Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos isäsi joisi kaljaa joka päivä?

Vierailija
17.07.2025 |

Olen huolissaan, että se on heikentänyt hänen muistiaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Maatuessa kannattaa nauttia nesteitä.

Vierailija
2/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin hänelle että olen huolissani. Kertoisin mistä voi saada apua. Muuten jättäisin hänet rauhaan, omapa on asiansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin viinaa ja huumeita kylkeen. Muhkea perintö on tulossa.

Vierailija
4/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua, olen pahoillani puolestasi. Voi kertoa isällesi olevasi huolissaan hänestä joskus kun hän on selvinpäin. Onhan sinulla muita välittäviä aikuisia elämässäsi? Tiedän, että olet huolissasi isästäsi mutta alkoholiriippuvuus on vaikea sairaus. Tiedän miten kamalaa voi olla huolehtia lähimmäisestään, eikä huomaa miten itse voi myös huonosti. Lämmin ajatus sinulle, taidat olla nuori. 

Vierailija
5/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla isän isä oli tuollainen. Kävin salaa tyhjentämässä pullot ja laitoin alkoholitonta kotikaljaa tilalle ja korkit takaisin kiinni. Tämä sen jälkeen kun asiasta oli jo vuosia keskusteltu ja mitään ei tapahtunut.

Vierailija
6/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua, olen pahoillani puolestasi. Voi kertoa isällesi olevasi huolissaan hänestä joskus kun hän on selvinpäin. Onhan sinulla muita välittäviä aikuisia elämässäsi? Tiedän, että olet huolissasi isästäsi mutta alkoholiriippuvuus on vaikea sairaus. Tiedän miten kamalaa voi olla huolehtia lähimmäisestään, eikä huomaa miten itse voi myös huonosti. Lämmin ajatus sinulle, taidat olla nuori. 

Kamalia vastauksia sillä välin kun kirjoitin tämän!! Kyseessä on varmasti lapsi. Hävetkää, hänellä on muutenkin raskasta. Olen päihdeperheestä ja ajauduin muutaman vuoden  suhteeseen alkoholistin kanssa, jolla on teinitytär. Olen elänyt sitä todellisuutta. Kaukana huumorista. Menkää pois.

Vierailija
7/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isä on aikuinen joten ei voi tehdä oikeastaan mitään. Voit toki kertoa, että hänen juomisensa häiritsee sinua ja olet huolissasi. 

Vierailija
8/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla isän isä oli tuollainen. Kävin salaa tyhjentämässä pullot ja laitoin alkoholitonta kotikaljaa tilalle ja korkit takaisin kiinni. Tämä sen jälkeen kun asiasta oli jo vuosia keskusteltu ja mitään ei tapahtunut.

Miten kaljapullon korkin saa takaisin kiinni?

Vierailija
9/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, hyödyttikö?

Vierailija
10/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man skulle reagera precis lika mycket som om han drack mjölk eller vatten. "Kalja" enligt Wikipedia: Kalja on alkoholiton tai hyvin mieto mallasjuoma. Kalja on tavallisesti makeaa ja tummaa, ja sitä käytetään yleensä ruokajuomana. Mietoutensa takia sitä ei lasketa varsinaiseksi alkoholijuomaksi.

Vierailija
11/11 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on vakava mielensairaus ja kannattaa yrittää saada katkaisuun. Voi tulla myös ns vesiaivot ja jo nuorillakin sisäelimet voi tuhoutua normaalilla ryyppäämisellä.

Yleensä on joku syy kun joku juo murhe tai yksinäisyys.