Milloin käytät yksityislääkärin palveluksia?
Kommentit (56)
Käyn lääkärissä ehkä kerran kaksi vuodessa, käyn yksityisellä, koska saan valita koska menen ja se on paljon lähempänä kuin terveyskeskus.
Silloin kun haluan suoraan erikoislääkärille. Gynekologiset asiat hoidan aina gynekologilla.
Suomalainen julkinen sairauden hoito on lähinnä vitsi. Näin sanoi yksi tuttu lääkärikin. Naurettavaa ensin jonotetaan puoli vuotta ja tulos on nolla.
Suomessa maksetaan korkeita veroja, että saataisi kaikille terveydenhoitoa ja kun ei saada maksetaan helvet..n kalliita vakuutusmaksuja.
Minne ne verot nykyään menee? Ennen tuli kodinhoitaja kotiin, kun äiti lähti synnyttämään mm.
Melkein aina kun tarvii lääkärissä käydä. Päivystysasiat hoidan julkisella puolella. Kelakorvaus ei vaikuta. Mulla on tapaturmavakuutus ilman omavastuuta, niin aika herkästi käyn pienetkin "osumat" näyttämässä.
Hammaslääkärissä, silmälääkärissä ja gynellä käyn yksityisellä puolella. Lisäksi olen maksanut mun nuorimman lapsen neurologilla ja sisätautilääkärillä käynnit sekä magneettikuvaukset yksityisellä puolella. Olen pienituloinen, netto vajaa tonni kuukaudessa. Kyllä todellakin sylettää, jos kelakorvaukset poistuu.
Silmälääkäri, gynekologi ja hammaslääkäri. En ole tähänkään mennessä viitsinyt mitään lippulappusia täytellä ja kuljetella muutaman kympin kelakorvausta saadakseni.
Aina yksityiselle. Hammashuollot maksaa työnantaja, muut maksan itse omasta lompakosta.
En ole terveyskeskuksien kanssa jaksanut pelata enää kymmeniin vuosiin.
Täällä on todella hankala saada terkkariin aikoja ja päivystykseen ei kannata mennä kuin hätätapauksissa. Yksityisellä olen käynyt hakemassa lääkekuurin esim. niskan tulehdukseen ja gynekologilla.
Onneksi olen tarvinnut harvoin lääkäriä.
Käyn yksityisellä gynekologilla ja olen käynyt myös lapsettomuushoidoissa. Kela-korvauksen poisto ei suoranaisesti vaikuta asiointiini, mutta kyllähän jokainen euro olisi kotiinpäin. Vähän ihmettelen, miksi Kela-korvaus on niin pieni, ettei sillä rahalla tuoteta mitään julkisellakaan puolella. Esimerkiksi juuri lapsettomuushoidoissa julkisen puolen tarjonta ei vain riitä vastaamaan kysyntään – miksei ei siis hieman paremmin tuettaisi myös yksityisellä kävijöitä? Mielelläni maksaisin sen verran enemmän veroja.
Vierailija kirjoitti:
Silmälääkäri, gynekologi ja hammaslääkäri. En ole tähänkään mennessä viitsinyt mitään lippulappusia täytellä ja kuljetella muutaman kympin kelakorvausta saadakseni.
Ei niitä vuosiin oo täytelty. Kalakortin kun näyttää niin korvaus lasketaan heti kassalla.
Ei vaikuta Kelakorvaus, vaan hoidon mutkattomuus ja helppous päästä suoraan aihealueen erikoislääkärille.
Julkisella juoksutetaan ensin ajanvarauksen kanssa, sitten hoitajalle, sitten yleislääkärille, sitten erikseen labraan, sitten yleislääkärille, sitten ehkä erikoislääkärille. Ja jokaisen vaiheen välissä odotellaan päiviä/viikkoja.
Yksityiselle pääsee samana päivänä erikoislääkärille ja kokeet/tutkimukset otetaan samalla reissulla. Ei minulla ole aikaa perseillä julkisen puolen kanssa.
22vuotta käynyt puolenvuoden välein yksityinen hammaslääkäri maksan sen itse ja minulla on aikaa aina 6kk.säästä siihen raha.Samaan aikaan ystäväni joka varakas puolisonsa kautta,ihan samt hoidot Lohjan kunta antaa hänelle ostopalveluna yksityinen sektori. Se on kuitenkin oma valintani yksityisen hammaslääkäri käyttö ja todella mahtava hammaslääkäri. Maksan siis palvelusta! Vaikka ainoa tulolähteeni on työ-eläkeeni. Asun vuoralla sadin asunnot.Onneksi on halpa vuokra. Joku tilasto oli viime kuussa lehdistö ihmisten köyhyys luokasta. Joten kuulun köyhyysluokaan! Naisen eläke on aina pienempi kuin miehen.Yksi asuva lisäksi maksaa kaikesta yksin oli nuori tai vanha. On ihan eri asia kun kaksi ihmistä vaikka olisivat pieni tuloisia jakavat menonsa. Ennen sai kaikki sv.lääke,hamashoito,yksityinen lekuri silmälasit kulut sai laitaa verovähennys. Kun olin nuori. Nyt SV korvaukset naurettavan pieniä ja nekin viedään. Ei vaikuta niihin joilla työnpuolesta on sairaskassat eiköhän eduskunnan kansanedustajillakin ole ? Varakkailla on varaa sairasym. Vakutukset. Minulla ei muhuu, n vakutuksen varaa kuin kotivakuutus!
Ei vaikuta, mulla on vakuutus. Omalla rahalla ei olisi rahaa käydä yksityisellä lainkaan.