Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini lainaa rahaa vaikka olen työtön

Vierailija
17.02.2022 |

Hän saa vähemmän rahaa kuin minä ja minä en juuri käytä paljon rahaa niin lainaa aina multa eikä maksa takaisin enää. Miten saan tämän loppumaan? Valittaa aina ettei ole ruokaa.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen ehdottanut että muuttaa halvempaan asuntoon, mutta ei halua. Haluaa mieluummin olla velkakierteessä ja lainalla rahaa ihmisiltä Niin mitähän tässä pitäisi tehdä? Jos en lainaa, niin on syömättä ja kuihtuu kotona. 

Sinä et ole vastuussa äidistäsi. Millään tavalla. Anna kuihtua pois, jos ei tule äidilles järkeä. Äitisi täytyy olla mieleltään sairas, läheisriippuvainen tms kun kerjää sinulta työttömältä rahaa joka et ole "varoissasi". Kuten on neuvottu, tee äidistäsi huoli-ilmoitus niin käyvät katsomassa tilanteen ja hän tarvitsee ammattiapua, jossa kartoitetaan äitisi tulot ja menot ja mitä niiden kanssa voi tehdä jotta saadaan tasapaino.

Onko äidilläsi ystäviä? Ilmeisesti on muitakin kun mainitsit, että lainaa rahaa ihmisiltä.

Äitisi käytös ei ole tervettä ja ulkopuolinen apu voi auttaa, joten sinun tehtävä on ohjata ulkopuolisen avun piiriin.

On paljon tahoja, joista saa apua ja ruokaa vaikka joka päivä. Menkää yhdessä joihinkin paikkoihin joissa tarjotaan ruokaa, lämmin ateria.

https://www.helsinginseurakunnat.fi/apuajatukea/ruokailut.html.stx

Tiedän jos tekisin jonkun huoli ilmoituksen, siinä menisi kyllä välit rikki. ..

Vierailija
82/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lopeta lainaaminen? Sillähän se lainaaminen loppuu

En osaa sanoa ei kun hän sanoo ettei oo ruokaa eikä pääse kauppaan

Hän on itse vastuussa omasta rahankäytöstään.

Istuta hänen pöydän ääreen ja käytte läpi joka jutun johon hän rahaa kuukaudessa käyttää. Aivan taatusti löytyy se rahareikä jostain. Yksi ihminen saa parillasadalla eurolla kuukauden safkat. Tiedän sen koska se on oma budjettini.

Ei saa "parisataa euroa" koska liian kallis asunto.. Johan sanoin.

Sit toimeentulotuki lisäksi. tai osa-aikatyö jos on jotain mitä voi tehdä.

Mutta hän on itse tilanteensa aiheuttanut eikä sun tarvitse sen selvittämiseen osallistua.

Ottakoon sitten vaikka alivuokralaisen.

Hän saa kaikki etuudet eli työmarkkinatuki + toimeentulotuki +asumistuki, mutta vuokra on niin kallis että siitä ei paljon jää

Eli nyt kerrot millainen asunto on missä sijaitsee ja mikä on vuokran suuruus? Kyllä sinun pitää tietää mikä on vuokra?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lopeta lainaaminen? Sillähän se lainaaminen loppuu

En osaa sanoa ei kun hän sanoo ettei oo ruokaa eikä pääse kauppaan

Hän on itse vastuussa omasta rahankäytöstään.

Istuta hänen pöydän ääreen ja käytte läpi joka jutun johon hän rahaa kuukaudessa käyttää. Aivan taatusti löytyy se rahareikä jostain. Yksi ihminen saa parillasadalla eurolla kuukauden safkat. Tiedän sen koska se on oma budjettini.

Ei saa "parisataa euroa" koska liian kallis asunto.. Johan sanoin.

Sit toimeentulotuki lisäksi. tai osa-aikatyö jos on jotain mitä voi tehdä.

