"En halua harrastaa seksiä- enkä olisi koskaan halunnutkaan!"
Tuli sellainen pamaus puolisolta että en tiedä mitä ajatella.
Olemme seurustelleet kohta kymmenen vuotta, kihloissa oltu neljä vuotta. Kaksi lastakin meillä on.
Noin vuoden ajan avovaimoni on ollut enemmän tai vähemmän "outo", etäinen. Varsinkin aina seksin jälkeen seuraavana päivänä on huonolla tuulella. Joko vihainen tai surullinen.
Olen välillä kysellyt, onko kaikki hyvin niin "joo on", on vastaus jokakerta.
Nyt sitten viikonloppuna kysyin taas mikä hänellä on, niin ilmeisesti hänellä tuli raja vastaan tai jotain. Antoi tulla ihan täyslaidallisen.
Sanoi, että hän ei halua harrastaa seksiä enää ikinä. Kun kysyin syytä, hän sanoi, ettei ole koskaan halunnutkaan, vaan on vasta viime aikoina saanut kerättyä rohkeutta kertoakseen tämän minulle.
Häntä ei kuulema seksi ole koskaan kiinnostanutkaan, itsetyydystä ei ole koskaan harrastanut, ja olisi kieltäytynyt seksistä kanssani jo heti ensimmäisellä kerralla, jos ei olisi ollut niin nuori ja epävarma. Kuulema kun kaikki muutkin niin hänenkin on pakko, jos haluaa parisuhteen, ajatteli.
Nyt hän vaatii minulta seuraavaa: joko eroamme, tai minun on suostuttava hyväksymään hänen kantansa ja minun tulisi elää seksittömässä suhteessa.
Rakastan häntä aivan mielettömästi, ja ero tuntuu järkyttävältä ajatukselta. Hän ei kuitenkaan halua edes kuunnella, kun yritän ehdottaa että ehkä jos hän tutustuisi omaan vartaloonsa hän löytäisi seksuaalisuutensa.
Typeryyttäni menin myös sanomaan, että ei ole normaalia jos ei halua yhtään minkäänlaista seksuaalista tyydytystä. Hän raivostui tietenkin ja sanoi, että hän ei ole mikään friikki, vaan aseksuaali.
Mitä minä nyt teen.. en halua erota hänestä, mutta en lopettaa seksielämääni. En ainakaan vielä pysty kuvittelemaan harrastavani seksiä muiden kanssa, ja toisekseen se ei hänelle kävisikään. Kuulema jättää minut itse jos käyn vieraissa.
Toisaalta olen surullinen, mutta toisaalta taas vihainen siitä, että antoi suhteemme mennä näin pitkälle ennenkuin kertoi. Kaksi lasta ja yhteinen auto ja talo on hommattu.
Mitä sanoo av-väki?
Kommentit (136)
Estynyt =/= aseksuaali. Jollekin aiemmalle vastaajalle siis.
Todella paha tilanne ap... vaimosi on toiminut väärin sinua kohtaan, kun ei ole kertonut aiemmin. Sinulla olisi ollut oikeus tietää, onhan seksi tai sen puute iso asia parisuhteissa.
Hänellä on kuitenkin oikeus päättää omasta kehostaan, eikä sille mitään voi jos hän on päättänyt ettei halua seksiä enää koskaan. Mutta parisuhde on kahden kauppa, ei hänelläkään ole oikeutta kahlita sinun kehoasi seksittömyyteen, sellaisen valinnan tulee lähteä ihmisestä itsestään. Vaikutat todella rakastavan vaimoasi, sinuna ensin unohtaisin seksin joksikin aikaa ja yrittäisin selvittää, mikä vaimolla on hätänä. Onko muutakin stressiä, niin kuin joku vastaaja jo aiemmin hyvin kirjoittikin. Jos ongelma ei ratkea ja vaimosi todella haluaa olla ilman seksiä pysyvästi, valitettavasti ero taitaa olla ainoa ratkaisu, ellei hän anna sinun toteuttaa seksuaalisuuttasi muiden ihmisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:01"]
Olisiko mahdollista siirtyä maksullisien käyttöön? Tällöin suhde voisi jatkua molempia tyydyttävällä tavalla. Maksut voisivat esim. mennä yhteisesti molempien kukkarosta, koska taustalla on kuitenkin perheen paras ja yhteinen hyvinvointi?
