On se jännä, kuinka pitkälle huumekokeilu määrittää sua!
En halua tähän haukkuja, enkä moralisointeja nyt ollenkaan!
*
Teininä tuli kokeiltua huumeita ja nyt kun oon rauhoittunut kaikinpuolin jo vuosia sitten niin vielä kytätään. Eli lastensuojelu tekee meillä arviota lasun tarpeesta.
*
Lasun teki jo alkuraskaudessa harjoitteleva terkka opiskelija, jota mieheni naama ei sattunut miellyttämään.. Erityisesti mua loukkasi se, että multa otettiin huumeseuloja kerran kuussa, niinku olisin joku narkkari vaikka en oo tosiaan kun kokeillut kauan sitten. Sairaalassakin otettiin monet seulat minusta ja vauvasta, eikä meinattu edes päästä kotiin sieltä vaikka ne seulat oli tietenkin puhtaat, nuo loukkaa siksi, koska mun äitiyttä epäillään ja ei uskota, että voin olla hyvä äiti siinä missä muutkin.
*
No tää on nyt kuitenkin mennyt hyvin ja koen olevani paras äiti lapselleni. Perhetyöntekijäkin on käynyt täällä vaan hengaamassa, pyörittelemässä peukkuja ja sanomassa, että hyvinhän teillä menee. Toden näköisesti lastensuojelu loppuu syksyllä, koska nekin näkee, että meillä menee hyvin.
*
Mä nautin vauvanhoidosta ja äitinä olemisesta, kun on vastuussa pienestä ihmisestä, jota rakastaa täysillä joka tarvii sua kokoajan. <3
*
Joo tuli liian pitkä ja huonosti selitetty alotus ja varmaan kirjoitusvirheitäkin, kun kirjoitan pienillä puhelimen näppäimillä sorry. Ei varmasti ketään edes kiinnostanut, mut kirjotinpa kuitenkin.
*
Keskustelua kehiin!
Kommentit (270)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:09"]
Tottakai. Mutta apn tarina on se tavallinen kannabistarina. Paras argumentti. Molemmilla pameja miehellä opiaatteja. Väkivaltaa, muita päihteitä. Mt ongelmia. Lasu kuvioissa
[/quote]
Aika marginaalia on oikeasti, joten ihan turha edes yrittää esittää tuota tarinaa jotenkin "tavallisena". Itsekin tiedät asian kuitenkin ihan hyvin. Siis sen, että suurimmalla osalla kannabiksen käyttäjistä asiat eivät ole kuten ketjun aloittajalla, vaan he elävät ihan normaalia elämää tässä yhteiskunnassa. Asiat eivät ole kuten aloittajalla, vaikka ehkä jopa haluaisit niin.
[/quote]
Tämän tahdoit pohjaksi ja malliksi valita. Ja valitettavasti ap on asiaan oikein hyvä malli. Se tavallinen ja surullinen tarina, jolle savut ei ole ollenkaan huume
Varmaan se pointti on siinä, että siitä kannabiksesta siirrytään suhteellisen helposti niihin vahvempiin aineisiin..... ohis
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:02"]
Sehän ei tosiaan maksakaan kuin muutamia tuhansia euroja kuussa, siis yhteiskunnalle, että pääset köpöttelemään katkokävelyä hotokodin käytävälle. Ja hei, siellä on sitten monenlaista nappia sun iloksi joita nappailla. Joten otahan toisellekin jalalle. :)
[/quote]
Tuon pohjalta voisi varmaan laskea FAS-lastenkin hoitokuluja. Muutamia tuhansia euroja siis kuussa ja usein monien kymmenien vuosien ajan. 600 lasta vuodessa tulee aina uusia, ja kaikki vanhat siihen mukaan. Kalliiksi tulee alkoholin haitat.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:23"]
Varmaan se pointti on siinä, että siitä kannabiksesta siirrytään suhteellisen helposti niihin vahvempiin aineisiin..... ohis
[/quote]
"Suhteellisen helposti" on nyt aika väärä sanavalinta, kun tiedetään, että Suomessa vain noin 10 prosenttia kannabiksen käyttäjistä kokeilee jotain muutakin, ja tuosta määrästä harvemmat addiktoituvat koviin huumeisiin. Suomessa luku on tietysti suurempi kuin vaikkapa Hollannissa, jossa kannabis on selkeästi erotettu kovista huumeista.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:21"]
Tämän tahdoit pohjaksi ja malliksi valita. Ja valitettavasti ap on asiaan oikein hyvä malli. Se tavallinen ja surullinen tarina, jolle savut ei ole ollenkaan huume
[/quote]
Itsehän sinä sitä nyt malliksi esittelit, vaikka itsekin hyvin tiedät, että siitä ei sellaiseksi päteväksi yleiskuvaksi olekaan. Tavallinen tarina varmasti, mutta kuitenkin aika harvinainen, koska suurin osa kannabiksen käyttäjistä eivät ole sekakäyttäjiä, vaikka suurin osa sekakäyttäjistä käyttääkin myös kannabista.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:57"]Yksikään Ihryn aivopesemistä ihmisistä ei kykene edes osoittamaan kannabista vähähaittaisempaa päihdettä, tai monipuolisempaa energia- ja lääkekasvia, mutta maneerista papatusta kyllä riittää kannabiksen "pahuudesta". Käyttäisitte tuonkin ajan, mitä kulutatte kannabikseen ja sen vastustamiseen, alkoholin tai kovien huumeiden vastustamiseen, niin Suomesta voisi tulla jossain vaiheessa vähän parempi paikka, missä joka päivä humalaiset eivät tappaisi ihmisiä.
[/quote]
Apn mies on subutex nosti...
[/quote]
Vai että oikein nosti
Subun huumekäyttäjät vetää sitä sekoittaakseen pään ja ne on aloittanut ns. viihdekäytöllä, mun miehelle on lääkäri määrännyt bubrenorfiinilaastarin kipuun jota mies käyttää oikein eikä se siitä sekaisin mee. Ei kukaan nisti laita sitä laastaria ihoonsa vaan ne liottaa sen ja vetää suoneen. ja ne määrät on ihan erejä.
[/quote]
Hän on ollut riippuvainen. Nyt jatkaa aineen ja rauhoittavien käyttöä "lääkkeenä". Eikä siitä tule koskaan muuttumaan. Pikku savut päälle. Oikein kiva perhe
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:32"]
En oo ollut sekaisin huumeista niinkuin alkoholista.
[/quote]
Alkoholilla saa tosiaan pään paljon enemmän sekaisin mitä monellakaan huumeella. Jos ei saisi, tuskin Suomessa joka päivä joku humalainen tappaisi tai pahoinpitelisi jonkun. Tai ammuskelisi kännissä katolta täysin tuntemattomia ihmisiä.
[/quote]
Mikäli huumeidenkäyttö olisi yhtä yleistä kuin alkoholinkäyttö, tilastot näyttäisivat rapiatarallaa juuri siltä, että joka päivä joku huumehörhö tappaisi tai pahoinpitelisi jonkun. Niin kulunut argumentaatiovirhe yrittää mennä jonkun muun yleisemmän pahan asian taakse, se ei tee siitä toisesta itsessään yhtään sen kauniimpaa.
[/quote]
Tilastollisesti alkoholi tosiaan linkittyy väkivaltaan kiinteästi, kannabis sen sijaan ei. Vai onko sinulla jotain tietoa esittää niistä maista ja niiden maiden väkivaltatilastoista, joissa kannabis on laillista? Että paljonko pelkkä kannabiksen laillisuus on lisännyt (tai vähentänyt) väkivaltaa?
[/quote]
Tässähän puhuttiin huumeista. Huumeita on hyvin runsaasti muitankin kuin se kannabis ja ap:kin ilmeisesti on "kokeillut" hieman muutakin kuin sitä rentouttavaa kasvia.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:21"]
[/quote]
Itsehän sinä sitä nyt malliksi esittelit, vaikka itsekin hyvin tiedät, että siitä ei sellaiseksi päteväksi yleiskuvaksi olekaan. Tavallinen tarina varmasti, mutta kuitenkin aika harvinainen, koska suurin osa kannabiksen käyttäjistä eivät ole sekakäyttäjiä, vaikka suurin osa sekakäyttäjistä käyttääkin myös kannabista.
[/quote]
Tämä ei ole totta. Sinä valitsit tämän ketjun, joka jo itsessään kertoo kuinka asia on
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:41"]
Tässähän puhuttiin huumeista. Huumeita on hyvin runsaasti muitankin kuin se kannabis ja ap:kin ilmeisesti on "kokeillut" hieman muutakin kuin sitä rentouttavaa kasvia.
