Suututan sekä naisvihaajat että feministit, mutta...
Vaatetuksella on vaikutusta siihen, tuleeko nainen hipelöidyksi julkisilla paikoilla.
Eli jos pukeutuu hutsumaisesti, se herättää tietyn mielikuvan naisesta. Riski kopeloinnin uhriksi joutumiseen kasvaa silloin. Vertaa: lompakko takataskusta näkyen lisää sen varastetuksi tulemisen riskiä.
Silti tuntemattoman koskettelu seksuaalisesti on väärin, vaikka tämä kulkisi alasti. Yhtä lailla lompakon varastaminen on väärin.
Tämän vuoksi opetan omille lapsilleni, ettei kannata pukeutua horomaisesti. Opetan myös pitämään lompakon turvassa. Opetan toki myös, ettei toisia saa hipelöidä eikä toisilta saa varastaa.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:39"]
Miellätkö naisvihana sen, että pitää naiskauneudesta ja joskus koskettaa tai katsoo himolla naista? Aika tyly tuomio ja hakoteillä olet.
[/quote]
Naisvihaa ilmenee näissä ketjuissa yleensä silloin, kun sanoo ettei miehillä ole oikeutta hipelöidä tuntemattomia naisia ilman heidän lupaansa. Silloin saa kuulla olevansa vähintään läski lesbo femakko.
[/quote]Kosketus- ja läheisyyskammossa voidaan mennä liiallisuuksiin, kyse on toki osaltaan maku- ja kulttuuriasiasta.
[/quote]
Toki, mutta minusta länsimaissa ei kenelläkään ole oikeutta iskeä kiinni toisen pyllyyn/tisseihin keskellä kirkasta päivää. Eri asia, jos esim. tanssii viettelevästi toisen kanssa jossain yökerhossa, silloin yleensä hakee sellaista seuraa.
[/quote]Kyllä lähietäisyydellä olevaa vuorovaikutusta silti tapaa enemmän muissa "länsimaissa."
[/quote]
On toki, mutta fyysinen läheisyys, olkapäille taputtelu tai halailu ei ole samanlaista yksiselitteisen seksuaaliseksi tulkittavaa kuten rintojen puristelu on.
Täällä palstamammat peppu homeessa taas näköjään leimaavat naisvihaajiksi ne miehet, jotka ovat naiskauneuden ystäviä, sen verran tuli alapeukkua. Suorastaan säälittävää :D
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:00"]
Miellätkö naisvihana sen, että pitää naiskauneudesta ja joskus koskettaa tai katsoo himolla naista? Aika tyly tuomio ja hakoteillä olet.
[/quote]
Naisvihaa ilmenee näissä ketjuissa yleensä silloin, kun sanoo ettei miehillä ole oikeutta hipelöidä tuntemattomia naisia ilman heidän lupaansa. Silloin saa kuulla olevansa vähintään läski lesbo femakko.
[/quote]Kosketus- ja läheisyyskammossa voidaan mennä liiallisuuksiin, kyse on toki osaltaan maku- ja kulttuuriasiasta.
[/quote]
Toki, mutta minusta länsimaissa ei kenelläkään ole oikeutta iskeä kiinni toisen pyllyyn/tisseihin keskellä kirkasta päivää. Eri asia, jos esim. tanssii viettelevästi toisen kanssa jossain yökerhossa, silloin yleensä hakee sellaista seuraa.
[/quote]Kyllä lähietäisyydellä olevaa vuorovaikutusta silti tapaa enemmän muissa "länsimaissa."
[/quote]
On toki, mutta fyysinen läheisyys, olkapäille taputtelu tai halailu ei ole samanlaista yksiselitteisen seksuaaliseksi tulkittavaa kuten rintojen puristelu on.
[/quote]
Rintojen ja pepun puristeluakin tapahtuu enemmän Suomen rajojen ulkopuolella ja joskus Suomessa, olen todistanut. Seksuaalinen kosketus ei kuitenkaan aina traumatisoi.
Täällä palstamammat peppu homeessa taas näköjään leimaavat naisvihaajiksi ne miehet, jotka ovat naiskauneuden ystäviä, sen verran tuli alapeukkua. Suorastaan säälittävää :D
[/quote]
Juuri tämä kuuluu niihin naisvihaaja-kommentteihin. Hyvä esimerkki!
Naiskauneuden ystävä olen minäkin (mies), mutta käytöstapani ovat eläimellisen ja itsekkään hipelöinnin esteenä :/
Mutta toisaalta tälläkin palstalla jauhetaan, että jos joku puristaa perseestä niin ei saa lyödä, ja miehet vetävät hirveät kilarit jos joku sanoo että lyö kourijaa. Mun mielestä ihan samalla lailla, jos joku puristaa perseestä, niin ottaa riskin että toinen lyö. Mä ainakin vähintään heitän drinkit toisen naamalle, tiedostaen riskin että saatan itse saada turpaan, mutta teen sen silti.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Rintojen ja pepun puristeluakin tapahtuu enemmän Suomen rajojen ulkopuolella ja joskus Suomessa, olen todistanut. Seksuaalinen kosketus ei kuitenkaan aina traumatisoi.
[/quote]
Mies1 bongattu.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jaa, itse olen matkustellut 15 maassa ja vain Suomessa lähentely on ollut fyysistä. Sanallista flirttiä on ollut kaikkialla, vain Suomessa miehet ovat puristelleet perseestä jossain peräkylän kantabaarissakin...
Mikähän on hutsumaisesti? Yli polven kiiltonahkasaappaat ja verkkosukat yms? Onko minimekko hutsu? Shortsit? Toppi? Korkokengät? Tunsin yhden jolla oli kumisaapasfetissi eli sateella naiset varokoon.
Pakarat esittäytyy usein parhaimmillaan löysissä esim. tuulihousuissa
Samalla logiikalla voin antaa kasan kauhakuulia kannettavaksi sellaiselle miehelle, joka on pukeutunut kehonrakentajan tavoin. Hänen on pakko kantaa ne kuulat, hänhän pukeutumisellaan antaa ymmärtää, että on kehonrakentaja ja kehonrakentajat haluava luonnollisesti kantaa painavia kahvakuulia päivät pitkät.
Musta olisi mielenkiintoista jos joku sanoisi mulle noin oikeassa elämässä, sehän tarkoittaisi että jos tyyppi jättäisi lompakkonsa näkyville se ois mulle hänen moraalinsa mukaan ilmaista rahaa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:34"]
Tämän vuoksi opetan omille lapsilleni, ettei kannata pukeutua horomaisesti.
[/quote]
Opetat samalla lapsillesi huonoa käytöstä ja arvomaailmaa; on "horomaisesti" pukeutuvia huonompia ihmisiä ja pian he päättelevätkin, että heitä saa raiskata ja ahdistella. Kyllä, juuri niin.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:11"]
[/quote]
Opetat samalla lapsillesi huonoa käytöstä ja arvomaailmaa; on "horomaisesti" pukeutuvia huonompia ihmisiä ja pian he päättelevätkin, että heitä saa raiskata ja ahdistella. Kyllä, juuri niin.
[/quote]
Ei, vaan tervettä varovaisuutta! Kaikille kun ei ole opetettu, ettei niitä horomaisesti pukeutuvia saa raiskata.
Minä ainakin opetan lapsilleni, että tietynlainen pukeutuminen voi antaa tietynlaisen viestin. Raiskaus on silti ainoastaan raiskaajan vika!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:25"]
Samalla logiikalla voin antaa kasan kauhakuulia kannettavaksi sellaiselle miehelle, joka on pukeutunut kehonrakentajan tavoin. Hänen on pakko kantaa ne kuulat, hänhän pukeutumisellaan antaa ymmärtää, että on kehonrakentaja ja kehonrakentajat haluava luonnollisesti kantaa painavia kahvakuulia päivät pitkät.
[/quote]
Et voi, kuten horomaisesti pukeutuviakaan ei saa raiskata. Vaikka jotkut niin tekevät.
Onpa mustavalkoista porukkaa! Eli kun opettaa lapselleen, että riskiä rikoksen uhriksi joutumiseen voi omalla käytöksellään minimoida, oikeuttaa sillä sitten raiskaamisen ja varastamisen mukamas! t: ap
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:40"]
Jaa, minä ajattelin opettaa lapsilleni, että toisia ei kopeloida eikä raiskata. Kukin tavallaan.
[/quote]
Tämä oli hyvä. Nyt kaikki opetetaan lapsille, että rikoksia ei saa tehdä, niin rikokset loppuvat! ps. Nobel-palkintosi on jo postissa
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:11"]
[/quote]
[/quote]
Ei, vaan tervettä varovaisuutta! Kaikille kun ei ole opetettu, ettei niitä horomaisesti pukeutuvia saa raiskata.
Minä ainakin opetan lapsilleni, että tietynlainen pukeutuminen voi antaa tietynlaisen viestin. Raiskaus on silti ainoastaan raiskaajan vika!
[/quote]
Etkö lukenut aiemmin, että raiskauksen todennäköisyyteen ei vaikuta vaatetus?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:28"]
Onpa mustavalkoista porukkaa! Eli kun opettaa lapselleen, että riskiä rikoksen uhriksi joutumiseen voi omalla käytöksellään minimoida, oikeuttaa sillä sitten raiskaamisen ja varastamisen mukamas! t: ap
[/quote]
Ei se ole lapsellista kohdistaa väitteeseesi perusteltua kritiikkiä.
Jos haluaa minimoida riskin tulla raiskatuksi ei ole väliä mitä pitää päällä.
Tosiasiassa parhaiten raiskauksen riskin minimoi, kun välttää läheisiä ihmissuhteita miesten kanssa. Suurin osa raiskauksista kun tapahtuu kodeissa naisen tunteman miehen toimesta. Sellaista meidän "hieno" yhteiskunta.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:40"]Jaa, minä ajattelin opettaa lapsilleni, että toisia ei kopeloida eikä raiskata. Kukin tavallaan. [/quote] Miten suojelet heitä sellaisilta joille noin ei oo opetettu?
[/quote]
En ainakaan neuvomalla alistumaan ja pelkäämään. Sellainen pilaa elämää vielä enemmän.
[/quote]
Itse olen muslimimaissakin yksin matkusteleva feministi-nainen. Minusta on silti aivan tarpeellista olla varovainen: peitän esim. vaaleat hiukseni enkä pukeudu mihinkään minishortseihin edes kristityissä lat. amerikan maissa. Ei se ole alistumista, vaan turvallisuudesta huolehtimista!
Hostelleissa pidän aina passin ja lompakon mukanani (suihkussakin), koska yhtä lailla joku voisi niihin kajota, vaikka varastaminen on väärin.