Ystävänpäivän kunniaksi TE-palveluiden
nettisivustolle ilmaantui artikkeli, jossa kerrotaan miten työttömän työnhaku toukokuussa tulee muuttumaan.
Ja taas siellä luvataan, että henkilökohtaisia kontakteja alkaa ropista hurjasti... No, riippuu tietty työttömän statuksesta, ja se työnhakuvelvoite määritetään sitten 0-4 työpaikkaa per kk.
Arvatkaapa kuinka hyvin kontaktoidaan sitä, jonka velvoite on tasan 0. No, mitä sitä sellaista toki kontaktoisikaan, hänhän on jo hyödytön, sellainen jota ei kannata kouluttaa tai millään muullakaan tavalla hän mahdollisuuksiaan arvottaa... Näin!
Kommentit (9)
Arvaukseni: Huivipäitä kontaktoidaan nolla kertaa, eikä heille tule karensseja, eikä heitä velvoiteta mihinkään. Lomailu kotimaassa saa jatkua entiseen tapaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se lähtökohta niin päin ole, että työtön haetaan töihin kotoa ja työkkärin määrittämä työnhakuvelvoite joku enimmäismäärä paikkoja, mitä voi kuukaudessa hakea?
Töitä on työkkärin sivujen ulkopuolellakin. Joo, olen itse ollu työttömänä aikoinaan jonkin aikaa, tiedän, että paikan saaminen voi olla vaikeaa nykytilanteessa, mutta kyllä mä hain niitä paikkoja laittamalla suoraan kiinnostaville firmoille avoimia hakemuksia, vaikkei paikkoja ollut auki, soittelin vuokratyöfirmoihin ja katselin muualtakin Euroopasta avoimia paikkoja. Korona-aikaan ei ole rekrytointimessuja juuri ollut, mutta joitain tapahtumia teams/zoom-järjestelyillä kylläkin. Niitäkin löytyi ihan googlaamalla, kaikki ei ollut näkyvillä työkkärin sivuilla.
Hehe. Neljän pienen lapsen kanssa tässä ei paljoa Eurooppaan töihin lähdetä.
Karanteenia pukkaa. Tarkoitus on vain jakaa mahdollisimman paljon karanteenia eli säästää rahaa ja työntää leikatulle toimeentulotuelle.
No jokainen joutuu siitä silti selvityksen tekemään miten suunnitelma on edennyt. Mikä teitä estää laittamasta huivia päähän jos se on muka syy saada nollasoppari 😅
Vierailija kirjoitti:
No jokainen joutuu siitä silti selvityksen tekemään miten suunnitelma on edennyt. Mikä teitä estää laittamasta huivia päähän jos se on muka syy saada nollasoppari 😅
Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että kommentoi jotakin tuollaista
Vierailija kirjoitti:
Arvaukseni: Huivipäitä kontaktoidaan nolla kertaa, eikä heille tule karensseja, eikä heitä velvoiteta mihinkään. Lomailu kotimaassa saa jatkua entiseen tapaan.
Vastahan tässä oli lehdessä juttu kun tällainen perhe oli tuhonnut jonkun omakotitaloa 20 000 euron edestä. Talo oli vasta remontoitu, 250 neliöinen ja sossu maksoi tästä 5000€ vuokravakuutta ja 2500€/kk vuokrat. Asia meni käräjille ja nämä kehtasivat väittää että talo oli jo valmiiksi rikki ja paska. Tällä kertaa ei mennyt läpi oikeudessa mutta veronmaksajathan jäi jälleen maksumiehiksi. Työttöminä oli tämä pariskunta. Turha edes kuvitella että kan tikselle olisi tuollaista summaa kustannettu sosiaalitoimistosta. Ja eihän näitä tosiaan koske samat velvoitteet työnhaussa kuin kan tista.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ensin muuttaa nimi radikaalisti ja saada pagolaisstatus.
Veikkaan, että yhä useampi yritys automatisoi työnhaun. Ei kenelläkään ole aikaa käydä läpi kaikkia pakkohakemuksia.
No ei kai se lähtökohta niin päin ole, että työtön haetaan töihin kotoa ja työkkärin määrittämä työnhakuvelvoite joku enimmäismäärä paikkoja, mitä voi kuukaudessa hakea?
Töitä on työkkärin sivujen ulkopuolellakin. Joo, olen itse ollu työttömänä aikoinaan jonkin aikaa, tiedän, että paikan saaminen voi olla vaikeaa nykytilanteessa, mutta kyllä mä hain niitä paikkoja laittamalla suoraan kiinnostaville firmoille avoimia hakemuksia, vaikkei paikkoja ollut auki, soittelin vuokratyöfirmoihin ja katselin muualtakin Euroopasta avoimia paikkoja. Korona-aikaan ei ole rekrytointimessuja juuri ollut, mutta joitain tapahtumia teams/zoom-järjestelyillä kylläkin. Niitäkin löytyi ihan googlaamalla, kaikki ei ollut näkyvillä työkkärin sivuilla.