Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa jo: ra pilta tulevalla ei ole etuajo-oikeus!

Vierailija
02.07.2015 |

Ai saatana että sai taas säikähtää.. lapset takapenkillä ja painelen normi satasta moottoritiellä. Huomaan rampilta tulevan Pökötin, vilkaisen taakse, tilaa on kun takana ei ole ketään.
Painelen tasaista vauhtia ja huomaan Pökötin kiihdyttäneen ihan rinnalle.. siinä sitten ajellaan rinnakkain..kunnes kiihdytyskaista loppuu: sitten survoi melkein peilit kolisten eteeni. Ja töötti soi ja nyrkki heilui.

Joo, olisin voinut vaihtaa (ja rikkoa lakia) vasemmalle kaistalle, mutta miksi kun takana olisi ollut tilaa.

NTY- Keski-Suomessa; ole hyvä ja mene takaisin autokouluun :(

Kommentit (323)

Vierailija
221/323 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:32"]

Noo täällä kehä II Numela akselilla monet rampit on puskissa, vahvan kaartena ja pirun lyhyellä kiihdytysmatkalla, joten tollaisella 1.2 litrasella autolla todellakin kiihdytän mahdollisimman pitkän matkan.  Ajan muuten aina auton taakse, en eteen ..jotenkin näppärämpää.

Millaisia lentokenttiä teilläpäin on jos on ahdollisuus katsella maisemia?

[/quote]

Nimenomaan noin se pitää tehdä, että ajaa moottoritiellä menevän taakse eikä eteen, nin se menee sujuvasti.

Vierailija
222/323 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:16"]

Täällä neuvotaan, että rampilta tulevien pitää höllätä kaasua koska tulee kolmion takaa ja samaan hengenvetoon että rampilla pitää kiihdyttää vauhti päätien liikenteen vauhtiin :D . Päättäkää jo!

[/quote]

Niin, rampilta tulevan pitää kiihdyttää samaan vauhtiin kuin moottoritietä ajavat, jolloin liittyminen sinne tapahtuu sujuvasti. Ellei ehdi sujuvasti moottoritietä ajavan etupuolelle sitä häiritsemättä, pitää höllätä kaasua ja sujahtaa sen takapuolelle. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/323 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:08"]

On niitä autoja tullut kolmion takaa eteen muualtakin kuin kiihdytyskaistalta, jossa se kuitenkin on ehkä kaikkein todennäköisintä. Myös liikenneympyrään tunkee porukkaa väkisin oikealta. On vasemmalle kääntyviä vastaantulijoita, vasemmalta tasa-arvoiseen risteykseen ajavia, jotka eivät pysähdy. 

Nykyään ajetaan siihen malliin, että itse ainakin varaudun jokaisessa em. tilanteessa siihen että sieltä tulee joku, joka ei noudata ajojärjestystä ja minä joudun reagoimaan. Se ei tarkoita sitä, että hidastelen tai annan automaattisesti tilaa silloin kun olen etuajo-oikeutettu, mutta varaudun toisten tumpelointiin ja olen selvillä siitä mitä edessäni, takanani ja sivullani tapahtuu. En halua joutua kolareihin vain siksi, että olen oikeassa.

[/quote]

Tämä.

[/quote]

Komppaan tuota ekaa vastausta, mutta ei se tarkoita, että silti pitäisi tulla sieltä rampilta hullunkiilto silmissä ja vaaratilanteita aiheuttaen. Kyllä ne rampilta tulijatkin voisivat (pitäisi) sopeuttaa omaa vauhtiaan tullessaan moottoritielle. Onko se siten hienoa herätä sairaalassa ja olla vielä väärässä?

[/quote]

Enpä usko, että kukaan on tahallaan sopeuttamatta ja silkkaa pahantahtoisuuttaan kiilaamassa siihen sun eteen tai taakse. 

Vierailija
224/323 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 09:59"]

Se ei ole moottoritiellä ajavien ongelma, jos väliin ei pääse. Rampilta tuleva tulee kolmion takaa ja jos moottoritiellä ei ole välejä,niin sitten pysähtyy vaikka odottamaan. Moottoritiellä ei tarvitse nostaa jalkaa kaasulta ja päästää ketään liikenteen väliin. Lukekaapa liikennesäännöt uudestaan.

[/quote]

Sisko tahtoisin, mutta moottoritiellä ei voi pysähtyä.

[/quote]

Jos on pakko hidataa paljon tai peräti pysähtyä, niin se tehdään mahdollisiman aikaisessa vaiheessa, mielellään jo rampissa ennen kiihtyskaistaa. Silloin on tehty jo iso tukku pahoja mokija, jos joutuu pysäytymään kiihdytyskaista loppuun, miten ihmeessä siitä enää pääsee liikennevirtaan turvallisesti mukaan muuten kuin liikenteen rauhoittumista odottamalla.

[/quote]Anteeksi nyt vain, mutta eilen sieltä rampilta edes usein näe liikennevirtaa vielä, saati sitä onko sopivaa väliä autoletkassa. Ei kai sitä sinne usein vielä kaarteeseen jäädä odottelemaan joulupukkia? Ihan varmasti saa aikaan peräänajon tuolla tavalla.

[/quote]

Kyllä näkee jos on malttia ajaa rampin alku rauhallista nopeutta että voi katsoa siitä liikennevirrasta vapaan välin. Turha sinne rampin päähän on kiihdytellä kiilailemaan jo välejä ei ole.

[/quote]

Länsiväylän Helsingin-päässä oleva ramppi on 200 m pitkä. Kauanko ajattelisit siinä voitavan kaikessa rauhassa ajella ja tähyillä sopivia rakoja liikennevirrassa?

Vierailija
225/323 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 12:39"]

BYÄÄ EN MÄ MITÄÄN NÄÄ ÄÄÄ ÄÄ!!!! ENKÖÖÄÄÄ OLE KOSKAAN NÄHNYTKÄÄÄN RAMPIO KUN ÄÄÄN. EN VÄLEJÄKÄÄN ENKÄ VÄLITÄÄÄ ÄÄÄ ÄÄÄÄ ÄÄÄ ÄÄ Ä.

[/quote]

Muistathan sitten, ettei mautolla mennä motarille.

Vierailija
226/323 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat nukkuukin lakikirja tyynyn ja kehityspsykologiaa keittiöön-kirja patjan alla.

Vierailija
227/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:10"]Helpottiko? [/quote] Itseasiassa helpotti. Säikähdin niin. Ja mulla on kortti ollut vasta 7kk.. :( pitäisi aina vaan joustaa noiden kaheleiden takia :( ap [/quote] On niin vaikeaa nostaa sitä kaasujalkaa ja päästää rampilta tulevaa eteen. Mieluummin riskeeraan omien lapsen hengen ja hampaat irvessä pidän oman paikkani, että perkele et tule eteen. Kortti 30 vuotta [/quote]Vahingossa yläpeukutin. Tämä kun ei ole se asian pointti. Ap ei rikkonut lakia, rampilta tulija kyllä teki virheen. Kortti myös 30v. [/quote]   Mikä kellekin on tärkeintä. Minulle lasten henki on ollut sen verran tärkeä aina, että jos olen huomannut rampilta tulijan ajavan vieressä ja yrittävän eteen, olen höllännyt kaasujalkaa. Toisille on tärkeää, että perkele, et tule eteen, kun mulla on oikeus ajaa tässä tätä vauhtia. Eikö ap kirjoittanut, ettei takana tullut ketään, joten ei olisi vaarantanut liikennettä, jos olisi katsonut sillä silmällä, että helpompaa päästää eteen, eikä hampaat irvessä pitää paikkaansa, kun lapset on kyydissä. Mutta jokainen tavallaan ja sen mukaan, mikä on itselle tärkeintä kortti 30vja ei koskaan tilannetta, että joku olisi meinannut tulla rampilta kylkeen   Justhan toi ap ylempänä kirjoitti ettei ehkä hahmottanut tilannetta.. kortti ollut hetken ja silloin on ne autokoulun opit tuoreena muistissa; ramppi väistää jne.. Olisihan Ap voinut väistää mutta joskus tollasta odottamatonta (huom. hänelle, sulle ehkä ei kun oot niin kokenut kuski) tapahtuu quote]

[/quote] Huom! Ap toimi tilanteessa ihan oikein. Tämä vielä selvennykseksi, kun sulla jotenkin tuntuu olevan nyt haussa tää oikea toiminta.

[/quote]

No ei kyllä itseasiassa toiminut. TLL 3§ nimittäin sanoo näin: "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi." 

[/quote]

Väität siis, että tilanteessa vaaran aiheutti ap, eikä se kolmion takaa eteen kiilannut kuski?

[/quote]

En väitä. Vaaran aikeutti liittynyt auto, mutta ap:n vastuulla olisi ollut välttää aiheuttu vaara.

[/quote] Ja niin tapahtui.

[/quote]

No että sinäkin viimein tajusit. Vielä tuolla ylempänä paasasit ap:n toimineen aivan oikein kun ei meinannut tehdä tilaa liittyvälle.

Vierailija
228/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:17"]

Kaistan vaihto liittymässä on tarpeetonta liikenteen vaarantamista. Tasaiset turvavälit ja tasainen vauhti niin liikennetilanteet on helpompia kaikille. T. Autokoulunopen vaimo :)

[/quote]

Tuo on ainoa looginen vaihtoehto. Moottoritielle liittymisestä on selvästi sanottu laissa väistämisvelvollisuudet. Rampista tuleva kuski säätää oman nopeutensa muuhun liikenteeseen sopivaksi ja moottoritietä ajavat eivät jarruta tai kiihdytä, jotta heidän ajonsa on ennakoitavaa.

Jos molemmat alkavat säädellä nopeutta, ennakoitavuus katoaa ja onnettomuusriski kasvaa huomattavasti.

Vierailija
229/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:37"]

Jaah. Eilinen aihe jatkuu täällä. No. Tähän sopii mainiosti eräs kokemani äksöni. Ajelin motaria isolla autolla. Edessä, takana ja vieressä autoja. Rampilta littyi naikkonen motarille hlö autollaan. Tai siis tämä oli vissiin tarkoitus. Kärryn kylkeenhän se tuli, kun EI NÄHNYT. Olis ehkä syytä mennä optikolle. Siinä ei ollu mitään tehtävissä. Eikä tullu pieneen mieleen alkaa väistämään sitä ja sen typeryyden takia alkaa vaarantamaan muita.

[/quote]

Mistä saadaankin yksi syy lisää miksi rampilta tulevaa ei pidä väistää ohituskaistalle. Jos rampilta tulija tottuu ajatukseen, että muut väistää, saattaa hänelle muodostua sellainen käsitys, että muiden pitääkin väistää.

Vierailija
230/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:37"]

Jaah. Eilinen aihe jatkuu täällä. No. Tähän sopii mainiosti eräs kokemani äksöni. Ajelin motaria isolla autolla. Edessä, takana ja vieressä autoja. Rampilta littyi naikkonen motarille hlö autollaan. Tai siis tämä oli vissiin tarkoitus. Kärryn kylkeenhän se tuli, kun EI NÄHNYT. Olis ehkä syytä mennä optikolle. Siinä ei ollu mitään tehtävissä. Eikä tullu pieneen mieleen alkaa väistämään sitä ja sen typeryyden takia alkaa vaarantamaan muita.

[/quote]

Tuliko poliisi puhalluttamaan?
[/quote]
Pitkän odottelun ja perään soittelun jälkeen vaivautuivat paikalle. Eivät puhalluttaneet kumpaakaan. Vastapuoli vaan ilmeisesti ei ole liikaa ajanut, joten, ne taidot ja pelisilmä! Mutta silti. En ymmärrä miten ei näe isoa autoa.

Vierailija
231/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:10"]Helpottiko? [/quote] Itseasiassa helpotti. Säikähdin niin. Ja mulla on kortti ollut vasta 7kk.. :( pitäisi aina vaan joustaa noiden kaheleiden takia :( ap [/quote] On niin vaikeaa nostaa sitä kaasujalkaa ja päästää rampilta tulevaa eteen. Mieluummin riskeeraan omien lapsen hengen ja hampaat irvessä pidän oman paikkani, että perkele et tule eteen. Kortti 30 vuotta [/quote]Vahingossa yläpeukutin. Tämä kun ei ole se asian pointti. Ap ei rikkonut lakia, rampilta tulija kyllä teki virheen. Kortti myös 30v. [/quote]   Mikä kellekin on tärkeintä. Minulle lasten henki on ollut sen verran tärkeä aina, että jos olen huomannut rampilta tulijan ajavan vieressä ja yrittävän eteen, olen höllännyt kaasujalkaa. Toisille on tärkeää, että perkele, et tule eteen, kun mulla on oikeus ajaa tässä tätä vauhtia. Eikö ap kirjoittanut, ettei takana tullut ketään, joten ei olisi vaarantanut liikennettä, jos olisi katsonut sillä silmällä, että helpompaa päästää eteen, eikä hampaat irvessä pitää paikkaansa, kun lapset on kyydissä. Mutta jokainen tavallaan ja sen mukaan, mikä on itselle tärkeintä kortti 30vja ei koskaan tilannetta, että joku olisi meinannut tulla rampilta kylkeen   Justhan toi ap ylempänä kirjoitti ettei ehkä hahmottanut tilannetta.. kortti ollut hetken ja silloin on ne autokoulun opit tuoreena muistissa; ramppi väistää jne.. Olisihan Ap voinut väistää mutta joskus tollasta odottamatonta (huom. hänelle, sulle ehkä ei kun oot niin kokenut kuski) tapahtuu quote]

[/quote] Huom! Ap toimi tilanteessa ihan oikein. Tämä vielä selvennykseksi, kun sulla jotenkin tuntuu olevan nyt haussa tää oikea toiminta.

[/quote]

No ei kyllä itseasiassa toiminut. TLL 3§ nimittäin sanoo näin: "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi." 

[/quote]

Juuri noinhan ap teki. Piti nopeutensa, jotta liittyjän on helppo ennakoida ja sovittaa nopeus sellaiseksi, että voi liittyä ap:n taakse, jossa oli tilaa. Vasta sitten, kun rampilta yritettiin tunkea päälle, ap jarrutti. Ap teki oikein, toiselta kuskilta pitäisi ottaa kortti pysyvästi pois.

Vierailija
232/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:44"]

[/quote]

[/quote]

Väität siis, että tilanteessa vaaran aiheutti ap, eikä se kolmion takaa eteen kiilannut kuski?

[/quote]

En väitä. Vaaran aikeutti liittynyt auto, mutta ap:n vastuulla olisi ollut välttää aiheuttu vaara.

[/quote]

No että sinäkin viimein tajusit. Vielä tuolla ylempänä paasasit ap:n toimineen aivan oikein kun ei meinannut tehdä tilaa liittyvälle.

[/quote] Niinhän ap toimikin ihan oikein.  Onko se sulle ongelma?

Vierailija
233/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:37"] Jaah. Eilinen aihe jatkuu täällä. No. Tähän sopii mainiosti eräs kokemani äksöni. Ajelin motaria isolla autolla. Edessä, takana ja vieressä autoja. Rampilta littyi naikkonen motarille hlö autollaan. Tai siis tämä oli vissiin tarkoitus. Kärryn kylkeenhän se tuli, kun EI NÄHNYT. Olis ehkä syytä mennä optikolle. Siinä ei ollu mitään tehtävissä. Eikä tullu pieneen mieleen alkaa väistämään sitä ja sen typeryyden takia alkaa vaarantamaan muita. [/quote] Tuliko poliisi puhalluttamaan? [/quote] Pitkän odottelun ja perään soittelun jälkeen vaivautuivat paikalle. Eivät puhalluttaneet kumpaakaan. Vastapuoli vaan ilmeisesti ei ole liikaa ajanut, joten, ne taidot ja pelisilmä! Mutta silti. En ymmärrä miten ei näe isoa autoa.

[/quote]

Kumpikaan ei ilmeisesti vaikuttaneet humalaisilta. Kokemuksesta tiedän että poliisit tunnistaa jo ennen puhalluttamista etukäteen humalaisen jolla viisari värähtää yli. Tosin poliiseilla on monesti mittarit mukana ja suukappaleita isot niput joten puhallutus ei ole ongelmakaan. Täytyypä kysyä joltain poliisilta tuosta käytännöstä kun näkee jonkun, minusta ne puhalluttaa kyllä ihan rutiinilla.

Vierailija
234/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 14:55"]

[/quote]

[/quote]

Niin, ap ajoi ihan sääntöjen mukaan nätisti. Tämä rampilta tulija ei kyllä lainkaan toiminut tuon kovasti boldaamasi kohdan mukaan.

[/quote]

Ap huomasi pakun jo kaukaa ja ajeli tämän rinnallakin, mutta vasta kun liittymiskaistaa oli metri-pari jäljellä rupesi hidastamaan. Edelleekin liikenne on yhteispeliä.

[/quote]

Liikenne on yhteispeliä ja siksi on tärkeää, että kaikki toimivat sääntöjen mukaan, jotta ei tarvitse arvailla, mitä muut ovat tekemässä. Yhteispeli ei tarkoita sitä, että röyhkeimmät saavat tehdä mitä huvittaa vetoamalla yhteispeliin ja joustamiseen. Yhteispeli on sitä, että toimitaan sääntöjen mukaan.

Vierailija
235/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:37"] Jaah. Eilinen aihe jatkuu täällä. No. Tähän sopii mainiosti eräs kokemani äksöni. Ajelin motaria isolla autolla. Edessä, takana ja vieressä autoja. Rampilta littyi naikkonen motarille hlö autollaan. Tai siis tämä oli vissiin tarkoitus. Kärryn kylkeenhän se tuli, kun EI NÄHNYT. Olis ehkä syytä mennä optikolle. Siinä ei ollu mitään tehtävissä. Eikä tullu pieneen mieleen alkaa väistämään sitä ja sen typeryyden takia alkaa vaarantamaan muita. [/quote] Tuliko poliisi puhalluttamaan? [/quote] Pitkän odottelun ja perään soittelun jälkeen vaivautuivat paikalle. Eivät puhalluttaneet kumpaakaan. Vastapuoli vaan ilmeisesti ei ole liikaa ajanut, joten, ne taidot ja pelisilmä! Mutta silti. En ymmärrä miten ei näe isoa autoa.

[/quote]

Kumpikaan ei ilmeisesti vaikuttaneet humalaisilta. Kokemuksesta tiedän että poliisit tunnistaa jo ennen puhalluttamista etukäteen humalaisen jolla viisari värähtää yli. Tosin poliiseilla on monesti mittarit mukana ja suukappaleita isot niput joten puhallutus ei ole ongelmakaan. Täytyypä kysyä joltain poliisilta tuosta käytännöstä kun näkee jonkun, minusta ne puhalluttaa kyllä ihan rutiinilla.
[/quote]
Hieman kyllä joo ihmetytti. Kuvitellu aina, että varsinkin kolareissa on ensimmäisenä pilli suussa.

Vierailija
236/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi ap:n olisi pitänyt tehdä tilaa eteensä, kun sitä tilaa oli hänen takanaan yllin kyllin?

Vierailija
237/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:37"]

[/quote]

Mistä saadaankin yksi syy lisää miksi rampilta tulevaa ei pidä väistää ohituskaistalle. Jos rampilta tulija tottuu ajatukseen, että muut väistää, saattaa hänelle muodostua sellainen käsitys, että muiden pitääkin väistää.

[/quote]

Niin oli tässäkin tapauksessa tainnut käydä. Pökö kuvitteli ilmeisesti ihan loppuun saakka ap:n väistävän, vaikka se on vastain lakia. 

Vierailija
238/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 15:18"]

Liikenne ei myöskään toimi ellei voi olettaa, että muutkin osaavat säännöt ja toimivat pääasiassa niiden mukaan. AP:kin vasta ihan rampin lopussa huomasi, että tämä urpo aikoi toimia sääntöjenvastaisesti. Se, että liikenne on yhteispeliä ei tarkoita sitä, että kaikki voivat ajella miten sattuu luottaen siihen, että kiltimpi/pienempi väistää aina säännöistä huolimatta. Yksipuolista yhteispeliä ei ole olemassa.

[/quote]

Sinähän sen sanoit.

[/quote]

Niin, se tarkoittaa sitä että reagoidaan sääntöjenrikkomistilanteeseen silloin kun se on päällä. Ei niin että aletaan itse rikkomaan sääntöjä tai matelemaan 20km/h vauhtia kun pelätään että joku toinen SAATTAA olla tällä kertaa noudattamatta sääntöjä.

Vierailija
239/323 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:47"]

Voi kun olisikin niitä kuskeja enemmän, joilla olisi se 120 mittarissa, kun ramppi loppuu, mutta ei. Vielä on niitäkin, jotka 60 mittarissa yrittävät sekaan moottoritielle. Välillä pitäisi pysähtyä rampille odottamaan, että nämä urpot pääsevät yrittämään itsemurhaa ihan rauhassa sinne"minä en väistä"- urpojen sekaan.

[/quote]

Sehän siitä vielä puuttuisi, että tiellä 120km/h ajavat alkaisivat hölläämään kaasua päästääkseen nuo kuuttakymppiä köröttelevät eteensä...

Vierailija
240/323 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:50"]

Sehän on sen rampiltatulijan häpeä, jos ei osaa tähdätä siihen väliin, mihin mahtuu. Taidat olla niitä mammoja, jotka ruuhkassa ajavat keskelle risteystä, vaikka jono ei vedä ja tilaa ei ole, ja odotat muiden väistävän sinua? "Minulle pitää tehdä tilaa, kun minä selvästikään en osaa lukea liikennettä".

[/quote]

Jos eteesi "ei mahdu", sehän tarkoittaa, että pidät liian lyhyttä turvaväliä edellä ajavaan. HYI HYI, rikot lakia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme