Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut jätetään ulkopuolelle ja ignoorataan whatsapp ryhmässä

Vierailija
18.02.2022 |

Ryhmä sellainen, josta hankala lähteä, kun vaikuttaa niin moneen asiaan, joten en haluaisi sieltä poistua.

Kuitenkin tämä ulkopuolelle jättäminen ja minun ignooraaminen tuntuu pahalta.

Jos laitan ryhmään kuvia, jonkun jutun tai kommentoin, kukaan ei siihen reagoi. Minua ei muisteta tärkeinä päivinä ja koskaan en ole esim. saanut synttärionnitteluja. Kaikki muut muistavat toisiaan ja onnittelevat.

Tämä tilanne syö minua sisältä päin :(

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olen ajatellut että olen vain niin tylsä, ikuinen ulkopuolinen. Liekö jotain aspergeria sitten? Mitä väliä, miksi pitää moisesta ottaa itseensä. Ehkä odotat liikoja mokomalta apilta.

Hanki muualta ystävät ja ihmiskontaktit.

Hei, ei ihmisiä voi eikä saa puolin tai toisin painostaa olemaan kavereita.

Vierailija
42/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtisin pois koko ryhmästä. Ilmoittaisin vaan että laittamaan sähköpostia jos on jotain tärkeää.

Silloin joutuu ikävä kyllä varautumaan siihen, että sitä sähköpostia ei kukaan viitsi erikseen lähettää ja tärkeää tietoa jää kuulematta.

Eli on vaan nöyrästi laahauduttava muiden ignoorattavaksi?

Mitä tuollaiselle asialle voi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että ap kuvittelee tuon viestiryhmän olevan jotain bestiksiä, vaikka kyse on viestiryhmästä.

Omaa suhtautumista säätämällä homma hoituu.

Vierailija
44/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että ap kuvittelee tuon viestiryhmän olevan jotain bestiksiä, vaikka kyse on viestiryhmästä.

Eli pitää suhtautua niin, että ei sovi joukkoon ? Että on yksinäinen susi joka kulkee omia polkujaan ?

Että sulkee kaikki mahdolliset ajatukset ja tunteet pois liittyen noihin ihmisiin?

Vai miten ?

Vierailija
45/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähtisin pois koko ryhmästä. Ilmoittaisin vaan että laittamaan sähköpostia jos on jotain tärkeää.

Silloin joutuu ikävä kyllä varautumaan siihen, että sitä sähköpostia ei kukaan viitsi erikseen lähettää ja tärkeää tietoa jää kuulematta.

Eli on vaan nöyrästi laahauduttava muiden ignoorattavaksi?

Mitä tuollaiselle asialle voi tehdä?

Miettiä omia asenteitaan. Se ryhmä on ilmeisesti tiedonjakoryhmä, ei mikään emootioryhmä. Hanki muualta kaverit äläkä sekoita niitä työn, harrastusten tai mukulan koulukaverien kanssa.

Sulla on sama harhaluulo kuin stalkkereilla, että yksipuolisesti määrittelet ne ihmiset läheisiksesi vaikkeivät he sitä ole.

Vierailija
46/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien whatsappista on tullut työpaikan tärkeiden asioiden keskeisin viestintätapa?

Eikö se ole aika epävirallinen varsinkin jos seassa on ties mitä kissanristiäis onnitteluja ja typeriä kissavideoita ?

Vierailija
47/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitää suhtautua niin, että ei sovi joukkoon ? Että on yksinäinen susi joka kulkee omia polkujaan ?

Että sulkee kaikki mahdolliset ajatukset ja tunteet pois liittyen noihin ihmisiin?

Vai miten ?

Sulla on heikot vuorovaikutustaidot. Suhtaudu niin, että sinä ymmärrät väärin eikä kaikki muut.

Mieti ryhmän tarkoitusta, jota et vaivaudu kertomaan. Tuskin se on mikään seuranhakuryhmä.

Vierailija
48/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyi mitä tyyppejä nämä ignooraajat. Kuinka jälkeenjäänyttä saada kiksejä yhden sorsimisesta (huonon itsetunnon pönkityksestä kierolla tavallahan siinä on oikeasti kyse, yksi yleisimpiä kiusaamisen muotoja hienovaraisuudessaan). Karmeaa käytöstä. Itselle on aina ollut yksi tärkeimmistä arvoista se että kaikki pitää huomioida, ja kaikille pitää olla ystävällinen. Koulussa puolustin niitä jotka yritettiin häivyttää porukasta, saatoin sanoa ihan suoraan että "huomasitko että kävit seisomaan niin että Lissu jäi sun selän taa", tms. Vaikea ymmärtää mikä on tuollaisen kanamaisen käytöksen motiivi näillä niin "kivoilla" tyypeillä.

Vierailija
49/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin siis tämä tapahtuu kaikissa ryhmissä missä olen ja ei ole väliä mitä siellä sanon tai kysyn tai puhun niin ehkä yksi vastaa ja sitten vaihdetaan aihetta ja kaikki osallistuu tähän kyllä heti.

Mulla tämä sama :D Tästä syystä olen lopettanut mm facen käytön jo vuosia sitten. Ainoa wa-ryhmä johon kuulun on sukulaisten ryhmä, ja siellä nyt sentään kukaan ei ole kuin minua ei olisikaan :D

Sinuna ap hakisin tietoni muuta kautta kuin tuosta ryhmästä, koska se pakottaa sinut seuraamaan tuota epämiellyttävää näytelmää. Miehei ei suostunut painostuksesta huolimatta työpaikan wa-ryhmään, ja hänelle joudutaan laittamaan tiedot siis sähköpostilla.

Vierailija
50/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin siis tämä tapahtuu kaikissa ryhmissä missä olen ja ei ole väliä mitä siellä sanon tai kysyn tai puhun niin ehkä yksi vastaa ja sitten vaihdetaan aihetta ja kaikki osallistuu tähän kyllä heti.

Sama. Kirjoitan ehkä kerran vuodessa yhden viestin työpaikan ryhmään, muut kirjoittaa kymmeniä päivittäin.

Vierailija
51/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai miten ?

Sulla on heikot vuorovaikutustaidot. Suhtaudu niin, että sinä ymmärrät väärin eikä kaikki muut.

Mieti ryhmän tarkoitusta, jota et vaivaudu kertomaan. Tuskin se on mikään seuranhakuryhmä.

En ole siis ap. Mutta samanlailla itsellenikin on käynyt. Kiitos vastauksesta.

Vierailija
52/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja kun on ongelmat. Koet varmaan myös, että sinua kiusataan?

Itseäsi ei yhtään ihmetyttäisi tai haittaisi jos olisit ainut ryhmässä jota ei onnitella ja viesteihisi ei vastata?

Voi olla henkilöön osuvaa, tai sitten ihan "satunnaista". Kukaan ei huomaa vastata just mun viestiin. Liittyy ehkä ryhmädynamiikkaan siten, etten ehkä ole "se kaikkein läheisin"jäsen kenellekään?

Itse yrittäisin vielä esittää jotain kantaani/ehdotusta täsmällisemmin: "Mitä mieltä Annika olisit jos tehtäisiin näin...." ja katsoa mitä siitä seuraa.

Mulla on just yhdessä ryhmässä odotusvaihe. Ehdotin tapaamista näin kesän kynnyksellä (toukokuussa) - en ole saanut vastakaikua, ja totesin, että jään vain odottelemaan, muilla ehkä just koulun loppuessa kiirettä jne, ja toisaalta, en halu olla ROIKKUJA .

Onneksi mulla on muitakin ystäviä.

Vierailija
53/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien whatsappista on tullut työpaikan tärkeiden asioiden keskeisin viestintätapa?

Eikö se ole aika epävirallinen varsinkin jos seassa on ties mitä kissanristiäis onnitteluja ja typeriä kissavideoita ?

Ai tässäkö puhuttiin työasioista? Niitä varten lienee eri kanavat.

Vierailija
54/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhdessä ryhmässä, ja ajattelin myös tulevaisuudessa ignooratuksi. Juttelin sitten tästä harmistani toiselle ryhmään kuuluvalle, ja hän huomautti, että aika vähän muidenkaan juttuihin reagoidaan, ja huomasin sitten saman kun seuraamalla seurasin tilannetta. He, ketkä ovat muutenkin paljon tekemisissä irl reagoivat enemmänkin toistensa juttuihin, joten siitä tulee harha, että vaan omat jutut ignoorattaisiin, vaikka niin käy monelle muullekin. Itse olen mykistänyt ja arkistoinut ryhmän, ja käyn vaan välillä vilkaisemassa, niin eipähän tarvitse enää mieltään pahoittaa enempää.

Vierailija
55/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yhdessä ryhmässä, ja ajattelin myös tulevaisuudessa ignooratuksi. Juttelin sitten tästä harmistani toiselle ryhmään kuuluvalle, ja hän huomautti, että aika vähän muidenkaan juttuihin reagoidaan, ja huomasin sitten saman kun seuraamalla seurasin tilannetta. He, ketkä ovat muutenkin paljon tekemisissä irl reagoivat enemmänkin toistensa juttuihin, joten siitä tulee harha, että vaan omat jutut ignoorattaisiin, vaikka niin käy monelle muullekin. Itse olen mykistänyt ja arkistoinut ryhmän, ja käyn vaan välillä vilkaisemassa, niin eipähän tarvitse enää mieltään pahoittaa enempää.

tulevaisuudessa = tulleeni... 🤦

Vierailija
56/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ignoorattiin samalla tavalla WA-ryhmissä silloin, kun olin lihava. Nyt normaalipainoisena yllättäen mielipiteilläni on merkitystä ja ihmiset jopa oikein haluavat ottaa kuvia minusta ja kanssani. Se on läpinäkyvää, raadollista ja ikävä rätti vasten kasvoja, mutta niin se vaan menee. Läskeillä ei ole mitään arvoa yhteiskunnassa.