[/quote]
Öööh...? Miten tämä parantaa tilannetta? Ap on harrastanut seksiä naisen kanssa joka ei halua seksiä ja jos menisi maksullisiin, niin harrastaisi seksiä naisen kanssa joka ei halua seksiä seksuaalisista motiiveista vaan tyydyttää ap:n ja ap vielä joutuu maksamaan siitä?? Eihän se maksullinen seksi ole seksuaalisesti vastavuoroista...
Kyllä nainen normaalisti haluaa ja kaipaa seksi yhtä paljon kuin mies. Vastaan nyt siis tuohon yhden kommentoijan kommenttiin, jossa hänen vaimonsa väitti, että naiset eivät nauti seksistä! Minä nautin, enkä voisi elää ilman sitä. Ei ole parempaa tunnetta kuin se, että miehen penis hieroo pimppiä sisältäpäin. Itse olen hyvin yhdyntäkeskeinen ja saankin yhdynnästä juuri sen suurimman nautinnon seksi aikana. Ei ole suurempaa nautintoa kuin tuntea penis sisällään.
Ap:n ongelmaan, että kyllä sitä jotkut naiset tälläkin palstalla kertovat tekevänsä, siis esittävät miehilleen, että nauttivat seksistä vaikka eivät nauti. Mielestäni tämä on jo melkein pahempaa kuin itse pettäminen. Itse olisin ihan hajalla jos saisin kuulla, että mies on näytetellyt avioliiton parhaat hetket. Joten naiset, miettikää nyt oikeasti kuinka väärin teette, kun esitätte olevanne jotain mitä ette ole. Valehtelette miehillenne pahimmalla mahdollisella tavalla. Kun valhe paljtastuu, voi miehille tulla sellainen olo, että kaikki naiset näyttelevät. Itse en näyttele ollenkaan, vaan jos seksi ei nappaa joku päivä, niin silloin ei panna. Onhan niitä viikossa muitakin päiviä.
Itse en koskaan harrasta seksiä silloin kun itse halua. Silti seksiä on useita kertoja viikossa.
Ap:lle sanoisin, että odottelee nyt hetken rauhassa ja katsoo mitä vaimo sanoo jatkossa. Vaimon kommentti seksin typeryydestä naurattaa myös. Eihän siinä kiimassa ehdi miettiä miltä sitä näyttää :D Ihan sama vaikka olisi kuinka typerän näköistä se ähkiminen kunhan saa kalua sisään. :D
Mutta tietenkään ei ole oikein, että ap alkaisi vaatimaan vaimoaan seksiin. Vaimon katala petos on johtanut kuitenkin siihen, että ap on elänyt hyvässä uskossa seksielämän suhteen. Ei siis ole oikeinkaan näytellä että kaikki hyvin ja sitten lopettaa seksi. Tuskinpa ap olisi edes alkanut seukkaamaan vaimonsa kanssa jos vaimo olisi jo heti sanonut, ettei halua seksiä koskaan. Katala petos siis naiselta. Valitettavasti en näe tässä kauheasti ratkaisuja.
1) jatkatte seksittömänä, joka on tietenkin väärin ap:ta kohtaa. ap ei ole valinnut tietoisesti aseksuaalia vaimokseen.
2)pariterapia/seksuaaliterapia. voisiko vaimo sittenkin löytää seksuaalisuutensa? ei kuitenkaan niin, että hänen olisi pakko velvollisuudesta antaa.
