Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jännä, kuinka pitkälle huumekokeilu määrittää sua!

Vierailija
01.07.2015 |

En halua tähän haukkuja, enkä moralisointeja nyt ollenkaan!
*
Teininä tuli kokeiltua huumeita ja nyt kun oon rauhoittunut kaikinpuolin jo vuosia sitten niin vielä kytätään. Eli lastensuojelu tekee meillä arviota lasun tarpeesta.
*
Lasun teki jo alkuraskaudessa harjoitteleva terkka opiskelija, jota mieheni naama ei sattunut miellyttämään.. Erityisesti mua loukkasi se, että multa otettiin huumeseuloja kerran kuussa, niinku olisin joku narkkari vaikka en oo tosiaan kun kokeillut kauan sitten. Sairaalassakin otettiin monet seulat minusta ja vauvasta, eikä meinattu edes päästä kotiin sieltä vaikka ne seulat oli tietenkin puhtaat, nuo loukkaa siksi, koska mun äitiyttä epäillään ja ei uskota, että voin olla hyvä äiti siinä missä muutkin.
*
No tää on nyt kuitenkin mennyt hyvin ja koen olevani paras äiti lapselleni. Perhetyöntekijäkin on käynyt täällä vaan hengaamassa, pyörittelemässä peukkuja ja sanomassa, että hyvinhän teillä menee. Toden näköisesti lastensuojelu loppuu syksyllä, koska nekin näkee, että meillä menee hyvin.
*
Mä nautin vauvanhoidosta ja äitinä olemisesta, kun on vastuussa pienestä ihmisestä, jota rakastaa täysillä joka tarvii sua kokoajan. <3
*
Joo tuli liian pitkä ja huonosti selitetty alotus ja varmaan kirjoitusvirheitäkin, kun kirjoitan pienillä puhelimen näppäimillä sorry. Ei varmasti ketään edes kiinnostanut, mut kirjotinpa kuitenkin.
*
Keskustelua kehiin!

Kommentit (270)

Vierailija
141/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teille huumeiden käyttäjille! Kysymyksessä on kuitenkin viattoman ja avuttoman ihmisen alun elämästä.

Vierailija
142/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpöä tää alotus. Jäikö noista "kokeiluista" muka merkintä jonnekin?

Ehkä ne pitää sua ihan vajakkina ja epäilee, ettet voi selvitä vauvan kanssa. Syy on joko:

a. Onnistuit jäämään typeryyksissäsi kiinni teininä kokeiluista.

b. Kerroit yksinkertaisuuttasi käytöstä jossain kyselylomakkeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:05"]

Jos ihmisellä on sellainen käytösmalli, että elämän ongelmia paetaan päihteisiin, tai että päihteistä haetaan stimulaatiota elämään, niin pikkulapsiaika on riskitekijä, vaikka huumeiden käytöstä olisikin aikaa. Monella päihdetaustaisella on isoja vaikeuksia kestää arjen tylsyyttä, ja jos siihen lisätään vielä itkevä vauva ja väsymys, niin se oma tarve käyttää voi olla suurempi kuin tarve pitää lapsesta huolta. Nämä on ihan vaan tosiasioita. Siltä pohjalta on lähdettävä, vaikka sinä olisitkin poikkeus. Siksi sua "kytätään".

[/quote]

Jostain syystä tämä ei näytä koskevan alkoholia, vaikka sitä tässä maassa käytetään eniten arjen tylsyyden poistamiseen. Mutta ei tehdä lastensuojeluilmoitusta ja pistetä erikoisvalvontaan jos sanoo että olen juonut joskus ihan kännitkin. Mutta sanopa että olet joskus pössytellyt kannabista niin huumeseulat, lasut, ja kaikenlainen tunkeileva kyttääminen tulefat kuvaan. Silti vaikka käyttö olisi ollut täysin satunnaista.

Vierailija
144/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, mikset vastaa? Miksi kerroit kokeiluista neuvolassa vai oletko ollut oikein hoidossa "kokeilujen" takia?

Vierailija
145/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin tyhmänä neuvolassa kertomaan kannabiskokeilusta. Raskausajan kävin seuloissa, mutta ei sen jälkeen ole tarvinnut mitään todistella. Mut onhan tuo aika järjetöntä, että vanhojen asioiden takia kauhea kyttäys. Vaikka on siinä puolensa.. Toisaalta ei ne huumeidenkäyttäjä-äidit, jos ei hoitotaustaa, kerro käyttävänsä, joten ei niitä seurata. Eihän kaikkia alkoholia käyttäneitäkään pistetä maksatesteihin..?

Vierailija
146/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla tuli tuossa jo käyttäjien yleinen selitys, eli että sua kytätää koska joku ammattitaidoton terkka ei tykännyt sun miehen naamasta. Siis se jo herättää tietynlaisen epäilyksen, ettei sulla ja sun miehellä tainnutkaan olla tässä kaikki ihan niin auvoisasti mitä annoit ymmärtää. 

Vierailija
147/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumekokeilu on se, että käytät yhden kerran huumausaineeksi luokiteltavaa ainetta. Ensimmäisen kerran jälkeen olet jo käyttäjä.

Vierailija
148/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi naama ei miellyttänyt niin terkkaharjoittelija teki lasu-ilmon? Olisko kuitenkin ollut jostain muusta kyse...

Vierailija
149/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:01"]Täytyy olla todella rankka tausta jos noin paljon kytätään.
[/quote]
Ei tarvi olla. Itse erehdyin kertomaan kannabiskokeilusta lääkärille 20 vuitta sitten eräänä viikonloppuna. Vielä tänäkin päivänä jos menen jollekin uudelle lääkärille seulat otetaan. Eräs lääkäri jopa kirjoitti käynnin jälkeen, että potilaalla huumeriippuvuus. Se lausunto piti kelaa myöten käydä oikaisemassa ja vaatimassa sen poistoa, lopulta poistettiin. Ja kaikki tämä yhden mökki viikonlopun kokeilusta.

Vierailija
150/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:16"]

Ap, sulla tuli tuossa jo käyttäjien yleinen selitys, eli että sua kytätää koska joku ammattitaidoton terkka ei tykännyt sun miehen naamasta. Siis se jo herättää tietynlaisen epäilyksen, ettei sulla ja sun miehellä tainnutkaan olla tässä kaikki ihan niin auvoisasti mitä annoit ymmärtää. 

[/quote]

Minusta tuollainen taas kuulostaa aika oudolta että aletaan heti kyseenalaistaa ettei kaikki ole kunnossa siksi, jos ap:lle on tullut vaikutelma ettei terkka pitänyt miehestä... Sellaistakin kun ihan oikeasti sattuu että esim. henkilön, isän tai äidin, tyyli on sellainen mikä herättää antipatioita ja epäilyksiä, vaikkei mitään oikeaa syytä olisikaan. Helposti kuvitellaan että esim. tatuoitu, hevarityylinen tms on jollain tapaa paha ihminen ja epäilyttävä vanhemmaksi, vaikkei useimmiten ole mitään syytä vieroksua ihmistä vähän keskiverrosta poikkeavan tyylin takia.

Vierailija
151/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ap:n asenne kyllä paistaa tuosta läpi.

Mites miehen päihteiden käyttö? Pelkästään sinäkö olet käyttänyt? 

Vierailija
152/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama jolla oli myös rikostaustaa? Ja miehellä kans. Muistan sairaala-aloituksesi.

Vierailija
154/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:05"]

Jos ihmisellä on sellainen käytösmalli, että elämän ongelmia paetaan päihteisiin, tai että päihteistä haetaan stimulaatiota elämään, niin pikkulapsiaika on riskitekijä, vaikka huumeiden käytöstä olisikin aikaa. Monella päihdetaustaisella on isoja vaikeuksia kestää arjen tylsyyttä, ja jos siihen lisätään vielä itkevä vauva ja väsymys, niin se oma tarve käyttää voi olla suurempi kuin tarve pitää lapsesta huolta. Nämä on ihan vaan tosiasioita. Siltä pohjalta on lähdettävä, vaikka sinä olisitkin poikkeus. Siksi sua "kytätään".

[/quote]

Jostain syystä tämä ei näytä koskevan alkoholia, vaikka sitä tässä maassa käytetään eniten arjen tylsyyden poistamiseen. Mutta ei tehdä lastensuojeluilmoitusta ja pistetä erikoisvalvontaan jos sanoo että olen juonut joskus ihan kännitkin. Mutta sanopa että olet joskus pössytellyt kannabista niin huumeseulat, lasut, ja kaikenlainen tunkeileva kyttääminen tulefat kuvaan. Silti vaikka käyttö olisi ollut täysin satunnaista.

[/quote]

seliseli narkki. aina teillä ressukoilla sama virsi. Entäs kahvi? siitä unohdit mainita. pysy asiassa

Vierailija
155/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:01"]Täytyy olla todella rankka tausta jos noin paljon kytätään.
[/quote]
Ei tarvi olla. Itse erehdyin kertomaan kannabiskokeilusta lääkärille 20 vuitta sitten eräänä viikonloppuna. Vielä tänäkin päivänä jos menen jollekin uudelle lääkärille seulat otetaan. Eräs lääkäri jopa kirjoitti käynnin jälkeen, että potilaalla huumeriippuvuus. Se lausunto piti kelaa myöten käydä oikaisemassa ja vaatimassa sen poistoa, lopulta poistettiin. Ja kaikki tämä yhden mökki viikonlopun kokeilusta.
[/quote]
Seulat otetaan kun menet lääkäriin? Miksi ihmeessä? Miksi suostut? Mulla on rankka huumetausta, eikä kukaan ole vaatinut seuloja vuosiin, vaikka olen sekä somaattisten että psykiatristen sairauksien takia hoidon piirissä.

Vierailija
156/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että nistejä kytätään. Ties mitä gannabista polttelevat vauvan ollessa siinä.

Vierailija
157/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:31"]

Hyvä että nistejä kytätään. Ties mitä gannabista polttelevat vauvan ollessa siinä.

[/quote]

Ei gannabista poltella vaan piikitetään!!!!!!!!!!111!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
158/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:01"]

Täytyy olla todella rankka tausta jos noin paljon kytätään.

[/quote]

Ei välttämättä, kyllä riittää, että rehelllinen ihminen kertoo, että vuosia sitten nuorena ja tyhmänä kokeili kerran, pari kannabista, niin automaattisesti lähtee seuranta (tai "kyttäys) päälle.

Vierailija
159/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:31"]

[/quote]

Ei gannabista poltella vaan piikitetään!!!!!!!!!!111!!!!!!!!!!!!!!!

[/quote]

Minä piikitän gannabikseni varpaanväleihin, ettei lastenvalvoja tee lasua ja huostaanottoa ja pistä mua linnaan.

Vierailija
160/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:57"]No eiks se oo vaan hyvä että teistä pidetään huolta? Jos koet sen kyttäämisenä, voi voi.
[/quote]

Eise mua niin paljon haittaa, kun miestä. Me viihdytään omissa oloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi