Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olla itkemättä hautajaisissa?

Vierailija
17.02.2022 |

Viikonloppuna olisi hautajaisiin osallistuminen edessä ja mietin miten olisi mahdollista hillitä itkua jotenkin. Ymmärrän tietenkin, että hautajaisissa on ok näyttää tunteita, mutta olen todella tunteellinen ihminen ja alan herkästi vollottaa kunnolla. Kokemuksesta tiedän, että on noloa itkeä enemmän kuin lähiomaiset. Onko jotain vinkkejä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös sellainen ulisija ja tyrskijä, eikä se tosiaan ole kaunista katsottavaa ja kuunneltavaa. Kun isäni kuoli, sain työpaikkalääkäriltä jotain miedosti rauhoittavia, en enää muista nimeä. Otin yhden tuntia ennen tilaisuutta ja se auttoi selvästi. Tunsin surua mutta se ei mennyt liiallisuuksiin, eikä ollut ongelmia itsehillinnän kanssa. 

Vuosia sitten olin mieheni kanssa erään tunnetun henkilön hautajaisissa. Mieheni on hänelle läheistä sukua. Ennen siunaustilaisuutta me sukulaiset kokoonnuimme lesken luona ja hän jakeli kaikille, jotka halusivat rauhoittavia pillereitä. Hän halusi, että siunaustilaisuus kirkossa on arvokas. Silloin se tuntui tosi oudolta, mutta jotenkin ymmärrän nyt asian. Tilaisuus oli kaunis ja tosiaankin arvokas, eikä sitä häirinnyt naisihmisten niiskutus, ulina ja itkuntyrskeet.

Vierailija
42/43 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta  hoitaa kaikki.   Ei tarvi pitää mitään    hautajaisia .  Näi  o  ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut samanlainen. Ihan sama ketä on haudattu, niin itkenyt kovasti melkeinpä alusta loppuun. Ja itseä hävettänyt. Nyt on ikää tullut ja läheisiä ihmisiä hautaan saatellut useita, ei enää itketä niin herkästi vähän etäisimpien sukulaisten hautajaiset. Joku kyynel voi tulla, mutta hillitysti. Tähänkin voi sitten näköjään tottua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän