On se jännä, kuinka pitkälle huumekokeilu määrittää sua!
En halua tähän haukkuja, enkä moralisointeja nyt ollenkaan!
*
Teininä tuli kokeiltua huumeita ja nyt kun oon rauhoittunut kaikinpuolin jo vuosia sitten niin vielä kytätään. Eli lastensuojelu tekee meillä arviota lasun tarpeesta.
*
Lasun teki jo alkuraskaudessa harjoitteleva terkka opiskelija, jota mieheni naama ei sattunut miellyttämään.. Erityisesti mua loukkasi se, että multa otettiin huumeseuloja kerran kuussa, niinku olisin joku narkkari vaikka en oo tosiaan kun kokeillut kauan sitten. Sairaalassakin otettiin monet seulat minusta ja vauvasta, eikä meinattu edes päästä kotiin sieltä vaikka ne seulat oli tietenkin puhtaat, nuo loukkaa siksi, koska mun äitiyttä epäillään ja ei uskota, että voin olla hyvä äiti siinä missä muutkin.
*
No tää on nyt kuitenkin mennyt hyvin ja koen olevani paras äiti lapselleni. Perhetyöntekijäkin on käynyt täällä vaan hengaamassa, pyörittelemässä peukkuja ja sanomassa, että hyvinhän teillä menee. Toden näköisesti lastensuojelu loppuu syksyllä, koska nekin näkee, että meillä menee hyvin.
*
Mä nautin vauvanhoidosta ja äitinä olemisesta, kun on vastuussa pienestä ihmisestä, jota rakastaa täysillä joka tarvii sua kokoajan. <3
*
Joo tuli liian pitkä ja huonosti selitetty alotus ja varmaan kirjoitusvirheitäkin, kun kirjoitan pienillä puhelimen näppäimillä sorry. Ei varmasti ketään edes kiinnostanut, mut kirjotinpa kuitenkin.
*
Keskustelua kehiin!
Kommentit (270)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:15"]
Eikä niitä oikein annostelijoita tosielämässä ole, ainakaan niin, että se onnistuisi useamman kerran. Pilven polttajat, sama juttu.
[/quote]
Kuitenkaan edes kannabiksen lääkekäyttäjiltä, jotka käyttävät vahvaa kannabista joka päivä useita grammoja, ei oteta lapsia huostaan. Eli kannabis ei itsessään ja edes runsaasti käytettynä ole mikään syy lasten huostaanotoille, ja jos sen takia huostaanottoja tehdään, syyt ovat jossain muualla kuin kannabiksen vaikutuksissa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:56"]
Suomessa ollaan todella fanaattisia näissä huumeasioissa, ja se johtuu pitkälti siitä, että huumevalistuksesta on huolehtinut alkoholi- ja mielenterveysongelmaisen jehovantodistajan perustama kannabisrasvakirkko eli Irti Huumeista Oy. Perustajan mielestähän kannabis on Raamatussa mainittu kielletty puu. Alla hänen mietteitään:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10849039
[/quote]
Suomessa ollaan fanaattisia raskaana olevan ja pikkulasten äidin huumeasioissa ihan siksi, että huumeiden käyttö raskausaikana vahingoittaa vakavasti vauvan elimistöä, ja että huumeiden käyttäjillä on heikot valmiudet huolehtia lapsestaan. Ei siinä tarvitse olla minkään sortin vakaumusta, että kun alkaa laskea paljonko yhteiskunnalle maksaa yhdenkin huumeäidin ja tämän äidin lapsien hoito ja kuntoutus, niin johan alkaa hirvittää. Tämä ihan siis näin yleisesti.
Suomessa ollaan todella fanaattisia näissä huumeasioissa, ja se johtuu pitkälti siitä, että huumevalistuksesta on huolehtinut alkoholi- ja mielenterveysongelmaisen jehovantodistajan perustama kannabisrasvakirkko eli Irti Huumeista Oy. Perustajan mielestähän kannabis on Raamatussa mainittu kielletty puu. Alla hänen mietteitään:
[/quote]
Tämä kirjoittaja on tehnyt pikkasen muutakin kuin poltellut pilveä. Nyt työkyvytön päihteiden aiheuttamien ongelmien takia.
[/quote]
Ja tässä perustajan pojan mietteitä:
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää."
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:01"]
[/quote]
Tämä kirjoittaja on tehnyt pikkasen muutakin kuin poltellut pilveä. Nyt työkyvytön päihteiden aiheuttamien ongelmien takia.
[/quote]
Aika sekavalta tosiaan vakuttaa tuo henkilö, joka yrittää esittää, että Raamattu kieltäisi kannabiksen.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:27"]
Edelleenkin aloitin tän noin koska mietin sitä siltä kannalta mitä huume kokeiluistani tiedetään neuvolassa. Tarkoitus ei ollut jauhaa näitä samoja asioita mitä muissakin ketjuissani, vaan keskittyä keskustelemaan nimenomaan tuosta aiheesta.
[/quote]
Totta kai neuvolassa tiedetään sun terveyshistoria. Kaikki tietävät, että jos terveydenhuollon eri yksiköt eivät siirrä tietoja keskenään, niin samat tyypit kulkee luukulta toiselle valehtelemassa silmät ja suut täyteen eikä niistä pirukaan ota selvää että mikä se niiden oikea tilanne on, ainoa mitä nää haluaa on lisää rahaa. Neuvola toimii yhteistyössä sossun ja lastensuojelun kanssa että asiakkaan kokonaistilanne on kaikilla selvä. Sinähän tiedät tän, koska itse nimität heitä moniammatilliseksi kyttäystiimiksi.
Ja lakkaa nyt hyvä ihminen kutsumasta huumeidenkäyttöäsi kokeiluksi. Aivan törkeästi aliarvioit muita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:00"]
[/quote]
Suomessa ollaan fanaattisia raskaana olevan ja pikkulasten äidin huumeasioissa ihan siksi, että huumeiden käyttö raskausaikana vahingoittaa vakavasti vauvan elimistöä, ja että huumeiden käyttäjillä on heikot valmiudet huolehtia lapsestaan. Ei siinä tarvitse olla minkään sortin vakaumusta, että kun alkaa laskea paljonko yhteiskunnalle maksaa yhdenkin huumeäidin ja tämän äidin lapsien hoito ja kuntoutus, niin johan alkaa hirvittää. Tämä ihan siis näin yleisesti.
[/quote]
Jos niin huolissaan ollaan äideistä, lapsista ja päihteistä, niin miksi Suomessa syntyy yli 600 FAS-lasta joka vuosi, jokaisen elämä käytännössä täysin pilalla jo syntymästä lähtien. Sen rinnalla ns. huumeetkin aiheuttavat paljon vähemmän ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:08"] No jaa-a. Tiedänpä yhden huumemyönteisen nuoren tyttösen, joka tapasi itseään +10v vanhemman elämäntapaidiootin (sekakäyttäjä, rikostaustaa) ja tuli sille raskaaksi. Koko raskausajan mies poltteli ja joi, samaten tämä kyseinen tyttö. Kootut selitykset olivat tätä sarjaa: "En mä saa nukuttuu ilman pössyi, kai se nyt on lapselleki parempi että nukun?", "No mä tiiän montaki jotka on polttanu ja juonu raskausaikana ja lapset synty ihan terveenä.". Aiijjjumalauta miten vitutti kuunnella sitä paskaa. Vaikka lapsi syntyisikin terveenä, se ei vielä tuo mitään varmuutta. Useimmiten ongelmia alkaa ilmetä sitten kun pitäisi oppia taitoja esim. 1-7v (puhe, kävely, lukeminen, laskeminen ym.) Olin tiukkapipoinen paskapää ja tein useamman ilmoituksen. Neuvolassa "kytättiin" ja "oltiin perseestä" eikä "meistä yhtään tykätty", mutta lasta ei otettu syntymän jälkeen huostaan. Useimmiten tällaisilla pariskunnilla on myös se ongelma, että vähintään toinen heistä "ei kumarra ketään", vaan "teen just niiku huvittaa!!!!1 sairaala on kusetusta!!!1 lääkkeet paskaa, paitsi ne joita kaduilta saa!!!11" Joko sä ap olet provo, tai olet saanut lapsen, jonka vähintäänkin toinen vanhempi on kunnon yhteiskunnan kostajaurpo. Luulenpa, että jos itse olet oikeasti puhdas ja kuivila, neuvolassa ym. on voitu katsoa, että miehesi on riski. Kyse ei ole naama-, vaan mm. käytöskertoimesta. t. 23v. [/quote] Voi hohhoijaa millainen perse reikä oot, eikö oo omaa elämää kun piti olla kyttäämässä toisten perhettä koko ajan ja puuttuu MUIDEN ihmisten asioihin?? [/quote] Mun mielestä ilmot on todellakin paikallaan jos päihteet on kuvioissa raskaus aikana tai pikkulapsi aikana edes isällä myös alkoholi. ap
[/quote]
Sulla on pikkasen vääristynyt kuva päihteistä, jos rinnastat huumet ja alkoholin kohtuukulutuksen. Kyllä pienten lasten vanhemmat (myös äidit) voi ihan hyvin nauttia esimerkiksi yhden siiiderin saunassa tai lasillisen viiniä. Tämä on aivan normaalia, eikä sitä voi verrata teidän taustoihin ollenkaan.
[/quote]
Jos polttaa yhden jointin, niin ei silloin oo sillätavalla sekaisin kun alkoholista menee. Kyllä hiprakassa lapsen hoitaminen olisi vaarallisempaa, kun pilvessä. Voin rinnastaa kyllä kovempienkin huumeiden ns. kohtuukäytön (eli ei mitään övereitä) hiprakkaan joka mulla ainakin toden näköisesti tulis jo yhdestä siideristä. Ette te kokemattomat tiedä "oikein annosteltujen" huumeiden vaikutuksesta.
[/quote]
No voi helvetti. Mä olen entinen katunisti, 15 vuoden käyttöhistoria, ja nykyinen raitis perheenäiti. Älä pentu provoile. Et voi rinnastaa kovia huumeita alkoholiin. Eikä niitä oikein annostelijoita tosielämässä ole, ainakaan niin, että se onnistuisi useamman kerran. Pilven polttajat, sama juttu.
[/quote]
Näin mä muistelen, etten oo koskaan edes ollut kovvin sekaisin huumeista, eikä oo esim. menny muisti eikä oo tullut tehtyä mitään tyhmää huumeissa siis. Kännissä on sattunut ja tapahtunut vaikka ja mitä noloa ja kauheaa, alkoholi on kovempi huume, kun huumeet.
[/quote]
Miten niin et ole ollut sekaisin huumeista? Alussahan kerrot että olet vain kokeillut.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:08"]
No jaa-a. Tiedänpä yhden huumemyönteisen nuoren tyttösen, joka tapasi itseään +10v vanhemman elämäntapaidiootin (sekakäyttäjä, rikostaustaa) ja tuli sille raskaaksi.
Koko raskausajan mies poltteli ja joi, samaten tämä kyseinen tyttö. Kootut selitykset olivat tätä sarjaa: "En mä saa nukuttuu ilman pössyi, kai se nyt on lapselleki parempi että nukun?", "No mä tiiän montaki jotka on polttanu ja juonu raskausaikana ja lapset synty ihan terveenä.".
Aiijjjumalauta miten vitutti kuunnella sitä paskaa. Vaikka lapsi syntyisikin terveenä, se ei vielä tuo mitään varmuutta. Useimmiten ongelmia alkaa ilmetä sitten kun pitäisi oppia taitoja esim. 1-7v (puhe, kävely, lukeminen, laskeminen ym.) Olin tiukkapipoinen paskapää ja tein useamman ilmoituksen. Neuvolassa "kytättiin" ja "oltiin perseestä" eikä "meistä yhtään tykätty", mutta lasta ei otettu syntymän jälkeen huostaan. Useimmiten tällaisilla pariskunnilla on myös se ongelma, että vähintään toinen heistä "ei kumarra ketään", vaan "teen just niiku huvittaa!!!!1 sairaala on kusetusta!!!1 lääkkeet paskaa, paitsi ne joita kaduilta saa!!!11"
Joko sä ap olet provo, tai olet saanut lapsen, jonka vähintäänkin toinen vanhempi on kunnon yhteiskunnan kostajaurpo. Luulenpa, että jos itse olet oikeasti puhdas ja kuivila, neuvolassa ym. on voitu katsoa, että miehesi on riski. Kyse ei ole naama-, vaan mm. käytöskertoimesta.
t. 23v.
[/quote]
Eli kannattaa valehdella ja olla vain hiljaa ja nyökytellä päätään ettet vain suutu ja tee valitusta ylihoitajalle?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:09"]
[/quote]
[/quote]
Jos niin huolissaan ollaan äideistä, lapsista ja päihteistä, niin miksi Suomessa syntyy yli 600 FAS-lasta joka vuosi, jokaisen elämä käytännössä täysin pilalla jo syntymästä lähtien. Sen rinnalla ns. huumeetkin aiheuttavat paljon vähemmän ongelmia.
[/quote]
Kyllä se on fakta, että alkoholi on Suomen suurin huumeongelma, mutta siitä ei haluta kunnolla keskustella tässä alkoholiin tuhoutuvassa maassa:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630
Ei siinä tarvitse olla minkään sortin vakaumusta, että kun alkaa laskea paljonko yhteiskunnalle maksaa yhdenkin huumeäidin ja tämän äidin lapsien hoito ja kuntoutus, niin johan alkaa hirvittää. Tämä ihan siis näin yleisesti.
[/quote]
Paljonkohan maksaa yhden alkoholin vammauttaman FAS-lapsen elämänmittainen hoito ja kuntoutus? Kaikki kun laskee yhteen, niin hirvittää vielä enemmän mitä nämä mainitsemasi "huumelapset" hirvittävät.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä se on fakta, että alkoholi on Suomen suurin huumeongelma, mutta siitä ei haluta kunnolla keskustella tässä alkoholiin tuhoutuvassa maassa:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630
[/quote]
Ehkä näin, mutta se ei silti poissulje sitä, että narkkeja yritetään raitistaa? Niin tyypillinen huumeidenkäyttäjien puolustus. "Kun alkoholi on vaarallisempaa, pitäisi huumeidenkäyttäjät jättää rauhaan ja kannabis laillistaa." Hyvä, että edes johonkin pyritään puuttumaan tässä valtiossa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:40"]
Ei siinä tarvitse olla minkään sortin vakaumusta, että kun alkaa laskea paljonko yhteiskunnalle maksaa yhdenkin huumeäidin ja tämän äidin lapsien hoito ja kuntoutus, niin johan alkaa hirvittää. Tämä ihan siis näin yleisesti.
[/quote]
Paljonkohan maksaa yhden alkoholin vammauttaman FAS-lapsen elämänmittainen hoito ja kuntoutus? Kaikki kun laskee yhteen, niin hirvittää vielä enemmän mitä nämä mainitsemasi "huumelapset" hirvittävät.
[/quote]
Mä en tajua sun meuhkaamista. Mikä ihme on sun pointti?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:00"]
[/quote]
[/quote]
Kuinka niin? Tiedätkö, mitä kaikkia ongelmia "huumelapsilla" tulee olemaan? Mihin perustuu väittämäsi, että FAS-lapset maksavat yhteiskunnalle enemmän, kuin narkkien lapset? Faktoja kehiin kiitos.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:01"]
[/quote]
[/quote]
Tarkoitatko nyt Ihryn perustajaa? Hänhän on eläkkeellä, eikä varmaankaan ole poltellut pilveä koskaan, vaikka keksikin ns. rasvateorian.
No enpä ihmettele, että on erityistarkkailussa. Koko tämäkin ketju on ollut tosiasioiden kiertämistä ja kieltelyä, valehtelua, itsensä pussiin puhumista, muiden toimien haukkumista, omien tekemisiensä kieltämistä jne. Täysin tyypillistä moniongelmaisen päihdetapauksen showta. Ikinä itsessä ei ole mitään vikaa, muut tekee aina jotain pahempaa - joten omat jutut on siis täysin viattomia, kaikki omat kyseenalaiset teot niin menneisyydessä kuin nykyisyydessäkin on ollut pikkujuttuja tai väärinymmärryksiä, monia asioita ei muka ole tapahtunutkaan, muut ovat vainoharhaisia kyyliä jotka vain haluaa kytätä ja mustakin on valkoista. Huvittavinta yleensä on ne perustelut kun jää kiinni, ettei olekaan niin viaton kuin on esittänyt "Ei noi voi tietää ja arvioida naaman perusteella". Siinä ei kovin kauaa mene, kun moniongelmainen on puhunut itsensä kanssa ristiin, selittänyt jutuista jotka eivät päihteitä käyttämättömälle edes käy mielessä, reagoinut vihamielisesti tai oudosti johonkin ihan normaalin kysymykseen tai mahdollisesti selittänyt ummet ja lammet jostain todella oudosta asiasta aiheen vierestä yrittäen kääntää luonnonlait uusiksi. 10 minuuttia riittää vallan mainiosti ja homma on selvä kuulijalle, että jossain mättää.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:00"] Ei siinä tarvitse olla minkään sortin vakaumusta, että kun alkaa laskea paljonko yhteiskunnalle maksaa yhdenkin huumeäidin ja tämän äidin lapsien hoito ja kuntoutus, niin johan alkaa hirvittää. Tämä ihan siis näin yleisesti. [/quote] Paljonkohan maksaa yhden alkoholin vammauttaman FAS-lapsen elämänmittainen hoito ja kuntoutus? Kaikki kun laskee yhteen, niin hirvittää vielä enemmän mitä nämä mainitsemasi "huumelapset" hirvittävät. [/quote] Kuinka niin? Tiedätkö, mitä kaikkia ongelmia "huumelapsilla" tulee olemaan? Mihin perustuu väittämäsi, että FAS-lapset maksavat yhteiskunnalle enemmän, kuin narkkien lapset? Faktoja kehiin kiitos.
[/quote]
Käytännössähän alkoholi (voimakas solumyrkky) on tuhoisin huume sikiöllekin, ja Suomessa syntyy noin 600 FAS-lasta joka vuosi. Suurelle osalla heistä elämä on laitoshoitoa vaativaa kuolemaan saakka.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Siki%C3%B6n_alkoholioireyhtym%C3%A4
Jos sinulla on linkkiä johonkin tutkimukseen, jossa osoitetaan kuinka paljon ns. huumeet aiheuttavat vaikkapa loppuelämän kestävää laitoshoidon tarvetta, niin esittele minullekin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:41"]
"Kun alkoholi on vaarallisempaa, pitäisi huumeidenkäyttäjät jättää rauhaan ja kannabis laillistaa." Hyvä, että edes johonkin pyritään puuttumaan tässä valtiossa.
[/quote]
Alkoholi on tosiaan tappavin ja vaarallisin huume maailmassa. Suomessakin siihen kuolee joka päivä monta ihmistä. Ja jos tappavin ja vaarallisin alkoholihuume on laillista ja sitä saa jopa huoltoasemalta, niin kannabiksenkin voisi ihan hyvin laillistaa jo siitäkin syystä, että se on maailman vähähaittaisin päihde.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:43"]
Mihin perustuu väittämäsi, että FAS-lapset maksavat yhteiskunnalle enemmän, kuin narkkien lapset? Faktoja kehiin kiitos.
[/quote]
FAS-lapsia syntyy vuosittain niin paljon enemmän "huumelapsiin" verrattuna, että pelkkä määrä maksaa paljon enemmän. Ja tuskinpa yksikään muu huume tai päihde aiheuttaisi sikiölle niin paljon vammoja mitä alkoholi aikaansaa.