

Lienee sukua ilmiölle, jossa otetaan kampaajalle mukaan jonkun tosibeiben kuva ja halutaan samanlaiset hiukset, kuvitelmana että tullaan muutenkin samannäköiseksi ja viivahuulet ja tihrusilmät muuttuu nekin muhkeiksi kun on uusi tukka. Sitten näytetään naamaa kun ei kampaaja saanutkaan 3 ohuesta karvasta aikaan latinonaisen kampausta, vaikka asiasta sanottiin heti alussa että kuvan naisen hiustyyppi ja hiusten määrä on aivan eri, joten samanlaista ei saada mutta samantyylinen voidaan leikata.

Vierailija
7/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on tummat kulmat joita ei tarvitse kuin nyppiä. Jotain iloa karvageeneistä.

Mutta oikeasti on vaikea ymmärtää miten paljon toisten ulkonäkö kiinnostaa.

Vierailija
8/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:47"]

[/quote]

Ei ne sun luonnostaan mustat kulmat varmaan näytä samalta kuin mustalla kajalilla blondin itse otsaansa töhrimät umpeenmaalatut vinksokaaret?

[/quote]

Eli siis mustat kulmat sopivat kuitenkin muillekin kuin mustahiuksisille, toisin kuin ap väittää?

Vierailija
9/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole noita ongelmia koska omat kulmani eivät väriä kaipaa. Pinsettejä joskus.

Mutta olen samaa mieltä tästä, jostain syystä kulmia ei pidetä niin tärkeinä, Suomessa harvemmin on muutenkaan laitettu kaikki tiptop kiireestä kantapäähän joten ehkä tässä on ajateltu että pääasia että silmämeikki OK tms.

Vierailija
10/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:47"]

[/quote]

[/quote]

Eli siis mustat kulmat sopivat kuitenkin muillekin kuin mustahiuksisille, toisin kuin ap väittää?
[/quote]

Ap:n väite onkin varmaan universaali totuus.

Vierailija
11/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi useinkin jättää ne kulmat vaikka kokonaan rauhaan kuin nyppiä liian ohuiksi ja piirtää liian mustalla. Suomalaisella värityksellä se nyppiminen ei edes ole kovin tärkeää. Jollain latinolla ihan toinen juttu.

Mustat viivakulmakarvat tuovat mieleen että henkilö varmaan myös tupakoi ja sillä on huono koulutus ja rumia tatuointeja.

Vierailija
12/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:59"]

Onneksi on tummat kulmat joita ei tarvitse kuin nyppiä. Jotain iloa karvageeneistä.

[/quote]

Kun on esim. kosmetiikkamyyjä, meikki kiinnostaa samalla tavalla kuin vaikkapa kännyköiden parissa työskentelevää insinööriä kiinnostaa puhelimet. Miksi jokin asia tehdään noin kun se voisi tehdä paremmin toisella tavalla jne.

Vierailija
13/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siksi kai niitä kulmakarvoja töherretään ja naamaa läästitään että ulkonäkö kiinnostaisi muita? Vai onko oletuksesi, että kaikki ajattelevat vain ooh kaunis wau upea ja siksi se, että joku ihmettelee rumia kulmia on aivan pöyristyttävää? Voin kertoa, että ei ajattele, varsinkin kun hyvin harva on kaunis ja upea, vaikka kuinka sotkisi naamaansa.

Vierailija
14/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on seurausta siitä, kun vaaleat yrittävät saada itselleen samanlaisia tummia piirteitä kuin esim. latinoilla tai muilla tummahiuksisilla on.

Hassua kun nämä vaaleat usein kehuvat vaaleutta ja silti yrittävät kulmakynän ja ripsipidennysten avulla saada kontrastia naamaansa. Tuloksena tunkkainen ja raskas vaikutelma.

Vierailija
15/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:15"]

[/quote]

Siksi kai niitä kulmakarvoja töherretään ja naamaa läästitään että ulkonäkö kiinnostaisi muita? Vai onko oletuksesi, että kaikki ajattelevat vain ooh kaunis wau upea ja siksi se, että joku ihmettelee rumia kulmia on aivan pöyristyttävää? Voin kertoa, että ei ajattele, varsinkin kun hyvin harva on kaunis ja upea, vaikka kuinka sotkisi naamaansa.

[/quote]

Siis minua ei kiinnosta kyllä upeat ilmestyksetkään sen vertaa, että jaksaisin avautua netissä. Siis toki sitä näkee kaikenlaista ja saattaa mielessään hetken pöyriä tai ihastella, mutta täältä kyllä saa mielikuvan, että ihmisiä kiinnostaa toisten ulkonäkö suorastaan häiriintyneen paljon. Tottakai ulkonäkö on kiinnostava asia kun se näkyy ulospäin ja voi siitä keskustellakin, ei se mikään pyhä lehmä ole, mutta eikö kaikkien kukkien voi antaa kukkia? Maailma ei olisi parempi paikka jos kaikki kulmakarvat olisi ojennuksessa.

Vierailija
16/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvat ovat kasvojen kehys. Siitä vaan raamia rajaamaan...

Vierailija
17/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:26"]

Kulmakarvat ovat kasvojen kehys. Siitä vaan raamia rajaamaan...

[/quote]

Ehkä se kehyskään ei aina ole niin onnistunut kun ei ole itse teoksessakaan kehumista......

Vierailija
18/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:51"]

Varmaan siksi huonosti tehtyjä kulmia näkee paljon, kun kulmien malli katsotaan jonkun huippukaunottaren upealuustoisesta naamasta ja sitten siihen omaan taikinanaamaan aletaan väkertää "samanlaisia" kulmia kuvitelmana, että sitten näytetään itsekin samalta kuin kyseinen kaunotar.

[/quote]

Minkälaisiksi ne kulmat sitten tulisi piirtää? Kun ei ole saanut synnynlahjaksi huppukaunottaren naamaa ja upeaa luustoa, vaan tällaisen taikinanaaman, niin pitääkö ne kulmatkin sitten piirtää rumaksi, jotta sopivat rumaan naamaan paremmin, kuin ne kauniin muotoiset kulmat?

Vierailija
19/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:51"]

[/quote]

Minkälaisiksi ne kulmat sitten tulisi piirtää? Kun ei ole saanut synnynlahjaksi huppukaunottaren naamaa ja upeaa luustoa, vaan tällaisen taikinanaaman, niin pitääkö ne kulmatkin sitten piirtää rumaksi, jotta sopivat rumaan naamaan paremmin, kuin ne kauniin muotoiset kulmat?

[/quote]

Miten olisi omaan naamaan sopivat kulmat? Ei joltakin toiselta kopioidut mallia loppuosa nypitty pois ja ihmeellinen heitto jonnekin yläkulmaan tai paksu karvainen suora kulma, esimerkkeinä?

Vierailija
20/28 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla ap jotain esimerkkejä minkälaiset kulmat sopivat kenellekin? Tai vaikka jotain esimerkkikuvia linkata? Aihe kiinnostaisi kovasti varsinkin kun ilmeisesti jotain oikeasti asiasta ymmärrät.

Itse kävin pari viikkoa sitten kosmetologilla laitattamassa kulmat ja nyt jo on värit lähtenyt ja heti kotiin päästessäni jouduin nyppimään hajakarvoja kun niitä oli jäänyt.