3)ero. kipeää tekee, mutta vaimo on pettänyt miestään vuosikaudet.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:07"]
AP:n kanssa samassa veneessä. Ehkä ei aivan yhtä vakavasti. Onko tämä sitten yleistäkin? Vähän avautumista: Olemme olleet naimisissa ko 7 vuotta. Alkuun seksiä oli kohtalaisesti. Jos ei aina kerran viikossa niin ainakin 2-3 kertaa kuukaudessa. Esikoista yrittäessä useammin. Vaimo on ollut aina melko estynyt seksuaalisuutensa osalta. Väittää, ettei ole koskaan edes masturboinut. Eikä koskettele itseään koskaan, edes seksissä. Asentojakaan ei halua kokeilla. Sitä perusjyystöä vain lähetyssaarnaajassa. Ilmeisesti, jotta voi olla passiivisena. Uskoin hänen kuitenkin löytävän seksuaalisuuden kunhan näen tarpeeksi vaivaa. Orgasminkin sanoo aina saavansa jos hieron klitorista (ei tosin osaa opastaa mikä tuntuu hyvältä). Esikoisen odotusaikanakin oli seksiä, jopa vielä 2 päivää ennen synnytystä. Sitten tuli stoppi. Synnytyksen jälkeen kuulemma pelotti alapään kunto niin paljon, että meni lähes vuosi ilman. Sen jälkeen harvakseen ja sitten toinen lapsi. Toisen raskauden aikana seksi ei enää kelvannut ja raskauden jälkeen todella harvoin. Välillä yritin nostaa kissaa pöydälle ja kysyä, että mikä oikein on? Lopulta eräön seksikerran jälkeen hän sanoi, että naiset eivät tarvitse seksiä. Seksiä ollaan vain haluavinaan siihen asti, että on saanut lapset. Se oli shokki! Jän vielä yleisti ja sanoi, etteivät hänen nais-ystävätkään halua seksiä. Se on kuulemma normaalia. Jollet pidä siitä, niin etsi nuori nainen joka pitää seksistä! Tästä on nyt kuukausia. Olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran, mutta olen aina jotenkin sydän kurkussa. Ei oikein edes ole fiilistä kun tietää, ettei toinen välitä. Mutta jos ei välitä, miksi sitten on nauttivinaan orgasmista? Ja miksi ihmeessä ei suostu ottamaan orgasmia ensin, vaan vaatii minua aina tulemaan sisälle, ennen kuin saan hieroa orkut? Enpä tiedä miten tästä jatkaa. Rakastan vaimoani todella paljon, samoin lapsiamme. Meillä on hyvä perhe ja kaikki asiat hyvin. Kun vain seksi olisi molemminpuolista. Vieraisiin en kertakaikkiaan voi mennä ja pelkkä tumputus on vain tyhjennys vailla läheisyyttä. En myöskään pidä realistisena kokonaan uuden parisuhteen solmimista ja eron ottamista. Pulassa ollaan, eikä näköjään ainoana.
[/quote]
Et sitten tuosta vähäisestä määrästä ja lahnailusta tajunnut, että naista ei kauheasti seksi kiinnosta...?
Siis ei kukaan nainen jolla on isot halut, harrasta vain kerran pari seksiä viikossa.....Ja aina samassa asennossa?
Itse vaihtelen miehen kanssa asentoa pari kolme kertaa yhden aktin aikana.
Ootteko te miehet, joilla aseksuaali vaimo ikinä harrastaneet seksiä naisen kanssa joka on sekaisin kiimasta ja mahlat valuu reisiä pitkin? En meinaa millään ymmärrä, että ette ole tajunneet että vaimonne ei nauti jos vaimo makaa lahnana, ei kiihotu, ei kostu?? Eikö jo nämä kerro siitä, että vaimo ei halua seksiä. Siis oletteko oikeasti luulleet, että on normaalia vaan pursottaa liukkaria kuivaan vaginaan ja yhtyä vaimoon joka ei liiku, ei ähki, ei voihki ei vaadi munaa sisäänsä? Ei halua kokeilla asentoja? ja jolle riittää kerta pari viikkoon? Ja oletteko tosissaan luulleet naista joka makaa paikallaan ja jonka pillu pitää voidella ennen aktia kiihottuneeksi? Oletteko koskaan edes nussineet naista joka on kiihottunut? En vain tajua, miten ette ole tajunneet noista vihjeistä, että vaimojanne ei nussiminen kiinnosta?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:20"]
Ootteko te miehet, joilla aseksuaali vaimo ikinä harrastaneet seksiä naisen kanssa joka on sekaisin kiimasta ja mahlat valuu reisiä pitkin? En meinaa millään ymmärrä, että ette ole tajunneet että vaimonne ei nauti jos vaimo makaa lahnana, ei kiihotu, ei kostu?? Eikö jo nämä kerro siitä, että vaimo ei halua seksiä. Siis oletteko oikeasti luulleet, että on normaalia vaan pursottaa liukkaria kuivaan vaginaan ja yhtyä vaimoon joka ei liiku, ei ähki, ei voihki ei vaadi munaa sisäänsä? Ei halua kokeilla asentoja? ja jolle riittää kerta pari viikkoon? Ja oletteko tosissaan luulleet naista joka makaa paikallaan ja jonka pillu pitää voidella ennen aktia kiihottuneeksi? Oletteko koskaan edes nussineet naista joka on kiihottunut? En vain tajua, miten ette ole tajunneet noista vihjeistä, että vaimojanne ei nussiminen kiinnosta?
[/quote]
En sinänsä yhtään ihmettele nyky-yhteiskunnassa vaikka ei oikeasti tajuaisikaan. Mediasta lähtien kaikkialla keskitytään vain miehen nautintoon, niin varmaan naisen nautinnon merkit ovat jääneet monilta aika hämärään. Varsinkin jos ei ole yhtään oikeasti halukasta naista osunut omalle kohdalle.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:20"]
[/quote]
En sinänsä yhtään ihmettele nyky-yhteiskunnassa vaikka ei oikeasti tajuaisikaan. Mediasta lähtien kaikkialla keskitytään vain miehen nautintoon, niin varmaan naisen nautinnon merkit ovat jääneet monilta aika hämärään. Varsinkin jos ei ole yhtään oikeasti halukasta naista osunut omalle kohdalle.
[/quote]
Niin, niinhän se keskitytään miehen nautintoon. Nämäkin miehet ovat vuosia keskittyneet omaansa tajuamatta etteivät heidän vaimonsa nauti. Ihmeellinen maailma.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:38"]Okei, eli avovaimosi on aseksuaali. Se on täysin normaalia ja jopa jokseenkin yleistä. Toivottavasti saatte asiat sovittua, olisi sääli erota tuossa vaiheessa, jos muuten rakkautta riittää. [/quote] Milloin te ihmiset ymmärrätte, että frigidiys ei ole lisääntymiskykyiselle ihmiselle normaalia!? Ei se vain toimi niin:D Ihan aina on vikaa jossakin, jos ei seksi kiinnosta. Sen vian löytäminen voi olla joskus vaikeaa, kun kyseessä voi olla trauma tai elimellinen ongelma. N32v
[/quote]
Sä olet jotenkin häirikkö näissä haluttomuus- ja aseksuaalisuuskeskusteluissa. Voitko yehdä kaikille osapuolille palveluksen ja oikeasti pitää nuo mielipiteet ihan itselläsi? On ihmisiä, jotka eivät nauti seksistä eikä heitä tarvitse luokitella millään tavalla. En edes ymmärrä, miksi sinusta kyseinen asia tuntuu pahalta? Löydät varmasti itsellesi haluavaa seuraa, joten edes samaistumisen ei pitäisi olla pontimesi näihin kommentteihisi. Siis, että samaistut jotenkin aseksuaalin kumppaniin, joka ei saa tarpeitaan tyydytettyä. Oikeasti olen loukkaantunut monta kertaa juuri sinun jutuistasi, se ei ole siksi, että minä olen viallinen, vaan sinä sanot asiat loukkaavasti, etkä halua tajuta tätä, joten et aivan normaali ole itsekään. (Jos aseksuaalit eivät sinusta ole.)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:38"]Okei, eli avovaimosi on aseksuaali. Se on täysin normaalia ja jopa jokseenkin yleistä. Toivottavasti saatte asiat sovittua, olisi sääli erota tuossa vaiheessa, jos muuten rakkautta riittää. [/quote] Milloin te ihmiset ymmärrätte, että frigidiys ei ole lisääntymiskykyiselle ihmiselle normaalia!? Ei se vain toimi niin:D Ihan aina on vikaa jossakin, jos ei seksi kiinnosta. Sen vian löytäminen voi olla joskus vaikeaa, kun kyseessä voi olla trauma tai elimellinen ongelma. N32v
[/quote]
Sä olet jotenkin häirikkö näissä haluttomuus- ja aseksuaalisuuskeskusteluissa. Voitko yehdä kaikille osapuolille palveluksen ja oikeasti pitää nuo mielipiteet ihan itselläsi? On ihmisiä, jotka eivät nauti seksistä eikä heitä tarvitse luokitella millään tavalla. En edes ymmärrä, miksi sinusta kyseinen asia tuntuu pahalta? Löydät varmasti itsellesi haluavaa seuraa, joten edes samaistumisen ei pitäisi olla pontimesi näihin kommentteihisi. Siis, että samaistut jotenkin aseksuaalin kumppaniin, joka ei saa tarpeitaan tyydytettyä. Oikeasti olen loukkaantunut monta kertaa juuri sinun jutuistasi, se ei ole siksi, että minä olen viallinen, vaan sinä sanot asiat loukkaavasti, etkä halua tajuta tätä, joten et aivan normaali ole itsekään. (Jos aseksuaalit eivät sinusta ole.)
[/quote]
Tajuatko kuinka paljon se aiheuttaa miehelle kärimystä, että aseksuaalit feikkaavat että nauttivat seksistä? Feikkaavat siis avioliiton parhaat hetket? Miksi mies ei ansaitse totuutta? Miksi pitää vuosikaudet valehdella rakkaimmalleen? Ei siis edes pitäisi olla koskaan sellaista tilannetta, että aseksuaalin kumppanin pitäisi olla puutteessa oman puolisonsa aseksuaalisuuden takia. Jos olet sinut asian kanssa, niin kerrothan sitten kaikille tapailemillesi miehille vähintään toisilla treffeillä, että seksisä et nauti etkä tule koskaan nauttimaankaan?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
Tajuatko kuinka paljon se aiheuttaa miehelle kärimystä, että aseksuaalit feikkaavat että nauttivat seksistä? Feikkaavat siis avioliiton parhaat hetket? Miksi mies ei ansaitse totuutta? Miksi pitää vuosikaudet valehdella rakkaimmalleen? Ei siis edes pitäisi olla koskaan sellaista tilannetta, että aseksuaalin kumppanin pitäisi olla puutteessa oman puolisonsa aseksuaalisuuden takia. Jos olet sinut asian kanssa, niin kerrothan sitten kaikille tapailemillesi miehille vähintään toisilla treffeillä, että seksisä et nauti etkä tule koskaan nauttimaankaan?
[/quote]
Minä en ole feikannut mitään koskaan enkä puhunut siitä. Vaan siitä, että ihmisen on muka pakko nauttia seksistä, tai hänessä on jotain vikaa. Olen AINA kertonut miehille, etten pidä seksistä, mutta minua INHOTTAA kun tää yksi paska kutsuu minua epänormaaliksi silmät pyöreänä. Haistakoot paskaa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä en ole feikannut mitään koskaan enkä puhunut siitä. Vaan siitä, että ihmisen on muka pakko nauttia seksistä, tai hänessä on jotain vikaa. Olen AINA kertonut miehille, etten pidä seksistä, mutta minua INHOTTAA kun tää yksi paska kutsuu minua epänormaaliksi silmät pyöreänä. Haistakoot paskaa.
[/quote]
Niin, onhan se toki poikkeavaa olla aseksuaali. Suurimmalla osalla ihmsillä on seksuaaliset halut ja seksuaalisuus on myös todella iso osa ihmisyyttä, elei jopa suurin osa ihmisyydestä. Kts. esim Freud. Ilmeisesti et ole tilasi kanssa sinut. Suosittelisin kokeilmaan psykoanalyysia. kaikkea hyvää sinulle! :)
Mistä tulee käsitys, että on epänormaali jos ei halua seksiä? Mitä muita asioita pitää haluta, jotta on normaali?
Pitääkö haluta omia lapsia? Iso omakotitalo? Nelivetoauto? Koira? Kissa?
Ja kuka ylipäätään on oikeutettu sanomaan, mitkä on normaaliuden kriteerit?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:20"]Ootteko te miehet, joilla aseksuaali vaimo ikinä harrastaneet seksiä naisen kanssa joka on sekaisin kiimasta ja mahlat valuu reisiä pitkin? En meinaa millään ymmärrä, että ette ole tajunneet että vaimonne ei nauti jos vaimo makaa lahnana, ei kiihotu, ei kostu?? Eikö jo nämä kerro siitä, että vaimo ei halua seksiä. Siis oletteko oikeasti luulleet, että on normaalia vaan pursottaa liukkaria kuivaan vaginaan ja yhtyä vaimoon joka ei liiku, ei ähki, ei voihki ei vaadi munaa sisäänsä? Ei halua kokeilla asentoja? ja jolle riittää kerta pari viikkoon? Ja oletteko tosissaan luulleet naista joka makaa paikallaan ja jonka pillu pitää voidella ennen aktia kiihottuneeksi? Oletteko koskaan edes nussineet naista joka on kiihottunut? En vain tajua, miten ette ole tajunneet noista vihjeistä, että vaimojanne ei nussiminen kiinnosta?
[/quote]
Ap tässä. Emme ole kumpikaan olleet koskaan muiden kanssa. Ja hän on hyvin vetänyt roolinsa makkarissa. Ei siis makaa lahnana, vaan esittänyt oikeaa petoa. Myös eri asennoissa ollaan oltu.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:51"]
Mistä tulee käsitys, että on epänormaali jos ei halua seksiä? Mitä muita asioita pitää haluta, jotta on normaali?
[/quote]
Koska ihmisen syvin olemus on seksuaalisuus. Ihminen on läpeensä seksuaalinen. Luepa muutama kirja seksuaalisuudesta ja yhteydestä identiteettiin. Ei tästä kannata suuttua. Huomaa, että monet aseksuaalit eivät ole sinut tilansa kanssa. Kokeilkaa sitä psykoanalyysia, ei siitä haittakaan ole. Ehkä löydätte myös piilotetun minuutenne :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:51"]
[/quote]
Koska ihmisen syvin olemus on seksuaalisuus. Ihminen on läpeensä seksuaalinen. Luepa muutama kirja seksuaalisuudesta ja yhteydestä identiteettiin. Ei tästä kannata suuttua. Huomaa, että monet aseksuaalit eivät ole sinut tilansa kanssa. Kokeilkaa sitä psykoanalyysia, ei siitä haittakaan ole. Ehkä löydätte myös piilotetun minuutenne :)
[/quote]
:D :D :D
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 17:20"]Ootteko te miehet, joilla aseksuaali vaimo ikinä harrastaneet seksiä naisen kanssa joka on sekaisin kiimasta ja mahlat valuu reisiä pitkin? En meinaa millään ymmärrä, että ette ole tajunneet että vaimonne ei nauti jos vaimo makaa lahnana, ei kiihotu, ei kostu?? Eikö jo nämä kerro siitä, että vaimo ei halua seksiä. Siis oletteko oikeasti luulleet, että on normaalia vaan pursottaa liukkaria kuivaan vaginaan ja yhtyä vaimoon joka ei liiku, ei ähki, ei voihki ei vaadi munaa sisäänsä? Ei halua kokeilla asentoja? ja jolle riittää kerta pari viikkoon? Ja oletteko tosissaan luulleet naista joka makaa paikallaan ja jonka pillu pitää voidella ennen aktia kiihottuneeksi? Oletteko koskaan edes nussineet naista joka on kiihottunut? En vain tajua, miten ette ole tajunneet noista vihjeistä, että vaimojanne ei nussiminen kiinnosta? [/quote] Ap tässä. Emme ole kumpikaan olleet koskaan muiden kanssa. Ja hän on hyvin vetänyt roolinsa makkarissa. Ei siis makaa lahnana, vaan esittänyt oikeaa petoa. Myös eri asennoissa ollaan oltu.
[/quote]
:( Tulee paha mieli sun puolesta ap. Anna vähän tilaa nyt ajatuksille ja ei se parisuhde ja/tai seksuaaliterapiakaan hullumpi juttu olisi. Onko vaimosi kuitenkin kostunut luonnostaan? Onko hän esim aloittanut juuri e-pillerit? Itse kun aloin syömään minipillereitä, niin halut loppu täysin ja seksi tuntui jo ajatuksena vastenmieliseltä. Sitten kun lopetin, niin teki taas mieli :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:51"]
[/quote]
Koska ei auto ole ihmisen minuus. Sen sijaan seksuaalisuus on ihmisen minuus. Ihminen on läpeensä seksuaalinen. Lue muutama Freudin kirja :)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:51"]
[/quote]
Koska ei auto ole ihmisen minuus. Sen sijaan seksuaalisuus on ihmisen minuus. Ihminen on läpeensä seksuaalinen. Lue muutama Freudin kirja :)
[/quote]
En kestä :D menepäs siitä nyt panemaan vaikka!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:51"] Mistä tulee käsitys, että on epänormaali jos ei halua seksiä? Mitä muita asioita pitää haluta, jotta on normaali? Pitääkö haluta omia lapsia? Iso omakotitalo? Nelivetoauto? Koira? Kissa? Ja kuka ylipäätään on oikeutettu sanomaan, mitkä on normaaliuden kriteerit? [/quote]
Koska ihmisen syvin olemus on seksuaalisuus. Ihminen on läpeensä seksuaalinen. Luepa muutama kirja seksuaalisuudesta ja yhteydestä identiteettiin. Ei tästä kannata suuttua. Huomaa, että monet aseksuaalit eivät ole sinut tilansa kanssa. Kokeilkaa sitä psykoanalyysia, ei siitä haittakaan ole. Ehkä löydätte myös piilotetun minuutenne :) [/quote] :D :D :D
[/quote]
Voi tietenkin tilanteessasi kuulostaa huvittavalta, mutta näin se on. Seksuaalisuus määrittää ihan kaiken ihmisessä ja seksuaalisen elämän ongelmat myös kertovat ihmisen arkielämän ongelmista. seksuaalisuus ja ihmisyys ovat lähes tulkoon synonyymit. Kokeile psykoanalyysia.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 16:07"]AP:n kanssa samassa veneessä. Ehkä ei aivan yhtä vakavasti. Onko tämä sitten yleistäkin?
Vähän avautumista:
Olemme olleet naimisissa ko 7 vuotta. Alkuun seksiä oli kohtalaisesti. Jos ei aina kerran viikossa niin ainakin 2-3 kertaa kuukaudessa. Esikoista yrittäessä useammin.
Vaimo on ollut aina melko estynyt seksuaalisuutensa osalta. Väittää, ettei ole koskaan edes masturboinut. Eikä koskettele itseään koskaan, edes seksissä.
Asentojakaan ei halua kokeilla. Sitä perusjyystöä vain lähetyssaarnaajassa. Ilmeisesti, jotta voi olla passiivisena.
Uskoin hänen kuitenkin löytävän seksuaalisuuden kunhan näen tarpeeksi vaivaa. Orgasminkin sanoo aina saavansa jos hieron klitorista (ei tosin osaa opastaa mikä tuntuu hyvältä).
Lopulta eräön seksikerran jälkeen hän sanoi, että naiset eivät tarvitse seksiä. Seksiä ollaan vain haluavinaan siihen asti, että on saanut lapset.
Se oli shokki! Jän vielä yleisti ja sanoi, etteivät hänen nais-ystävätkään halua seksiä. Se on kuulemma normaalia.
Jollet pidä siitä, niin etsi nuori nainen joka pitää seksistä!
Tästä on nyt kuukausia. Olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran, mutta olen aina jotenkin sydän kurkussa. Ei oikein edes ole fiilistä kun tietää, ettei toinen välitä.
Mutta jos ei välitä, miksi sitten on nauttivinaan orgasmista? Ja miksi ihmeessä ei suostu ottamaan orgasmia ensin, vaan vaatii minua aina tulemaan sisälle, ennen kuin saan hieroa orkut?
Enpä tiedä miten tästä jatkaa. Rakastan vaimoani todella paljon, samoin lapsiamme. Meillä on hyvä perhe ja kaikki asiat hyvin. Kun vain seksi olisi molemminpuolista.
Vieraisiin en kertakaikkiaan voi mennä ja pelkkä tumputus on vain tyhjennys vailla läheisyyttä. En myöskään pidä realistisena kokonaan uuden parisuhteen solmimista ja eron ottamista.
Pulassa ollaan, eikä näköjään ainoana.
[/quote]
Noh, kusessa tosiaankin olet, jos et kerran itse näe mitään vaihtoehtoa hyväksi. Vaimolle voit silti sanoa, että normaalia tuollainen ei ole. Itse käskisin akan lääkäriin.
N32v
[/quote]
Jotenkin tuntuu, että siitä tulisi ennennäkemätön riita hänen suunnaltaan.
Sitten nukuttaisiinkin jo eri huoneissa. Ehkä pitäisi kuitenkin vihjata neuvolan tms. Parisuhdeterapiasta?
[/quote]
No paljonko se seksielämä sinulle merkitsee? Onko riidan arvoinen? Minulle seksi on avain kaikkeen, ilman sitä olen hukassa niin monella tavalla. 9 vuotta suhdetta ja 5 vuotta avioliittoa takana. 4 lasta saman miehen kanssa ja elämä hektistä. Hulluksi tulisin ilman ihanan ja rakkaimman ihmisen kosketusta. Gynekologi tai yleislääkäri voisi olla eka etappi. Sen jälkeen terapia.
N32v