Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko curlingia jos maksaa lapselle autokoulun?

Vierailija
17.02.2022 |

.

Onko curlingia jos maksaa lapselle autokoulun?

Vaihtoehdot

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta ei se myöskään silleen voi mennä, että se 17-vuotias kerjää siihen sukulaisilta suuria summia. Vanhempien pitää säästää rahat, toki sukulaiset voi lahjoitella sinne summia lahjojen tilalle.

Vierailija
2/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta ei se myöskään silleen voi mennä, että se 17-vuotias kerjää siihen sukulaisilta suuria summia. Vanhempien pitää säästää rahat, toki sukulaiset voi lahjoitella sinne summia lahjojen tilalle.

Ehkä sukulaiset vois mahdollisuuksien mukaan maksaa työsuorituksista? 17 v pesisi ikkunat, tekisi lumitöitä, viikkosiivouksia jne. Tienaisi pikkuhiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tällainen kyseleminen on epävarmuutta ja muiden mielistelyä.

Vierailija
4/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan oli ihan normaalia että lapsi saa 18v lahjaksi ajokortin, ei sitä pidetty curlingina.

Vierailija
5/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15 v alkaen laittanut lapsilisät "autokoulutilille". Maksetaan niillä.

Vierailija
6/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ainoastaan normaalia.

Vierailija
7/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sukulaiset vois mahdollisuuksien mukaan maksaa työsuorituksista? 17 v pesisi ikkunat, tekisi lumitöitä, viikkosiivouksia jne. Tienaisi pikkuhiljaa.

Voi, voi myös antaa rahaa synttärinä ja jouluna, sen loputtoman krääsän tilalle.

Vierailija
8/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin autokouluun kun menin töihin ja maksoin sen parista ekasta palkasta.

Vierailija
9/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan oli ihan normaalia että lapsi saa 18v lahjaksi ajokortin, ei sitä pidetty curlingina.

Milloin oli tuo mystinen "ennenvanhaan"? Minä ajoin kortin 90-luvun alussa enkä saanut penniäkään lahjoituksia siihen, enkä kyllä odottanutkaan.

Vierailija
10/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, nuorihan ahdistuisi moisesta...

Vierailija
11/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin oli tuo mystinen "ennenvanhaan"? Minä ajoin kortin 90-luvun alussa enkä saanut penniäkään lahjoituksia siihen, enkä kyllä odottanutkaan.

90-luvun alussa oli maassa syvä lama.

Mun kaikki koulukaverit sai ajokortin vanhemmiltaan 1978. Minä en saanut koska isäni oli just kuollut.

Vierailija
12/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on normaalia ja kuuluu asiaan, että vanhemmat maksaa ja lapsi saa kortin, kun täyttää 18.

Vierailija
13/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tällainen kyseleminen on epävarmuutta ja muiden mielistelyä.

?

Vierailija
14/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin maaseudulla ihan tavallista, että vanhemmat maksaa.

Vierailija
15/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilleni maksettiin 70-luvun alussa ja minulle 90-luvun lopussa ja kohta maksan omille lapsilleni 20-luvulla. Samoin lasteni isälle on maksettu kortti samoihin aikoihin.

Vierailija
16/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat kustansivat meille lapsille ajokortit täysi-ikäistymisen jälkeen. He ovat saaneet siitä korvauksen monikertaisesti takaisin, kun olemme kuskanneet heitä ja hoitaneet heidän asioitaan ajokortin ansiosta.

Me maksettiin myös omille lapsille ajokortit. Ilman niitä ja meidän autoja muutama kesätyö olisi jäänyt saamatta. Ei ne kaikki työpaikat sijaitse kivasti pyörämatkan päässä.

Vierailija
17/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa lellimistä sanoo ehkä ne, joiden lapsille ei sitä kukaan voi kustantaa.

Vierailija
18/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoin kortin - 92, vanhemmat maksoi, niin myös kaikki kaverini saivat rahat vanhemmiltaan. Harvemmin lukiolainen pystyy itse maksamaan.

Vierailija
19/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule miunkin lapsille isovanhemmat osteli toppapukuja sun muita. Jestas sentään.

Vierailija
20/44 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvun alussa oli maassa syvä lama.

Mun kaikki koulukaverit sai ajokortin vanhemmiltaan 1978. Minä en saanut koska isäni oli just kuollut.

Meidän perheessä vanhemmat maksoivat, tämä 1979-1985. Enkä muista, että koulukaveritkaan olisi itse maksaneet.