sain tietää että äitini on tehnyt abortin
Olen itse tällä hetkellä raskaana ja äitini näytti minulle hänen neuvolakorttiaan kun ootti minua. Ei ilmeisesti muistanut että siinä näkyy kaikki aiemmat raskaudet ja tästä huomasin vahingossa että äitini on ollut raskaana vuonna -84 ja minä olen syntynyt -94. Oli aika epäselvästi kirjoitettu siihen mutta ymmärsin että on tehnyt abortin. En maininnut asiasta äidilleni mitään mutta kyllä jäi asia vaivaamaan kun äiti ei ole koskaan asiasta mitään maininnut. Pitäisikö minun kysyä tästä äidiltäni vai jättää vain mainitsematta? Asia vaivaa kovasti.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:08"]
Äitini on uskovainen niin sanonut aina että ei ole harrastanut seksiä ennen avioliittoa. Meni vajaa 10 vuotta tuon jälkeen naimisiin. Ap
[/quote]
Sinun tarinasi alkaa olla jo vähän epäuskottava, kun se "elää" koko ajan.
Minkä ikäinen äitisi oli vuonna 1984? Jos oli hyvin nuori, niin mistä helvetistä sinä tiedät vaikka olisi tullut lähisukulaisen hyväksikäyttämäksi ja siksi haluaa sulkea asian totaalisti mielestään.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:34"]abortti ja kesneknmeno on melkeen samanlaiset nimet neuvolakortissa. Eli voi olla myös ihan keskenmeno, luonnollinen sellainen. Tai vaikka oliskin abortti niin ehkä sillä oli todettu jokun sairaus/vamma, tai saaneen alkunsa vaikka raiskauksesta tms? [/quote] Itselläni kyllä lukee neuvolakortissani keskenmenon merkintänä km joten siksi ajattelin että äitilläni tarkoittaa aborttia mutta kaipa se on sitten kiinni siitä kuka sen kortin on kirjottanut. Ap
[/quote]
Onhan nuo merkintätavatkin saattaneet muuttua, eli nykyään halutaan ehkä laittaa km juuri siksi, ettei päälle lyödä aborttivalinnan leimaa, joka siis sinänsä on turha.
Mulle tuli vaan mieleen, että jos äitisi on sanonut, että älä koskaan tee aborttia niin ehkä se on ollut abortti, joku on hiukan painostanut häntä siihen ja häntä kaduttaa. Ei halua samaa sinulle.
Mä ymmärrän hyvin, että tuollainen vaivaa, niin vaivaisi minuakin, sillä kukaan ei ole omien puheittensa perusteella niin kunnollinen ja manio ihminen kuin äitini. Sitten jos onkin itse kokenut samaa ja leikkii minulle, että pyöri sä vaan noissa ongelmissas, joita mä en oo koskaan kokenut, niin todellakin sais selittää.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"]
Äitini on uskovainen niin sanonut aina että ei ole harrastanut seksiä ennen avioliittoa. Meni vajaa 10 vuotta tuon jälkeen naimisiin. Ap
[/quote]
Minkä ikäinen äitisi oli vuonna 1984? Jos oli hyvin nuori, niin mistä helvetistä sinä tiedät vaikka olisi tullut lähisukulaisen hyväksikäyttämäksi ja siksi haluaa sulkea asian totaalisti mielestään.
[/quote]
Voihan sitä aikuisenakin tulla raiskatuksi, eikä sellaisia traumoja moni halua avata omille lapsilleen.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:24"]Ja varsinkin jos on ollutkin keskenmeno, niin olisi voinut lohduttaa minua sanomalla että on kokenut saman. Luulin nimittäin sillon että minussa on joku vika kun raskaus meni kesken.
Ap
[/quote]
Ollaan samanikäisiä, miksi oikein yrität lasta näin nuorena? Kun jo vuosi sitten keskenmeno ja nyt taas raskaana. Itse ainakin haluaisin olla edes pari vuotta työelämässä, että saisin säästöjäni lähemmäs 20 000, niin ei tarvitsisi koko aikaa huolehtia, ja olisi työelämässä jo olleena helpompi palata töihin.
No enhän minä tiedä,vaikka sinulla näin onkin. Onnittelut vauvasta kumminkin :)
[/quote]
Miten helvetti tämä liittyi aloitukseen... eiköhän jokainen tee lapsensa kun on itse siihen valmiita. Tee säkin niin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
Oli parikymppinen vuonna 84. Ja ei ole provo jos sitä luulet.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:34"]abortti ja kesneknmeno on melkeen samanlaiset nimet neuvolakortissa. Eli voi olla myös ihan keskenmeno, luonnollinen sellainen. Tai vaikka oliskin abortti niin ehkä sillä oli todettu jokun sairaus/vamma, tai saaneen alkunsa vaikka raiskauksesta tms? [/quote] Itselläni kyllä lukee neuvolakortissani keskenmenon merkintänä km joten siksi ajattelin että äitilläni tarkoittaa aborttia mutta kaipa se on sitten kiinni siitä kuka sen kortin on kirjottanut. Ap
[/quote]
Onhan nuo merkintätavatkin saattaneet muuttua, eli nykyään halutaan ehkä laittaa km juuri siksi, ettei päälle lyödä aborttivalinnan leimaa, joka siis sinänsä on turha.
[/quote]
Ja siis tarkoitan, silloin kun se on km.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"]
[/quote]
[/quote]
Voihan sitä aikuisenakin tulla raiskatuksi, eikä sellaisia traumoja moni halua avata omille lapsilleen.
[/quote]
Totta, mutta mietin vain, kun ap korostaa tuota kunnollista nuoruutta, uskovaisuutta ja että äiti kertoi harrastaneensa seksiä vasta avioliitossa 10 vuotta myöhemmin. Siksi tulee mielikuva, että mahdollinen abortti olisi siis tapahtunut teininä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:08"] Äitini on uskovainen niin sanonut aina että ei ole harrastanut seksiä ennen avioliittoa. Meni vajaa 10 vuotta tuon jälkeen naimisiin. Ap [/quote] Sinun tarinasi alkaa olla jo vähän epäuskottava, kun se "elää" koko ajan. Minkä ikäinen äitisi oli vuonna 1984? Jos oli hyvin nuori, niin mistä helvetistä sinä tiedät vaikka olisi tullut lähisukulaisen hyväksikäyttämäksi ja siksi haluaa sulkea asian totaalisti mielestään. [/quote] Oli parikymppinen vuonna 84. Ja ei ole provo jos sitä luulet. Ap
[/quote] Oliko jo isäsi kanssa silloin? Aina saa lypsää tietoja...
Huomaa taas että lapset tekee lapsia. Ei sun äidin tarvi sulle aborttejaan setviä. Ei kuulu sulle. Olisit vain tuomitsemassa ja kitisemässä. Ehkäisykin on aina abortti jos aletaan jeesustelemaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:08"] Äitini on uskovainen niin sanonut aina että ei ole harrastanut seksiä ennen avioliittoa. Meni vajaa 10 vuotta tuon jälkeen naimisiin. Ap [/quote] Sinun tarinasi alkaa olla jo vähän epäuskottava, kun se "elää" koko ajan. Minkä ikäinen äitisi oli vuonna 1984? Jos oli hyvin nuori, niin mistä helvetistä sinä tiedät vaikka olisi tullut lähisukulaisen hyväksikäyttämäksi ja siksi haluaa sulkea asian totaalisti mielestään. [/quote] Oli parikymppinen vuonna 84. Ja ei ole provo jos sitä luulet. Ap
[/quote] Oliko jo isäsi kanssa silloin? Aina saa lypsää tietoja...
[/quote]
Ei ollut isäni kanssa sillon. Mietin vaan että näinköhän isänikään tietää tuosta asiasta.
Ap
Kyllä mä varmaan mainitsisin, jos olisin saanut keskeytyksestä noin tietää. Toteaisin vain ääneen asian ja jättäisin äidin omaksi asiaksi, haluaisiko aborttiaan yhtään enempää avata.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:08"]Äitini on uskovainen niin sanonut aina että ei ole harrastanut seksiä ennen avioliittoa. Meni vajaa 10 vuotta tuon jälkeen naimisiin.
Ap
Kunnon uskovainen. Ja taitaa olla naivius periytyvä ominaisuus.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:08"] Äitini on uskovainen niin sanonut aina että ei ole harrastanut seksiä ennen avioliittoa. Meni vajaa 10 vuotta tuon jälkeen naimisiin. Ap [/quote] Sinun tarinasi alkaa olla jo vähän epäuskottava, kun se "elää" koko ajan. Minkä ikäinen äitisi oli vuonna 1984? Jos oli hyvin nuori, niin mistä helvetistä sinä tiedät vaikka olisi tullut lähisukulaisen hyväksikäyttämäksi ja siksi haluaa sulkea asian totaalisti mielestään. [/quote] Oli parikymppinen vuonna 84. Ja ei ole provo jos sitä luulet. Ap [/quote] Oliko jo isäsi kanssa silloin? Aina saa lypsää tietoja... [/quote] Ei ollut isäni kanssa sillon. Mietin vaan että näinköhän isänikään tietää tuosta asiasta. Ap
[/quote]
No et nyt ainakaan isällesi ala mitään laukomaan, olet aivan kamala ja tuomitseva lapsi.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:08"] Äitini on uskovainen niin sanonut aina että ei ole harrastanut seksiä ennen avioliittoa. Meni vajaa 10 vuotta tuon jälkeen naimisiin. Ap [/quote] Sinun tarinasi alkaa olla jo vähän epäuskottava, kun se "elää" koko ajan. Minkä ikäinen äitisi oli vuonna 1984? Jos oli hyvin nuori, niin mistä helvetistä sinä tiedät vaikka olisi tullut lähisukulaisen hyväksikäyttämäksi ja siksi haluaa sulkea asian totaalisti mielestään. [/quote] Oli parikymppinen vuonna 84. Ja ei ole provo jos sitä luulet. Ap [/quote] Oliko jo isäsi kanssa silloin? Aina saa lypsää tietoja... [/quote] Ei ollut isäni kanssa sillon. Mietin vaan että näinköhän isänikään tietää tuosta asiasta. Ap
[/quote]
No et nyt ainakaan isällesi ala mitään laukomaan, olet aivan kamala ja tuomitseva lapsi.
[/quote]
No en meinannutkaan! Lähinnä mietin uskaltaisinko äitiltä kahden kesken kysyä asiasta.
Ap
No oliko äitisi uskovainen jo tuolloin?
Kertomasi perusteella äitisi on joko tekopyhänä "unohtanut" nuoruuden toilailunsa, tai sitten takana on jokin traumaattinen nuoruudenkokemus (esim. raiskaus), jonka haluaa pyyhkiä totaalisti mielestään. Kummassakaan tapauksessa et voita mitään, jos alat asiaa setviä. Ensimmäisessä tapauksessa nolaat äitisi ja välinne saattavat tulehtua lopullisesti. Toisessa tapauksessa saatat avata vanhat haavat auki ja saada pahaa jälkeä aikaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:32"]No oliko äitisi uskovainen jo tuolloin?
Kertomasi perusteella äitisi on joko tekopyhänä "unohtanut" nuoruuden toilailunsa, tai sitten takana on jokin traumaattinen nuoruudenkokemus (esim. raiskaus), jonka haluaa pyyhkiä totaalisti mielestään. Kummassakaan tapauksessa et voita mitään, jos alat asiaa setviä. Ensimmäisessä tapauksessa nolaat äitisi ja välinne saattavat tulehtua lopullisesti. Toisessa tapauksessa saatat avata vanhat haavat auki ja saada pahaa jälkeä aikaan.
[/quote]
Sanonut tulleensa uskoon saman ikäisenä kun on ilmeisesti tehnyt abortin.
Ap
Ei kaiketi abortoinut sinua, ole tyytyväinen siitä ? Muu ei sinulle kuulu.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:55"]Ei kaiketi abortoinut sinua, ole tyytyväinen siitä ? Muu ei sinulle kuulu.
[/quote]
Totta kai olen. Tuli vaan aika pommina tää homma.
Ap
Ikävää, että äitisi valehteli, kun kysyit häneltä suoraan. Silti, tuskin voitat mitään pitämällä meteliä asiasta. Sinulla on sisaruskin, joten mitään haittaa sinulle ei ole koitunut äitisi abortista.
Kohdunulkoinen ei ole kyllä mikään raskaudenkeskeytys. Ilmankos tuon yhden mutsi veti kilarit.