Miksi kulmakarvat monelle meikin vaikein osa?
Jo työnkin vuoksi tulee katseltua naisten kulmakarvoja vähän tarkemmin ja on kyllä ihmeteltävä, että mikä siinä on kun muu meikki voi todella hyvin tehty, mutta kulmakarvat on jotakin karseaa. Vieläkin näkee paljon yhden vedon ohuita viivakulmia, jotka on usein vielä epäsymmetriset ja liian lyhyet/liian pitkät. Tai sitten niistä olemattomiksi nypityistä on yritetty tehdä kynällä tuuheita ja tuloksena on suttuiset palkkikulmat ihossa. Liian tummia kulmia näkee jatkuvasti, samoin sitä että muotoa on yritetty muuttaa liikaa ja kulmat ei sovi enää naamaan.
Miksi esim. rajaus viitsitään opetella tekemään kunnolla ja siististi, mutta kulmiin on selvästi käytetty aikaa ja silti tuloksena on pelkkää töherrystä ja suttua? Jos ei osaa, kulmansa voi käydä nypityttämässä ja kestovärjäyttämässä ammattilaisella, jolloin näkee muodon jota voi jatkossa ylläpitää itse. Ja ei, kajalkynä/rajauskynä ei ole kulmakynä ja musta kulmaväri sopii vain luonnostaan mustahiuksisille.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:44"]
Mulla on luonnostaan mustat tuuheat kulmat, vaikka hiukset ovat vaaleahkonruskeat. Pitäisikö muuten hyviä kulmia alkaa jotenkin värittää vaaleammiksi?
[/quote]
Tämä käsiteltiin jo aiemmin tässä ketjussa......
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:35"]
Olisko sulla ap jotain esimerkkejä minkälaiset kulmat sopivat kenellekin? Tai vaikka jotain esimerkkikuvia linkata? Aihe kiinnostaisi kovasti varsinkin kun ilmeisesti jotain oikeasti asiasta ymmärrät. Itse kävin pari viikkoa sitten kosmetologilla laitattamassa kulmat ja nyt jo on värit lähtenyt ja heti kotiin päästessäni jouduin nyppimään hajakarvoja kun niitä oli jäänyt.
[/quote]
Yleisesti kaikille sopiva malli on 2/3 mitaltaan luonnollisen leveä ja 1/3 loppuosastaan kapeneva, ei kaari vaan tuo kapeneva osa muodostaa tavallaan pienen kulman, sijoittuen n. iiriksen ulkoreunan kohdalle. Kulmaa nypitään alaosasta (yläpuolelta vain hajakarvat, mutta muotoa ei muuteta - oman kulmaluun malli määrittää kulmakarvan muodon ja se on siksi sopivin). Jos ei halua kestovärjätä, kannattaa mieluummin käyttää kulmapuuteria vinon ja jäykän siveltimen kanssa ja kiinnittää kulmat esim. vahalla. Kynääkin voi käyttää, kunhan se on kulmakynä ja terävä. Jälki on aina harjattava siistiksi. Ja väri on valittava huolella; ei liian tummaa eikä missään tapauksessa punertavaa ruskeaa, mieluiten harmahtava ruskea tai jos on todella vaalea, ns. blondisävy, joita monilla sarjoilla on.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:51"]
Varmaan siksi huonosti tehtyjä kulmia näkee paljon, kun kulmien malli katsotaan jonkun huippukaunottaren upealuustoisesta naamasta ja sitten siihen omaan taikinanaamaan aletaan väkertää "samanlaisia" kulmia kuvitelmana, että sitten näytetään itsekin samalta kuin kyseinen kaunotar.
[/quote]
Minkälaisiksi ne kulmat sitten tulisi piirtää? Kun ei ole saanut synnynlahjaksi huppukaunottaren naamaa ja upeaa luustoa, vaan tällaisen taikinanaaman, niin pitääkö ne kulmatkin sitten piirtää rumaksi, jotta sopivat rumaan naamaan paremmin, kuin ne kauniin muotoiset kulmat?
[/quote]
Miten olisi omaan naamaan sopivat kulmat? Ei joltakin toiselta kopioidut mallia loppuosa nypitty pois ja ihmeellinen heitto jonnekin yläkulmaan tai paksu karvainen suora kulma, esimerkkeinä?
[/quote]
No ei nuo esimerkkisi nyt ihan siltä kuulostaneet, että olisi jokun kaunottaren naamasta kopioitu.
Kulmat ovat vaikea saada siistin näköisiksi. Varsinkin jos karva on pituudeltaan pitkä ja sojottaa alaspäin ja joissain kohtia ylöspäin. Kyllä, on käytetty pikkusaksia ja vahaa ja hiuslakkaa ym. mutta ei auta. Tähän päälle vielä roikkuvat luomet (siis sellainen väsynyt katse, kun silmän päälle tulee sitä ihoa roikkumaan). Joo, kauneuskirurgiaa vaan jos rahat riittää.
Nyt esillä olevan Heidi Pakarisen kulmia olen ihmetellyt. Todella epäaidot ja piirretyt. Eikö esiintyjiä kukaan opasta näissä asioissa?
Kulmien ideaali muoto on niin omista kasvonpiirteistä riippuva, että niihin on vaikea katsoa mallia mistään. Silmänrajauksen oppii piirtämään, vaikka esim. tutoriaalin tekijällä olisi erimalliset silmät, mutta kulmien väri ja muoto pitäisi osata löytää omien piirteitten ja värien mukaan. Ehkä myös se muodon hahmottaminen on vaikeaa, jos katse ei ole tottunut.
Lisäksi monilla on luonnostaan hennot kulmakarvat tai niissä on koloja tmv. Paljon on niitäkin, joilla kulmat eivät joko nyppimisen takia tai luonnostaan kasva hyvässä muodossa. On vaikeampi löytää sitä omaa mallia, kun pohjalla olevat omat kulmat eivät olekaan ideaaliset. Siinä tulee sitten helposti ylilyöntejä, kun yritetään paikkailla tilannetta.
Sitä en taas tiedä, miksi jotkut piirtävät kulmansa mustalla, vaikka heidän hiuksensa ovat vaaleat. Sopivan värisen kulmakynän etsintään saa tietysti kulumaan aikaa, mutta oikeastaan mikä tahansa rusehtava väri olisi parempi kuin musta.
Kulmakarvat oli myös itselle kaikista haastavin ja sain harmaita hiuksia kun yritin joka päivä selvitä niiden piirtämisestä kunnialla. Argh, kyllä siinä hermo paloi... Mun frendi kerto, että oli käynyt Helsingin lookissa kestopigmentoinnissa. En ollut kuullut, että sielä tehdään niitäkin, no into pinkeenä varasin ajan, koska jos jotenkin voisin helpottaa aamuisia kulmakarvatappeluitani, niin maksaisin siitä mielelläni. No Jenna teki superhyvää jälkeä ja enää ei tartte miettiä, koska kulmakarvat ovat joka päivä hyvännäköiset. Työnlaatu oli siistiä ja Jenna oli todella pedantti ja pikkutarkka ja hoisi viimeistelyn millilleen, vaikka itse olin jo aikaisemmin tyytyväinen, suosittelen.
Mulla on luonnostaan mustat tuuheat kulmat, vaikka hiukset ovat vaaleahkonruskeat. Pitäisikö muuten hyviä kulmia alkaa jotenkin värittää vaaleammiksi?