Minut jätetään ulkopuolelle ja ignoorataan whatsapp ryhmässä
Ryhmä sellainen, josta hankala lähteä, kun vaikuttaa niin moneen asiaan, joten en haluaisi sieltä poistua.
Kuitenkin tämä ulkopuolelle jättäminen ja minun ignooraaminen tuntuu pahalta.
Jos laitan ryhmään kuvia, jonkun jutun tai kommentoin, kukaan ei siihen reagoi. Minua ei muisteta tärkeinä päivinä ja koskaan en ole esim. saanut synttärionnitteluja. Kaikki muut muistavat toisiaan ja onnittelevat.
Tämä tilanne syö minua sisältä päin :(
Kommentit (67)
Sama. Tosin siis tämä tapahtuu kaikissa ryhmissä missä olen ja ei ole väliä mitä siellä sanon tai kysyn tai puhun niin ehkä yksi vastaa ja sitten vaihdetaan aihetta ja kaikki osallistuu tähän kyllä heti.
Sama kokemus. Lähde pois, niin helpottaa. Ensin tästä ryhmästä ja jos työpaikasta kyse, etsi toinen työ.
Ei kai tuollaiseen ryhmään ole mikään pakko kuulua?
Voithan olla siellä, mut ignooraa ne. Siis jos on ryhmä missä pitää pysyä.
Lopeta odottamasta, että se ryhmä olisi jokin sinun ystäväsi. Kuulu sinne, mutta vain lukeaksesi keskusteluja. Asennoidu niin, että sinun ei "kuulu" kirjoittaa sinne mitään.
Oletko ajatellut, että he voivat olla jollakin tapaa ehkä erityylisiä kuin sinä?
Heillä voi olla erilaiset mielenkiinnonkohteet jne. Jos on hyvin fiksu niin silloinkin voi olla vaikea löytää seuraa.
Olet uhriutuja. Sinulle käy aina ja kaikessa noin.
Onko he asuneet ikänsä jossakin keskellä ei mitään ja olleet samojen tyyppien kaa. Se voi selittää tuon kaiken.
Yleensä tällaisissa ryhmissä täytyy itse ottaa oma tila. Esim. sinun pitää olla mielenkiintoinen ja nokkela, muuten jäät syrjään. Miksi kukaan edes haluaa olla tuollaisissa ryhmissä? Mitä se muka palvelee? Samaa tietoa saa muualtakin. Eroamalla typerästä ryhmästä saat itsellesi mielenrauhan.
Minulla on vähän sama kokemus puolisoni lapsuudenperheen Whatsapp-ryhmässä. Ryhmässä on siis puolisoni vanhemmat, sisarukset ja sisarusten puolisot. Kaikkia muita onnitellaan ryhmässä heidän syntymäpäivinään mutta minua ei. Olen ajatellut että lopetan toisten onnittelemisen heidän syntymäpäivinään.
Taas? Kun se on sen harrastusryhmäystäväporukan kanava ja sä niin olet aina pitänyt niitä sun bestiksinä ja nyt ne tekee sulle näin, vaikka just sä olet aina ollut se kiva. Eikä ne tuu enää sun kutsuille eikä ota yhteyttä ja instassa niillä on kuvia, kun niillä on kivaa ilman sua.
Mä siis niin säälin sua!
Mä en yleensä välitä huomiosta, mutta yhdessä ryhmässä samanniminen kaima sai nimipäiväonnitteluja ja minä en, niin se tuntui pahalta, pakko myöntää. Ainoastaan tämä kaima laittoi mulle - jopa ensin ja minä sitten hänelle. Luulen, että hän koetti vinkata että huomatkaa tämä toinenkin "Lissu", nimi ei ole sinnepäinkään, mutta en halua sanoa oikeaa nimeäni. Mulla ei ollut mitään ongelmia kenenkään kanssa ja onnittelin kyllä muita, joten siksi tuntui aika hämmentävältä. Enkä saanut onnitteluja senkään jälkeen kun kaima laittoi mulle. Tai sitten muut ovat tottuneet, etten välitä huomiosta. Ehkä se, että en ole viettänyt koskaan mitään synttäreitä yms vaikutti asiaan.
Minä taas en saa rauhaa hölmöläisviesteiltä. En ole viitsinyt appia poistaa, kun joskus tulee jotain tärkeääkin, mutta joka ilta viheltelee kännykkä sen merkiksi, että jotain (yleensä jonninjoutavaa hupivideota tai -kuvaa) on joku taas saanut päähänsä viestittää.
Tietääkö ne edes sinun syntymäpäivää?
Eikös FB:ssä ole sama meno joillakin. Varsinkin jos ei ole livessä yhteydessä tiiviisti.
taas uusi uhriutujen laji. AINA ON MUIDEN VIKA KELTÄHÄN PYYTÄÄ KORVAUKSIA.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän sama kokemus puolisoni lapsuudenperheen Whatsapp-ryhmässä. Ryhmässä on siis puolisoni vanhemmat, sisarukset ja sisarusten puolisot. Kaikkia muita onnitellaan ryhmässä heidän syntymäpäivinään mutta minua ei. Olen ajatellut että lopetan toisten onnittelemisen heidän syntymäpäivinään.
Oletko muuten tekemisissä näiden sukulaisten kanssa?
Minulla on taito tappaa keskustelu työpaikan whatsapp-ryhmässä. Ensin käy kova kuhina ja sitten minä kommentoin jotain ja syntyy jäätävä radiohiljaisuus. Olen kyllä ihan yhtä nokkela kuin ne muutkin, ja olemme kaikki muutenkin tekemisissä työviikon aikana. Mutta tuossa ryhmässä dynamiikka on tuo. Nykyään jätän usein oman kommenttini asiaan laittamatta, jotta keskustelu voisi jatkua...
Jossain mammaryhmässä oli samanlainen meno. Mun juttuja tai kysymyksiä ei juuri kommentoitu. Kuvat sai vähiten tykkäyksiä jne. Vaikka itse olin tasapuolinen ja osallistuin keskusteluihin. Joku muukin koki vähän samaa ja nosti asiaa esiin. Rohkaistuin komppaamaan, että on samat fiilikset. Eiköhän siitä nämä "suosituimmat" mammat sitten hermostunut ja kiistivät kaiken. Pahimmalta kuitenkin tuntui kun mun tytön kuvista ei juuri tykkäilty tai kommentoitu. Toisin kuin muiden. Että ihan kuin edes lapsestani ei tykätä. Vaikka syytön on ihan kaikkeen.
😞