Mutta hän on itse tilanteensa aiheuttanut eikä sun tarvitse sen selvittämiseen osallistua.

Ottakoon sitten vaikka alivuokralaisen.

Hän saa kaikki etuudet eli työmarkkinatuki + toimeentulotuki +asumistuki, mutta vuokra on niin kallis että siitä ei paljon jää

Eli nyt kerrot millainen asunto on missä sijaitsee ja mikä on vuokran suuruus? Kyllä sinun pitää tietää mikä on vuokra?

On ainakin päälle 900

Vierailija
84/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi haluaa pitää kalliin asunnon ruoan kustannuksella, niin se on hänen oma valintansa. Hän pystyisi valitsemaan toisin, asunnon, jonka jälkeen rahaa jäisi ruokaankin. "Ei halua muuttaa".  Ei halua?  Vaikka vie tyttärensä vähäiset säästöt! Mun mielestäni toi on törkeää.   

Erilainen auttaminen, mitä kerrot äitisi tekevän, esim. sairaustapauksissa, muutossa ym. on ihan eri asia.  Voithan sinäkin auttaa äitiäsi hakemaan uuden asunnon ja auttaa muutossa.  

Vierailija
85/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äitisi haluaa pitää kalliin asunnon ruoan kustannuksella, niin se on hänen oma valintansa. Hän pystyisi valitsemaan toisin, asunnon, jonka jälkeen rahaa jäisi ruokaankin. "Ei halua muuttaa".  Ei halua?  Vaikka vie tyttärensä vähäiset säästöt! Mun mielestäni toi on törkeää.   

Erilainen auttaminen, mitä kerrot äitisi tekevän, esim. sairaustapauksissa, muutossa ym. on ihan eri asia.  Voithan sinäkin auttaa äitiäsi hakemaan uuden asunnon ja auttaa muutossa.  

Miten sitten saisin hänet muuttamaan, että hänen elämä paranisi? ...

Vierailija
86/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä täytyy muistaa että hänellä on myös mt ongelmia, joten muuttaminen ei ole helppoa

Vierailija
87/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot äidillesi, että on todella epäreilua joutua jatkuvasti lainaamaan pienistä varoista, kun asia voitaisi ratkoa toisellakin tavalla (etsiä halvempi asunto). Jos lainaamattomuuden tuloksena on itsensä näännyttäminen huonoon kuntoon, niin huoli-ilmoitus sossuun. On vaikea sanoa EI itselle rakkaille ihmisille, mutta ei hyväksikäyttäminen ole teidän kummankaan etu. 

Vierailija
88/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Sanot äidillesi, että on todella epäreilua joutua jatkuvasti lainaamaan pienistä varoista, kun asia voitaisi ratkoa toisellakin tavalla (etsiä halvempi asunto). Jos lainaamattomuuden tuloksena on itsensä näännyttäminen huonoon kuntoon, niin huoli-ilmoitus sossuun. On vaikea sanoa EI itselle rakkaille ihmisille, mutta ei hyväksikäyttäminen ole teidän kummankaan etu. 

Olen sanonut mutta pitää kai sanoa uudelleen ja uudelleen. 

Vierailija
89/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen ehdottanut että muuttaa halvempaan asuntoon, mutta ei halua. Haluaa mieluummin olla velkakierteessä ja lainalla rahaa ihmisiltä Niin mitähän tässä pitäisi tehdä? Jos en lainaa, niin on syömättä ja kuihtuu kotona. 

Sinä et ole vastuussa äidistäsi. Millään tavalla. Anna kuihtua pois, jos ei tule äidilles järkeä. Äitisi täytyy olla mieleltään sairas, läheisriippuvainen tms kun kerjää sinulta työttömältä rahaa joka et ole "varoissasi". Kuten on neuvottu, tee äidistäsi huoli-ilmoitus niin käyvät katsomassa tilanteen ja hän tarvitsee ammattiapua, jossa kartoitetaan äitisi tulot ja menot ja mitä niiden kanssa voi tehdä jotta saadaan tasapaino.

Onko äidilläsi ystäviä? Ilmeisesti on muitakin kun mainitsit, että lainaa rahaa ihmisiltä.

Äitisi käytös ei ole tervettä ja ulkopuolinen apu voi auttaa, joten sinun tehtävä on ohjata ulkopuolisen avun piiriin.

On paljon tahoja, joista saa apua ja ruokaa vaikka joka päivä. Menkää yhdessä joihinkin paikkoihin joissa tarjotaan ruokaa, lämmin ateria.

Oletko vajaa? Äitisi paras on , että annat ulkopuolisten hoitaa hänen asiansa. Etkö sitä osaa tajuta? Ei ole muuta mahdollisuutta. Hän pompottaa sinua mielensä mukaan ja se ei ole tarvettä. Minkä ikäinen äitisi on? Jos on ikää ja terveys reistaa hän päästä johonkin senioritaloon. Niissä on edulliset asumiskulut mitä tiedän.

Vierailija
90/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vajaa? Äitisi paras on , että annat ulkopuolisten hoitaa hänen asiansa. Etkö sitä osaa tajuta? Ei ole muuta mahdollisuutta. Hän pompottaa sinua mielensä mukaan ja se ei ole tarvettä. Minkä ikäinen äitisi on? Jos on ikää ja terveys reistaa hän päästä johonkin senioritaloon. Niissä on edulliset asumiskulut mitä tiedän.

No tästä eteenpäin en lainaile enää. Saa nähdä mitä ensi viikolla tapahtuu, kun hänellä on yksi meno ja rahaa ei ole. Tuleeko ovelleni pyytämään rahaa. 

Vierailija
91/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä anna. Ehdoton stop sille. Oletko hölmö, kun annat rahaa vaikka et tienaa?

Äitisi käyttää hyväksesi sinua. Neuvo menemään sossun tai diakonian puheille.

Hän kyllä aina auttaa jos tarvitsen apua.

Kerrohan miten äitisi on sinua auttanut? Kun koet että olet korvausvelvollinen?

Jos mulla on joku ongelma niin tulee heti auttamaan

Vai niin, saadakseen sinut tuntemaan syyllisyyttä

No en usko tähän

Kuinka hän auttaa sinua? Kerro joku esimerkki.

Vierailija
92/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en usko tähän

Kerroin jo. Esim jos joutuisin leikkaukseen, niin tiedän että saan häneltä apua.Minulla on sairauksia joissa on tarvinnut apua ja olen silloin saanut häneltä apua, kun ei muita läheisiä ollut paikalla.

Vierailija
93/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kuihtua. Tuskinpa kauaa jaksaa kitua, koska sitten hänen on pakko tehdä joitain valintoja elämässään jos sinä et mahdollista enää tuota elämäntyyliä.

Vierailija
94/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kuihtua. Tuskinpa kauaa jaksaa kitua, koska sitten hänen on pakko tehdä joitain valintoja elämässään jos sinä et mahdollista enää tuota elämäntyyliä.

EN ole ainut keltä hän lainaa, on myös toisia ihmisiä,joten en usko että tuleeko hänen eläm,äntyyliin mitään muutosta.

Vierailija
95/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en usko tähän

Kerroin jo. Esim jos joutuisin leikkaukseen, niin tiedän että saan häneltä apua.Minulla on sairauksia joissa on tarvinnut apua ja olen silloin saanut häneltä apua, kun ei muita läheisiä ollut paikalla.

Tuo on vähintä mitä vanhempi omalle lapselleen tekee ihan vain rakkaudesta. Entä muuta? Lapsen sen sijaan ei tarvitse elättää tai avustaa vanhempiaan rahallisesti. Jos vanhemmalla ei ole rahaa, niin yhteiskunta avustaa. Sen mitä sinä voit tehdä, on auttaa häntä etsimään halvempi asunto ja lakata antamasta rahaa.

Vierailija
96/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en usko tähän

Tuo on vähintä mitä vanhempi omalle lapselleen tekee ihan vain rakkaudesta. Entä muuta? Lapsen sen sijaan ei tarvitse elättää tai avustaa vanhempiaan rahallisesti. Jos vanhemmalla ei ole rahaa, niin yhteiskunta avustaa. Sen mitä sinä voit tehdä, on auttaa häntä etsimään halvempi asunto ja lakata antamasta rahaa.

Ei mun avusta ole mitään hyötyä koska hän ei halua muuttaa..

Vierailija
97/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu liian pahalta nähdä äidin kärsivän nälkää, osta hänelle kassillinen edullista ruokaa, kun hän pyytää rahaa. Älä lainaa rahaa, sillä se ei selvästikään saa äitiäsi laittamaan asioitaan kuntoon.

Löytyisikö samassa taloyhtiössä tai muualta lähistöltä pienempi ja edullisempi asunto, johon äitisi voisi muuttaa? Ymmärrän, että kauemmaksi muuttamiseen voi olla liian korkea kynnys, kun kärsii mt-ongelmasta, mutta sinä voisit auttaa löytämään edullisemman asunnon läheltä. Jos kysymyksessä on vuokratalo, niin samassa taloyhtiössä voi olla perhe, joka haluaisi vaihtaa oman asuntonsa suurempaan.

Vierailija
98/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntuu liian pahalta nähdä äidin kärsivän nälkää, osta hänelle kassillinen edullista ruokaa, kun hän pyytää rahaa. Älä lainaa rahaa, sillä se ei selvästikään saa äitiäsi laittamaan asioitaan kuntoon.

Löytyisikö samassa taloyhtiössä tai muualta lähistöltä pienempi ja edullisempi asunto, johon äitisi voisi muuttaa? Ymmärrän, että kauemmaksi muuttamiseen voi olla liian korkea kynnys, kun kärsii mt-ongelmasta, mutta sinä voisit auttaa löytämään edullisemman asunnon läheltä. Jos kysymyksessä on vuokratalo, niin samassa taloyhtiössä voi olla perhe, joka haluaisi vaihtaa oman asuntonsa suurempaan.

Olen ostanut joskus ruokaa,mutta silti joskus en käy niin useinkaupassa, että jaksaisin käydä äidillenikin. En omista autoa. En tiedä asunnoista, sanoin että voisimme katsella niitä yhdessä, mutta hän ei ole kiinnostunut. Oli kyllä yhteydessä kerran kaupungin vuokra -asuntoihin, mutta siellä ei ole vapaita asuntoja. 

Vierailija
99/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö. Et anna rahaa lainaan.

Oliko muita ongelmia?

Sitten hän on syömättä,, Olen usein mennyt kylään ja jääkaapissa ei ole mitään. Kuitenkin kyseessä on oma äitini... Ja joo on ruoka apua, mutta täällä on vain sellainen kerran viikossa, eikä sillä pärjää. 

Missä asutte? Mikä on isoin lähin kaupunki? Kerran viikossa leipäjonoko? Jos vuokra 900e luokkaa niin paikkakunta kiinnostaa ja asunnon koko ja varustus?

Vierailija
100/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö. Et anna rahaa lainaan.

Oliko muita ongelmia?

Sitten hän on syömättä,, Olen usein mennyt kylään ja jääkaapissa ei ole mitään. Kuitenkin kyseessä on oma äitini... Ja joo on ruoka apua, mutta täällä on vain sellainen kerran viikossa, eikä sillä pärjää. 

Missä asutte? Mikä on isoin lähin kaupunki? Kerran viikossa leipäjonoko? Jos vuokra 900e luokkaa niin paikkakunta kiinnostaa ja asunnon koko ja varustus?

En viitsi enempää kertoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän