Mitä teillä syödään tänään?
Uusia ideoita kaipailen. Aina tuntuu pyörivän samat safkat, viikosta toiseen.
Kommentit (67)
Tortillaa. Poika pyysi tortillaa, kun oli luokkakaveriltaan kuullut, että niitä oli ollut koulussa, itse on kipeänä kotona. No, eihän meillä mitään tortillalättyjä ollut, niin tein niitä sitten itse! Ja taas pääsen ihmettelemään, että miksi vaivaudun ostamaan niitä, kun omatekoiset on kuitenkin vähintään yhtä hyviä.
Täytteenä oman valinnan mukaan: salaattia, paprikaa, kurkkua, jalopenoja, papuja, jauhelihaa, tonnikalaa, halloumia, ketsuppia (jep) juustoa...
Savuporo-juustokeittoa jonka kanssa leivoin tuoreet sämpylät. Koskenlaskijasta tein keiton - on tosi hyvää 😋
Tein meille iltaruuaksi texmexpiirakkaa ja vihersalaattia (ananasta, jäävuorisalaatti, kurkku, paprika) . Piirakkaan paistoin 700g jauhelihaa ja laitoin valmista texmex maustetta, valkosipulia , tomaattia,jalapenoja, juustoraastetta.
Lisäks tarjolla oli itse tehtyä guacamolea ,nachoja, salsaa ja cheddarjuustokastiketta.
Pellillisen tein ja ostin valmiin piirakkapohjan. Teen aika usein suolaisia piirakoita ja täytteitä vaihdellen. Broileria, tonnikalaa, savukalaa, mozzarellaa, aurajuustoa, fetaa, pinaattia, vuohenjuustoa tms .
Pakaste kukkakaalia ja parsakaalia kevyesti höyrytettynä ja siihen lisätään pirkka kananuudelit.
Lapsille munakasta makaronia ja lihapullia. Lisäksi sitä parsakaalia.
Olen laihiksella, joten tänään söin vain:
150 g merilohta, graavattu
3 kananmunaa ja ruskeita herkkusieniä, voissa paistettu
50 g Aurajuustoa
Bulgarianjogurtti
1/2 kg omenoita (Rubinola, hyvin makea)
Granaattiomena
Salaatti, jossa mm. 100 g maustekurkkua ja habanero-kastiketta.
Yleensä syön kaurapuuron päivittäin, sekä ruisleipää. Ja vähemmän proteiinia.
Olen tykästynyt broilerin PAISTIleikkeisiin. Ovat siis ihan älyttömän maukkaita, koska on rasvaisempia kuin ihan perinteiset fileeleikkeet ja niissä on usein myös pieni luu.
Olen ottanut voissa niihin hyvän värin ja käytännössä unohtanut be uuniin (voi ihan huoletta pitää vaikka parikin tuntia). Ne on todella rasvaisen meheviä ja makua on ihan eritavalla kuin niissä fileepihveissä ja suikaleissa.
Sinne uuniin voi broilerien kanssa laittaa vaikka muutaman rosmariinin oksan. Näiden kanssa sitten esimerkiksi valkosipuliperunoita tai vaikka kermaista punajuurivuokaa.
Todella ihana lisuke lähes mille vaan on myös uunijuurekset joihin tulee bataattia isoina paloina, punajuurta ja valkosipulinkynsiä ja esimerkiksi lohkoperunoita kuorineen. Siihen lisäksi kun teet creme fraichesta ja mausteista kastikkeen niin on todella hyvää. :)