Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini lainaa rahaa vaikka olen työtön

Vierailija
17.02.2022 |

Hän saa vähemmän rahaa kuin minä ja minä en juuri käytä paljon rahaa niin lainaa aina multa eikä maksa takaisin enää. Miten saan tämän loppumaan? Valittaa aina ettei ole ruokaa.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta lainaaminen. Heti.

Tee äidistäsi huoli-ilmoitus sosiaalityöntekijälle. He käyvät äitisi kanssa hänen varallisuutensa ja auttavat niiden kanssa. Katsovat, että hänellä on kaikki hänelle kuuluvat etuudet. Heillä on materiaalia ja osaamista näihin.

t. elämä meinasi hajota käsiin, 28v.

Kyllä hänellä kaikki etuudet on. Hän vain asuu liian kalliissa asunnossa eikä halua muuttaa

Kun äitisi on itsepäinen eikä halua halvempaan asuntoon, niin se on hänen valintansa, etkä sinä ole missään vastuussa. Oletko yksinkertainen kun annat äitisi käyttää sinua hyväksesi? Olet saanut monta hyvää neuvoa täällä.

Okei, enpä enää lainaa sitten ja kerron mitä tapahtuu.

Vierailija
42/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä anna. Ehdoton stop sille. Oletko hölmö, kun annat rahaa vaikka et tienaa?

Äitisi käyttää hyväksesi sinua. Neuvo menemään sossun tai diakonian puheille.

Hän kyllä aina auttaa jos tarvitsen apua.

Kerrohan miten äitisi on sinua auttanut? Kun koet että olet korvausvelvollinen?

Jos mulla on joku ongelma niin tulee heti auttamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti. Ei ole sinun asiasi auttaa rahallisesti äitiäsi, varsinkin jos itse olet tiukoilla. Äitisi täytyy ottaa itse vastuu omasta elämästään, omista valinnoistaan. Noilla lainaamillasi rahoilla (nyt jo 600 euroa!) olisit saanut säästettyä itsellesi kivaa puskurirahaa. 

Nyt. Opettele. EI.  Ei, minulla ei nyt ole lainata.   

Neuvot äitiäsi, olet toki henkisenä apuna muutossa/uuden asunnon etsimisessä. Mutta ÄLÄ lainaa rahaa. Sinä mahdollistat tuon, että hän ei muuta. Sinun rahojasi menee äidin liian kalliin asunnon maksamiseen. 

Äitini tietää että mulla jää aina se muutama kymppi yli niin ei usko jos sanon että ei ole. Olen itse aika säästäväinen

Vierailija
44/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän auttaa? Ei tuo kerro mitään kun sanot että kun joku ongelma tulee auttamaan. Miten ja millaisissa ongelmissa? Konkreettisia esimerkkejä, kiitos! Taidat olla provo.

Vierailija
45/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävän äidillä oli sama juttu. Ei halunnut muuttaa pois kodista, jossa lapset olivat eläneet koko ajan.

Lapset vakuuttivat eivät aio muuttaa takaisin lapsuudenkotiin.

Tälle äidille kävi mieletön munkki. Kaupunki rakensi uusia taloja, sai ison yksiön alkovilla. Sai valita jotain pintamateriaalejakin.

Parasta oli aika. Tiesivät talo valmistuu n vuoden päästä ja pari kk ennen vanhaan kotiin tuli roskalavakin.

Yhden huoneen laittoi tavaroille, jotka tulee mukaan ja kirppistavaraa.

Roskat roskiin.

Roskalavalle meni lähes kaikki huonekalut.

Muutossa vei kirppikselle täyspalveluun paljon tavaraa, uuteen asuntoon tarpeelliset ja kirppistuloilla ostettiin äidille uusi sänky ja sohva

Vierailija
46/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän auttaa? Ei tuo kerro mitään kun sanot että kun joku ongelma tulee auttamaan. Miten ja millaisissa ongelmissa? Konkreettisia esimerkkejä, kiitos! Taidat olla provo.

Esim. Auttoi muutossa ja kun tarvitsin apua ongelma tilanteissa kotona mitä en osannut itse hoitaa. Ja kun olin leikkauksessa niin hoiti mua kotonaan. Joten en osaa ajatella että käyttäisi mua vain hyväksi.. Luulen että hän on vain köyhä, ei uskolla muuttaa eikä osaa tehdä tilanteella mitään, niin pyytää minulta "tutulta ja turvalliselta" rahaa..

Vierailija
47/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, mitä voin tehdä tilaantella jossa äiti on jääräpää ja ei suostu muuttamaan kalliin kämpän takia, on raha vaikeuksissa ja olen ainoa läheinen keltä saa vähän rahaa? Kuitenkaan ei maksa takaisin, en ole itsekään töissä, mutta elän säästäliäästi joten jää aina tuo muutama kymppi jonka pystyn lainaa. Mutta onko se oikein? kun täällä sanottiin että mua käytetään hyväksi

Vierailija
48/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö. Et anna rahaa lainaan.

Oliko muita ongelmia?

Vierailija
49/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita ongelmia?

Sitten hän on syömättä,, Olen usein mennyt kylään ja jääkaapissa ei ole mitään. Kuitenkin kyseessä on oma äitini... Ja joo on ruoka apua, mutta täällä on vain sellainen kerran viikossa, eikä sillä pärjää. 

Vierailija
50/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita ongelmia?

Sitten hän on syömättä,, Olen usein mennyt kylään ja jääkaapissa ei ole mitään. Kuitenkin kyseessä on oma äitini... Ja joo on ruoka apua, mutta täällä on vain sellainen kerran viikossa, eikä sillä pärjää. 

Ja joskus sanoo ettei ole kehdannut mennä hakemaan ruoka apua, koska on kai sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Ymmärän, koska itellänikin on. Joten mitä pitäisi tehdä??

Vierailija
51/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että autat kaikin tavoin muuten, mutta en anna rahaa. Miten äitisi julkeaa pyytää rahaa lapseltaan joka työtön? Haloo!!

Neuvot äitiäs hakemaan sossusta, diakoniasta, leipäjonoista ym. Ilmeisesti teillä päin on vaikka kuinka paljon tahoja, josta saa ruokaa ja ilmaisia aterioita jne... niistä on ollut televisiossa.

Vierailija
52/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että autat kaikin tavoin muuten, mutta en anna rahaa. Miten äitisi julkeaa pyytää rahaa lapseltaan joka työtön? Haloo!!

Neuvot äitiäs hakemaan sossusta, diakoniasta, leipäjonoista ym. Ilmeisesti teillä päin on vaikka kuinka paljon tahoja, josta saa ruokaa ja ilmaisia aterioita jne... niistä on ollut televisiossa.

Niin hän hakeekin mutta ilmeisesti ahidstusta/masennusta joten ei aina pysty tai kehtaa hakea.

Vierailija
53/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tietää että elän säästeliäästi joten rahaa jää aina vähän ylimääräistä. Olen aina ollut tälläinen, mutta olisihan se ihan kiva vaikka säästää nämä rahat. harvoin ostan itselleni mitään.

Vierailija
54/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lainaa rahaa.

Osta hänelle kilo perunoita, litra maitoa, hernekeittopurkkeja, leipää..

Vierailija
55/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lainaa rahaa.

Osta hänelle kilo perunoita, litra maitoa, hernekeittopurkkeja, leipää..

Joskus on helpompi vain antaa rahaa, koska en käy usein kaupassa ja olen tilannut vain itselleni ruokaa

Vierailija
56/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tuntuu pahalta kun itse syön kotona ruokaa ja jos äidillä on kotona jääkaappi tyhjänä

Vierailija
57/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan sinä lainaaT rahaa äidillesi vaikka olet työtön.

Sen saa loppumaan sanomalla EI ja pitämällä kiinni päätöksestä.

Vierailija
58/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan sinä lainaaT rahaa äidillesi vaikka olet työtön.

Sen saa loppumaan sanomalla EI ja pitämällä kiinni päätöksestä.

Jo tiedän mutta tuntuu pahalta jos joku on syömättä kotonaan.. Tiiän ettei hän mihinkään alkoholiin tuhlaa kun ei käytä. Tai tupakkaan. Ja on velkakierteessä eikä pääse pois. Lisäksi kallis asunto eikä uskolla mt ongelmien takia muuttaa.

Vierailija
59/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, mitä voin tehdä tilaantella jossa äiti on jääräpää ja ei suostu muuttamaan kalliin kämpän takia, on raha vaikeuksissa ja olen ainoa läheinen keltä saa vähän rahaa? Kuitenkaan ei maksa takaisin, en ole itsekään töissä, mutta elän säästäliäästi joten jää aina tuo muutama kymppi jonka pystyn lainaa. Mutta onko se oikein? kun täällä sanottiin että mua käytetään hyväksi

Sanot että rahahanat meni kii. Sua käytetään hyväksi. Käske sen muuttaa halvempaan asuntoon. Ei ole muuta mahista.

Vierailija
60/120 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että rahahanat meni kii. Sua käytetään hyväksi. Käske sen muuttaa halvempaan asuntoon. Ei ole muuta mahista.

Olen sanonut aiemmin, sitten menin käymään hänen kotona ja ei ollut syönyt pariin viikkoon oli kuihtumaisillaan, laihtuikin kerran 5kg . Tuntui pahalle... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi