Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olla itkemättä hautajaisissa?

Vierailija
17.02.2022 |

Viikonloppuna olisi hautajaisiin osallistuminen edessä ja mietin miten olisi mahdollista hillitä itkua jotenkin. Ymmärrän tietenkin, että hautajaisissa on ok näyttää tunteita, mutta olen todella tunteellinen ihminen ja alan herkästi vollottaa kunnolla. Kokemuksesta tiedän, että on noloa itkeä enemmän kuin lähiomaiset. Onko jotain vinkkejä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje itsesi tilanteessa ulkopuolisen tarkkailijan rooliin tai sitten voit vain ajatella kaikkea muuta.

Vierailija
2/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti exäsi sikamaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole menemättä.

Vierailija
4/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen voit itkeä rauhassa kaikkialla. Se on vain seksikästä, kun nainen osoittaa luonnollista herkkyttään ja näyttää tunteita kuten heikomman sukupuolen kuuluukin. MIES taas sen sijaan ei itke KOSKAAN. Ainakaan oikea mies siis. Homot ja viherpipipertäjät ovat asia erikseen

Vierailija
5/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans hirvee vollottaja. Itken vaikka kuulisin ventovieraan kuolemasta. Äitini sai lääkäriltä pari opamoxia, joita otti puolikkaan kerrallaan ihan vain että pysyisi suht koht kasassa eikä olisi ihan hermokimppu. Itse taidan vain luistaa kaikista niistä hautajaisista, joista voi suinkin olla pois. 

Vierailija
6/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen niin ei se ole mahdollista. Olen käynyt pienen ikäni hautajaisissa ja ne menevät aina saman kaavan mukaan. Naiset aloittavat itkukuoron tietyssä vaiheessa toimitusta ja se koskee ihan jokaista. Ei se sitten haittaa enää.

Vierailija
7/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu takapenkissä ja jos et millään saa hillittyä ääneen parkumista, mene hetkeksi ulos.

Vierailija
8/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin aina hikoilevaa läskikasaa puuskuttamassa päälläni. Nostaa raivon pintaan ja itku unohtuu.

Vierailija
9/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten hillitä itkua. Itse olen samanlainen. Vieraampienkin ihmisten hautajaisissa olen itkenyt hyvin vuolaasti, mutta lähiomaisen hautajaisissa itkin niin, etten meinannut saada henkeä. Oli aivan kauheaa. Eli en valitettavasti osaa neuvoa, mutta ymmärrän tilanteesi.

Vierailija
10/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkua ei kannattaisi edes yrittää pidätellä eikä hillitä, etenkään hautajaisissa, siellä sopiikin itkeä. Ihan outo ajatus, ettei saisi itkeä enemmin kuin omaiset! Kuka sitä mittaa tai vahtii?? Anna valuu vaan.

Vierailija
11/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en osaa auttaa. Itse totesin, että on vielä pahempi vaihtoehto kuin hikotteleva kovaääninen itku. Nimittäin hysteerinen naurukohtaus. Täysin järjenvastaista mutta niinpä vain onnistuin melkein tukehtumaan nauruuni, kun papin käsittämättömät puheet alkoivat elää omaa elämäänsä päässäni.

Vierailija
12/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi ottaa loukkauksena jos siellä ei itke.

Vierailija
13/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Jättämällä ne väliin kokonaan. Varsinkin jos on vaarana että tulee jokin hallitsematon sätkykohtaus ja huutoa, itkua.

Vierailija
14/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tavallaan vainajan kunnioittamista, että hänet saatetaan matkaan ihan näkyvälläkin surulla. Olisi hirveää, jos kukaan ei hautajaisissa itkisi. 

Vierailija
15/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen auta mikään järjen ääni. Jos koittaa miettiä, että nyt on itkemättä tai itkee kohtuudella, niin paskat, kahta kauheempaa meininkiä on luvassa. Mutta yksi minkä olen kokenut helpotuksena on maski. Sen takana saa irvistellä, vääntelehtiä ja olla vaikka miten naama märkänä ja räässä, niin ei haittaa. Joten jos siellä ollaan maski naamalla niin se saattais olla helpotus. Toki märäksi se menee ku kusivaippa, mutta mitäpä väliä jos se helpottaa itkijänaisena olemista muuten.

Vierailija
16/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole noloa. Toiset on herkempiä, minkä sille voi, jos jotain muuta vierasta itkettää enemmän, kuin lähimpiä. Siinä mitään väärää ole.

Vierailija
17/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tyhmä vihje, mutta rauhoittava. 

Vierailija
18/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi todella nolosti kun yritin tätä mummoni hautajaisissa. Kaikki meni hyvin todella pitkään ja kirkossa pysyin olemaan itkemättä kun pappi puhui, mutta sitten hautajaisten loppupuolella ne tulvaportit murtui ja aloin itkeä ihan hillittömästi. Juuri silloin kun olisi pitänyt hyvästellä vieraat ja kiittää heitä.

Vierailija
19/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en osaa auttaa. Itse totesin, että on vielä pahempi vaihtoehto kuin hikotteleva kovaääninen itku. Nimittäin hysteerinen naurukohtaus. Täysin järjenvastaista mutta niinpä vain onnistuin melkein tukehtumaan nauruuni, kun papin käsittämättömät puheet alkoivat elää omaa elämäänsä päässäni.

Päivän naurut xD

Vierailija
20/43 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voi ottaa loukkauksena jos siellä ei itke.

Se on sitten sen jonkun oma ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi