sain tietää että äitini on tehnyt abortin
Olen itse tällä hetkellä raskaana ja äitini näytti minulle hänen neuvolakorttiaan kun ootti minua. Ei ilmeisesti muistanut että siinä näkyy kaikki aiemmat raskaudet ja tästä huomasin vahingossa että äitini on ollut raskaana vuonna -84 ja minä olen syntynyt -94. Oli aika epäselvästi kirjoitettu siihen mutta ymmärsin että on tehnyt abortin. En maininnut asiasta äidilleni mitään mutta kyllä jäi asia vaivaamaan kun äiti ei ole koskaan asiasta mitään maininnut. Pitäisikö minun kysyä tästä äidiltäni vai jättää vain mainitsematta? Asia vaivaa kovasti.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:34"]abortti ja kesneknmeno on melkeen samanlaiset nimet neuvolakortissa. Eli voi olla myös ihan keskenmeno, luonnollinen sellainen. Tai vaikka oliskin abortti niin ehkä sillä oli todettu jokun sairaus/vamma, tai saaneen alkunsa vaikka raiskauksesta tms? [/quote] Itselläni kyllä lukee neuvolakortissani keskenmenon merkintänä km joten siksi ajattelin että äitilläni tarkoittaa aborttia mutta kaipa se on sitten kiinni siitä kuka sen kortin on kirjottanut. Ap
[/quote]
Onhan nuo merkintätavatkin saattaneet muuttua, eli nykyään halutaan ehkä laittaa km juuri siksi, ettei päälle lyödä aborttivalinnan leimaa, joka siis sinänsä on turha.
[/quote]
Ja siis tarkoitan, silloin kun se on km.
[/quote]
Vanhemmissa (90-luvulla ja aikaisemmin synnyttäneet) korteissa lukee näin (voi olla uudemmissakin): Abortus spontaneus = spontaani keskenmeno
Abortus arte provocatus = AAP= raskauden keskeytys
Abortus habitualis = toistuvat kekskenmenot
Missed abortion = kekskeytynyt kekskenmeno (sikiö menehtynyt, mutta raskaus ei ole keskeytynyt vaan on vielä kohdussa
Ovum abortivum = tuulimunaraskaus
Noista lähimmäs osuu tuo aap. Oli tosiaan niin epäselvästi kirjattu mutta eipä siinä oikeen muutakaan voinut lukea kun siinä oli kaksi tai kolme kirjainta vaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:10"]Mullakin lukee et abortus inhibitus ja se on ollu keskeytynyt keskenmeno.
[/quote]
Ei siinä noin ainakaan lukenut. Oli vaan jotkut TODELLA epäselvät kirjaimet ja ymmärsin että ne olivat ab
Ap
[/quote]
Kirjaimet ab eivät toki välttämättä tarkoita juuri raskauden keskeytystä eli indusoitua aborttia. Voi hyvin tarkoittaa myös spontaania aborttia eli keskenmenoa.
Mitä se sulle ap kuuluu???!!! Lopeta tuo syyllistäminen ja penkominen! Ihmisille on tapahtunut monenlaisia asioita ja tuo ei kuulu sinulle yhtään eli äitsi seksuaalielämä ja abortti! Ennen vanhaan ehkäisy ei ollut niin itsestäänselvää ja helppoa kuin nykyään. Pienillä paikkakunnilla hankala mennä lääkäriin ja apteekkiin hakemaan ehkäisyä kun kaikki juoruttiin. Anna olla.
Minusta on törkeää, miten täällä puolustellaan aloittajan äitiä. Miksi ihmeessä hän ei voi olla suora ihminen ja kertoa asiasta avoimesti? Aika naivi ihminen kun meni antamaan kellekään sitten äitiyskorttinsa, kun on noin salainen asia koko abortti. Kyllä se ihminen siinä itse tuomitsee itsensä, vai miksi IHMEESSÄ pitää omaa lastaan pelätä? Onko syytäkin? Meinaan että on ollut tälle epäreilu ja kohtuuton, ja haluaa itse olla virheetön, ettei lapsi vain pääse sanomaan mistään? Että mä vihaan sellaisia tekopyhiä juntteja! Selkeä abortti, jota katuu, puhuisi siitä nyt mikä salaisuus sen muka pitää olla? Huoh taas näitä pimittelijöitä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:47"]Minusta on törkeää, miten täällä puolustellaan aloittajan äitiä. Miksi ihmeessä hän ei voi olla suora ihminen ja kertoa asiasta avoimesti? Aika naivi ihminen kun meni antamaan kellekään sitten äitiyskorttinsa, kun on noin salainen asia koko abortti. Kyllä se ihminen siinä itse tuomitsee itsensä, vai miksi IHMEESSÄ pitää omaa lastaan pelätä? Onko syytäkin? Meinaan että on ollut tälle epäreilu ja kohtuuton, ja haluaa itse olla virheetön, ettei lapsi vain pääse sanomaan mistään? Että mä vihaan sellaisia tekopyhiä juntteja! Selkeä abortti, jota katuu, puhuisi siitä nyt mikä salaisuus sen muka pitää olla? Huoh taas näitä pimittelijöitä.
[/quote]
Tätä juuri haen itsekin takaa. En tuomitse äitiä siitä, että on tehnyt abortin mutta ärsyttää tuommonen asioiden pimittäminen ja päin naamaa valehtelu.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:47"]Minusta on törkeää, miten täällä puolustellaan aloittajan äitiä. Miksi ihmeessä hän ei voi olla suora ihminen ja kertoa asiasta avoimesti? Aika naivi ihminen kun meni antamaan kellekään sitten äitiyskorttinsa, kun on noin salainen asia koko abortti. Kyllä se ihminen siinä itse tuomitsee itsensä, vai miksi IHMEESSÄ pitää omaa lastaan pelätä? Onko syytäkin? Meinaan että on ollut tälle epäreilu ja kohtuuton, ja haluaa itse olla virheetön, ettei lapsi vain pääse sanomaan mistään? Että mä vihaan sellaisia tekopyhiä juntteja! Selkeä abortti, jota katuu, puhuisi siitä nyt mikä salaisuus sen muka pitää olla? Huoh taas näitä pimittelijöitä.
[/quote]
Tätä juuri haen itsekin takaa. En tuomitse äitiä siitä, että on tehnyt abortin mutta ärsyttää tuommonen asioiden pimittäminen ja päin naamaa valehtelu.
Ap
[/quote]
Ja olisi vaan kertonut asiasta suoraan itse. Tämmöiset asiat tulevat kuitenkin ilmi ennemmin tai myöhemmin kuten tässäkin kävi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:50"]
Tätä juuri haen itsekin takaa. En tuomitse äitiä siitä, että on tehnyt abortin mutta ärsyttää tuommonen asioiden pimittäminen ja päin naamaa valehtelu. Ap
[/quote]
Itse olen ainakin niin kauhea ihminen, että pimitän esimerkiksi isän kanssa käymäni keskustelut lapsista ja sen lisäksi vielä seksielämämme. Toivon mukaan lapset nyt eivät loukkaannu, kun en kerro heille, missä kaikissa asennoissa heidän isänsä minut ottaa ja kuinka usein ja mitä keskustelemme lapsiemme mahdollisesta tulevaisuudesta, heidän kavereistaan ja kavereidensa vanhemmista ja siitä, miten yritämme ohjata heitä tulevaisuuden kannalta oikealle polulle ja niin edelleen. Kyllä niiltä mukeloilta aika paljon pimitetään...
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:47"]Minusta on törkeää, miten täällä puolustellaan aloittajan äitiä. Miksi ihmeessä hän ei voi olla suora ihminen ja kertoa asiasta avoimesti? Aika naivi ihminen kun meni antamaan kellekään sitten äitiyskorttinsa, kun on noin salainen asia koko abortti. Kyllä se ihminen siinä itse tuomitsee itsensä, vai miksi IHMEESSÄ pitää omaa lastaan pelätä? Onko syytäkin? Meinaan että on ollut tälle epäreilu ja kohtuuton, ja haluaa itse olla virheetön, ettei lapsi vain pääse sanomaan mistään? Että mä vihaan sellaisia tekopyhiä juntteja! Selkeä abortti, jota katuu, puhuisi siitä nyt mikä salaisuus sen muka pitää olla? Huoh taas näitä pimittelijöitä. [/quote] Tätä juuri haen itsekin takaa. En tuomitse äitiä siitä, että on tehnyt abortin mutta ärsyttää tuommonen asioiden pimittäminen ja päin naamaa valehtelu. Ap
[/quote]
Suurimmalla osalla ihmisistä nyt on vaan salaisuuksia joita ei halua kertoa kenellekään ja sun pitää kunnioittaa sitä. Ei äitis ole sulle mistään tilivelvollinen, anna asian olla kun et tiedä mitä on tapahtunut. Ties vaikka äitis on raiskattu ja asia on niin kipeä ettei halua puhua kenellekään. Ja lopeta tuollainen lapsellinen ininä!
Entä sitten? Se on äitisi elämä eikä sinun elämä. Hoida sinä itsesi, miehesi ja oma pentusi ja jätä äitisi menneisyys rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:47"]Minusta on törkeää, miten täällä puolustellaan aloittajan äitiä. Miksi ihmeessä hän ei voi olla suora ihminen ja kertoa asiasta avoimesti? Aika naivi ihminen kun meni antamaan kellekään sitten äitiyskorttinsa, kun on noin salainen asia koko abortti. Kyllä se ihminen siinä itse tuomitsee itsensä, vai miksi IHMEESSÄ pitää omaa lastaan pelätä? Onko syytäkin? Meinaan että on ollut tälle epäreilu ja kohtuuton, ja haluaa itse olla virheetön, ettei lapsi vain pääse sanomaan mistään? Että mä vihaan sellaisia tekopyhiä juntteja! Selkeä abortti, jota katuu, puhuisi siitä nyt mikä salaisuus sen muka pitää olla? Huoh taas näitä pimittelijöitä. [/quote] Tätä juuri haen itsekin takaa. En tuomitse äitiä siitä, että on tehnyt abortin mutta ärsyttää tuommonen asioiden pimittäminen ja päin naamaa valehtelu. Ap
[/quote]
Ymmärrän sua hyvin, itse olen tehnyt abortin lasteni saamisen jälkeen ja aion kertoa siitä JOS tyttäreni (tai poikani) koskaan kysyy tai on vastaavassa tilanteessa itse tavalla tai toisella. En nyt sano, että kaikkien on pakko kertoa, mutta sitten ei kannata esittää muutenkaan niin ihmeen hyveellistä, kuten oma äitini tekee. En tiedä hänen aborteistaan ja kerroin hänelle omastani ja hän otti sen hyvin, mutta olisipa ollut vain mukavaa, JOS hänellä olisi sama kokemus ja jota olisi voinut jakaa. VARSINKIN jos nyt noin kun sinä tietäisin että on.
Minusta äitisi jäi nyt "kiinni", eikä se ole sinun asiasi leikkiä kuin et tietäisi mitään. Toki hienotunteisuus on hyvä asia elämässä, mutta äidit voisivatkin miettiä, ovatko aina itse niiiin hienotunteisia meitä lapsia kohtaan. Jos ei, niin kostokin voi joskus saada pamauttamaan äidin salaisuudet tälle päin naamaa. Ja ei saisi kostaa, ei, mutta ainakaan itsellä ei äiti ole niin hyvä mulle ollut, ettenkö voisi antaa joskus takaisin ja miten sitten suu pannaan, hyvis?
Anteeksi ap purkaukseni, toivottavasti teillä on äitisi kanssa kuitenkin lämpimämmät välit :)
Käsi sydämellä, ap: oletko oikeasti kärsinyt siitä lapsuutesi/elämäsi aikana, ettet tätä tiennyt? Onko tästä ollut sinulle mitään konkreettista haittaa?
Minusta on todella kummallista olla vihainen äidilleen siitä, ettei ole kertonut kaikkea asioista, jotka tapahtuivat 10 vuotta ennen syntymääsi. On ihan eri asia "pimittää" jotain sinulle oikeasti tärkeää tietoa, kuten vaikkapa isäsi henkilöllisyyden tai sen että olet todellisuudessa perinyt miljoonaomaisuuden, jonka äitisi on jo ehtinyt tuhlata.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:05"]
Käsi sydämellä, ap: oletko oikeasti kärsinyt siitä lapsuutesi/elämäsi aikana, ettet tätä tiennyt? Onko tästä ollut sinulle mitään konkreettista haittaa?
Minusta on todella kummallista olla vihainen äidilleen siitä, ettei ole kertonut kaikkea asioista, jotka tapahtuivat 10 vuotta ennen syntymääsi. On ihan eri asia "pimittää" jotain sinulle oikeasti tärkeää tietoa, kuten vaikkapa isäsi henkilöllisyyden tai sen että olet todellisuudessa perinyt miljoonaomaisuuden, jonka äitisi on jo ehtinyt tuhlata.
[/quote]
Kyllähän se nyt kertoo jotain äidistä persoonana, varsinkin jos on esittänyt hyveellistä kaikki nämä vuodet. Olen tehnyt abortin. Mikä oikeus minulla on esittää ympäriinsä, etten ole tehnyt yhtäkään? Kysyttäessä on puhuttava totta, siis jos omalla lapsella on keskenmeno!!!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:08"] Äitini on uskovainen niin sanonut aina että ei ole harrastanut seksiä ennen avioliittoa. Meni vajaa 10 vuotta tuon jälkeen naimisiin. Ap [/quote] Sinun tarinasi alkaa olla jo vähän epäuskottava, kun se "elää" koko ajan. Minkä ikäinen äitisi oli vuonna 1984? Jos oli hyvin nuori, niin mistä helvetistä sinä tiedät vaikka olisi tullut lähisukulaisen hyväksikäyttämäksi ja siksi haluaa sulkea asian totaalisti mielestään. [/quote] Oli parikymppinen vuonna 84. Ja ei ole provo jos sitä luulet. Ap [/quote] Oliko jo isäsi kanssa silloin? Aina saa lypsää tietoja... [/quote] Ei ollut isäni kanssa sillon. Mietin vaan että näinköhän isänikään tietää tuosta asiasta. Ap
[/quote]
no mitä vittua se sillekään kuuluu :D haloo!
Mitä tossa on nyt niin kamalaa?? Äitis on tehny abortin, mitä sitten