Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa jatkuvaan väsymykseen? En lillään jaksa opiskella tentteihin, kun väsyttäänkoko ajan niin paljon?

Vierailija
17.02.2022 |

Verikokeet kunnossa. Tarvitsen vähintään 10 h yöunia, että jaksan jotenkin ja silti minun on pakko nukkua päikkäreitä joka päivä. Koitan käydä joka päivä edes pienellä kävelylenkillä ja kolme kertaa viikossa juoksulenkillä tai hiihdän.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti,katoppa mitä syöt,liikaa pastaa,leipää,pullaa,ym semmosta,perunaa ja kaikkee

Vierailija
2/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti,katoppa mitä syöt,liikaa pastaa,leipää,pullaa,ym semmosta,perunaa ja kaikkee

En syö ollenkaan pastaa, pullaa enkä leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnekas, että ylipäänsä pystyt nukkumaan. :(

Vierailija
4/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas, että ylipäänsä pystyt nukkumaan. :(

Sanos muuta. Pääsee edes hetkeksi pois tästä synkästä maailmasta.

Vierailija
5/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku secret lives saippuaooppera ja pulllo punaviiniä.

Vierailija
6/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon. Ihan mieletön muutos ollut omaan jaksamiseen ja energisyyteen ketoruokavaliolla.

En edes omasta mielestäni syönyt mitenkään erityisen epäterveellisesti tai paljon esimerkiksi hiilareita, mutta kyllä silmät on avautuneet.

Lisäksi kun saan paljon hyviä rasvoja, oliiviöljy, avokado, oikea voi, pähkinät, siemenet, kookosöljy ja reilusti kasviksia niin tämä tottakai vaikuttaa.

Olen niin kiitollinen et sain elämäni takaisin. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
7/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut liikaa. Vähennä määrää toistaiseksi niin, että teet ainoastaan kävelylenkit. Onko rauta-arvot mitattu? Kasviksia ja esimerkiksi vihetsmoothieita ja marjoja kokeilisin myös.

Vierailija
8/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ferritiini katosottu? Sitä ei rutiinilla katsota.

Vierailija
9/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet kyllä väsyttåneet monia tuttavia

Vierailija
10/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt useamman kerran päästä siihen testiin, mutta ei ole kuulemma tarvetta, koska hemoglobiini on hyvä, vaikka olen ymmärtänyt, että feeritiini ei liity hemoglobiaan.

Vierailija
11/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ollut useita vuosia väsynyt. Tämä ei ole mikää uusi juttu, vaikkabonkin nyt pahentunut viimeisen parin vuoden aikana.

Vierailija
12/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa taukoa liikunnasta ja korjata ruokavaliota.

Minä joka kirjoitin tuosta ketoruokavaliosta tuossa ylempänä olen huomannut, että oon tainnut huomaamattani kärsiä jonkinlaisesta vilja-allergiasta tai gluteeniherkkyydestä (kenties jopa keliakiasta).

Itse tosiaan olen ollut aivan toivoton jo vuosia oman vointini ja terveyteni suhteen. Jatkuva väsymys (suorastaan uupumus), heikentynyt vastustuskyky, jonka seurauksena olin ihan jatkuvasti flunssassa. Vatsaongelmat, iho-oireet. Siis KAIKKI hävinneet kun löysin avun tästä ketoilusta . Tämä on ollut niin uskomattoman ihana ja oikeasti mun elämää mullistava löytö etten voi sitä tarpeeksi hehkuttaa.

Joskus pidin ns. herkkupäivän jonka aikana söin esimerkiksi pitsaa niin kaikki oireet iski päälle samana iltana.

Olen myös kärsinyt erilaisista nivel- ja fibromyalgia tyyppisistä kivuista, sekä psyykkisistä oireista kuten keskittymisongelmat, rauhattomuus, mielialanvaihtelut ym. Kaikkiin näihin olen saanut avun pelkästään ruokavaliolla.

Suosittelen googlettamaan netistä esimerkiksi gluteenin ja viljan haitoista henkilöille, joille se ei sovi. Lista oireista on loputon.

Toivottavasti löydät avun.

Vierailija
13/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nopeat hiilarit pois ruokavaliosta, syö päivittäin monivitamiinia ja lisäksi ehkä aamuisin rhodiola tabletti. Saathan tarpeeksi nesteitä, talvisin huoneilma on kuivaa joten ainakin pitäisi juoda se 2 litraa päivässä.

Vierailija
14/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joka kirjoitin tuosta ketoruokavaliosta tuossa ylempänä olen huomannut, että oon tainnut huomaamattani kärsiä jonkinlaisesta vilja-allergiasta tai gluteeniherkkyydestä (kenties jopa keliakiasta).

Itse tosiaan olen ollut aivan toivoton jo vuosia oman vointini ja terveyteni suhteen. Jatkuva väsymys (suorastaan uupumus), heikentynyt vastustuskyky, jonka seurauksena olin ihan jatkuvasti flunssassa. Vatsaongelmat, iho-oireet. Siis KAIKKI hävinneet kun löysin avun tästä ketoilusta . Tämä on ollut niin uskomattoman ihana ja oikeasti mun elämää mullistava löytö etten voi sitä tarpeeksi hehkuttaa.

Joskus pidin ns. herkkupäivän jonka aikana söin esimerkiksi pitsaa niin kaikki oireet iski päälle samana iltana.

Olen myös kärsinyt erilaisista nivel- ja fibromyalgia tyyppisistä kivuista, sekä psyykkisistä oireista kuten keskittymisongelmat, rauhattomuus, mielialanvaihtelut ym. Kaikkiin näihin olen saanut avun pelkästään ruokavaliolla.

Suosittelen googlettamaan netistä esimerkiksi gluteenin ja viljan haitoista henkilöille, joille se ei sovi. Lista oireista on loputon.

Kaurapuuro on oikeastaan ainoa vilja jota syön säännöllisesti, ja siinähän ei pitäisi olla juurikaan gluteenia. Syön leipää ja pastaa äärimmäisen harvoin.

Vierailija
15/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko tarpeeksi syvää unta, myös wifi olisi hyvä laittaa yöksi kokonaan pois päältä. Puhelimet pois pään vierestä.

Vierailija
16/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt useamman kerran päästä siihen testiin, mutta ei ole kuulemma tarvetta, koska hemoglobiini on hyvä, vaikka olen ymmärtänyt, että feeritiini ei liity hemoglobiaan.

Ok, eli on tarpeen katsoa tuo. Sen pystyy itsemaksavanakin ottamaan ja tosiaan hemo voi olla hyvä vaikka ferritiini alhainen. itsellä ferritiini oli aika alhaalla, ei kuitenkaan viitearvojen alla, mutta silti aivan sairaalloinen väsymys. Eli se ferritiini pitää katsoa. Ei maksa maltaita itse maksavanakaan.

Vierailija
17/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ferritiinin voi nostaa ihan kunnon tasoille, se alaraja on tosi pieni mikä siinä on.

Vierailija
18/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oket nainen tqrbitset pilln ja perseen nuolenraqcsedalta

Vierailija
19/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro on oikeastaan ainoa vilja jota syön säännöllisesti, ja siinähän ei pitäisi olla juurikaan gluteenia. Syön leipää ja pastaa äärimmäisen harvoin.

Vastauksesi ovat ristiriitaisia. Aikaisemmassa sanoit, ettet syö lainkaan pastaa ja leipää.

Vierailija
20/46 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi ovat ristiriitaisia. Aikaisemmassa sanoit, ettet syö lainkaan pastaa ja leipää.

Jos menen juhliin kerran pari vuodessa, niin syön palan pizzaa tai pastaa, jos on tarjolla. Itse en niitä osta tai valmista.