Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jännä, kuinka pitkälle huumekokeilu määrittää sua!

Vierailija
01.07.2015 |

En halua tähän haukkuja, enkä moralisointeja nyt ollenkaan!
*
Teininä tuli kokeiltua huumeita ja nyt kun oon rauhoittunut kaikinpuolin jo vuosia sitten niin vielä kytätään. Eli lastensuojelu tekee meillä arviota lasun tarpeesta.
*
Lasun teki jo alkuraskaudessa harjoitteleva terkka opiskelija, jota mieheni naama ei sattunut miellyttämään.. Erityisesti mua loukkasi se, että multa otettiin huumeseuloja kerran kuussa, niinku olisin joku narkkari vaikka en oo tosiaan kun kokeillut kauan sitten. Sairaalassakin otettiin monet seulat minusta ja vauvasta, eikä meinattu edes päästä kotiin sieltä vaikka ne seulat oli tietenkin puhtaat, nuo loukkaa siksi, koska mun äitiyttä epäillään ja ei uskota, että voin olla hyvä äiti siinä missä muutkin.
*
No tää on nyt kuitenkin mennyt hyvin ja koen olevani paras äiti lapselleni. Perhetyöntekijäkin on käynyt täällä vaan hengaamassa, pyörittelemässä peukkuja ja sanomassa, että hyvinhän teillä menee. Toden näköisesti lastensuojelu loppuu syksyllä, koska nekin näkee, että meillä menee hyvin.
*
Mä nautin vauvanhoidosta ja äitinä olemisesta, kun on vastuussa pienestä ihmisestä, jota rakastaa täysillä joka tarvii sua kokoajan. <3
*
Joo tuli liian pitkä ja huonosti selitetty alotus ja varmaan kirjoitusvirheitäkin, kun kirjoitan pienillä puhelimen näppäimillä sorry. Ei varmasti ketään edes kiinnostanut, mut kirjotinpa kuitenkin.
*
Keskustelua kehiin!

Kommentit (270)

Vierailija
41/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:00"]

Ei siinä tarvitse olla minkään sortin vakaumusta, että kun alkaa laskea paljonko yhteiskunnalle maksaa yhdenkin huumeäidin ja tämän äidin lapsien hoito ja kuntoutus, niin johan alkaa hirvittää. Tämä ihan siis näin yleisesti.

[/quote]

Paljonkohan maksaa yhden alkoholin vammauttaman FAS-lapsen elämänmittainen hoito ja kuntoutus? Kaikki kun laskee yhteen, niin hirvittää vielä enemmän mitä nämä mainitsemasi "huumelapset" hirvittävät.

[/quote]

Mä en tajua sun meuhkaamista. Mikä ihme on sun pointti?

[/quote]

Pointti on varmaan se, että jos kovin meuhkataan "huumelapsista", pitää jo pelkän tasapuolisuuden ja totuudenkin nimissä muistaa myös paljon suuremmat ongelmat. Suhteellisuuden taju lienee monella vähän hukassa.

Vierailija
42/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:56"]

Suomessa ollaan todella fanaattisia näissä huumeasioissa, ja se johtuu pitkälti siitä, että huumevalistuksesta on huolehtinut alkoholi- ja mielenterveysongelmaisen jehovantodistajan perustama kannabisrasvakirkko eli Irti Huumeista Oy. Perustajan mielestähän kannabis on Raamatussa mainittu kielletty puu. Alla hänen mietteitään:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/10849039

[/quote]

Tämä kirjoittaja on tehnyt pikkasen muutakin kuin poltellut pilveä. Nyt työkyvytön päihteiden aiheuttamien ongelmien takia. 
[/quote]

Siis muako tarkoitat? Oon työkyvytön, mutta se ei johdu ollenkaan päihteiden käytöstä, vaan syistä joista työkyvyttömyys johtuu johtuu myös se päihteidenkäyttö, mut ne syyt ei estä mua olemasta paras äiti lapselleni.
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:27"]

Edelleenkin aloitin tän noin koska mietin sitä siltä kannalta mitä huume kokeiluistani tiedetään neuvolassa. Tarkoitus ei ollut jauhaa näitä samoja asioita mitä muissakin ketjuissani, vaan keskittyä keskustelemaan nimenomaan tuosta aiheesta.

[/quote]

Totta kai neuvolassa tiedetään sun terveyshistoria. Kaikki tietävät, että jos terveydenhuollon eri yksiköt eivät siirrä tietoja keskenään, niin samat tyypit kulkee luukulta toiselle valehtelemassa silmät ja suut täyteen eikä niistä pirukaan ota selvää että mikä se niiden oikea tilanne on, ainoa mitä nää haluaa on lisää rahaa. Neuvola toimii yhteistyössä sossun ja lastensuojelun kanssa että asiakkaan kokonaistilanne on kaikilla selvä. Sinähän tiedät tän, koska itse nimität heitä moniammatilliseksi kyttäystiimiksi. 

Ja lakkaa nyt hyvä ihminen kutsumasta huumeidenkäyttöäsi kokeiluksi. Aivan törkeästi aliarvioit muita ihmisiä. 
[/quote]

Ei mikään noista tahoista oo tietoisia, että oon kokeillut muitakin kun mainitsemiani huumeita ja et oon kokeillut useamman kerran. Eikä tarvi tietääkään, koska sillä ei oo mitään väliä. En oo kuitenkaan mikään narkkari ollut.

Vierailija
44/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:38"] [quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:07"] [quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:16"]Ap, sulla tuli tuossa jo käyttäjien yleinen selitys, eli että sua kytätää koska joku ammattitaidoton terkka ei tykännyt sun miehen naamasta. Siis se jo herättää tietynlaisen epäilyksen, ettei sulla ja sun miehellä tainnutkaan olla tässä kaikki ihan niin auvoisasti mitä annoit ymmärtää.  [/quote] Miehellä on tatuointeja joista vanhoillinen neuvolan yli intoinen aikuisopiskelijakurppa päätteli, kai jotain saatananpalvontaa. [/quote] Siis näinkö siellä teidän papereissa luki? Että "en tykkää miehen naamasta ja tatuoinneista?" Mikä oli se virallinen syy? Jos sulla on päihde- ja rikostausta, ja oletan että sun miehestä on myös viranomaismerkintöjä, niin ei ole mikään ihme että se on herättänyt huomiota. Ei siihen tatskoja tarvita.  Miten sinä itse olisi terkkarina toiminut, jos sulla ois jostakusta samanlaiset taustatiedot kuin mitä teistä on? Jos mietitään sitä lasta, eikä teidän vanhempien mielipahaa? [/quote] Sen huomas siitä ihmisestä, ettei tykännyt miehestäni. Ei mun tarvi tollasta miettiä, mutta jos kerrotaan, että on kokeiltu joskus teininä kännissä, niin ottaisin ehkä yhdet yllätys seulat ja jos ois puhtaat, niin thats it. [/quote] kun ei kukaan ammatti-ihminen tee lasua vain sen takia, ettei sun miehestä tykkää. Sun juttujen perusteella en pidä minäkään! Eivät kaikki neuvolatädit ole minustakaan pitäneet, mutteivät sen takia myöskään lasua ole tehneet. Ja jos tekisivätkin niin aivan sama, kyllä normaalisti pystyy näyttää että kaikki hyvin, jos asiat oikeasti on hyvin. itse et taida huomatakkaan kuinka paskasti sulla on asiat, ja lapsen isä ei helpota yhtään. Myöntäisit edes, vasta siinä vaiheessa voidaan auttaa. Nyt ei myöskään ole kyse sun kunniasta, vaan pienestä vauvasta! [/quote] Meillä on kaikki oikein hyvin vauvalla on kaikki oikein hyvin. [/quote] no ei todellakaan kuulosta siltä! Itse voit nii ehkä kuvitellakin, mutta niin ei todellakaan ole. Mieti, mihin ympäristöön lapsi kasvaa, luulisi sen onnistuvan sinulta, kun olet itsekin huostaanotettu lapsena! [/quote] Niin taustojen takia meillä ei voi olla kaikki hyvin? [/quote] Kyllä sen näistä sun viesteistä näkee. Rinnastat saunasiiderin kovien huumeiden kohtuukäyttöön. Et ymmärrä miksi teistä ollaan niin huolissaan, vaikka teillä on todella poikkeuksellisen rankat päihde- ja väkivaltarikostaustat. Vinksahtaneesta ajatusmaailmasta kertoo sekin, että pidät teidän perhettä jotenkin normaalina, vaikka molemmat vanhemmat ovat työkyvyttömiä fyysisten ja henkisten sairauksien takia ja elätte yhteiskunnan varoilla. Elätte yhteiskunnan tuilla, mutta haluatte eristäytyä muusta yhteiskunnasta.  [/quote] Sä elät jossain kuplassa, kun kuvittelet, että nämä on jotenkin poikkeuksellisen rankat taustat. En voi käsittää miten joku pitää mun nuoruutta noin rankkana, kun oon nähnyt niin paljon, niin paljon enemmän rankempaa elämää.

[/quote]

Jos 21-vuotiaalla on takana monen vuoden huumeiden, lääkkeiden ja alkoholin väärinkäyttöä, tuomioita väkivaltarikoksista (ja muistakin?), vakavia mielenterveysongelmia, kodittomuutta, työkyvyttömyys ja laitoshoitoa sun muuta "pientä", niin kyllä se on Suomessa tilastollisesti erittäin poikkeuksellista. Miehen taustoista nyt puhumattakaan.

En tiedä miten mikä voisi tehdä tästä vielä rankemman? Miten osaatte elää normaalia arkea tai perhe-elämää, jos tämä ei ole sinun mielestäsi huomattavan poikkeuksellista? 
[/quote]

Ei oo monen vuoden vaan n.1 vuoden. En ole koskaan ollut koditon sanan oikeassa merkityksessä, en vaan ollut missään kirjoilla, koska asuin mun miehen kanssa ja sillätavalla sai enemmän rahaa. Nyt ollaan avoliitossa.

Vierailija
45/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:00"]

Ei siinä tarvitse olla minkään sortin vakaumusta, että kun alkaa laskea paljonko yhteiskunnalle maksaa yhdenkin huumeäidin ja tämän äidin lapsien hoito ja kuntoutus, niin johan alkaa hirvittää. Tämä ihan siis näin yleisesti.

[/quote]

Paljonkohan maksaa yhden alkoholin vammauttaman FAS-lapsen elämänmittainen hoito ja kuntoutus? Kaikki kun laskee yhteen, niin hirvittää vielä enemmän mitä nämä mainitsemasi "huumelapset" hirvittävät.

[/quote]

Mä en tajua sun meuhkaamista. Mikä ihme on sun pointti?

[/quote]

Pointti on varmaan se, että jos kovin meuhkataan "huumelapsista", pitää jo pelkän tasapuolisuuden ja totuudenkin nimissä muistaa myös paljon suuremmat ongelmat. Suhteellisuuden taju lienee monella vähän hukassa.

[/quote]

Tuskinpa yksikään näistä "huumeiden" haitoista ja vaaroista kiivaastikin kirjoittavista on koskaan laatinut yhtäkään tekstiä alkoholista ja sen haitoista ja vaaroista, vaikka niitä vasta riittää moneen huumeeseenkin verrattuna paljon enemmän.

Vierailija
46/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:08"] No jaa-a. Tiedänpä yhden huumemyönteisen nuoren tyttösen, joka tapasi itseään +10v vanhemman elämäntapaidiootin (sekakäyttäjä, rikostaustaa) ja tuli sille raskaaksi. Koko raskausajan mies poltteli ja joi, samaten tämä kyseinen tyttö. Kootut selitykset olivat tätä sarjaa: "En mä saa nukuttuu ilman pössyi, kai se nyt on lapselleki parempi että nukun?", "No mä tiiän montaki jotka on polttanu ja juonu raskausaikana ja lapset synty ihan terveenä.". Aiijjjumalauta miten vitutti kuunnella sitä paskaa. Vaikka lapsi syntyisikin terveenä, se ei vielä tuo mitään varmuutta. Useimmiten ongelmia alkaa ilmetä sitten kun pitäisi oppia taitoja esim. 1-7v (puhe, kävely, lukeminen, laskeminen ym.) Olin tiukkapipoinen paskapää ja tein useamman ilmoituksen. Neuvolassa "kytättiin" ja "oltiin perseestä" eikä "meistä yhtään tykätty", mutta lasta ei otettu syntymän jälkeen huostaan. Useimmiten tällaisilla pariskunnilla on myös se ongelma, että vähintään toinen heistä "ei kumarra ketään", vaan "teen just niiku huvittaa!!!!1 sairaala on kusetusta!!!1 lääkkeet paskaa, paitsi ne joita kaduilta saa!!!11" Joko sä ap olet provo, tai olet saanut lapsen, jonka vähintäänkin toinen vanhempi on kunnon yhteiskunnan kostajaurpo. Luulenpa, että jos itse olet oikeasti puhdas ja kuivila, neuvolassa ym. on voitu katsoa, että miehesi on riski. Kyse ei ole naama-, vaan mm. käytöskertoimesta.    t. 23v. [/quote]   Voi hohhoijaa millainen perse reikä oot, eikö oo  omaa elämää kun piti olla kyttäämässä toisten perhettä koko ajan ja puuttuu MUIDEN ihmisten asioihin?? [/quote] Mun mielestä ilmot on todellakin paikallaan jos päihteet on kuvioissa raskaus aikana tai pikkulapsi aikana edes isällä myös alkoholi. ap

[/quote]

Sulla on pikkasen vääristynyt kuva päihteistä, jos rinnastat huumet ja alkoholin kohtuukulutuksen. Kyllä pienten lasten vanhemmat (myös äidit) voi ihan hyvin nauttia esimerkiksi yhden siiiderin saunassa tai lasillisen viiniä. Tämä on aivan normaalia, eikä sitä voi verrata teidän taustoihin ollenkaan. 
[/quote]

Jos polttaa yhden jointin, niin ei silloin oo sillätavalla sekaisin kun alkoholista menee. Kyllä hiprakassa lapsen hoitaminen olisi vaarallisempaa, kun pilvessä. Voin rinnastaa kyllä kovempienkin huumeiden ns. kohtuukäytön (eli ei mitään övereitä) hiprakkaan joka mulla ainakin toden näköisesti tulis jo yhdestä siideristä. Ette te kokemattomat tiedä "oikein annosteltujen" huumeiden vaikutuksesta.
[/quote]
No voi helvetti. Mä olen entinen katunisti, 15 vuoden käyttöhistoria, ja nykyinen raitis perheenäiti. Älä pentu provoile. Et voi rinnastaa kovia huumeita alkoholiin. Eikä niitä oikein annostelijoita tosielämässä ole, ainakaan niin, että se onnistuisi useamman kerran. Pilven polttajat, sama juttu.
[/quote]

Näin mä muistelen, etten oo koskaan edes ollut kovvin sekaisin huumeista, eikä oo esim. menny muisti eikä oo tullut tehtyä mitään tyhmää huumeissa siis. Kännissä on sattunut ja tapahtunut vaikka ja mitä noloa ja kauheaa, alkoholi on kovempi huume, kun huumeet.
[/quote]
Miten niin et ole ollut sekaisin huumeista? Alussahan kerrot että olet vain kokeillut.
[/quote]

En oo ollut sekaisin huumeista niinkuin alkoholista.

Vierailija
47/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:32"]

[/quote]

Alkoholilla saa tosiaan pään paljon enemmän sekaisin mitä monellakaan huumeella. Jos ei saisi, tuskin Suomessa joka päivä joku humalainen tappaisi tai pahoinpitelisi jonkun. Tai ammuskelisi kännissä katolta täysin tuntemattomia ihmisiä.

Vierailija
48/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen huumeiden käyttäjä, edes kokeilija, pitäisi saattaa pakkohoitoon. Muuten huumeongelmaa ei saada ikinä poistettua. Kyllä, koskee myös äitejä.

Vierailija
49/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:38"]

Mielestäni jokainen huumeiden käyttäjä, edes kokeilija, pitäisi saattaa pakkohoitoon. Muuten huumeongelmaa ei saada ikinä poistettua. Kyllä, koskee myös äitejä.

[/quote]

Pakkohoito maksaa hyvin paljon, eikä sen tehosta ole yhtään mitään näyttöä. Pakkohoitoa paremmalla päihdepolitiikalla ongelmat vähenisivät huomattavasti, vaikka täysin huumeetonta yhteiskuntaa ei olekaan saavutettu vielä missään muualla kuin vain mielikuvituksessa. Eikä tulla saavuttamaankaan. Ja ongelmien vähentäminen on se merkittävin syy, miksi kannabis laillistuu maailmalla, ja joka paikassa missä kannabis on laillistettu, ongelmat ovat vähentyneet. Eikö se ole kuitenkin tärkeintä? Pitkäaikaista näyttöäkin on esimerkiksi Hollannista jo 40 vuoden ajan.

Vierailija
50/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:35"]

[/quote]

Alkoholilla saa tosiaan pään paljon enemmän sekaisin mitä monellakaan huumeella. Jos ei saisi, tuskin Suomessa joka päivä joku humalainen tappaisi tai pahoinpitelisi jonkun. Tai ammuskelisi kännissä katolta täysin tuntemattomia ihmisiä.

[/quote]

Mikäli huumeidenkäyttö olisi yhtä yleistä kuin alkoholinkäyttö, tilastot näyttäisivat rapiatarallaa juuri siltä, että joka päivä joku huumehörhö tappaisi tai pahoinpitelisi jonkun. Niin kulunut argumentaatiovirhe yrittää mennä jonkun muun yleisemmän pahan asian taakse, se ei tee siitä toisesta itsessään yhtään sen kauniimpaa.

Vierailija
51/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:44"]

[/quote]

[/quote]

Mikäli huumeidenkäyttö olisi yhtä yleistä kuin alkoholinkäyttö, tilastot näyttäisivat rapiatarallaa juuri siltä, että joka päivä joku huumehörhö tappaisi tai pahoinpitelisi jonkun. Niin kulunut argumentaatiovirhe yrittää mennä jonkun muun yleisemmän pahan asian taakse, se ei tee siitä toisesta itsessään yhtään sen kauniimpaa.

[/quote]

Tilastollisesti alkoholi tosiaan linkittyy väkivaltaan kiinteästi, kannabis sen sijaan ei. Vai onko sinulla jotain tietoa esittää niistä maista ja niiden maiden väkivaltatilastoista, joissa kannabis on laillista? Että paljonko pelkkä kannabiksen laillisuus on lisännyt (tai vähentänyt) väkivaltaa?

Vierailija
52/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:08"] No jaa-a. Tiedänpä yhden huumemyönteisen nuoren tyttösen, joka tapasi itseään +10v vanhemman elämäntapaidiootin (sekakäyttäjä, rikostaustaa) ja tuli sille raskaaksi. Koko raskausajan mies poltteli ja joi, samaten tämä kyseinen tyttö. Kootut selitykset olivat tätä sarjaa: "En mä saa nukuttuu ilman pössyi, kai se nyt on lapselleki parempi että nukun?", "No mä tiiän montaki jotka on polttanu ja juonu raskausaikana ja lapset synty ihan terveenä.". Aiijjjumalauta miten vitutti kuunnella sitä paskaa. Vaikka lapsi syntyisikin terveenä, se ei vielä tuo mitään varmuutta. Useimmiten ongelmia alkaa ilmetä sitten kun pitäisi oppia taitoja esim. 1-7v (puhe, kävely, lukeminen, laskeminen ym.) Olin tiukkapipoinen paskapää ja tein useamman ilmoituksen. Neuvolassa "kytättiin" ja "oltiin perseestä" eikä "meistä yhtään tykätty", mutta lasta ei otettu syntymän jälkeen huostaan. Useimmiten tällaisilla pariskunnilla on myös se ongelma, että vähintään toinen heistä "ei kumarra ketään", vaan "teen just niiku huvittaa!!!!1 sairaala on kusetusta!!!1 lääkkeet paskaa, paitsi ne joita kaduilta saa!!!11" Joko sä ap olet provo, tai olet saanut lapsen, jonka vähintäänkin toinen vanhempi on kunnon yhteiskunnan kostajaurpo. Luulenpa, että jos itse olet oikeasti puhdas ja kuivila, neuvolassa ym. on voitu katsoa, että miehesi on riski. Kyse ei ole naama-, vaan mm. käytöskertoimesta.    t. 23v. [/quote]   Voi hohhoijaa millainen perse reikä oot, eikö oo  omaa elämää kun piti olla kyttäämässä toisten perhettä koko ajan ja puuttuu MUIDEN ihmisten asioihin?? [/quote] Mun mielestä ilmot on todellakin paikallaan jos päihteet on kuvioissa raskaus aikana tai pikkulapsi aikana edes isällä myös alkoholi. ap

[/quote]

Sulla on pikkasen vääristynyt kuva päihteistä, jos rinnastat huumet ja alkoholin kohtuukulutuksen. Kyllä pienten lasten vanhemmat (myös äidit) voi ihan hyvin nauttia esimerkiksi yhden siiiderin saunassa tai lasillisen viiniä. Tämä on aivan normaalia, eikä sitä voi verrata teidän taustoihin ollenkaan. 
[/quote]

Jos polttaa yhden jointin, niin ei silloin oo sillätavalla sekaisin kun alkoholista menee. Kyllä hiprakassa lapsen hoitaminen olisi vaarallisempaa, kun pilvessä. Voin rinnastaa kyllä kovempienkin huumeiden ns. kohtuukäytön (eli ei mitään övereitä) hiprakkaan joka mulla ainakin toden näköisesti tulis jo yhdestä siideristä. Ette te kokemattomat tiedä "oikein annosteltujen" huumeiden vaikutuksesta.
[/quote]
No voi helvetti. Mä olen entinen katunisti, 15 vuoden käyttöhistoria, ja nykyinen raitis perheenäiti. Älä pentu provoile. Et voi rinnastaa kovia huumeita alkoholiin. Eikä niitä oikein annostelijoita tosielämässä ole, ainakaan niin, että se onnistuisi useamman kerran. Pilven polttajat, sama juttu.
[/quote]

Näin mä muistelen, etten oo koskaan edes ollut kovvin sekaisin huumeista, eikä oo esim. menny muisti eikä oo tullut tehtyä mitään tyhmää huumeissa siis. Kännissä on sattunut ja tapahtunut vaikka ja mitä noloa ja kauheaa, alkoholi on kovempi huume, kun huumeet.
[/quote]
Miten niin et ole ollut sekaisin huumeista? Alussahan kerrot että olet vain kokeillut.
[/quote]

[/quote]
Mutta kirjoitit että olet vain kokeillut huumetta.

Vierailija
53/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:58"]

No huh, tulihan pitkä ketju, en ihan tällasta odottanut. Enkä halunnut ilkeitä kommentteja tai moralisointia. Mitä sain, juurikin sitä, no av on av ja ihmiset täällä on ilkeitä.

[/quote]

No tuota non. Ihan rehellisesti, sun aloitushan oli manipuloiva. Halusit saada ihmset uskomaan, ettei sulla ole mitään päihdetaustaa ja että ihmiset ois lähteneet sun kanssa haukkumaan systeemiä. Ihmisiä tuppaa ärsyttämään se, että heitä yritetään johdatella. Jos sulla on tapana muutenkin kaunistella asioita, selitellä loputtomasti, pimittää tärkeää tietoa ja valehdella, niin muista että tosielämässä se ärsyttää ihmisiä vielä enemmän, koska heiltä viet ihan oikeasti aikaa. Ensin heidän täytyy kuunnella sun selitystä ja sitten ottaa selville miten asiat oikeasti on. Se on tosi rasittavaa. Netissä sentään jokainen voi vaan sulke netin jos on kiire.

Ei sua tässä ole kohdeltu mitenkään erityisen väärin. Totta kai sulla on paha mieli, koska olet herkässä tilassa. Mut sulla ei ole oikein nyt syytä nähdä itseäsi mitenkään uhrina. Sulla on asiat hyvin, ja se on yhteiskunnan ansiota. Jos kaikki ei menekään kuten sinä haluat, ja kaikki toimi kuten sinä haluat, niin niin ne menee meidän muidenkin kohdalla. 
[/quote]

Edelleenkin aloitin tän noin koska mietin sitä siltä kannalta mitä huume kokeiluistani tiedetään neuvolassa. Tarkoitus ei ollut jauhaa näitä samoja asioita mitä muissakin ketjuissani, vaan keskittyä keskustelemaan nimenomaan tuosta aiheesta.
[/quote]

Neuvolassa tiedetään niistä muista asioista. Ja miehesi huume"lääkityksestä" ja pahoista ongelmistanne. Huoli ei tullut aloituksen mukaisista asioista. Heti kuitenkin näkyi, ettei asia ole lainkaan kuten kirjoitit
Ps. Missä vauva on? Ei ole hyvä palstailla vauva sylissä

Vierailija
54/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tilastollisesti alkoholi tosiaan linkittyy väkivaltaan kiinteästi, kannabis sen sijaan ei. Vai onko sinulla jotain tietoa esittää niistä maista ja niiden maiden väkivaltatilastoista, joissa kannabis on laillista? Että paljonko pelkkä kannabiksen laillisuus on lisännyt (tai vähentänyt) väkivaltaa?

[/quote]

Jos kannabis erityisesti lisäisi väkivaltaista käytöstä, tuskinpa se laillistuisi maailmalla. Lisäksi Hollannistakin olisi pitänyt tulla jo riittävästi tietoa, jos väkivaltaisuus ja kannabis kulkisivat käsi kädessä samalla tavalla kuin alkoholi ja väkivalta.

Vierailija
55/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mutta kirjoitit että olet vain kokeillut huumetta.
[/quote]
Niin ja otsikkokin on että huumekokeilu ei käyttö.

Vierailija
56/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään Ihryn aivopesemistä ihmisistä ei kykene edes osoittamaan kannabista vähähaittaisempaa päihdettä, tai monipuolisempaa energia- ja lääkekasvia, mutta maneerista papatusta kyllä riittää kannabiksen "pahuudesta". Käyttäisitte tuonkin ajan, mitä kulutatte kannabikseen ja sen vastustamiseen, alkoholin tai kovien huumeiden vastustamiseen, niin Suomesta voisi tulla jossain vaiheessa vähän parempi paikka, missä joka päivä humalaiset eivät tappaisi ihmisiä.

Vierailija
57/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tommonen "alkoholi tappaa, kannabis ei" -sössötys on tosi rasittavaa kuunneltavaa ihmiselle, joka ei elä siinä maailmassa jossa päihteet herättää tuollaisia intohimoja. Mitä enemmän nää kannabiksen tai viinan tai minä tahansa muun käyttäjät paahtaa sitä omaa asiaansa, sitä enemmän tulee mieleen, että kumpi oli ensin, tylsä mieli vai päihteet, tekikö käyttö tyypistä tuollaisen vaan onko näin että hönöt just hakeutuu fiksaamaan aivokemiaansa perseelleen kun eivät muutakaan osaa.

Ja siis, en valita. Mitä enemmän minkä tahansa aineen käyttäjiä, sitä enemmän sosiaali - ja terveysalalla riittää töitä, erityisesti psykiatrialla. 

Vierailija
58/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:01"]

Just tommonen "alkoholi tappaa, kannabis ei" -sössötys on tosi rasittavaa kuunneltavaa ihmiselle, joka ei elä siinä maailmassa jossa päihteet herättää tuollaisia intohimoja. Mitä enemmän nää kannabiksen tai viinan tai minä tahansa muun käyttäjät paahtaa sitä omaa asiaansa, sitä enemmän tulee mieleen, että kumpi oli ensin, tylsä mieli vai päihteet, tekikö käyttö tyypistä tuollaisen vaan onko näin että hönöt just hakeutuu fiksaamaan aivokemiaansa perseelleen kun eivät muutakaan osaa.

Ja siis, en valita. Mitä enemmän minkä tahansa aineen käyttäjiä, sitä enemmän sosiaali - ja terveysalalla riittää töitä, erityisesti psykiatrialla. 

[/quote]

Valitit kuitenkin

Vierailija
59/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kulunut argumentaatiovirhe yrittää mennä jonkun muun yleisemmän pahan asian taakse, se ei tee siitä toisesta itsessään yhtään sen kauniimpaa.

[/quote]

Toinen yhtä kulunut on se, että "koska meillä on niin suuret alkoholiongelmat, tänne ei tarvita enää muita huumeita." Suomessa arvottu kannabiksen kieltävä laki on hyvä vain siitä syystä, että alkoholi tappaa eniten ihmisiä ja mahdollistaa samalla laillisen omaisuuksien ryöstön kun alkoholiriippuvuus on syntynyt. Kaikki tämä pitää vain hiljaa hyväksyä ikäänkuin kiveen kirjoitettuna lakina, eikä alkoholin tilalle saa edes yrittää löytää vähähaittaisempia päihteitä.

Vierailija
60/270 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:01"]

[/quote]

Lähinnä tuon sektorin (yli)työllistää kuitenkin alkoholin ympärillä pyörivät asiat ja ongelmat. Kuuluisa kannabispsykoosikin on niin harvinainen, että se tulee yhdelle käyttäjälle kymmenestätuhannesta. Sellainen ei paljon työllistä. Onneksi alkoholipsykoosit ovat Suomessa arkipäivää, ne työllistävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä