Miksi niin moni 45-vuotias vanhenee hetkessä ihan silmissä?
Vaikka he eläisivät erittäin terveellisesti. Eihän sen pitäisi vielä tuossa iässä tapahtua.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Mutta 22-vuotias mies ei enää kasva.
Jos mies on tuossa iässä 170 cm niin lyhyeksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on tuossa iässä 170 cm niin lyhyeksi jää.
Kaikki elämän hienot nuoruusvuodet mies on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä terveys on ulkonäköä tärkeämpää. Monilla tuon ikäisillä on jo jos jonkinnäköistä vaivaa.
En ymmärrä tätä logiikkaa. Itsellä pahoja terveysongelmia jo alle 30v, ulkonäkö ei lakannut kiinnostamasta. Jos valita saisi, niin kaipa moni sairastunut mieluummin palauttaisi terveytensä kuin ulkonäön. Mutta kun yleensä ei saa valita, oli tilanne mikä vain.
Siis jos on terve ja vanha, niin huonontunut ulkonäkö ei haittaa? Mitä jos kumminkin haittaa? Terveys JA ulkonäkö ovat molemmat tärkeitä, vähän eri tavalla. Yhteistä niille on se, että kumpaakaan ei voi täysin hallita varsinkin silloin kun ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 49v ja multa kysyi kaupan myyjä henkkareita kun ostin siideriä tölkin.
LOL. Kaupan myyjällä taitaa olla heikohko näkö? Noin lievästi sanottuna. ;)
Maskin kanssa,,,heh!
No missä iässä se selvästi nähtävä vanheneminen sitten pitäisi näkyä, ellei juuri tuossa iässä? Nelikymppinen voi näyttää vielä nuorekkaalta, mutta harvoin enää viiskymppinen. Eli siinä välissä se totaalinen romahdus viimeistään tapahtuu. Molemmilla sukupuolilla. Koska tuossä iässä myös erityisesti korostuu se, kuinka hyvin/huonosti on itsestään pitänyt huolta. Kolmekymppisellä voi vielä olla tosi huonot elämäntavat, ilman että se näkyy naamasta. Mutta nelikymppisestä eteenpäin on turha esittää enää terveellisesti elävää, jos se ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun jossain vlogissa 2 miestä keskusteli kuinka miesten ulkonäkö vain paranee iän myötä kun taas keski-ikäisestä naisesta voi kiinnostua vain vanhukset. Armollisesti sanoivat että 45v naisella on kuitenkin arvoa isoäidin roolissa. Ei taida miehet olla oikein realustisia kun katsovat peiliin:D Toki nuoret naiset voivat kiinnostua jos rahaa/ asemaa, josta voi hyötyä mutta ei muuten.
Katkeran kurpan rutinaa. Mies komistuu ja miehistyy vanhetessaan, mutta nainen voi lohduttautua sillä, että sen lyhyttäkin lyhyemmän nuoruuden kukoistuskauden aikana se suosio on kovempaa kuin maailman komeimmilla miehillä. Niin on luonto sen järjestänyt, että nainen on valtias pienen hetken ja sitten muuttuu miesten silmissä arvottomaksi, paitsi isoäitinä.
Tämä siis mikäli nainen oli nuorena kaunis.
Missä nämä iän myötä komistuneet miehet mahtaa olla? Eipä ole kauheasti näkynyt..
Juu, ehkä maskin takana piilossa. 😂
Vierailija kirjoitti:
No missä iässä se selvästi nähtävä vanheneminen sitten pitäisi näkyä, ellei juuri tuossa iässä? Nelikymppinen voi näyttää vielä nuorekkaalta, mutta harvoin enää viiskymppinen. Eli siinä välissä se totaalinen romahdus viimeistään tapahtuu. Molemmilla sukupuolilla. Koska tuossä iässä myös erityisesti korostuu se, kuinka hyvin/huonosti on itsestään pitänyt huolta. Kolmekymppisellä voi vielä olla tosi huonot elämäntavat, ilman että se näkyy naamasta. Mutta nelikymppisestä eteenpäin on turha esittää enää terveellisesti elävää, jos se ei ole totta.
Surullista on, että osa on tosi rumia jo 20-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Mua pidetään poikkeuksellisen nuoren näköisenä ikään nähden. Olen kai 43 tai 44 tai jotain sinne päin, en pidä laskua ja olen pyrkinyt unohtamaan numerot. :D Pyrin välttämään iän sanomista, koska ihmiset ovat niin järkytyksissä sen jälkeen ja en halua huomiota.
Sanoisin että yleensä näytän 10 vuotta nuoremmalta. Mutta on luultu ihan viime kesänä 25-vuotiaaksi ja "suunnilleen parikymppiseksi", se on parhaimpina päivinä. Papereita on kysytty välillä. Sitten joinain päivinä näyttää vanhemmalta ja joissain kuvissa ihan hirveältä, vaihtelevuutta on. Kukaan ei välty vanhenemisen merkeiltä.
Geenit eivät ole mulla mitkään poikkeushyvät. Ei ole kimmoisia naamoja ja huippuluustoja. Ihan normityyliin.
Syyt nuorekkuuteen. Nämä mitä täällä on lueteltu: ei auringon ottamista (en pysty olemaan helteessä, huono vointi jos makaa lämpimässä), ei synnyttämistä, ei tupakointia (allergia), urheilullisuus, ei miessuhteissa kuluttamista ja positiivinen leikkisäkin elämänasenne. Stressiä on ollut ja olen stressaantuvainen.
