Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut karsastavat Lidliä, vaikka siellä käyvät varakkaat. Oma suhtautumisesi Lidliin?

Vierailija
17.02.2022 |

Minusta sieltä saa pilkkahinnalla monta pussia ruokaa ja asiointi on nopeaa ja vaivatonta, koska liike ei ole yhtä suuri kuin joku marketti. Mielestäni hyvä paikka käydä ostoksilla.

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy Lidlissä laisinkaan. On köyhien ja vähävaraisten kauppa, jossa asioivat kaikki aina vähävaraisiin opiskelijoihin, perheisiin ja eläkeläisiin unohtamatta juoppoja ja narkkareita.

Teit juuri itsestäsi naurunalaisen.

Vierailija
62/163 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut syödä paljon terveellisemmin, kun naapuriin rakennettiin Lidl ja aloin tehdä kaikki ostokset siellä. Lidlistä ei enää löytynyt niitä ennen käyttämiäni eineksiä, puolivalmiita, jugurtteja ja herkkuja, joten aloin useammin ostaa ihan raaka-aineina kaiken ja tehdä alusta loppuun itse. Kasviksia ja hedelmiä käytän 80% enemmän kuin ennen. Härkikset ja nyhtikset vaihtui papuihin ja linsseihin. Jugurtit jäi kokonaan pois, kun silloin Lidlissä ei vielä juurikaan kasvipohjaisia jugurtteja ollut. Lihan kulutus ei ole muuttunut, mutta eineksiä en osta enää juuri koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyvät varakkaat?

Hahaha, ei ainakaan Malmilla :D

Mun jo eläköitynyt entinen esimieheni, kuvantamisyksikön ylilääkäri (miljonääri) törmäili usein kanssani tamperelaisessa lidlissä. Minä en ole erityisen varakas. 🙂

Olen huomannut että paikallisen Lidlin parkkipaikalle on usein uusia hienoja autoja: MB, BMW, Audi, Porsche, Tesla jne. kerran oli jopa Bentley. Rikkaita ei siis hävetä käydä Lidlissa. 

Vierailija
64/163 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on kauppa muiden joukossa.

Harvemmin nykyään enää käyn ruokakaupassa ja Lidlissä, kun ei ole kotiinkuljetusta, niin ei siellä sitten asioi.

Vierailija
65/163 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on muutama vuosi aikaa, kun oltiin lapsen kisareissulla toisessa kaupungissa. Tuli tarve käydä kaupassa ostamassa välipalaa. Lidl sattui olemaan lähin kauppa ja suunnattiin porukalla sinne. Oli joukkueellinen nuoria, muutama vanhempi, kaksi apuvalmentajaa ja itse valmentaja.

Lapsilla kesti omien ostostensa valinnassa pidempään kuin aikuisilla ja me sitten keräännyttiin kassojen jälkeen porukaksi. Siinä vaiheessa valmentaja kertoi, että tämä olikin elämänsä ensimmäinen kerta Lidlissä. Hämmästeltiin porukalla, että miten noin päässyt käymään? "Ei ole tarvinnut käydä Lidlissä!"

Vanhemmat vähän naurahdettiin epäuskoisena, mutta nämä parikymppiset apuvalmentajat hämmästyneenä eivät päästäneet valkkua helpolla. "jaa, ei ole TARVINNUT?!" "mitä se nyt muka tarkoittaa?!" "Ei ole tarvinnut?!".

Valmentaja rouva valahti punaiseksi ja halusi valua maan alle. Häntä hävetti. Yritti vielä korjata tilannetta, mutta eihän siitä enää mihinkään päässyt. Moka oli tehty. Piruilua on kuullut, kaikilla kisamatkoilla siitä lähtien.

Vierailija
66/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy Lidlissä laisinkaan. On köyhien ja vähävaraisten kauppa, jossa asioivat kaikki aina vähävaraisiin opiskelijoihin, perheisiin ja eläkeläisiin unohtamatta juoppoja ja narkkareita.

Teit juuri itsestäsi naurunalaisen.

En tehnyt, koska kerroin vaan faktan. Viidessä Suomen kaupungissa asuneena voin todeta sanomani 100% todeksi. En asioi Lidlissä.

Vierailija
67/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kauppa, edulliset hinnat! Joissain tuoteryhmissä parempia kuin kilpailevilla: esim ruisrokit, paistopiste ja säilykkeet👌

Tykkään myös että hedelmät punnitaan kassalla.

Itselle valitettavana miinuksena, että kasvisruokavalikoima on pienempi (härkis, kasvispihvit, nyhtökaura yms) - on toki jotain aina, mutta yleensä jää jotain puuttunaan. Lisäksi ei kovinkaan paljon kevyitä laktoosittomia juustoja (esim feta ja mozzarella kaikki laktoosittimia) tai laktoosittomia/kasvipohjaisia jugurtteja. Muihin valikoimiin on jo tehty täydennystä, esim kauramaitoa saa nykyään :)

Riippuu siis mitä tarvitsee, käynkö prismassa , s-kaupassa vai lidlissä. Molemmissa hyvät hinnat, Prismassa käynnissä on sitten omat juttunsa: (iso kauppa, paljon asiakkaita) ja jos haluaa vain nopeasti jotakin, en menisi Prismaan seikkailemaan. Suosikkini on S-market, sopivan kokoinen, edulliset hinnat ja hyvä valikoima +tuoretiski .

Vierailija
68/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään lidl ruokia. Melkein aina paketista paljastuu pilaantunut tuote. Riisissä ja pähkinöissä oli ötököitä. Maito oli pilalla. Juusto oli kumia. Ei kiitos.

Paistopiste oli ainoa positiivinen asia kun tuotteet oli pakattu valmiiksi. Melkein joka kerta näkee jonkun käsin nostelevan paistopisteen tuotteita.

Vierailija
69/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin merkkiuskollinen (tiedostan kyllä että on tyhmää), että en "osaa" käydä Lidlissä. Joskus kyllä käyn. Tosin on siinä sekin, et mun Lidl ei oo sopivasti matkan varrella, mun on helpompi mennä sinne omaan tuttuun markettiin.

Vierailija
70/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea valikoima. Käytiin pitkästä aikaa testaamassa ja jälleen sai koukata toisen kautta kotiin, jotta sai kaikki ostoslistalta löytyvät asiat.

Vierailija
71/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyvät varakkaat?

Mun jo eläköitynyt entinen esimieheni, kuvantamisyksikön ylilääkäri (miljonääri) törmäili usein kanssani tamperelaisessa lidlissä. Minä en ole erityisen varakas. 🙂

Olen huomannut että paikallisen Lidlin parkkipaikalle on usein uusia hienoja autoja: MB, BMW, Audi, Porsche, Tesla jne. kerran oli jopa Bentley. Rikkaita ei siis hävetä käydä Lidlissa. 

Eli lataavat autonsa ilmaiseksi, mutta tuskin kukaan noista käy kaupan sisällä.

Vierailija
72/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tuohon asiakaskokemukseen tulee, voi johtua siitä että Lidlin käytännöt eroavat monessa asiassa S-kaupoista.

Olen kyllä huomannut, että kauppaketjussa kaikki näkyy toimivan jotenkin äärimmäisen tehokkaasti. Harvoin näkee käytävillä vapaata myyjää joka "vähän hyllyttelee" mennessään, vaan jos myyjiä edes näkee, tekevät jotain aika kiireellä ison lavan kanssa ja hyllyttävät tosi nopean näköisesti. Tai en ole koskaan nähnyt useampaa kassaa auki jos ei ole pakko. Toki varmasti kaikissa kaupoissa ollaan tarvittavan tehokkaita, mutta kyllä esim prismassa usein on monta kassaa auki vaikka jonoa ei olisi.

Useamman käynnin jälkeen välittynyt kuva että lähimyymälässä aina se määrä mitä ihan minimissään tarvitaan ja kaikki tehdään nopeasti. Ja homma toimii, mutta ilmeisesti vain niin kauan kuin kaikki toimii niin kuin suunniteltu. Tämä näkyy valitettavasti joskus esim pitkinä jonoina, kiireydessä tai myymälän siisteydessä (esim tyhjät pahvit, muovit yms) ja siinä että kaikki kassalla

Olen huomannut tämän kyllä vaihtelevan hurjasti myymälän mukaan, joissain Lidleissä kyllä aika kiireetön tunnelma ja tosi siistiä poikkeuksetta. Ja sitten on pari myymälää jossa on aina ollut aika hektinen tunnelma.

Mutta ei ostokokemus kyllä hiljaisenakaan päivänä aivan K-Supermarketin tasolle yllä; ja miksi yltäisikään, näkyyhän tämä jo hinnoissa että jostain rahat on saatava rauhottavan taustamusiikin ja tuoretiskin asiakaspalvelun tueksi. Itse maksan kuitenkin loppupeleissä mieluummin ruoasta, kuin mukavasta taustamusiikista juomaosastolla

Vierailija
73/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa paikka mistä ostan ruokaa. Prismasta en osta kun siitä pyramidi logosta näkee kenelle rahat menee.

74/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy Lidlissä juuri koskaan. Pyrin suosimaan suomalaisia kauppoja ja tuotteita.

Jos Lidl olisi lähikauppani, kävisin siellä kyllä silloin tällöin ihan varmasti.

Minulla on pari huonoa kokemusta Lidlin tuotteista. Jotkut maitotuotteet sekä vihannekset ovat olleet hyviä. Lidlin omat karkit ja leivonnaiset ovat pääosin huonoja, mutta nykyäänhän siellä myydään joitain ihan tavallisiakin, mm. Fazerin, tuotteita.

Vierailija
75/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyvät varakkaat?

Ettei vaan olisi Alko saman katon alla?

Vierailija
76/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää paljon tuoreita kasviksia ja vihanneksia, Lidlissä on hyvä valikoima luomutuotteita. Myös monet hedelmät ovat luomua. Näissä hinnat edullisemmat, kuin muissa kaupoissa.

Vierailija
77/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roska ruokaa jonka alkuperä ja sisältö tuntematon. En käy enkä syö!

Ai niinkuin esim. Valion tuotteet tai Lidlin omat suomalaiset maitotuotteet, lihat yms.? Ja kyllä niissä ulkomaisissakin tuotteissa on alkuperät ja sisällöt merkitty ihan samalla tavalla kuin muissakin kaupoissa.

Liiteriuskovaiset muistavat aina mainita ne pari kotimaista tuotetta XD  Entä suurin osa tuotteista mitkä tulee ties mistä? Kauppana sopii lähinnä prosessoitua paskaa ja olutta ostaville. 

78/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin käyn Lidlissä. Viereisessä suurehkossa s marketissa on edullisempaa ja parempi valikoima.

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
79/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsastan sitä erilaista kassahihnajärjestelmää.

Lidlissä on samanlainen kassahihnajärjestelmä, kuin muissakin kaupoissa.

Vierailija
80/163 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy Lidlissä juuri koskaan. Siellä ensinnäkin haisee aina pahalle, eikä sieltä löydä hyviä tuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän