Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jännä, kuinka pitkälle huumekokeilu määrittää sua!

Vierailija
01.07.2015 |

En halua tähän haukkuja, enkä moralisointeja nyt ollenkaan!
*
Teininä tuli kokeiltua huumeita ja nyt kun oon rauhoittunut kaikinpuolin jo vuosia sitten niin vielä kytätään. Eli lastensuojelu tekee meillä arviota lasun tarpeesta.
*
Lasun teki jo alkuraskaudessa harjoitteleva terkka opiskelija, jota mieheni naama ei sattunut miellyttämään.. Erityisesti mua loukkasi se, että multa otettiin huumeseuloja kerran kuussa, niinku olisin joku narkkari vaikka en oo tosiaan kun kokeillut kauan sitten. Sairaalassakin otettiin monet seulat minusta ja vauvasta, eikä meinattu edes päästä kotiin sieltä vaikka ne seulat oli tietenkin puhtaat, nuo loukkaa siksi, koska mun äitiyttä epäillään ja ei uskota, että voin olla hyvä äiti siinä missä muutkin.
*
No tää on nyt kuitenkin mennyt hyvin ja koen olevani paras äiti lapselleni. Perhetyöntekijäkin on käynyt täällä vaan hengaamassa, pyörittelemässä peukkuja ja sanomassa, että hyvinhän teillä menee. Toden näköisesti lastensuojelu loppuu syksyllä, koska nekin näkee, että meillä menee hyvin.
*
Mä nautin vauvanhoidosta ja äitinä olemisesta, kun on vastuussa pienestä ihmisestä, jota rakastaa täysillä joka tarvii sua kokoajan. <3
*
Joo tuli liian pitkä ja huonosti selitetty alotus ja varmaan kirjoitusvirheitäkin, kun kirjoitan pienillä puhelimen näppäimillä sorry. Ei varmasti ketään edes kiinnostanut, mut kirjotinpa kuitenkin.
*
Keskustelua kehiin!

Kommentit (270)

Vierailija
181/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, ei pikkujutuista tule tuonlaista esim. jos on jotain kannabista kokeillut teininä ja jäänyt kerran kiinni. Toki sekin (siis kiinni jääminen) pilaa elämän, jos sattuu olemaan yli 15 ja vittumainen poliisi, mutta ainakaan pk-seudulla en tiedä ketään, joka olisi kannabiksen kokeilusta alaikäisenä/parikymppisenä saanut muuta kuin nuhteet poliisilta. Pienillä paikkakunnalla tilanne on toki toinen...

Tuonlaiseen kyttäämiseen vaaditaan kyllä jo vähän enemmän kuin "kokeilu", esim. vieroitushoito kovempien aineiden vuoksi.

Vierailija
182/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:08"]

No jaa-a. Tiedänpä yhden huumemyönteisen nuoren tyttösen, joka tapasi itseään +10v vanhemman elämäntapaidiootin (sekakäyttäjä, rikostaustaa) ja tuli sille raskaaksi.

Koko raskausajan mies poltteli ja joi, samaten tämä kyseinen tyttö. Kootut selitykset olivat tätä sarjaa: "En mä saa nukuttuu ilman pössyi, kai se nyt on lapselleki parempi että nukun?", "No mä tiiän montaki jotka on polttanu ja juonu raskausaikana ja lapset synty ihan terveenä.".

Aiijjjumalauta miten vitutti kuunnella sitä paskaa. Vaikka lapsi syntyisikin terveenä, se ei vielä tuo mitään varmuutta. Useimmiten ongelmia alkaa ilmetä sitten kun pitäisi oppia taitoja esim. 1-7v (puhe, kävely, lukeminen, laskeminen ym.) Olin tiukkapipoinen paskapää ja tein useamman ilmoituksen. Neuvolassa "kytättiin" ja "oltiin perseestä" eikä "meistä yhtään tykätty", mutta lasta ei otettu syntymän jälkeen huostaan. Useimmiten tällaisilla pariskunnilla on myös se ongelma, että vähintään toinen heistä "ei kumarra ketään", vaan "teen just niiku huvittaa!!!!1 sairaala on kusetusta!!!1 lääkkeet paskaa, paitsi ne joita kaduilta saa!!!11"

Joko sä ap olet provo, tai olet saanut lapsen, jonka vähintäänkin toinen vanhempi on kunnon yhteiskunnan kostajaurpo. Luulenpa, että jos itse olet oikeasti puhdas ja kuivila, neuvolassa ym. on voitu katsoa, että miehesi on riski. Kyse ei ole naama-, vaan mm. käytöskertoimesta. 

t. 23v.

[/quote]

Voi hohhoijaa millainen perse reikä oot, eikö oo  omaa elämää kun piti olla kyttäämässä toisten perhettä koko ajan ja puuttuu MUIDEN ihmisten asioihin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne. Kerroin nuoruuden huumejutuista, vaikka niitä ei ollutkaan. Nyt yhteiskunnalta palaa rahaa, kun seuraavat tehostetusti meidän pärjäämistä, vaikka mitään ongelmia ei olekaan. Naurattaa :D

Vierailija
184/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:01"]Täytyy olla todella rankka tausta jos noin paljon kytätään.
[/quote]
Ei tarvi olla. Itse erehdyin kertomaan kannabiskokeilusta lääkärille 20 vuitta sitten eräänä viikonloppuna. Vielä tänäkin päivänä jos menen jollekin uudelle lääkärille seulat otetaan. Eräs lääkäri jopa kirjoitti käynnin jälkeen, että potilaalla huumeriippuvuus. Se lausunto piti kelaa myöten käydä oikaisemassa ja vaatimassa sen poistoa, lopulta poistettiin. Ja kaikki tämä yhden mökki viikonlopun kokeilusta.
[/quote]
Seulat otetaan kun menet lääkäriin? Miksi ihmeessä? Miksi suostut? Mulla on rankka huumetausta, eikä kukaan ole vaatinut seuloja vuosiin, vaikka olen sekä somaattisten että psykiatristen sairauksien takia hoidon piirissä.
[/quote]

Suostuin; koska ei oo mitään salattavaa ja en halua että mua epäillään. Tokihan ne sanoi ettevät voi seuloihin pakottaa.

Vierailija
185/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:31"]Hyvä että nistejä kytätään. Ties mitä gannabista polttelevat vauvan ollessa siinä.
[/quote]

Ei me edes saatais huumeita tai savuja mistään, kun ollaan muutettu ja poistettu kaikkien numerot ja vaihdettu myös omat. En oo sosiaalisesa mediassa ja miehellä on faceprofiilissa ns taiteilijanimi (jota kukaan suomessa ei tiedä) ja vain ulkomailla asuvia kavereita.

Vierailija
186/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:14"]

Voi hohhoijaa millainen perse reikä oot, eikö oo  omaa elämää kun piti olla kyttäämässä toisten perhettä koko ajan ja puuttuu MUIDEN ihmisten asioihin??

[/quote]

Saako sun elämän pilata? Saako sulle aiheuttaa aivovaurion? Niin ettet koskaan voi käydä koulua, et saa töitä, sulla on aina vähän vaikaa elämässä? Jos sulle ei saa tehdä näin, niin miksi jollekulle toiselle saa? 

Se, että pilaa lapsensa elämän, on itsekkäin teko mitä ihminen voi tehdä. 

Vierailija
187/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:01"]Täytyy olla todella rankka tausta jos noin paljon kytätään.
[/quote]

No ei todellakaan oo
[/quote] mies ei tainnut olla työkuntoinen kun oli niin rankka menneisyys?
[/quote]

Sillä on sairauksia ja kipuja jotka estää työnteon.

Vierailija
188/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:31"]Hyvä että nistejä kytätään. Ties mitä gannabista polttelevat vauvan ollessa siinä.
[/quote]

Ei me edes saatais huumeita tai savuja mistään, kun ollaan muutettu ja poistettu kaikkien numerot ja vaihdettu myös omat. En oo sosiaalisesa mediassa ja miehellä on faceprofiilissa ns taiteilijanimi (jota kukaan suomessa ei tiedä) ja vain ulkomailla asuvia kavereita.
[/quote]
Jokainen 15 v täyttänyt tietää että huumeita saa mistä vain eli älä selitä.

Vierailija
189/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:54"]Jos sulla on sellainen parisuhde, että et saa mennä metriä kauemmas sun miehestä, ja jos sun miehelläkin on ollut "ongelmia" elämässä, niin kaikki tuo kyttääminen voi olla ihan sun turvallisuuden varmistamista. Mustasukkaisilla, rajoittavilla miehillä kun tuppaa tulemaan väkivalta kuvioihin melko usein, kun perheessä on vauva ja pieni lapsi. Vaikka nyt on ihanaa, kaikki, niin kun lapsi alkaa osoittaa oman tahdon merkkejä ja miehellä on vaikeuksia kestää sitä, voi olla kullanarvoista että sulla on keskusteluyhteys johonkin ihmiseen, jonka kanssa olet tottunut keskustelemaan. Sun miehesi tietenkin vihaa koko ajatusta, koska sua on helpompi kontrolloida jos olet vaan aina siinä kotona miehen silmien alla, miehestä riippuvaisena. 
[/quote]

No mun mies on itseasiassa pakottanut mut psyk sh n juttusille ja ns hoitosuhde mulla oli, mut nyt ei oo sille mitään tarvetta. Oon psyykkisesti paremmassa kunnossa vauvan ansiosta, kun ikinä. Oon huomannut, että nautin vastuusta, kun sitä ei oo kovin paljon mulle ikinä annettu.

Vierailija
190/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että on ihan ok ryypätä joka viikonloppu 12-vuotiaasta alkaen, sekoilla ja riehua kännissä ja sitten rauhoittua teini-iän lopussa, kun on vahinkolapsi tulossa ja 2kk seurustelun jälkeen mennä kihloihin. Tällainen perhe on siis mitä idyllisin kasvuympäristö lapselle!!!

Mutta annas olla jos 16-vuotiaana kokeilet kaverin jointista yhdet savut ja poliisi sattuu juuri silloin paikalle. Lastensuojeluilmoitusta, huumerikosmerkintää ja pahimmillaan opiskelupaikan menetystähän siitä seuraa. Lapsia 10-15v myöhemmin vakavassa parisuhteessa ja avioliitossa kunnon miehen kanssa, ja silti kytätään kuin mitäkin narkkaria.

Vierailija
191/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:08"]

No jaa-a. Tiedänpä yhden huumemyönteisen nuoren tyttösen, joka tapasi itseään +10v vanhemman elämäntapaidiootin (sekakäyttäjä, rikostaustaa) ja tuli sille raskaaksi.

Koko raskausajan mies poltteli ja joi, samaten tämä kyseinen tyttö. Kootut selitykset olivat tätä sarjaa: "En mä saa nukuttuu ilman pössyi, kai se nyt on lapselleki parempi että nukun?", "No mä tiiän montaki jotka on polttanu ja juonu raskausaikana ja lapset synty ihan terveenä.".

Aiijjjumalauta miten vitutti kuunnella sitä paskaa. Vaikka lapsi syntyisikin terveenä, se ei vielä tuo mitään varmuutta. Useimmiten ongelmia alkaa ilmetä sitten kun pitäisi oppia taitoja esim. 1-7v (puhe, kävely, lukeminen, laskeminen ym.) Olin tiukkapipoinen paskapää ja tein useamman ilmoituksen. Neuvolassa "kytättiin" ja "oltiin perseestä" eikä "meistä yhtään tykätty", mutta lasta ei otettu syntymän jälkeen huostaan. Useimmiten tällaisilla pariskunnilla on myös se ongelma, että vähintään toinen heistä "ei kumarra ketään", vaan "teen just niiku huvittaa!!!!1 sairaala on kusetusta!!!1 lääkkeet paskaa, paitsi ne joita kaduilta saa!!!11"

Joko sä ap olet provo, tai olet saanut lapsen, jonka vähintäänkin toinen vanhempi on kunnon yhteiskunnan kostajaurpo. Luulenpa, että jos itse olet oikeasti puhdas ja kuivila, neuvolassa ym. on voitu katsoa, että miehesi on riski. Kyse ei ole naama-, vaan mm. käytöskertoimesta. 

t. 23v.

[/quote]

[/quote]

Persereikä kirjoitetaan yhteen. Minulla on elämässäni sisältöä kyllä, mutta ihmisenä minun velvollisuuteni on saattaa viranomaisten tietoon, jos puolustuskyvytöntä olentoa laiminlyödään tai tässä tapauksessa - pahoinpidellään. 

Mä kehoittaisin jokaista ihmistä puuttumaan vieraankin perheen asioihin, jos on epäilystä että vanhemmat ovat epäpäteviä tehtäväänsä. Suomessa on satoja, tuhansia lapsia, jotka elävät kotona huonoissa oloissa. Kun lapset kasvavat, heitä kaikkia tulee yhdistämään vähintäänkin yksi ajatus:

"Miksei kukaan tehnyt mitään?"

- 23v

Vierailija
192/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuossa ap:n tapauksessa tehty vähän muutkin kuin pelkästään kokeiltu.

Kyllähän se kertoo ihmisestä paljon jos hänellä on halu sekoittaa päänsä ja rikkoa lakeja.

Ei ihmiset muutu.

Vierailija
193/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:31"]Hyvä että nistejä kytätään. Ties mitä gannabista polttelevat vauvan ollessa siinä. [/quote] Ei me edes saatais huumeita tai savuja mistään, kun ollaan muutettu ja poistettu kaikkien numerot ja vaihdettu myös omat. En oo sosiaalisesa mediassa ja miehellä on faceprofiilissa ns taiteilijanimi (jota kukaan suomessa ei tiedä) ja vain ulkomailla asuvia kavereita.

[/quote]

aikamoinen erakoituminen ja piilossaolo, vaikkei mitään ongelmaa ole! :D:D:D:DD:D

Vierailija
194/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:08"]No jaa-a. Tiedänpä yhden huumemyönteisen nuoren tyttösen, joka tapasi itseään +10v vanhemman elämäntapaidiootin (sekakäyttäjä, rikostaustaa) ja tuli sille raskaaksi.

t. 23v.
[/quote]

Ei me olla tollasia. Ihmettelinpä vaan miten rehellisyydestä saa kärsiä.

Vierailija
195/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:01"]

Täytyy olla todella rankka tausta jos noin paljon kytätään.

[/quote]

Ei välttämättä, kyllä riittää, että rehelllinen ihminen kertoo, että vuosia sitten nuorena ja tyhmänä kokeili kerran, pari kannabista, niin automaattisesti lähtee seuranta (tai "kyttäys) päälle.

[/quote]

Mitä väliä jos se on oikeasti taakse jäänyttä elämää?

Ei terkkarit sattuamalta huolestu, se kokemuksella hankittu toimintatapa.

Oletteko katsoneet Kasipallon?

Vierailija
196/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:01"]

Juuri tuon takia ei kannata mainita niistä nuoruuden huumekokeiluista. Miksi kerroit?

[/quote]

Siis ap on ollut lasun asiakkaana? 

Vierailija
197/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasu pelastaa tuolla yhdenkin lapsen narkkariperheestä, niin tekevät aivan oikein. Jos olisit narkkari, niin luultavasti valehtelisit huumeidenkäytöstä, siksi ne sinua testaa.

Vierailija
198/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:24"]

On se kumma, että on ihan ok ryypätä joka viikonloppu 12-vuotiaasta alkaen, sekoilla ja riehua kännissä ja sitten rauhoittua teini-iän lopussa, kun on vahinkolapsi tulossa ja 2kk seurustelun jälkeen mennä kihloihin. Tällainen perhe on siis mitä idyllisin kasvuympäristö lapselle!!!

Mutta annas olla jos 16-vuotiaana kokeilet kaverin jointista yhdet savut ja poliisi sattuu juuri silloin paikalle. Lastensuojeluilmoitusta, huumerikosmerkintää ja pahimmillaan opiskelupaikan menetystähän siitä seuraa. Lapsia 10-15v myöhemmin vakavassa parisuhteessa ja avioliitossa kunnon miehen kanssa, ja silti kytätään kuin mitäkin narkkaria.

[/quote]

Kyllä se lasu lähtee siitäkin jos poliisi saattuu paikalle kun 16 vuotiaalla on kaljapullo kädessä.

Vierailija
199/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:01"]Täytyy olla todella rankka tausta jos noin paljon kytätään.
[/quote]

No ei todellakaan oo
[/quote] mies ei tainnut olla työkuntoinen kun oli niin rankka menneisyys?
[/quote]

Sillä on sairauksia ja kipuja jotka estää työnteon.
[/quote]

Olet tämä useita ketjuja tehnyt. Ette saaneet perhehuonetta, koska mies. Kotiutuksen jälkeen mies on ollut aggressiivinen. Sinä hoidat miestä. Mies huutaa ja valvoo. Käyttää huumelääkkeitä, rankasti. Vähän harhainen myös
Ai turha lasu. Voi sua pientä lasta

Vierailija
200/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:16"]Ap, sulla tuli tuossa jo käyttäjien yleinen selitys, eli että sua kytätää koska joku ammattitaidoton terkka ei tykännyt sun miehen naamasta. Siis se jo herättää tietynlaisen epäilyksen, ettei sulla ja sun miehellä tainnutkaan olla tässä kaikki ihan niin auvoisasti mitä annoit ymmärtää.  [/quote] Miehellä on tatuointeja joista vanhoillinen neuvolan yli intoinen aikuisopiskelijakurppa päätteli, kai jotain saatananpalvontaa.

[/quote]

Siis näinkö siellä teidän papereissa luki? Että "en tykkää miehen naamasta ja tatuoinneista?" Mikä oli se virallinen syy? Jos sulla on päihde- ja rikostausta, ja oletan että sun miehestä on myös viranomaismerkintöjä, niin ei ole mikään ihme että se on herättänyt huomiota. Ei siihen tatskoja tarvita. 

Miten sinä itse olisi terkkarina toiminut, jos sulla ois jostakusta samanlaiset taustatiedot kuin mitä teistä on? Jos mietitään sitä lasta, eikä teidän vanhempien mielipahaa?
[/quote]

Sen huomas siitä ihmisestä, ettei tykännyt miehestäni. Ei mun tarvi tollasta miettiä, mutta jos kerrotaan, että on kokeiltu joskus teininä kännissä, niin ottaisin ehkä yhdet yllätys seulat ja jos ois puhtaat, niin thats it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä