Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko curlingia jos maksaa lapselle autokoulun?

Vierailija
17.02.2022 |

.

Onko curlingia jos maksaa lapselle autokoulun?

Vaihtoehdot

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä milloin meidän 17-vuotiaalla olisi riittävästi rahaa että pystyisi itse maksamaan. Viime kesänä oli kuukauden kesätöissä, sai siitä n. 800 €, ei se autokouluun riitä.

Vierailija
22/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista että lukiossa ollessa kukaan kavereistani olisi maksanut autokoulua itse. Olen jo 42, joten muistoni ovat viime vuosituhannelta ja markka-ajalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillinen 18-vuotislahja tuo autokoulu.

Vierailija
24/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan oli ihan normaalia että lapsi saa 18v lahjaksi ajokortin, ei sitä pidetty curlingina.

Milloin oli tuo mystinen "ennenvanhaan"? Minä ajoin kortin 90-luvun alussa enkä saanut penniäkään lahjoituksia siihen, enkä kyllä odottanutkaan.

Samaan aikaan olen itse kortin saanut ja kaikki jotka tunsin, sai halutessaan kortin lahjaksi. Pääkaupunkiseudun kehyskunnissa ainakin oli ihan normaalia.

Vierailija
25/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pienituloisille iso maksu. Kun ajatellaan että toiset saavat verovaroista autokoulun. Ns mmuuttaneet saavat. Ei ihme, että monia kyrsii.

Vierailija
26/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhettakaan että iskä ja äiskä olisivat kortin maksaneet. Lainaa siihen piti itse ottaa.

Vierailija
27/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling-vanhemmat tekevät lapsista työelämään kyvyttömiä, velttoja ja selkärangattomia. Ei kehity kyky ottaa itse vastuuta omasta elämästä ja työpaikan vastuista. Rasittavia työkavereita.

Vierailija
28/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni autolla ajaminen kuuluu ihmisen perustaitoihin. Eli vanhempien tehtävä on mahdollistaa sen oppiminen.

Yhdellä kaverillani ei ajokorttia ole, ja hitsit että on elämä välillä vaikeaa, vaikka kaupungissa asuukin. Aina pummaamassa kyytiä kun pitää hakea jotain isompaa.

Vierailija
29/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt ajokortti pitää maksaa, auton osto vähän niin ja näin

Vierailija
30/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole käynyt mielessäkään, että rahat ajokorttiin samoin muihinkin tuon ikäisen nuoren kuluihin tulisi muualta kuin vanhempien lompakosta.

Vierailija
31/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se pienituloisille iso maksu. Kun ajatellaan että toiset saavat verovaroista autokoulun. Ns mmuuttaneet saavat. Ei ihme, että monia kyrsii.

Kerrotko vielä, että ketkä saavat kortin verovaroista? Olen nyt 12 vuotta autokoulussa työskennellyt ja ehkä kaksi tällaista tapausta muistan. Huostaanotettuja ressukoita molemmat. Toisen tiedän joutuneen myöhemmin vankilaan ja tuskin sillä toisellakaan kortti kauaa pysyi.

Vierailija
32/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luullut, että sen autonkin hankkiminen lapselle on normaalia

Vierailija
33/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos vanhemmilla on varaa maksaa kortti ja kortille on tarvetta, ihan normaalia.

Vierailija
34/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaisesti. HYöty ajokortista? Rahatilanne?

Vierailija
35/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta pitää ruoskia ja kiduttaa, ei se muuten ihmiseksi kasva.

Näin ei ajatella meillä, vaan lapset todellakin saavat ajokortit. Se on tarpeellinen tuuppaus kotoa, jonka ansiosta kesätyön ja harjoittelupaikan sijainti ei ole määräävä tekijä, vaan voi mennä minne haluaa ja mikä on paras paikka.

Vierailija
36/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, että ketkä saavat kortin verovaroista? Olen nyt 12 vuotta autokoulussa työskennellyt ja ehkä kaksi tällaista tapausta muistan. Huostaanotettuja ressukoita molemmat. Toisen tiedän joutuneen myöhemmin vankilaan ja tuskin sillä toisellakaan kortti kauaa pysyi.

Tietynväriset saavat ABCDE...Ö kortin sossun piikkiin pikaohjelmalla. Ihan oli jo kolariuutisestakin luettavissa.

Vierailija
37/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista omista ikätovereista kuin yhden, joka maksoi itse ajokorttinsa ja myös auton, asui jossain korvessa niin auto helpotti elämää suuresti. Sitä en muista mitä töitä teki lukion ohessa, että sai ne maksettua.

Vierailija
38/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietynväriset saavat ABCDE...Ö kortin sossun piikkiin pikaohjelmalla. Ihan oli jo kolariuutisestakin luettavissa.

Eivät saa!

Tuollaista korttiyhdistelmää ei sitäpaitsi ole edes olemassa, niin mitä jos välillä keskustelisit jostain aiheesta josta jotain ymmärrät? Vaikka pirkka ja rainbow oluen yhtäläisyyksistä ja eroista?

Vierailija
39/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on normaali 18v lahja maksaa ajokortti. Ainakin 15 vuotta sitten käytännössä kaikki luokkakaverit sai ajokortin vanhemmiltaan. Ainakin ne, joiden vanhemmilla oli varaa siihen, osa tosin opetti itse ajoluvalla. Ajokortti on satsaus tulevaisuuteen ja helpottaa työnhakua, ehdottomasti kannattaa se maksaa jos vain voi. Omaa autoa ei saanut kaikki, minä sain kyllä senkin kun maalla asuttiin. Helpotti äitiä, kun ei tarvinnut aina olla kuskaamassa jonnekin.

Vierailija
40/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme maksaneet kolmen lapsemme autokoulut, ja nyt itse asiassa olemme harkinneet myös yhden avopuolison autokoulun kustantamista. Tämä ei olisi pelkkää hyväntekeväisyyttä, vaan helpottaisi niin hänen, lapsemme kuin meidänkin elämää/stressiä pitkällä aikavälillä.