Perheellinen! Milloin olet viimeksi käynyt säännöllisesti viikonloppuna kavereiden kanssa jossain?
Minä ehkä kymmenen vuotta sitten, kun lapset olivat pieniä. Silloinkaan en todellakaan joka viikonloppu, mutta säännöllisesti.
Kommentit (41)
En ole koskaan käynyt säännöllisesti joka vkl bilettämässä teini-iän jälkeen.
No mun miea käy sentään joka sunnuntai-ilta kavereiden kanssa joukkueurheilutreeneissä. Ei itsellä nyt ihan hirveää hinkua pyhittää säännöllisesti viikonloppuja kavereille, mutta kävin kyllä viimekin lauantaina veljeni kanssa sellasella minilomalla tavallaan. Olen tosi tyytyväinen elämääni, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt säännöllisesti joka vkl bilettämässä teini-iän jälkeen.
En tarkoittanut biletystä, vaan vaikka illallisella käymistä tai peräti kahvittelua tai muuta näkemistä. ap
Vierailija kirjoitti:
Viitisen vuotta sitten.
Lasten jälkeen 1-2krt vuodessa ja silloinkin aina puolet puuttuu, kun ei sovi töiden tai lasten takia.
Jotkut sanoo, ettei saa puolisolta lupaa, mutta ainakaan itse en tarvitse mitään lupia menoihini. Ennemminkin jätän riennot väliin, koska jatkuva väsymys ja päälle seuraavan päivän entistä väsyneempi olo lasten hyöriessä ympärillä.
Oma mieheni sanoo kavereilleen, ettei voi tulla baariin, koska minä en päästä,. Todellisuudessa en rajoita menemisiä mitenkään, mutta ei vaan viitsi (ei nykyään muuta tee kuin makaa ruudun edessä), joten käyttää mua tekosyynä. Tosi kiva, kun kaverit luulee, että olen joku pirttihirmu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina käynyt säännöllisesti viikottain esim. liikuntaharrastuksissa, kavereiden kanssa kahvilla tai kävelyillä ym. Lasketaanko tätä vai haetaanko vain ns. viihteellä käymistä?
Lasketaan ehdottomasti. Oma aika. ap
Ai harrastuksetkin lasketaan? No siinä tapauksessa viime viikon maanantaina. Sitten iski korona ja jouduin jättämään väliin sunnuntain ja tämän viikon maanantain.
Olen koko ajan käynyt säännöllisesti omassa harrastuksessani, siis niin ennen raskautta, raskausaikana, pikkulapsiaikaan ja sen jälkeenkin tähän asti, että lapsi täyttää tänä vuonna jo 18.
Mä vastasin oletuksella, että tuo kysymys koski juuri "ulkona käymistä", siis baareja, leffoja, keikkoja, ravintolassa syömisiä jne. Siis koska kysymyksessä oli tuo "viikonloppuna". Mun harrastukset kun yleensä ovat arkena.
-2
Outo kysymys. Käykö joku säännöllisesti jossain kavereiden kanssa, siis siten, että on oikein kalenterissa kuin joku harrastus.
vastaan siis, että en koskaan, en edes nuorena. Ei ole ollut mitään säännöllistä aikaa, sillä ollaan kavereiden kanssa aika erilaisissa töissä, joissa on erilaiset työajat ja erilaisissa elämäntilanteissakin. Joskus tulee jotain suunniteltua ja toteutettua, mutta se vaatii aikaa ja järjestelyjä. En kyllä jaksaisi mitään säännöllistä, se varmaan olisi liikaa ja alkaisi ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina käynyt säännöllisesti viikottain esim. liikuntaharrastuksissa, kavereiden kanssa kahvilla tai kävelyillä ym. Lasketaanko tätä vai haetaanko vain ns. viihteellä käymistä?
Lasketaan ehdottomasti. Oma aika. ap
Ai harrastuksetkin lasketaan? No siinä tapauksessa viime viikon maanantaina. Sitten iski korona ja jouduin jättämään väliin sunnuntain ja tämän viikon maanantain.
Olen koko ajan käynyt säännöllisesti omassa harrastuksessani, siis niin ennen raskautta, raskausaikana, pikkulapsiaikaan ja sen jälkeenkin tähän asti, että lapsi täyttää tänä vuonna jo 18.
Mä vastasin oletuksella, että tuo kysymys koski juuri "ulkona käymistä", siis baareja, leffoja, keikkoja, ravintolassa syömisiä jne. Siis koska kysymyksessä oli tuo "viikonloppuna". Mun harrastukset kun yleensä ovat arkena.
-2
No ehkä tuo liikuntaharrastus voitaisiin rajata tuosta pois, se on aika yleinen... mutta katsotaan nyt, millaista keskustelua tästä syntyy. ap
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys. Käykö joku säännöllisesti jossain kavereiden kanssa, siis siten, että on oikein kalenterissa kuin joku harrastus.
vastaan siis, että en koskaan, en edes nuorena. Ei ole ollut mitään säännöllistä aikaa, sillä ollaan kavereiden kanssa aika erilaisissa töissä, joissa on erilaiset työajat ja erilaisissa elämäntilanteissakin. Joskus tulee jotain suunniteltua ja toteutettua, mutta se vaatii aikaa ja järjestelyjä. En kyllä jaksaisi mitään säännöllistä, se varmaan olisi liikaa ja alkaisi ahdistaa.
???
En säännöllisesti ole käynyt missään. Epäsäännöllisesti kyllä paljon enemmän.
Ei näitä oikein suunnitella, mennään aika spontaanisti tai max. parin päivän varoajoilla.
En koskaan..en edes ennen lasten syntymistäkään. Minulla ei ole ollut edes säännöllistä harrastusta tai työpaikkaa koskaan😅Ehkä se ei sovi minulle..mutta käyn siis töissä satunnaisesti miten elämään sopii(teen keikkaa) ja tapaan kavereitakin joskus ja jouluna.
En koskaan. Sillon kun oli vain yksi lapsi, kävin töissä ja opiskelin, eikä tullut edes mieleenkään juopotella ja juhlia. Myöhemmin kun perhe-elämä alkoi vähän stressata, aloin käydä välillä ulkonakin, ehkä kerran kuukaudessa-kahdessa. Sitten sekin lakkasi kiinnostamasta ja nyt on taas tahti palautunut siihen keskimäärin kerran vuodessa. Säännöllisyyttä kai sekin. Mut en mä todellakaan edes halua käydä missään, kun kotona on paljon paremmat oltavat ja puitteet, luontoa ympärillä ja viikonloppuisin voi saunoa rantasaunassa tai paljutella ym. Tai järjestää itse kutsuja ja juhlia ihan täällä kotona.
Vuosikausia sitten jo kavereidenkin kanssa todettu, että baareihin ei kannata lähteä. Hauskuus yleensä loppuu siihen, kun etkot loppuu ja väki lähtee kaupungille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Mikä tuossa sinua ihmetyttää? Itsellä on rankka työ ja pitkät työpäivät, kun tulee viikonloppu, on ihanaa, että voi hengähtää. Sen aikana on kuitenkin pestävä pyykkivuoret, siivottava, tehtävä seuraavaksi viikoksi valmiita ruokia yms.
Illalla on ihan parasta käydä saunassa, juoda lasi viiniä ja katsoa tv:tä. Jos joka viikonloppu pitäisi jollain porukalla, tai edes joka toinenkin, ravata jossain baareissa tai ravintoloissa, kyllä alkaisi ahdistaa. Kavereita on kiva nähdä, mutta ei nyt ihan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Säännöllisesti tapasin kavereitani joka keskiviikkoilta iltapalan merkeissä opiskeluaikana 30 vuotta sitten. Sen jälkeen ei ole tavattu säännöllisesti oli lapsia tai ei. Näemme kuitenkin useamman kerran vuodessa ja esim reissuilla, joten yhteistä aikaa on ihan runsaastikin.
Niin, vastasin, ehkä väärin. Minun olisi pitänyt vastata, että en ole koskaan tavannut kavereitani säännöllisesti viikonloppuisin.
Jos kuitenkin on omasta ajasta kyse, niin sitä minulla on ollut kaikki vuodet säännöllisesti viikottain ja epäsäännöllisesti. Ja vielä lisään, että puolisolla ei ole tähän osaa eikä arpaa, olen yksinhuoltaja. Tämä lisäys siis siksi, kun ap ja puolisonsa ovat järjetäneet jossain vaiheessa juuri viikonloppuisin toisilleen säännöllisen illan. Jos tämä oli se ap:n pointti.
Nähdään säännöllisesti perheellisten kavereiden kanssa, nykyään vaan eroa siinä, että on ne lapset mukana. Joka 3. viikko suunnilleen vietetään yhden kaveriporukan kanssa päivä+ilta (la tai su)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan muuten tuolla "käydä jossain" ihan vaikka illallista, en mitään Tallinan-reissua. ap
Opettele kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä ja tee aloituksia vasta sitten. Kiitos!
Käydään edelleen säännöllisesti mutta harvemmin nykyään kun lapsia, töitä, sairaita vanhempia, ylläpidettäviä mökkejä...
Eli kyllä yhteiset reissut ja illanvietot kaveriporukalla ei ole jääneet. Yhdellä porukalla kokoonnutaan vain juhannuksena. Kerran vuoteen, mutta säännöllisesti. Hauskaa on. Ja hauska huomata että tuossa porukassa saa aina jättää järjen ja aikuisuuden narikkaan ihan kuin oltaisiin taas parikymppisiä ja huolettomia.
Ennen koronaa noin kerran kuussa kaveriporukalla syömässä, joskus jatkoilla jne. Korona-aikana tilanteen mukaan. Ystävistä kannattaa pitää kiinni perheellisenäkin ❤