Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan 10. lasta, kysyttävää?

Vierailija
01.07.2015 |

Kellään kysyttävää?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Porvoossa?

Vierailija
42/71 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:00"]10. = kymmenes. Eli ap odottaa kymmenes lasta, ei ole oikein kirjoitettu. 10:ttä taitaa olla oikein?
[/quote]

Otsikko on aivan oikein kirjoitettu.

Sijamuoto päätellään seuraavasta sanasta. Esim. "Sain jo 11. ampiaisenpiston." Eli ei sanota "Sain jo yhdestoista ampiaisenpiston." vaan "Sain jo yhdennentoista ampiaisenpiston."
[/quote]

Täällä taitaa olla äidinkielentunnilla nukkuneiden kokoontumisajot. Tämä oli ehkä huippu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 07:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:00"]10. = kymmenes. Eli ap odottaa kymmenes lasta, ei ole oikein kirjoitettu. 10:ttä taitaa olla oikein? [/quote] Otsikko on aivan oikein kirjoitettu. Sijamuoto päätellään seuraavasta sanasta. Esim. "Sain jo 11. ampiaisenpiston." Eli ei sanota "Sain jo yhdestoista ampiaisenpiston." vaan "Sain jo yhdennentoista ampiaisenpiston." [/quote] Täällä taitaa olla äidinkielentunnilla nukkuneiden kokoontumisajot. Tämä oli ehkä huippu.

[/quote]

Niin, se oli oikein. Se todellakinkirjoitetaan, että sain11. ampiaisenpiston.

- laphilainen, äikänope

Vierailija
44/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vastaile?

Vierailija
45/71 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on kirjoitettu oikein. (Odotan 10. lastani.)

Piste ilmaisee sen, että kyseessä on järjestysluku (kymmenes). Sijamuodon (kymmenettä) kertoo perässä seuraava substantiivi, joten sitä ei tarvitse numeron kohdalla ilmoittaa erikseen.

t. tamperelainen äikänope

Vierailija
46/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan Isä kyllä pitää omistaan huolen ,joten turha murehtia mitään asioita.
Lapset saavat monia hyviä eväitä elämään isosta uskovaisesta perheestä.
Löytyy leikkikavereita sisaruksista ja oma kotisiioni ,mistä myös löytyy tuttavia sekä
ystäviä. On hyvä kuitenkin muistaa, että kaikki ihmiset ovat lähimmäisiämme myös uskosta osattomat. Jumalan valtakunnan kutsu kuuluu kaikille ihmisille. Raamatussa kehotetaan;"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ,niin sen ohessa teille kaikki annetaan."

Vierailija
47/71 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:29"]Miten jaat huomiosi lapsillesi? Jätätkö huolehtimisvastuuta lapsille nuoremmista sisaruksista? Oletko varautunut siihen, että jossain vaiheessa ne lapset, jotka eivät saaneet elää lapsen lapsuutta ja saaneet riittävää huolenpitoa, tarvitsevat psykoterapiaa tullakseen tasapainoisiksi yksilöiksi, ei vain sinun taivaspaikan vuoksi hankituiksi 5. ja 10. etc lapsiksi? T. Vl-perheen 1/12 uhrilapsi, jonka vanhemmat tekivät vain taivaspaikan vuoksi/nykyisin ex-vl-uskonnoton, joka on läpikäynyt pitkän terapian, mutta silti ei ymmärrä vl-naisten itsekkyyttä lasten ketjusynnytyksessä
[/quote]

Näin sivusta: Olen pahoillani kohdastasi, mutta minusta on melkoista jumalan asemaan asettumista myös se, että kuvittelet kaikissa vl-perheissä tilanteen olevan samanlainen. Olen myös itse yksi kahdestatoista lapsesta enkä koskaan ole kärsinyt suuresta sisarusmäärästä. Päinvastoin, varsinkin näin aikuisena sisarukseni ovat ehdottomasti tärkein voimavarani! Olen itse sieltä vanhemmasta päästä, joten osallistuin myös lastenhoitoon paljon ja pelkästään pidin siitä. Eli vaikka sinun kohtalosi onkin ollut surullinen, ei kaikille käy samoin.

Ja tiedoksi: Kukaan meistä lapsista ei ole enää vl, mutta ei myöskään kanna kaunaa vl-yhteisöä kohtaan. Yritä sinäkin saada rauha sydämeesi ja valoa elämääsi. :)

Vierailija
48/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:54"]

Mikset vastaa Ap? Eikö kanttisi kestäkään ikäviä kysymyksiä?

[/quote]Taisi synnytys käynnistyä. 

Vierailija
49/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:59"]Kaikuuko messuhallissa?
[/quote]Tottakai kaiikuu jos pidetään seurat ja kajarit toimii.

Vierailija
50/71 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:16"]

On teillä sitten hyvät tulot, kun pystytte elättämään noin monta lasta.

[/quote]

No saahan ap jo aikamoiset lapsilisät ja kierrättämään varmasti pystyy aika paljon esim. vaatteita ja muita tarvikkeita.

Työnjohtajalla... ts. rakennusmestarilla ei nyt mitkään kovin kummoiset tulot ole. Tietysti työpaikkakohtaisia eroja on, mutta minun mieheni on työnjohtaja rakennusalalla ja mielestäni se on miesvaltaisella alalla ja suhteellisen ok- koulutuksella aika pienipalkkaista duunia.

Vierailija
51/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, tuli kaikenlaista puuhaa. Nyt valmistelen huomista ruokaa. Vastaan ihan pian. ap

Vierailija
52/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani ilkeistä kommenteista, joita sait. Ihmiset on epäluuloisia. 

En itse ole lestadiolainen, mutta uskon ja kuulun ev. lut. seurakuntaan. Tunnen lestadiolaisia, todella mukavia ihmisiä. 

Sitten joku kysymys... hmm... Monellako lapsella uusi vaate kestää käytössä ennen kuin se joutaa roskikseen? 

Siunausta!

Vierailija
53/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:00"]10. = kymmenes. Eli ap odottaa kymmenes lasta, ei ole oikein kirjoitettu. 10:ttä taitaa olla oikein?
[/quote]

Otsikko on aivan oikein kirjoitettu.

Sijamuoto päätellään seuraavasta sanasta. Esim. "Sain jo 11. ampiaisenpiston." Eli ei sanota "Sain jo yhdestoista ampiaisenpiston." vaan "Sain jo yhdennentoista ampiaisenpiston."

Vierailija
54/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:14"]Mitä teette työksenne (tai siis mitä miehesi tekee, itse tuskin olet töihin ehtinyt)?
[/quote Mies on työnjohtajana rakennusalalla. Olin mäkin aikoinaan töissä mutta jäin sittemmin kotiin. ap

Vierailija
55/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:19"]Onko vartalosi mennyt pilalle synnytyksistä ja raskauksista? Onko rintasi kärsineet? Peräpukamia? Lapsien iät? Oletko onnellinen? Oletko naimisissa? Ovatko kaikki saman miehen kanssa? Jos olet lestadolialainen niin miksi käytät nettiä?
[/quote]Rinnat on kärsineet mutta muuten oon yllättävän hyvässä kunnossa. Varmaan hyvät geenit :) Joku sanoi ennen tätä nykyistä raskautta että musta ei uskoisi että oon yhtään lasta saanut. Lasten iät: 16, 14, 13, 10, 9, 7, 6, 3 ja 3 (kaksoset). Kaikki saman miehen kanssa ja ihan onnellisia ollaan! :) En ole vl, osa meidän suvusta katsoo tv:täkin. ap

Vierailija
56/71 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:58"]

No eipä kyllä ole. Enkä usko että odotat, ainakaan kymmenettäs, tsori vaan.

[/quote]

Vierailija
57/71 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ihan "tavallisesta" perheestä jossa on 13 lasta.
Tietysti ajat olivat erilaiset jne, mutta ei ole koskaan puhunut negatiiviseen sävyyn sisaruksien määrästä.
Muistelee haikeana kaikkea joulupöydän valtavasta koosta aina veljien hölmöilyyn.
Kuri on ollut ilmeisen tiukkaa, mutta varmaan oltavakin että pärjää.
Ei varmasti saaneet lapsena kaikkea mahdollista mitä halusivat, mutta he kasvoivat tukemaan ja auttamaan toisiaan ja se on jäänyt.
Se on ihailtava side jota harvoin näkee.
Äidilläni on 3sisarusta ja eivät enää aikuiset ihmiset voisi keskenään enempää tapella.
Ohiksena...

Vierailija
58/71 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut. Itse sain vain 9 ja haikeus jäi..

Vierailija
59/71 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille tulossa 17. lapsi. Ootko kade?

Vierailija
60/71 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:39"]Olen pahoillani ilkeistä kommenteista, joita sait. Ihmiset on epäluuloisia. 

En itse ole lestadiolainen, mutta uskon ja kuulun ev. lut. seurakuntaan. Tunnen lestadiolaisia, todella mukavia ihmisiä. 

Sitten joku kysymys... hmm... Monellako lapsella uusi vaate kestää käytössä ennen kuin se joutaa roskikseen? 

Siunausta!
[/quote]

Ei ap vastaa tuohon kyssäriin.. meillä on neljä tyttöä peräkkäin.
Mä teen yleensä niin että ne uudet vaatteet jotka oon edelliselle ostanut on seuraavalla sit perus kotivaatteena. Näin ei tarvi kenenkään kulkea huonoissa kamppeissa ja jokainen saa uusia vaatteita. :)

Kengät yleensä kuluu niin että jokaiselle ostan uudet. Juhlakengät ja kumpparit on tyyliin ainoat kengät jotka kierrätän.