I feel you. Nelikymppinen nainen täällä, jota luullaan tytöksi. Hävettää välillä sanoa ikänsä. Työelämässä tämä on varsinkin ärsyttävää. Olen semmoinen babyface. Olen nähnyt äitini kuvan kun hän oli samanikäinen ja nuorelta näytti hänkin tässä iässä. Minulla on kyllä lapsiakin, siitäkin moni tuntuu yllättyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä terveys on ulkonäköä tärkeämpää. Monilla tuon ikäisillä on jo jos jonkinnäköistä vaivaa.
En ymmärrä tätä logiikkaa. Itsellä pahoja terveysongelmia jo alle 30v, ulkonäkö ei lakannut kiinnostamasta. Jos valita saisi, niin kaipa moni sairastunut mieluummin palauttaisi terveytensä kuin ulkonäön. Mutta kun yleensä ei saa valita, oli tilanne mikä vain.
Siis jos on terve ja vanha, niin huonontunut ulkonäkö ei haittaa? Mitä jos kumminkin haittaa? Terveys JA ulkonäkö ovat molemmat tärkeitä, vähän eri tavalla. Yhteistä niille on se, että kumpaakaan ei voi täysin hallita varsinkin silloin kun ikää tulee.
Mutta se terveys on kuitenkin tärkeämpää. Eikä se tarkoita että ulkonäkö ei kiinnostaisi.
Suurin osa ihmisistä hyväksyy ikääntymisensä. Ja tiedättekö miten se näkyy?
Se näkyy siinä, että ovat yllättäen mukavampia ihmisinä. Tietävät, että jokaisen viiskymppisen ja sitä vanhemman naamassa se ikä jotenkin jo näkyy, ja JUURI SE yhdistää.
Erikseen sitten se jengi, jota se ahdistaa niin suunnattomasti, että pitää muokattavaksi mennä.
Kyllä, kukin tehköön oman harkintansa mukaan. Jos ei vaan pääse yli jostain asiasta naamassaan, niin tehkön niinkuin parhaaksi näkee.
Itse vaan arvostan kaikkea luonnollissta vanhenemista, kunhan ihmisessä on sisältöä. Ja juuri se onkin tämän ajan haaste: onko sitä sisältöä, muussa kuin mammonassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ja liha vanhentaa.
Liha ei vanhenna. Alkoholi ja sokeri vanhentaa.
Mä uskon, että lihakin tekee tehtävänsä - varsinkin antibioottiliha - mutta viina- ja sokerinaama ovat tosiasioita myös. Itsellä näistä jälkimmäinen. Ei vaan pysty vastustamaan makean kutsua....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, että lihakin tekee tehtävänsä - varsinkin antibioottiliha - mutta viina- ja sokerinaama ovat tosiasioita myös. Itsellä näistä jälkimmäinen. Ei vaan pysty vastustamaan makean kutsua....
Sokeri on erittäin addiktoivaa. Siksi sitä löytyy kaikista eineksistä lisättynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just katselin peter forsbergin 48v kuvia, että on mies muuttunut paljon muutamassa vuodessa. Papalle jo näyttää nykyään.
Katkeran kurpan rutinaa. Forsberg alkaa vasta olemaan mies.
Kyllä, setämies. Sama mieltä, 3 vuodessa aika paljon muuttunut. Mutta niinhän me kaikki. -ap
Moni entisistä jääkiekkoilijoista ja urheilijoista pulleroituu, kun ura loppuu, liikunta jää pois, mutta syövät yhtä paljon kuin ennenkin. Juti on hyvä esimerkki, mies näyttää ihan syöttöporsaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just katselin peter forsbergin 48v kuvia, että on mies muuttunut paljon muutamassa vuodessa. Papalle jo näyttää nykyään.
Kyllä, setämies. Sama mieltä, 3 vuodessa aika paljon muuttunut. Mutta niinhän me kaikki. -ap
Moni entisistä jääkiekkoilijoista ja urheilijoista pulleroituu, kun ura loppuu, liikunta jää pois, mutta syövät yhtä paljon kuin ennenkin. Juti on hyvä esimerkki, mies näyttää ihan syöttöporsaalta.
Jelena Välbe myös hyvä esimerkki. No okei, ei ollut nätti nuorenakaan, mutta laihempi sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on sokerinaama? Tämä on vilpitön kysymys. Itse myös aivan liian sokeriaddikti, ollut jo vuosia, joten paha sanoa mitä se on tehnyt ulkonäölle (paitsi lihottanut) kun vertailukohtaa vähäsokerisesti syövästä minusta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 49v ja multa kysyi kaupan myyjä henkkareita kun ostin siideriä tölkin.
Mä oon 72v ja muitakin kysyttiin henkkareita kun ostin kaljaa.
Mä oon 96v ja kysyttiin henkkareita, kun ostin röökiä!!!
Moni kokee olevansa nuorekas mielellään ehkä sen vuoksi koetaan ikääntyneen naaman olevan ristiriidassa mielen kanssa. Ihmiset ovat "lapsellisia" pidempään mitä ennen oltiin. Siihen ei sopisi ryppyinen naama. Lapset tehdään myöhemmin, ruuhkavuosissa herätään ikääntymiseen. Ennen tultiin mummoksi ja ukiksi +40v. nykyisin vasta ensisynnytetään silloin. Iäkkäämpi keho ei kestä samalla tavalla synnytystä, ei palaudu, hektinen lapsiarki raskasta, mutta mieli on nuorekas, kun ne pienet lapsetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin Nykäsen Matti? Pääasia että lähtee hoikkana hautaan, se on elämän suurin tavoite.