sain tietää että äitini on tehnyt abortin
Olen itse tällä hetkellä raskaana ja äitini näytti minulle hänen neuvolakorttiaan kun ootti minua. Ei ilmeisesti muistanut että siinä näkyy kaikki aiemmat raskaudet ja tästä huomasin vahingossa että äitini on ollut raskaana vuonna -84 ja minä olen syntynyt -94. Oli aika epäselvästi kirjoitettu siihen mutta ymmärsin että on tehnyt abortin. En maininnut asiasta äidilleni mitään mutta kyllä jäi asia vaivaamaan kun äiti ei ole koskaan asiasta mitään maininnut. Pitäisikö minun kysyä tästä äidiltäni vai jättää vain mainitsematta? Asia vaivaa kovasti.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 08:59"]Minäkin huomasin omasta neuvolakortistani saman jutun. Harmi kun äitiä ei enää ole, olisin kysynyt kyllä asiasta. En tiedä olisiko kertonut...
[/quote]
Omasta neuvolakortistasi? Siinä nyt ei ole moisia tietoja, siis lapsen neuvolakortissa.
Ne tiedot löytyy äidin kortista
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 12:21"]
Huomaa taas että lapset tekee lapsia. Ei sun äidin tarvi sulle aborttejaan setviä. Ei kuulu sulle. Olisit vain tuomitsemassa ja kitisemässä. Ehkäisykin on aina abortti jos aletaan jeesustelemaan.
[/quote]
Ehkäisy ei ole abortti.
Ap 21- vuotiaana toista kertaa raskaana. Onkos molemmilla sikiöillä sama isä? Anna äitisi olla ja yritä kasvaa aikuiseksi.
Hihi, eli nyt sait tietää että äitisi on tehnyt seksiä useamman kerran kuin vain sinua tehdessä ja luultavasti vielä toisen miehen kanssa! Tirsk, ap, äitisi on oikea lutka! Tsih!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:03"]Olen itsekin tehnyt abortin enkä ajatellut sitä tyttärelleni mitenkään mainostaa (hän tosin on vasta taapero, mutta silti). Jos joskus tulee puheeksi ja hän asiaa suoraan kysyy, en näe syytä olla kertomatta (= valehdella), mutta en nyt keksi syitä miksi se tytärtäni millään tavalla haittaisi. Asia oli minun päätökseni ennen tytärtäni ja voin minä päivänä tahansa kertoa miksi tein abortin, mutta ei sillä mitään muuteta (onneksi). [/quote] No tämän ymmärrän mutta äitini on aina sanonut että kaksi kertaa ollut vaan raskaana (minulla on siis yksi sisarus) kun olen asiasta joskus kysynyt. Silloin olisi aivan hyvin voinut tästä mainita mutta aivan selvästi on tarkotus ollut olla kertomatta koskaan. Ap
[/quote] entäs sitten?
Niin sitten? Se oli äitisi oma päätös.
Enpä itse mitään mainitsisi. Turha kaivella noin vanhaa asiaa joka ei varsinaisesti sinulle kuulu. Surullista kyllä mutta antaisin asian olla.
Joo ajattelin itsekin että ehkä en mainitse mitään. En tiedä miksi on asian halunnut salata, enemmän vaan ärsyttää kun saa tällä tavalla asiasta tietää eikä suoraan äidiltä itseltä.
Ap
Olen itsekin tehnyt abortin enkä ajatellut sitä tyttärelleni mitenkään mainostaa (hän tosin on vasta taapero, mutta silti). Jos joskus tulee puheeksi ja hän asiaa suoraan kysyy, en näe syytä olla kertomatta (= valehdella), mutta en nyt keksi syitä miksi se tytärtäni millään tavalla haittaisi. Asia oli minun päätökseni ennen tytärtäni ja voin minä päivänä tahansa kertoa miksi tein abortin, mutta ei sillä mitään muuteta (onneksi).
Eihän siinä ole kyse mistään salailusta, jos ei omille lapsilleen kaikkia menneisyyden yksityisasioita julista. Tuskin äitisi mitään "salailee", jos avoimesti näyttää vanhan neuvolakorttinsa, sillä kyllähän lapsia saanut nainen muistaa, että siinä ne abortitkin näkyy.Oletko itse varmasti kertonut äidillesi kaikki yksityisasiasi pienintä yksityiskohtaa myöten? Ettei vain jotain olisi joskus jäänyt kertomatta? Ihme kyylä olet lapseksi.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:03"]Olen itsekin tehnyt abortin enkä ajatellut sitä tyttärelleni mitenkään mainostaa (hän tosin on vasta taapero, mutta silti). Jos joskus tulee puheeksi ja hän asiaa suoraan kysyy, en näe syytä olla kertomatta (= valehdella), mutta en nyt keksi syitä miksi se tytärtäni millään tavalla haittaisi. Asia oli minun päätökseni ennen tytärtäni ja voin minä päivänä tahansa kertoa miksi tein abortin, mutta ei sillä mitään muuteta (onneksi).
[/quote]
No tämän ymmärrän mutta äitini on aina sanonut että kaksi kertaa ollut vaan raskaana (minulla on siis yksi sisarus) kun olen asiasta joskus kysynyt. Silloin olisi aivan hyvin voinut tästä mainita mutta aivan selvästi on tarkotus ollut olla kertomatta koskaan.
Ap
Mullakin lukee et abortus inhibitus ja se on ollu keskeytynyt keskenmeno.
Mitä väliä? Munkin äiti on tehnyt 2.
Jospa äitisi on sulkenut abortin mielestään eikä halua sitä muistella. Eli omasta mielestään hän on ollut vain kaksi kertaa raskaana, kuten sinulle sanoo. Hän ei halua puhua tai muistella asiaa, älä ala kaivelemaan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:03"]Olen itsekin tehnyt abortin enkä ajatellut sitä tyttärelleni mitenkään mainostaa (hän tosin on vasta taapero, mutta silti). Jos joskus tulee puheeksi ja hän asiaa suoraan kysyy, en näe syytä olla kertomatta (= valehdella), mutta en nyt keksi syitä miksi se tytärtäni millään tavalla haittaisi. Asia oli minun päätökseni ennen tytärtäni ja voin minä päivänä tahansa kertoa miksi tein abortin, mutta ei sillä mitään muuteta (onneksi). [/quote] No tämän ymmärrän mutta äitini on aina sanonut että kaksi kertaa ollut vaan raskaana (minulla on siis yksi sisarus) kun olen asiasta joskus kysynyt. Silloin olisi aivan hyvin voinut tästä mainita mutta aivan selvästi on tarkotus ollut olla kertomatta koskaan. Ap
[/quote]
Kävikö mielessä, että ehkä sun äitis ei todellakaan haluu puhuu siitä sulle sitten? Käytä aivojas.
Niin? Tiedän, että äitini on tehnyt jälkeeni abortin, sillä raskaus ja synnytys eivät hänen kropalleen käynyt ja sai kauheat traumat eivätkä halunneet toista. Olen tämän varmaan 10 vuotta jo tiennyt, enkä pidä ihmeellisenä.
N21
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:10"]Mullakin lukee et abortus inhibitus ja se on ollu keskeytynyt keskenmeno.
[/quote]
Ei siinä noin ainakaan lukenut. Oli vaan jotkut TODELLA epäselvät kirjaimet ja ymmärsin että ne olivat ab
Ap
No ei minustakaan tässä muuten mitään ihmeellistä olisi, en tällä kirjoituksella sitä tarkottanut että abortti olisi jotenkin paha asia. Mutta ihmetyttää tuommonen salailu.
Ap
Oma äitini kertoi abortistaan minulle kun sai tietää että minä olin juuri tehnyt abortin.