Minä olen laiha ja saan silti tuollaista kohtelua osakseni mitä sinä sait läskinä.

Be happy.

Olet tietysti ärsyttävän hoikka. :)

Vierailija
57/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kenenkään pitäisi olla kiinnostunut sinusta? naisilla on joku ihme käsitys tasa-arvosta. johonkin ryhmään liittymällä pitäisi muka olla yhdenvertainen muiden kanssa. ne muut ovat kavereita keskenään ja sinä olet uhriutuva valittaja, jota muut välttelevät.

Vierailija
58/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa sitä ryhmää ja sen keskustelua:

Onko siellä pari "parasta kaveria" jotka vastailevat toisilleen? Ja muut ovatkin yleensä hiljaisia.

Miten muiden viesteihin vastataan?

Onko viesteissäsi suora kysymys tai miten itse vastaisit viestiisi? Joskus voi olla vaikea vastata johonkin "tein tänään lasagnea" -viestiin, jos siinä ei ole muuta kuin se informatiivinen viesti, ei tarinaa johon voisi vastata hymiöillä, ei kysymystä jne.

Jos viestejä tulee paljon, niin keskustelu etenee nopeimpien näpyttelijöiden tahdissa ja muiden viesti voi jäädä jalkoihin. Eli ei kannata laittaa viestiä kesken keskustelun.

Toisaalta, jos kukaan ei ole tiettyyn aikaan paikalla, niin voi viesti vaan jäädä huomaamatta tai unohtua vastata ja sitten myöhemmin joku muu kysyy jotain ja keskustelu jatkuu siitä.

Puhutku samoista asioista ja vastailetko muiden viesteihin? Esimerkkinä yhdessä ryhmässä puhumme yleensä harrastuksen asioista, sitten sinne tulee yksi tyyppi kysymään vaikka lemmikkijuttuja, mitkä eivät liity keskusteluun mitenkään. Jos kukaan ei vastaa, niin suuttuu ja sanoo juuri tuota, ettei häntä huomioida. Suuttuu myös jos hänelle sanotaan, ettei tuo nyt oikein liity aiheeseen. Silloin hän saattaa kaivaa jonkun ikivanhan keskustelun, joka on lähtenyt sivuamaan sinä päivänä vaikka noita lemmikkejä, ihan sellaisena luonnollisena keskustelua ja kysyy miksi sitten Makelle on voitu tästä asiasta puhua. Hän ei myöskään ikinä osallistu muuhun keskusteluun.

Pointtina tässä oli se, että mieti ignoorataanko sinua oikeasti vai jos laitat vaan harvoin viestiä, niin jääkö viestit vaan jalkoihin tai olet erilaisessa elämänrytmissä jolloin kukaan ei huomaa vastata viesteihin, pysytkö asiassa ja onko viestisi sellaisia, että niihin on helppo reagoida. Jos koet, että kaikki nuo on osaltasi kunnossa, niin silloin voit tietää, että ryhmässä ollaan vaan ikäviä ja suosittelen lähtemään pois.

Vierailija
59/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmasti totta. Jos ryhmä on asiaa varten, tulisi pidättäytyä muusta keskustelusta, koska on aika vaikeaa hakea sitä tarvittavaa tietoa kilometrin mittaisesta mitä tein tänään-ketjusta. Ehdottaisin siis että perustetaan ryhmmä joka keskittyy vain ja ainoastaan tiedon vaihtoon, ei muuhun. Miksi ihmeessä muutenkaan aikuiset kaverukset tarvitsevat yleisöä omien kavereiden kanssa viestimiseen? En ole hetkeen typerämpää kuullut :D Laittakoot höpölöpökaveriviestiä suoraan sille kaverille eikä asioista tiedottamisryhmään. VAi onko ne jotenkin keha

reita?

Vierailija
60/67 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän sama kokemus puolisoni lapsuudenperheen Whatsapp-ryhmässä. Ryhmässä on siis puolisoni vanhemmat, sisarukset ja sisarusten puolisot. Kaikkia muita onnitellaan ryhmässä heidän syntymäpäivinään mutta minua ei. Olen ajatellut että lopetan toisten onnittelemisen heidän syntymäpäivinään.

Juuri näin. Olen ollut miehen jokaisessa mummin, papan, serkun, kummitytön synttäreillä ja juhlissa, sekä äitienpäivät, joulut ja sun muut juhlitaan aina miehen jonkun sisaruksen tai äidin luona. Ikinä eivät ole muistaneet minua tai edes omaa joululahjaa antaneet.

Lopetin kaksi vuotta sitten käymisen fyysisesti, mutta lähetän mukaan jonkun pienen muistamisen. Mies yleensä sanoo että minulla on työkiireitä tai olen kipeä.

En edes whatsapp ryhmässä ole tai somessa jaksa seurata.

Voin sanoa että paljon parempi fiilis nykyään!!!

Minulla ei siis ole äitiä, isää tai sisaruksia, eikä isovanhempia. Miehen sukulaiset ovat olleet minun ainoita sukulaisia joten siksikin ottanut koville etteivät tunnu välittävän :)