Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni 45-vuotias vanhenee hetkessä ihan silmissä?

Vierailija
18.02.2022 |

Vaikka he eläisivät erittäin terveellisesti. Eihän sen pitäisi vielä tuossa iässä tapahtua.

Kommentit (257)

Vierailija
201/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v.ja kaupassa kysyttiin paperit,ostin siideriä. Kiitin myyjää tulin niin iloiseksi 😅

Vierailija
202/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Jumppaan joka päivä. Lisäksi ravaan kävely- ja juoksulenkeillä ja katson tarkkaan, mitä pistän suuhuni. Olen miltei absolutisti enkä ole koskaan ollut edes humalassa, vaan eipä auta: naama on rupsahtanut. Tekisi mieli vetää musta jätesäkki pääni päälle. En pysty enää katsomaan ysäriluvun kuvia itsestäni tulematta huonolle tuulelle. Täytän syksyllä 46 vuotta.

Miten voit verrata 46v kantturaa siihen nuoreen naiseen joka ysärillä silmänräpäys sitten olit?:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 49v ja multa kysyi kaupan myyjä henkkareita kun ostin siideriä tölkin.

sama juttu mullakin, olen 51v. ja kysyi henkkareita, tosin maski ja pituus vaikutti asiaan. eli Alkossa yli 160cm ovat täysi-ikäisiä ja muut ala-ikäisiä tämän mukaan. Oli hieman outo olo tämän jälkeen. Tiedän että Alkossa on käynyt n.14v. 180 cm. kundeja joilta ei kysytä papereita. Eli ei ole ihan tästä maailmasta nämä ikämäärittelyt..

Vierailija
204/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään väärää näyttää vanhalta. Ongelma on nykyaika jossa yritetään tuputtaa ihmisten päähän, että pitäisi näyttää ikuisesti nuorelta. Ennen ihmiset näytti mummuilta ja papoilta ja se oli ok. Katsoin juuri mummuni vanhaa kuvaa ja hän näytti jo 30 vuotiaana tätimäiseltä. Nykyään monet 45v ihmiset käyttää instassa filttereitä ja meikkejä ja käy kauneusleikkauksissa jotta näyttäisi nuoremmilta. Ihmiset ovat aivopesty ajattelemaan että vain nuorena olet arvokas ja rakastettava ja et missään nimesä saisi vanheta. Se on mielestäni sairasta. Vanhenemista pitäisi arvostaa ja pitäisi olla onnellinen että saa elää jokaisen vuoden ja tulla viisammaksi ja on elämänkokemusta. 

No mun kohdalla ei ole näin, arvostan kyllä ikääni ja elämänkokemustani. Mutta en silti halua näyttää huonotuuliselta jos en ole, tai aivan eri ihmiseltä kuin aiemmin. Harmittaa ihan vaan jo sekin että tukka ohenee ja sitä on vaikea saada kivasti.

Tukasta tuli mieleen , kyllä ärsyttää kun kampaaja sanoo hiusten kasvavan 2 cm kuukaudessa ,no eihän ne kasva enää vanhempana niin nopeaan. Asioita mitä nuoret kampaajan alut eivät ymmärrä hiusjatkeet päässä.Sitten hymyillään kuin tiedettäis kaikki paremmin kuin vanhempi asiakas. 

Vierailija
205/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen menee sellaista sykleissä. Edellisen kerran taisin vanheta yhessä yössä tuossa 37v. Nyt 44 ja ihan karsea kriisi. Sit siihen vissiin tottuu. Viiskymppisenä sit varmaan taas herään yksi aamu tuhat ryppyjä rikkaampana.

Vierailija
206/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ja liha vanhentaa.

Liha ei vanhenna. Alkoholi ja sokeri vanhentaa.

Vierailija
207/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse näyttää ikuisesti nuorelta. Olin juuri kuluneella viikolla puhumassa 18-20-vuotiaille ja voi että ne olivat nuoria. Siis aivan ihania, herkkiä lapsia mun silmissäni, olisi tehnyt mieli halata niitä ja sanoa, että kyllä kaikki järjestyy elämässä. Olisi aivan älytöntä verrata itseä ulkonäöllisesti oikeisiin nuoriin. Me viisikymppiset ollaan niiden vanhempien ikäluokkaa ja se on luonnollista näyttää oman ikäiseltään.

Vierailija
208/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän huhtikuussa 70v ja aina vaan kysytään papereita

Vierailija
209/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin meikkaamisen jo pari vuotta sitten. Ei auta takilointi enää, sitä tulee vaan entistä irvokkaamman näköiseksi. N45

Juu, jos sitä vanhaa meikkityyliä ei päivitä.

Ei oikeastaan, vaan kaikenlainen meikkaaminen tekee ainoastaan suttuiseksi. Meikki ei levity kuten ennen ja ripsivärikin tekee maalatun näköiseksi.

Olen eri mutta tiedän mitä aiempi tarkoittaa. Korkeintaan hyvin huolellinen "sinne ja tänne täsmäisku"- peiteväri ja huulikiilto, sen enempää en voi laittaa.

Liian paksu meikkipohja on ainakin ihan no-no jo kolmevitosesta alkaen. Hätinä näyttää hyvältä nuorillakaan. On ihan uskomatonta miten paksuja pakkelikerroksia nämä nykymisukat sutivat naamaansa, kun katsoo realityjä ym. videoita, joissa näytetään, kun he meikkaavat. Vaikka minkälainen rupikonnaiho olisi, niin meikattuna se näyttää täysin virheettömältä ja sileältä. Pelottavaa.

Ei ihme, että akne kukkii, kun ihohuokoset tukitaan jatkuvasti meikillä ja varmaan kasvojen pesukin on vähän niin ja näin. Se meikinpoistolapuilla jyystäminen ei riitä, vaan kasvot pitäisi oikeasti myös pestä ja jopa kuoria välillä. Ja ihon pitää antaa hengittää myös.

Minusta vanhenevalle iholle riittää hyvä perusvoide ja silmiä ja ehkä huulia (kasvonpiirteistä riippuen) voi korostaa kevyellä meikillä. Tyylikkäästi  ja omaan ihon- ja hiusväriin sointuvasti meikatut kulmat (ei mitään mustia iilimatoja) tuovat myös ryhtiä kasvoille.

Vierailija
210/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun jossain vlogissa 2 miestä keskusteli kuinka miesten ulkonäkö vain paranee iän myötä kun taas keski-ikäisestä naisesta voi kiinnostua vain vanhukset. Armollisesti sanoivat että 45v naisella on kuitenkin arvoa isoäidin roolissa. Ei taida miehet olla oikein realustisia kun katsovat peiliin:D Toki nuoret naiset voivat kiinnostua jos rahaa/ asemaa, josta voi hyötyä mutta ei muuten.

Katkeran kurpan rutinaa. Mies komistuu ja miehistyy vanhetessaan, mutta nainen voi lohduttautua sillä, että sen lyhyttäkin lyhyemmän nuoruuden kukoistuskauden aikana se suosio on kovempaa kuin maailman komeimmilla miehillä. Niin on luonto sen järjestänyt, että nainen on valtias pienen hetken ja sitten muuttuu miesten silmissä arvottomaksi, paitsi isoäitinä.

Tämä siis mikäli nainen oli nuorena kaunis.

Vierailija
211/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet vanhentaa, monet ei enää syö estrogeeniä, kun siitä tulee syöpää yms.

Ja ne jotka  näyttävät nuorilta, ovat yleensä turvautuneet kauneuskirurgiaan

Vierailija
212/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen muuttuu nopeasti myös murrosiässä.

Sitten sama toiseen suuntaan vanhempana.

Kuuluu pakettiin.

Matka ON lyhyt.

Vierailija
213/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iho veltostuu ja äkkiseltään näyttääkin erilaiselta. Semmoista se elämä on :)

Tokko tuosta kovin suurta huolta kannattaa kantaa.

Siihen ei auta kun facelift ja tuskin moni sitä tekee.

Mielelläni tekisin jos olis varaa, haluaisin samalle plastiikkakirurgille kuin Kris Jenner.

Kasvojenkohotusleikkauksella voi pelastaa tilanteen hetkellisesti, mutta ei sekään toimi ikuisesti. Et voi kiristää ja pingottaa naamaasi loputtomiin muuttumatta avaruushirviön näköiseksi. Madonna on tästä hyvä esimerkki.

Joillekin tehdään monta ja näyttävät ihan ok:lta. Esim Sharon Osbourne, eikös hän ole ihan hyvännäköinen? On sanonut että varmaan kolmas naama menossa :D rahaahan se vaatii, kymppitonneja

Tavallaan joo, mutta jos lähdet plastiikkakirurgian tielle, sinun tulee olla valmis hyvästelemään vanhat kasvonpiirteesi. Niitä ei koskaan saa palautettua sen näköisiksi kuin olit nuorempana, vaan lopputulos on jotain aivan muuta. Ehkä sileämpi ja kohotetumpi, mutta peilistä katsoo ihan uusi tyyppi. Tämä tapahtuu jo silmäluomileikkauksen jälkeen. Se hirvittää itseä, koska olen päättänyt, että roikkoluomet menen leikkauttamaan kaiken riskin uhallakin, kun se aika tulee.

Vierailija
214/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sitä nelivitosena ollaan elämän ehtoopuolella, sahan se jo näkyä.

Nykyisin kun lapsikin hankitaan vasta kolmekymppisinä, niin keksiän kynnyksellä vietetään ruuhkavuodet ja onhan se paljon raskaampaa kuin mitä olisi ollut 10 vuotta nuorempana, kyllä se näkyy.

Lapsettomat taas viettää keski-ikään asti pidennettyä nuoruuttaan ja valvomiset sekä juhlimiset näkyy naamasta.

Geeneillä on kuitenkin suurin merkitys siihen että missä vaiheessa kenenkin naama alkaa näyttää vanhalta.

Tuota. Moni lapseton on nuorekkaanpi kuin synnyttäneet. Kroppa päässyt vähemmällä, ei stressiä ja yö valvontaa lasten takia. Ja ei ole tarvinnut passata mieslasta joka taantui kun tuli isäksi. Palstallakin usein eteen tullut ilmiö. Vaikea siinä sitten keski-ikäisen naisen olla hehkeä.

Tärkein asia olla hehkeä? Miksi? Viereesi tulee 21-vuotias ja olet heti se teistä vähemmän hehkeä. Hohhoijaa, ehkä elämän merkitystä kannattaisi etsiä muualta.

Itse olen lapseton ja unettomuus vaivannut pitkin elämää. Että jos vähän voisi päästä näistä loputtommista vastakkainasetteluista ja kilpailuttamisista.

Fiksut naiset kyllä näkevät näiden typeryyksien läpi.

Itse perustan oman arvoni ihan jollekin muulle kuin sille miten pantavalta näytän viisikymppisenä, mutta jokainen valitsee toki tiensä.

Vierailija
215/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun jossain vlogissa 2 miestä keskusteli kuinka miesten ulkonäkö vain paranee iän myötä kun taas keski-ikäisestä naisesta voi kiinnostua vain vanhukset. Armollisesti sanoivat että 45v naisella on kuitenkin arvoa isoäidin roolissa. Ei taida miehet olla oikein realustisia kun katsovat peiliin:D Toki nuoret naiset voivat kiinnostua jos rahaa/ asemaa, josta voi hyötyä mutta ei muuten.

Katkeran kurpan rutinaa. Mies komistuu ja miehistyy vanhetessaan, mutta nainen voi lohduttautua sillä, että sen lyhyttäkin lyhyemmän nuoruuden kukoistuskauden aikana se suosio on kovempaa kuin maailman komeimmilla miehillä. Niin on luonto sen järjestänyt, että nainen on valtias pienen hetken ja sitten muuttuu miesten silmissä arvottomaksi, paitsi isoäitinä.

Tämä siis mikäli nainen oli nuorena kaunis.

Missä nämä iän myötä komistuneet miehet mahtaa olla? Eipä ole kauheasti näkynyt..

Vierailija
216/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ratkaisu. Kun valot sammuttaa, ihminen kaunistuu /komistuu hetkessä. 

Monet myös juovat itsensä (sekä puolisonsa / perheenjäsenensä/ ystävänsä/tuttavansa) kauniiksi.

Vierailija
217/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 49v ja multa kysyi kaupan myyjä henkkareita kun ostin siideriä tölkin.

LOL. Kaupan myyjällä taitaa olla heikohko näkö? Noin lievästi sanottuna. ;)

Vierailija
218/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just katselin peter forsbergin 48v kuvia, että on mies muuttunut paljon muutamassa vuodessa. Papalle jo näyttää nykyään.

Katkeran kurpan rutinaa. Forsberg alkaa vasta olemaan mies.

Kyllä, setämies. Sama mieltä, 3 vuodessa aika paljon muuttunut. Mutta niinhän me kaikki. -ap

Vierailija
219/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iho veltostuu ja äkkiseltään näyttääkin erilaiselta. Semmoista se elämä on :)

Tokko tuosta kovin suurta huolta kannattaa kantaa.

Siihen ei auta kun facelift ja tuskin moni sitä tekee.

Mielelläni tekisin jos olis varaa, haluaisin samalle plastiikkakirurgille kuin Kris Jenner.

Kasvojenkohotusleikkauksella voi pelastaa tilanteen hetkellisesti, mutta ei sekään toimi ikuisesti. Et voi kiristää ja pingottaa naamaasi loputtomiin muuttumatta avaruushirviön näköiseksi. Madonna on tästä hyvä esimerkki.

Joillekin tehdään monta ja näyttävät ihan ok:lta. Esim Sharon Osbourne, eikös hän ole ihan hyvännäköinen? On sanonut että varmaan kolmas naama menossa :D rahaahan se vaatii, kymppitonneja

Tavallaan joo, mutta jos lähdet plastiikkakirurgian tielle, sinun tulee olla valmis hyvästelemään vanhat kasvonpiirteesi. Niitä ei koskaan saa palautettua sen näköisiksi kuin olit nuorempana, vaan lopputulos on jotain aivan muuta. Ehkä sileämpi ja kohotetumpi, mutta peilistä katsoo ihan uusi tyyppi. Tämä tapahtuu jo silmäluomileikkauksen jälkeen. Se hirvittää itseä, koska olen päättänyt, että roikkoluomet menen leikkauttamaan kaiken riskin uhallakin, kun se aika tulee.

Mutta kyllä ikäkin muuttaa kasvot täysin. Esimerkiksi äitini ei näytä juuri ollenkaan samalta kuin nuoruuskuvissa, varmasti arvaamalla menisi jos pitäisi kaksi hiemankin samantapaista 65v. yhdistää ylioppilaskuviinsa. On toki eri asia, tuleeko uusi ulkonäkö melkeinpä yhdessä yössä vai pidemmän ajan kuluessa.

Vierailija
220/257 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan. Täytän tänä vuonna 46 ja hiusten harvenemista lukuun ottamatta olen nuorekas. En koskaan unohda, kun kuulin 35-vuotiaana työkaverin sanat: "kyllä sä vielä kaksvitosesta menet!".

Tämä kuulostaa taatusti kovin itserakkaalta puheelta ja sen vuoksi saattekin laittaa alapeukkuja. Perusteluna kuitenkin nämä: harrastan säännöllisesti liikuntaa, alkoholia käytin nuoruudessakin vain harvoin, nykyisin en välttämättä ollenkaan. Ikinä en myöskään ole maistanut tupakkaa (tai muita päihteitä) ja epäterveellisiä ruokia syön enintään kerran kuussa.

Moni voi tietysti miettiä, että miten nautin elämästä, mutta se ei ole ketjun aihe. Sen totean, että olen oikein tyytyväinen siihen.

Vai onko 45 vuotta jonkinlainen maaginen raja, alkaa ikääntymisen merkkejä tulla kuin liukuhihnalta?

Minä näytin 39v vielä 25v:ltä. Sitten vuodet vieri ja ulkonäkö tätimäistyi ja tuli se todellakin maaginen 45....

Ihan oikeasti kyllä olen sitä mieltä, että ikääntymisen merkkejä todellakin on tullut kuin liukuhihnalta.

Nyt olen 49, ja joku voisi luulla, että olen likemmäs 60v. Olen todellakin rupsahtanut parissa vuodessa ihan kokonaan. -Njoo... koronaeristykselläkin osansa, mutta silti.

Mitä tarkoittaa ulkonäkö tätimäistyi?