Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinulle ihannelämpötila?

Vierailija
01.07.2015 |

Kuvittele, että kaikkialla mihin menetkin (sisällä, ulkona, yöllä, päivällä, kesällä, talvella, kotona, koulussa, työpaikalla, hotellissa, sairaalassa jne.) olisi koko ikäsi aina sama lämpötila.

Mikä lämpötila olisi sinulle mieleisin? Missä sinun olisi mukavin olla? Saat valita yhden ainoan.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hedonisti, joka tahtoo aina vain parasta (jos sen suinkin voi saada). :)  Siis toivon, että voisin koko ajan olla +19 asteen lämmössä.

Vierailija
42/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:16"]Kuvittele, että kaikkialla mihin menetkin (sisällä, ulkona, yöllä, päivällä, kesällä, talvella, kotona, koulussa, työpaikalla, hotellissa, sairaalassa jne.) olisi koko ikäsi aina sama lämpötila.

Mikä lämpötila olisi sinulle mieleisin? Missä sinun olisi mukavin olla? Saat valita yhden ainoan.
[/quote]

26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+17

Vierailija
44/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:41"]Avasin tämän ketjun nähdäkseni, kuinka moni vastaa +30 tai enemmän.

Mulle on nimittäin niin monta kertaa vakuutettu, että helle on ihana ja mitä nautittavin asia- Mitä kuumempaa, sen parempi, ja mitä kauemmin hellettä kestää, sen parempi. (Hyvin moittivaan sävyyn, koska itse olen viileän ystävä, jolle tulee helteestä tosi paha olo.)

Löytyykö siis ketään, jonka ihannelämpötila olisi sen +30?

Ap
[/quote]
Mun <3

Vierailija
45/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+16-17. Vituttaa kun ei voi nukkua helteen takia

Vierailija
46/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:41"]Avasin tämän ketjun nähdäkseni, kuinka moni vastaa +30 tai enemmän. Mulle on nimittäin niin monta kertaa vakuutettu, että helle on ihana ja mitä nautittavin asia- Mitä kuumempaa, sen parempi, ja mitä kauemmin hellettä kestää, sen parempi. (Hyvin moittivaan sävyyn, koska itse olen viileän ystävä, jolle tulee helteestä tosi paha olo.) Löytyykö siis ketään, jonka ihannelämpötila olisi sen +30? Ap [/quote] Mun <3

[/quote]

Ihan uteliaisuudesta, mitä työtä teet?

Vierailija
47/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:41"]

Avasin tämän ketjun nähdäkseni, kuinka moni vastaa +30 tai enemmän.

Mulle on nimittäin niin monta kertaa vakuutettu, että helle on ihana ja mitä nautittavin asia- Mitä kuumempaa, sen parempi, ja mitä kauemmin hellettä kestää, sen parempi. (Hyvin moittivaan sävyyn, koska itse olen viileän ystävä, jolle tulee helteestä tosi paha olo.)

Ap

[/quote]

Täällä yksi.

Mutta: tietenkin nukun yöni viileämmässä. Sitä varten on ilmastointi.

30 asteen ulkolämpötila on ihan jees.

Vierailija
48/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:16"]+24.
[/quote]
Sama tuli ekana mieleen.

Vierailija
49/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+18. Ehdoton maksimi. Kylmempi ei haittaisi.

Vierailija
50/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+15

Vierailija
51/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä en todellakaan tahtoisi oleskella aina samassa lämpötilassa, mulle kuuma sauna ja pakkaspäivä kerrospukeutuminen ovat nautintoja. Samoin kirpsakka syyssää ja heinäkuinen helle. Se, että pidän pakkassäästä ei tarkoita että toivoisin kotonani olevan pakkasta. Eikä se, että nautin helteestä, tarkoita että nautin hellelukemista sisätiloissa. Vaihtelu virkistää. Jos olisi kuitenkin pakko valita yksi ainainen lämpötila sisälle ja ulos, valitsisin +22'C.

Vierailija
52/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:04"]

Ap

[/quote]

Täällä yksi.

[/quote]

Tässä ketjussa lämpötilashoppailu on kielletty. Jos valitset +30, sinun pitää myös nukkua ja työskennellä samassa lämmössä. Oleskella samassa lämmössä koko loppuikäsi, aina ja kaikkialla. Minkä lämpötilan valitset?

Vierailija
53/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Kysymyksenasettelusi on huono ja johdatteleva. Ei kai kukaan halua että yötä päivää on +30 jos kotona ei ole ilmastointia. Se on Suomen helteissä se suurin ongelma. Minusta olisi aivan ihanaa jos ympäri vuoden päivisin olisi +25 ja öisin saisi kodin ilmastoinnin avulla viileämmäksi. +30 helteitä aika harva tosin ylipäätään enää hehkuttaa.

Vierailija
54/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:12"]

Ap, mä en todellakaan tahtoisi oleskella aina samassa lämpötilassa, mulle kuuma sauna ja pakkaspäivä kerrospukeutuminen ovat nautintoja. Samoin kirpsakka syyssää ja heinäkuinen helle. Se, että pidän pakkassäästä ei tarkoita että toivoisin kotonani olevan pakkasta. Eikä se, että nautin helteestä, tarkoita että nautin hellelukemista sisätiloissa. Vaihtelu virkistää. Jos olisi kuitenkin pakko valita yksi ainainen lämpötila sisälle ja ulos, valitsisin +22'C.

[/quote]

Ymmärrän tietysti, että monia vaihtelu virkistää. Tässä ketjussa haen kuitenkin vastausta siihen, mikä lämpötila ihmisistä keskimäärin tuntuu kaikkein mukavimmalta eli minkä lämmön he valitsevat, jos saa ottaa vain yhden ainoan. (Ja varsinkin siihen, onko ihmisiä, joista todella tuntuu mukavimmalta hellelämpötilassa.)

Vierailija
55/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne oloa tukalaksi +30 edes lenkkeillessä. Olen asunut pitkään maassa, jossa ympäri vuoden on lämmintä. Lämpöön liitty myösmuita ikäviä asioita, kuten ötökät ja matelijat, joita en voi sietää ollenkaan. Myös vaaleaa ihoa pitää jatkuvasti muistaa suojata. Ihannelämpötila olisi varmaan joku +24c.

Vierailija
56/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää valita yksi niin 22 astetta. Sisällä talvella riittäisi 20 astettakin, mutta ulkonana tuulella 20 ei ole vielä mukavan lämmin.

Vierailija
57/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mukavin olla noin 17 plusasteen lämmössä. Ulkoilmassa on miellyttävää ja raikasta. Sisällä 17 tuntuu monista viileältä, mutta kun pukeutuu oikein, se on sisälläkin just sopiva. Ja nukkumiseen tietysti aivan paras.

Vierailija
58/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+22,5

Vierailija
59/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:04"]

Ap

[/quote]

Täällä yksi.

[/quote]

Tässä ketjussa lämpötilashoppailu on kielletty. Jos valitset +30, sinun pitää myös nukkua ja työskennellä samassa lämmössä. Oleskella samassa lämmössä koko loppuikäsi, aina ja kaikkialla. Minkä lämpötilan valitset?

[/quote]

Todellisuudelle vieras pikkulapsien kysymys.

Vierailija
60/65 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään saisi olla vähintään 30 astetta koko vuoden.

Meille on luvattu tänään 37 varjolämpötila, tykkään :)

Terkut Keski-Euroopasta