Onko curlingia jos maksaa lapselle autokoulun?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta ei se myöskään silleen voi mennä, että se 17-vuotias kerjää siihen sukulaisilta suuria summia. Vanhempien pitää säästää rahat, toki sukulaiset voi lahjoitella sinne summia lahjojen tilalle.
Ehkä sukulaiset vois mahdollisuuksien mukaan maksaa työsuorituksista? 17 v pesisi ikkunat, tekisi lumitöitä, viikkosiivouksia jne. Tienaisi pikkuhiljaa.
Mun mielestä tällainen kyseleminen on epävarmuutta ja muiden mielistelyä.
Ennenvanhaan oli ihan normaalia että lapsi saa 18v lahjaksi ajokortin, ei sitä pidetty curlingina.
Olen 15 v alkaen laittanut lapsilisät "autokoulutilille". Maksetaan niillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta ei se myöskään silleen voi mennä, että se 17-vuotias kerjää siihen sukulaisilta suuria summia. Vanhempien pitää säästää rahat, toki sukulaiset voi lahjoitella sinne summia lahjojen tilalle.
Ehkä sukulaiset vois mahdollisuuksien mukaan maksaa työsuorituksista? 17 v pesisi ikkunat, tekisi lumitöitä, viikkosiivouksia jne. Tienaisi pikkuhiljaa.
Voi, voi myös antaa rahaa synttärinä ja jouluna, sen loputtoman krääsän tilalle.
Itse menin autokouluun kun menin töihin ja maksoin sen parista ekasta palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan oli ihan normaalia että lapsi saa 18v lahjaksi ajokortin, ei sitä pidetty curlingina.
Milloin oli tuo mystinen "ennenvanhaan"? Minä ajoin kortin 90-luvun alussa enkä saanut penniäkään lahjoituksia siihen, enkä kyllä odottanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää, nuorihan ahdistuisi moisesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin oli tuo mystinen "ennenvanhaan"? Minä ajoin kortin 90-luvun alussa enkä saanut penniäkään lahjoituksia siihen, enkä kyllä odottanutkaan.
90-luvun alussa oli maassa syvä lama.
Mun kaikki koulukaverit sai ajokortin vanhemmiltaan 1978. Minä en saanut koska isäni oli just kuollut.
Ihan on normaalia ja kuuluu asiaan, että vanhemmat maksaa ja lapsi saa kortin, kun täyttää 18.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tällainen kyseleminen on epävarmuutta ja muiden mielistelyä.
?
Ainakin maaseudulla ihan tavallista, että vanhemmat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilleni maksettiin 70-luvun alussa ja minulle 90-luvun lopussa ja kohta maksan omille lapsilleni 20-luvulla. Samoin lasteni isälle on maksettu kortti samoihin aikoihin.
Omat vanhemmat kustansivat meille lapsille ajokortit täysi-ikäistymisen jälkeen. He ovat saaneet siitä korvauksen monikertaisesti takaisin, kun olemme kuskanneet heitä ja hoitaneet heidän asioitaan ajokortin ansiosta.
Me maksettiin myös omille lapsille ajokortit. Ilman niitä ja meidän autoja muutama kesätyö olisi jäänyt saamatta. Ei ne kaikki työpaikat sijaitse kivasti pyörämatkan päässä.
Kamalaa lellimistä sanoo ehkä ne, joiden lapsille ei sitä kukaan voi kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajoin kortin - 92, vanhemmat maksoi, niin myös kaikki kaverini saivat rahat vanhemmiltaan. Harvemmin lukiolainen pystyy itse maksamaan.
Kuule miunkin lapsille isovanhemmat osteli toppapukuja sun muita. Jestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun alussa oli maassa syvä lama.
Mun kaikki koulukaverit sai ajokortin vanhemmiltaan 1978. Minä en saanut koska isäni oli just kuollut.
Meidän perheessä vanhemmat maksoivat, tämä 1979-1985. Enkä muista, että koulukaveritkaan olisi itse maksaneet.