Minut jätetään ulkopuolelle ja ignoorataan whatsapp ryhmässä
Ryhmä sellainen, josta hankala lähteä, kun vaikuttaa niin moneen asiaan, joten en haluaisi sieltä poistua.
Kuitenkin tämä ulkopuolelle jättäminen ja minun ignooraaminen tuntuu pahalta.
Jos laitan ryhmään kuvia, jonkun jutun tai kommentoin, kukaan ei siihen reagoi. Minua ei muisteta tärkeinä päivinä ja koskaan en ole esim. saanut synttärionnitteluja. Kaikki muut muistavat toisiaan ja onnittelevat.
Tämä tilanne syö minua sisältä päin :(
Kommentit (67)
Harvoin munkaan juttuihin kukaan reagoi. En tiedä, mistä on kyse, mutta en stressaa asiasta. En ole useinkaan sosiaalisesti mikään keskeinen merkkihenkilö, kuten jotkut yksilöt saattavat olla.
Ihan sama. Työpaikalle tuli pari uutta työntekijää, jotka aluksi kommentoivat kommenttejani normaalisti niin kuin muidenkin. Sitten he pikkuhiljaa oppivat esimerkistä, että niitä ei saa kommentoida ja lopettivat. Ja käy todellakin juuri sitä samaa, että jos ehdotan jotain, kukaan ei huomioi sitä lainkaan. Sitten vähän ajan päästä joku muu ehdottaa sitä täysin samaa ja tulee kymmeniä hehkuttavia kommentteja siihen.
Tämä sama meininki on kyllä myös livenä. Yhteen aikaan minua ei tervehditty edes. Epäilen että eräs kollega levitti minusta tiettyä pahantahtoista ja valheellista juorua, mutta siihen oli vaikea puuttua, kun se ei tapahtunut julkisesti ja kasvokkain.
Mä kuulun vain muutamaan ryhmään. Messengerissä on meidän perheen ryhmä ja siihen kuuluvat mun vanhempani sekä heidän jälkeläisensä puolisoineen. Ei esim mun serkkujani, tätejäni tai setiäni. Töissä meillä on Teams-ryhmiä. Yhteen niistä kuuluu koko porukka ja sen kautta hoidetaan asioita, jotka koskevat kaikkia tai ainakin on kaikille nk nice to know. Sitten on muutama pienempi porukka, johon kuuluu vain tiettyihin tiimeihin kuuluvat ihmiset. Näihin laitetaan sellaiset viestit, jotka koskevat vain kyseistä tiimiä eikä asia ole firman muiden työntekijöiden näkökulmasta edes nk nice to know. En harrasta joukkuelajeja, joten en tarvitse harrastusteni vuoksi ryhmiä. Ja lapseni ovat jo aikuisia, joten en tarvitse mitään kouluun liittyviä ryhmiä.
Ymmärrän, että joskus ihmiset joutuvat kuulumaan ryhmiin,joihin eivät oikeastaan edes haluaisi kuulua. Mutta jos ryhmä on ainoa kanava, jolla tiedotetaan toiminnasta, joka koskee itseä tai lapsiaan, silloin on ihan vain tiedonvälityksen vuoksi kuuluttava. Mutta eihän niihin ryhmiin tarvitse kommentoida mitään. Lukee vain viestit ja jos niissä on jotain omaan elämään vaikuttavaa (esim siirtynyt harrastusajankohta) merkitsee asian vain kalenteriinsa ja korkeintaa kommentoi "kiitos tiedosta".
Minulla vähän sama kokemus. Meillä on esim. ryhmä, jossa olemme me saman pentueen lemmikin omistajat. Kun siellä jotain kysyin, kukaan ei yleensä kommentoinut. Tai kun laitettiin pennuista kuvia, niin muut sai useita tykkäyksiä, meidän pentu ei jne. Omat lapsenikin huomasivat heti tämän miks meidän X:stä ei tykätä?, eli ei ole mitään omaa mielikuvitustani. Samansuuntaista on mielestäni facessa. En ole siellä mitenkään ignoorattu, mutta joku voi ottaa kuvan vaikka oven kahvasta niin tulee 200 tykkäystä. Toinen ottaa kuvan MM-pokaalin kanssa niin kukaan ei tykkää. Noin vertauskuvallisesti. Kyllähän se tietynlaista kiusaamista on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vähän sama kokemus. Meillä on esim. ryhmä, jossa olemme me saman pentueen lemmikin omistajat. Kun siellä jotain kysyin, kukaan ei yleensä kommentoinut. Tai kun laitettiin pennuista kuvia, niin muut sai useita tykkäyksiä, meidän pentu ei jne. Omat lapsenikin huomasivat heti tämän miks meidän X:stä ei tykätä?, eli ei ole mitään omaa mielikuvitustani. Samansuuntaista on mielestäni facessa. En ole siellä mitenkään ignoorattu, mutta joku voi ottaa kuvan vaikka oven kahvasta niin tulee 200 tykkäystä. Toinen ottaa kuvan MM-pokaalin kanssa niin kukaan ei tykkää. Noin vertauskuvallisesti. Kyllähän se tietynlaista kiusaamista on.
Facebookista sen verran, että mulle ei ole edelleenkään selvinnyt, millä algoritmilla Facebook valitsee mun uutisvirtaani muiden päivityksiä. Joskus mulla on useamman päivän ajan uutisvirrassani vain yli viikon vanhoja päivityksiä. Kun mä haluaisin saada siihen uusimmat. Enää ei ole edes asetuksissa sitä vaihtoehtoa, millä pystyi valitsemaan, haluaako uusimmat vai suosituimmat. Tai en ainakaan ole löytänyt sitä asetusta. Joten mulla ainakin jää reagoimatta moniin kuviin ja kirjoituksiin sen vuoksi, että ne ei tule mun uutisvirtaani.
Mulla on kans yks ryhmä, jossa käy noin, samojen tyyppien kanssa muutamaa lukuunottamatta meno ihan eri. Näin ollen johtunee noista muutamista tyypeistä, joten en laita enää mitään sinne, seuraan vain keskustelua.
Mä en keksi mitään muuta ryhmää, johon olisi PAKKO kuulua kuin työpaikan ryhmä. Tai no ehkä jos on kouluikäisiä lapsia, pitäisi kuulua lapsensa luokan vanhempien ryhmään. Siis mikäli ryhmä on sellainen, jossa opettaja tiedottaa kouluun liittyvistä asioista.
- eri -