Jalat niin kamalassa kunnossa etten kehtaa mennä edes jalkahoitajalle :(
tai siis pakko kai se on, mutta hävettää.... Kesäisin ei tulisi mieleenkään käyttää avokantaisia kenkiä. Kun jalat on niin pahassa kunnossa, välillä tulee syviä, kipeitä haavoja. Miten kehtaan mennä jalkahoitajalle, oikeasti. :( jalkani on about tällaiset, ellei pahemmatkin. Yritän rasvata niitä, mutta eihän niihin enää mikään rasvaus auta vaan tuo kovettunut osa pitää saada pois. http://dermnetnz.org/scaly/cracked-heels.html että mä inhoan jalkojani :( kertokaa jalkahoitajat että kuinka pahoja jalkoja oikein olette nähneet... Kehtaanko edes tulla hoitoon?? :(
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:57"]Kokeilepa Salvequickin kuorintasukkia. :) Lähtee kovettumat ja tulee sileät jalat. Googlaamalla löytyy lisätietoa.
[/quote]
Näistä ei tainnut kovinkaan monella olla positiivisia kokemuksia. Jos jotain itsehoitoa, niin mieluummin luonnonmukaisempi. Ja ehdottomasti uskallat mennä. Lievittäisikö pelkoa, jos aikaa varatessa kertoisit, että koet häpeäväsi jalkoja ja kammoat niiden näyttämistä. Voit yllättyä positiivisesti vastauksesta.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:45"]
En näe linkin kuvia mutta mulla niin pahat kuin voi olla enkä käy enää jalkahoitajalla. Schollin sähkökäyttöinen rasoi paljon parempi kuin kahden tunnin erikoisjalkahoito. 20 min per jalka. Ei pysty yksikään jalkahoitaja samaan.
[/quote]
Eipä tuosta ole apua kynsiin.
En ole jalkahoitaja, vaan diabeetikko. Sanon sinulle että älä hyvä ihminen mieti että ilkeätkö mennä hoidattamaan jalat. Nehän pahentuu mitä enemmän lykkäät hoidontarvetta. Voo olla ettei hoitajalla käyminen kohta auta, vaan pitää mennä lääkäriin. Ilkeätkö mennä sinnekkään? Pilaat vielä terveytesi miettimällä. Voisin vaikka vannoa ettet ole pahin mitä ovat nähneet. Hoitoon ennen kuin menee jalat!
Sano vaikka aikaa varatessa että mulla on karmeat jalat. Osaavat varautua ;) (niin ne moni muukin sanoo sama....)
Juu, tiedän että pitää mennä... Aina mun jalat on ollut enemmän tai vähemmän huonot mutta kunto vaan huononee... Pakko tehdä joku parin viikon tehorasvaus ennen jalkahoitoon menoa että ees kehtaan astua ovesta..
Todennäköisesti varsinkin varttuneempi jalkojenhoitaja on nähnyt pahempaakin. Ajattele vaikka sellaisia ikääntyneitä, ylipainoisia diabeetikoita, jotka eivät millään pysty edes varpaankynsiä leikkaamaan. Niissä kun kasvaa ties mitä sieniä, ja muutenkin ovat voineet saada lääkäriltä lähetteen jalkahoitoon.
Nyt on kesä parhaimmillaan, ja kokeile jaloillesi rikkaruohohaudetta. Laita yöksi sitä tavallisinta rikkaruohoa, mikä lie vesiheinä se sitten onkaan. Kelmua suojaksi, sukat jalkaan ja aamulla raspaat kovettumia vähemmäksi. Ja seuraavana yönä uudestaan, niin kyllä sinä vähintään jalkahoitoon rohkenet mennä.
Osta mehiläisvahaa luontaistuotekaupasta. Mun äidillä oli samanlaiset jalat kunnes osti tota. Tehoaa!
Kokeilepa Salvequickin kuorintasukkia. :) Lähtee kovettumat ja tulee sileät jalat. Googlaamalla löytyy lisätietoa.
Hyi! En tajua, miten joku voi saada jalkansa tuohon kuntoon. Onko sinulla AP joku sairaus? Vai miksi ihmeessä näin on päässyt käymään?
Mulla samanlaiset jalat ja jalkahoitaja (isoäitini) ei niitä mitenkään järkyttävinä pitäny. En tiiä miten sais hoidettua, kun joka kesä menee tämmöseks eikä siinä mikään kuorinta ja rasvaus auta :(
Nyt joka päivä suihkussa hohkakivellä käsittelet ja rasvaa t pari-kolme kertaa päivässä. Apteekista kysy hyvä rasva ja hohkakiven saa esim Body shopista.
En tiedä miksi jalkani menee helposti niin huonoon kuntoon ja myönnän että olen laiminlyönyt hoitoakin.. :( no, kuljen aina umpikengissä etten järkytä kanssaihmisiä.
Tummelia yksi jalkahoitaja vasta suositteli meillä töissä yhdelle ihmiselle pahoihin kovettumiin. Sitä saa halvalla esim. Tokmannilta.
Voi kuule, me jalkahoitajat olemme nähneet kaikkea mahdollista! Aikanaan kun opiskelin alaa, teimme oppilastyönä jalkahoitoja kaupungin alkoholistien asuntolassa, ja siellä tuli nähnyä kaikki mahdolliset sienet, haavaumat, kuoliot yms. jalkavaivat, joten pienet kovettumat eivät tunnu missään :)
Vaikka ne olisivat vähän pahemmat vielä kun tossa kuvassa niin eihän toi nyt oo yhtään mitään. Varaat vaan ajan jalkahoitoon ja jatkat sitten puhtaalta pöydältä säännöllisellä hohkakivi/raspi + rasvaus käsittelyllä. Äkkiä vaan niin pääset nauttiin sandaalikeleistä!
VARAAT AJAN HETI HUOMENNA ja sanot että jalat on oikeasti huonossa kunnossa. Tsemppiä.
Karhealla jalkaraspilla hinkkaat kunnolla sileäksi, niin kauan kunnes lähes kaikki kova on pois. Sitten yöksi kunnon apteekista ostettua rasvaista jalkarasvaa ja sukat jalkaan yön ajaksi
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:03"]
Nyt joka päivä suihkussa hohkakivellä käsittelet ja rasvaa t pari-kolme kertaa päivässä. Apteekista kysy hyvä rasva ja hohkakiven saa esim Body shopista.
[/quote]
Mullakin menee kantapäät nopeasti korpuiksi, mutta hohkakiveä käytän parin viikon välein ja huolellinen rasvaus päivittäin. Toisinaan laitan pahimpiin haavoihin Bepantehnia. Ja muuten, rasvauksen jälkeen, kun rasva on suht hyvin ensiksi imeytynyt, puuvillasukat jalkaan, niin aamulla on pehmoiset jalat.
Pahempaakin on. Kuolioon menneitä kohtia, varpaiden alle kieroon kasvaneita kynsiä ja sientä. Kovettumat ovat pientä noihin verattuna.
mulla sama ongelma :( ei mun jalat noin pahan näköiset ole, mutta parikymppiselle nuorelle kovin huonossa kunnossa... mutta ehkäpä pitäisi nyt uskaltautua ennen kuin tilanne pahenee!
Voiko jalkahoitajalle saada lääkärin lähetteen? Minulla on krooninen ihosairaus, atoopia ja jostain syystä atooppista ekseemaa tulee varsinkin jalkoihin ja jalkapohjiin. Varsinkin toinen kantapää on todella pahasti halkeillut :( Minulla ei opiskelijana varaa maksaa kokonaan omasta pussista hoitoa.