Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä syödään tänään?

Vierailija
17.02.2022 |

Uusia ideoita kaipailen. Aina tuntuu pyörivän samat safkat, viikosta toiseen.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä huomenna talvilomalle kotipaikkakunnalle täältä työpaikkakunnaltani, joten vaan teeleipiä, marjoja ja puuroa. Marjapiirakan palanen löytyy eilisen palaverin jämiä. 

Huomenna sitten lapselle synttäripäivällinen.

Vierailija
42/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaa kermakastikkeessa, parsaa, porkkanaa ,punajuurta perunaa, raejuustoa , ruisleipää , vettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää keitettyä makaronia.

Vierailija
44/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa kynsien ympäriltä

Vierailija
45/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä päättänyt, mutta jotain jämiä pakastimesta. Ehkä panangcurrya, nakkikastiketta tai stroganoffia. Lisukkeeksi joka tapauksessa ihan yksinkertainen salaatti kun en tänään jaksa tehdä mitään jännempää.

Vierailija
46/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy olevan tulossa spagettia ja lihapullasoosia. Miehet tänään kokanneet.

Vierailija
47/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lihapullia tomaattikastikkeessa ja tagliatellea. Ihan jees, onnistui hyvin!

48/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gulassityyppistä palapaistia keitettyjen perunoiden kanssa. Eli muuten palapaisti perusohjeella, mutta laitoin siihen lisäksi paprikaa ja valkosipulia.

Vierailija
49/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaista ja kermaista soijapalakastiketta ja öömm ehkä perunaa. Kurkunpala lisukkeeksi. Parhaillaan kerään voimia perunoiden keittämistä varten 😅

Vierailija
50/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein oikeasti ihanaa kalapataa tänään. Siksi osui tämä kysymys nyt silmiin. Mieskin melkein itkua vääns :D

Ja raaka-aineena niinkin arkinen kala kuin seiti.

Olen itse ketoruokavaliolla ja se on haastanut nyt kokkaamaan ihan uudella tavalla. Ne iänikuiset paistetut kasvikset ja broileri/lohi/jauheliha alkaa kyllä tökkiä ennenpitkään.

Mutta asiaan:

Tein kalalle tämmöisen kastikkeen:

Sekoitin iso purkin (noin 350g) smetanaa, kuohukermaa, 1rkl tomaattipyreetä, 1tl kurkumaa, 1rkl paprikajauhetta, tilliä ja reilusti suolaa. Vettä lisäsin vielä ehkä desin.

Laitoin 2 pkt seikuutioita lasivuokaan ja kaadoin tuon kastikkeen päälle. Uunissa 225°c noin 45 minuuttia.

Tämän lisäksi oli sitten keitettyjä kasviksia ja muille perheelle lisäksi perunoita.

Oli tosi herkullista. Tykkään muutenkin laittaa ruokaa ja olen ammatiltani kokki, mutta kyllä tämä kalapata menee heittämällä lemppariruokiin.

Lohesta tulee varmasti myös aivan ihanaa, mutta syön ruokavalioni puolesta sitä muutenkin lähes päivittäin niin tämmöinen vaalea kala oli oikein tervetullutta vaihtelua.

:)

Kiitos, tuo voisi mennä kokeiluun lähipäivinä!

Mutta mites se seistä irtoava neste, olen aiemmin huomannut, että se vetistää vuoassa olevan ruoan ihan kunnolla🤔☹️

Vierailija
51/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin pakastepizzat, ed kerrasta onkin jo varmaan 6kk. Laiskotti, oli raskas työpäivä.

Vierailija
52/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkarakastike ja perunamuusi, porkkanaraaste

Vierailija
53/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wieninpihvit paistovalmiina Liidelistä. Päälle sitruunaviipale ja kapriksia. Lisäksi perunamuussia ja keitettyjä kananmunia, porkkanaraastetta ja salaatti (kiinankaalia, kurkkua, kirsikkatomaatteja, parsakaalia ja suippopaprikaa).

Vierailija
54/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein oikeasti ihanaa kalapataa tänään. Siksi osui tämä kysymys nyt silmiin. Mieskin melkein itkua vääns :D

Olen itse ketoruokavaliolla ja se on haastanut nyt kokkaamaan ihan uudella tavalla. Ne iänikuiset paistetut kasvikset ja broileri/lohi/jauheliha alkaa kyllä tökkiä ennenpitkään.

Mutta asiaan:

Sekoitin iso purkin (noin 350g) smetanaa, kuohukermaa, 1rkl tomaattipyreetä, 1tl kurkumaa, 1rkl paprikajauhetta, tilliä ja reilusti suolaa. Vettä lisäsin vielä ehkä desin.

Laitoin 2 pkt seikuutioita lasivuokaan ja kaadoin tuon kastikkeen päälle. Uunissa 225°c noin 45 minuuttia.

Tämän lisäksi oli sitten keitettyjä kasviksia ja muille perheelle lisäksi perunoita.

Oli tosi herkullista. Tykkään muutenkin laittaa ruokaa ja olen ammatiltani kokki, mutta kyllä tämä kalapata menee heittämällä lemppariruokiin.

Lohesta tulee varmasti myös aivan ihanaa, mutta syön ruokavalioni puolesta sitä muutenkin lähes päivittäin niin tämmöinen vaalea kala oli oikein tervetullutta vaihtelua.

Mutta mites se seistä irtoava neste, olen aiemmin huomannut, että se vetistää vuoassa olevan ruoan ihan kunnolla🤔☹️

Tämä on niin kermainen (käytin siis kuohukermaa yhden kokonaisen purkin ja toisesta jämät), ettei seistä irtoava neste haittaa. Päinvastoin, tekee ihan hyvää koska kastike on käytännössä muuten erittäin tuhti :)

Ymmärrän kuitenkin hyvin huolesi, koska sein kanssa saa juurikin tämän asian aina ottaa huomioon ja siksi kannattaa suosia kuohukermaa ja mahdollisimman rasvaista smetanaa ym.

Herkullisia ruokahetkiä! Taidankin mennä hakemaan taas kulhollisen tuota pataa. Otan suoraan jälkkärikulhoon ja on kuin täyteläistä lohikeittoa.

T: ketoilija

Vierailija
55/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaa, kesäkurpitsa-herkkusienipaistosta jossa päällä parmesaania ja yrttejä (resepti löytyi sivulta Peggyn punainen keittiö), ja perunoita.

Vierailija
56/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukalapastaa joka valmistuu näin.

Keitä nauhapastaa, lisää sekaan pala savukalaa ja lorauta kermaa. Osta tuore tillinippu ja saksi se joukkoon.

Laita pieniä terttutomaatteja oliiviöljyssä uuniin , murusta fetaa ja tarjoile pastan kanssa.

Vierailija
57/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakaalilaatikkoa. Ostin vaihteeksi punakaalta, kun on niin nätin väristä. 😍

Vierailija
58/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta asiaan:

Tämä on niin kermainen (käytin siis kuohukermaa yhden kokonaisen purkin ja toisesta jämät), ettei seistä irtoava neste haittaa. Päinvastoin, tekee ihan hyvää koska kastike on käytännössä muuten erittäin tuhti :)

Ymmärrän kuitenkin hyvin huolesi, koska sein kanssa saa juurikin tämän asian aina ottaa huomioon ja siksi kannattaa suosia kuohukermaa ja mahdollisimman rasvaista smetanaa ym.

Herkullisia ruokahetkiä! Taidankin mennä hakemaan taas kulhollisen tuota pataa. Otan suoraan jälkkärikulhoon ja on kuin täyteläistä lohikeittoa.

Siis täyteläistä kalakeittoa, piti sanomani :D

Vierailija
59/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savukalapastaa joka valmistuu näin.

Keitä nauhapastaa, lisää sekaan pala savukalaa ja lorauta kermaa. Osta tuore tillinippu ja saksi se joukkoon.

Laita pieniä terttutomaatteja oliiviöljyssä uuniin , murusta fetaa ja tarjoile pastan kanssa.

Kuulostaa hyvältä. kuuntelin juuri pastapodcast-jakson ja tämä voisi olla kiva lisäkse podcastin oppeihin

Vierailija
60/67 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta asiaan:

Ok, ehkäpä sitten ollut liian "vähärasvaista" seivuokaruokani aiemmin, kun tuo vetisyys hieman aina häirinnyt, olipa sitten mantelikala, juustoinen seivuoka tai mikä tahansa ollut kyseessä.

Eli nappaan smetanaa ja ehtaa kermaa ostoskärryyn seur kerralla 😁.