[/quote]
"Huumeet" on tosiaan aika hirvittävä sana. Saman sanan alle on sysätty paljon alkoholia vähähaittaisempia aineita ja yhtä vaarallisia tai vaarallisempia. Ei siis mikään ihme, jos aihealueen amatööreillä menee asiat usein ihan sekaisin, eikä Irti Huumeista Oy ole ainakaan yhtään auttanut asiassa. Itse toisaalta kiinnostuin kannabiksesta huumevalistuksen kautta.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:21"] Tämän tahdoit pohjaksi ja malliksi valita. Ja valitettavasti ap on asiaan oikein hyvä malli. Se tavallinen ja surullinen tarina, jolle savut ei ole ollenkaan huume [/quote] Itsehän sinä sitä nyt malliksi esittelit, vaikka itsekin hyvin tiedät, että siitä ei sellaiseksi päteväksi yleiskuvaksi olekaan. Tavallinen tarina varmasti, mutta kuitenkin aika harvinainen, koska suurin osa kannabiksen käyttäjistä eivät ole sekakäyttäjiä, vaikka suurin osa sekakäyttäjistä käyttääkin myös kannabista. [/quote] Tämä ei ole totta. Sinä valitsit tämän ketjun, joka jo itsessään kertoo kuinka asia on
[/quote]
Näytä nyt sitten jotain faktaa siitä, että suurin osa kannabiksen käyttäjistä on jotain kroonisia päihteiden sekakäyttäjiä. Itsekin tiedät, että asia ei kuitenkaan ole niin. Minä en myöskään valinnut ketjua, vaan se valitsi minut. Voisitko myös kertoa, miksi Suomessa tähän huume/päihde-aihealueeseen liittyvät ongelmat ovat paljon suurempia ja yleisempiä kuin vaikkapa Hollannissa? Siellähän kannabis on ollut kuitenkin käytännössä laillista jo useita vuosikymmeniä, siinä missä kieltolaki-Suomessa vasta yli puolet alle 30-vuotiaista on kokeillut kannabista.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:23"]
[/quote]
"Suhteellisen helposti" on nyt aika väärä sanavalinta, kun tiedetään, että Suomessa vain noin 10 prosenttia kannabiksen käyttäjistä kokeilee jotain muutakin, ja tuosta määrästä harvemmat addiktoituvat koviin huumeisiin. Suomessa luku on tietysti suurempi kuin vaikkapa Hollannissa, jossa kannabis on selkeästi erotettu kovista huumeista.
[/quote]
Suomessa on myös niin, että monet aloittavat suoraan kovilla huumeilla, joita kokeillaan kännissä. Kannabiksesta on peloteltu siinä määrin, että kovat huumeetkin tuntuvat joistain ehkä hyvinkin turvallisilta, koska niistä ei ole kohkattu läheskään siinä määrin mitä kannabiksesta. Kännissä kokeillaan, sillä jokainen huumekokeiluhan tehdään poikkeuksetta humalassa.
En usko että vain "muutaman nuoruuden kokeilun " takia noin syynätään. Mä olin lopettamassa oleva nisti kun tulin raskaaksi. Lopetin kerralla päohteet kaikki kun plussasin ja olin rehellinen neuvolassa tilanteessa. Kävin raskausajan naistenklinikan HALPO:n (huume-alko-lääkeainepoliklinikka) seuloissa ja neuvilan terkka teki lasun jo raskausaikana. Miehen kanssa tavattiin raskausaikana sossut 2krt ja kerran lapsen syntymän jälkeen juttelemassa miten menee. Seulat oli HALPO:n seurannassa aina puhtaat, samoin synnärillä synnytyksen jälkeen. Lapsen syntymän jälkeen tosiaan tavattiin sossu kerran ja ne tuli siihen tulokseen et kaikki ok ja tää oli tässä.
Joten uskon että sä olet (tai sä ja sun miehes) olette kussert seulanne ja/tai toisella on linnatausta. Ei se sossu juokse teille jos kaikki ok.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:26"]En usko että vain "muutaman nuoruuden kokeilun " takia noin syynätään. Mä olin lopettamassa oleva nisti kun tulin raskaaksi. Lopetin kerralla päohteet kaikki kun plussasin ja olin rehellinen neuvolassa tilanteessa. Kävin raskausajan naistenklinikan HALPO:n (huume-alko-lääkeainepoliklinikka) seuloissa ja neuvilan terkka teki lasun jo raskausaikana. Miehen kanssa tavattiin raskausaikana sossut 2krt ja kerran lapsen syntymän jälkeen juttelemassa miten menee. Seulat oli HALPO:n seurannassa aina puhtaat, samoin synnärillä synnytyksen jälkeen. Lapsen syntymän jälkeen tosiaan tavattiin sossu kerran ja ne tuli siihen tulokseen et kaikki ok ja tää oli tässä.
Joten uskon että sä olet (tai sä ja sun miehes) olette kussert seulanne ja/tai toisella on linnatausta. Ei se sossu juokse teille jos kaikki ok.
[/quote] Sori kirjotusvirheet, kirjotan kännyllä pomppivassa autossa :P
Minua ahdistaa myös tämä Suomen " vakoilu järjestelmä" . Kaikki tiedot kirjataan ylös ja ne ei sieltä ikinä lähde pois. Joka paikassa nostetaan vanhat asiat esille.
Kun aloin odottaa esikoista sanosi neuvolassa, että ENNEN raskautta join suurinpiirtein kerran viikossa viinipullon. Noh, tämän perusteella olen siis alkoholisti ja narkkari !?!?! Ikinä en ole kokeillut edes mitään huumeita ja olen ihan tavallinen ihminen :o Laitettiinpa minut vielä HAL poliklinikalle yhden kerran juttelemaan ( lue kaksi kertaa kun pitää jutella kahden eri ihmisen kanssa eriaikaan) JA LISÄKSI piti kusta purkkiin tämän " kuulustelijan" naaman eedessä!!!
En vaan voi ymmärtää???
Tekisi mieli tehdä joku valitus tästä johonkin?
En usko että kumminkaan mitään hyödyttää?
JOTEN ÄLKÄÄ IKINÄ SANOKO MITÄÄN NEUVOLASSA...MITÄÄN!!!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:46"]
"Huumeet" on tosiaan aika hirvittävä sana. Saman sanan alle on sysätty paljon alkoholia vähähaittaisempia aineita ja yhtä vaarallisia tai vaarallisempia. Ei siis mikään ihme, jos aihealueen amatööreillä menee asiat usein ihan sekaisin, eikä Irti Huumeista Oy ole ainakaan yhtään auttanut asiassa. Itse toisaalta kiinnostuin kannabiksesta huumevalistuksen kautta.
[/quote]
Huumevalistus lisännyt kokeiluja:
http://yle.fi/uutiset/valistus_jopa_lisannyt_kiinnostusta_huumeita_kohtaan/6480647
Hyvä IHRY!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:41"]
[/quote]
[/quote]
Et ole mikään harvinaisuus, aika moni on kiinnostunut huumeista nimenomaan valistuksen takia. Sama mulla tosin kannabis oli ja on ainoa mikä laittomista kiinnostaa. Satunnaista käyttöä vuodesta 1989. Pitäisi varsin tutkia kuinka monella valistus herätti mielenkiinnon huumeisiin.
Kerroitkohan, ap, nyt koko totuuden..
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:26"]
En usko että vain "muutaman nuoruuden kokeilun " takia noin syynätään.
[/quote]
Eiköhän asia ole enemmän kiinni siitä, kuinka fanaattisia asioista päättävät ihmiset ovat.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:09"]
Tottakai. Mutta apn tarina on se tavallinen kannabistarina. Paras argumentti. Molemmilla pameja miehellä opiaatteja. Väkivaltaa, muita päihteitä. Mt ongelmia. Lasu kuvioissa
[/quote]
Aika marginaalia on oikeasti, joten ihan turha edes yrittää esittää tuota tarinaa jotenkin "tavallisena". Itsekin tiedät asian kuitenkin ihan hyvin. Siis sen, että suurimmalla osalla kannabiksen käyttäjistä asiat eivät ole kuten ketjun aloittajalla, vaan he elävät ihan normaalia elämää tässä yhteiskunnassa. Asiat eivät ole kuten aloittajalla, vaikka ehkä jopa haluaisit niin.