Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yllättynyt miten hyvät tulot yksinhuoltajana

Vierailija
30.06.2015 |

Lapset mulla vaan joka toinen viikko. Vuokra on kallis, mutta en ota edes mieheltä elareita ja tulot on yli 2000 euroa! :D Mulla ei ole ikinä ollut näin hyvät tulot. Liiton raha + loput pelkkiä tukia. 

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:53"]

Ei noilla summilla kyllä rikastumaan pääse tässä maassa. Enkä ymmärrä millaista elämää viettää ne, joiden mielestä tukia on liikaa. Vertauksena minä+mies+lapsi. Lapsilisähän mekin saadaan, menee suoraan säästötilille, jonne kertyy lapselle iso potti. Amiskoulutus molemmilla, netto tulot 5000e. Asuntolaina 1000 ja autolainat sun muut laskut 1200/kk. Rahaa jää käyttöön kivasti ja lähes tonni saadaan joka kk jemmaan. Säästöjä on monta kymmentä tonnia, myös lapsella on useita tuhansia. Ja tähän on päädytty ihan tavallista työtä tekemällä, hieman pihistellen ja ilman tukia ja apuja sukulaisilta. Olemme siis suht taviksia. Mun mielestä 2 tonnia yh.lle ei ole liikaa. Hänhän maksaa yksin kaiken ja on vastuussa kaikesta yksin. Mulla ainakin romahtaisi elintaso totaalisesti jos tippuisin yh.na tuille. Nyt kuitenkin uusi auto alla, iso omistusasunto ja varaa harrastaa ja matkustaa. En kadehdi. Toivoo: hyvillä mielin veroja maksava

[/quote]

Aivan. Ja kahden tonnin tulojen hehkutus paljastaakin, että ap ei taida olla koskaan saanut nauttia siitä, että olisi enemmän rahaa, kuin perustoimeentulotuki/peruspäiväraha. Ellei tosiaan ole provo, mikä lienee oikeampi vaihtoehto.

Vierailija
122/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:53"]

Ei noilla summilla kyllä rikastumaan pääse tässä maassa. Enkä ymmärrä millaista elämää viettää ne, joiden mielestä tukia on liikaa. Vertauksena minä+mies+lapsi. Lapsilisähän mekin saadaan, menee suoraan säästötilille, jonne kertyy lapselle iso potti. Amiskoulutus molemmilla, netto tulot 5000e. Asuntolaina 1000 ja autolainat sun muut laskut 1200/kk. Rahaa jää käyttöön kivasti ja lähes tonni saadaan joka kk jemmaan. Säästöjä on monta kymmentä tonnia, myös lapsella on useita tuhansia. Ja tähän on päädytty ihan tavallista työtä tekemällä, hieman pihistellen ja ilman tukia ja apuja sukulaisilta. Olemme siis suht taviksia. Mun mielestä 2 tonnia yh.lle ei ole liikaa. Hänhän maksaa yksin kaiken ja on vastuussa kaikesta yksin. Mulla ainakin romahtaisi elintaso totaalisesti jos tippuisin yh.na tuille. Nyt kuitenkin uusi auto alla, iso omistusasunto ja varaa harrastaa ja matkustaa. En kadehdi. Toivoo: hyvillä mielin veroja maksava

[/quote]

Juu, ei pääse rikastumaan mutta minusta nämä tuet on hyviä. Varsinkin kun joka toinen viikko elätän vaan itseni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:54"]

Niin, täällä tuntuu olevan vallalla haukkua provoja mieleltään sairaiksi, vaikka eihän provoamisessa ja trollauksessa mitään sairasta ole, varsinkaan jos aihe on näinkin kesy eikä mitään pedofiliaa ym. Ihan kivaa hupiahan tällainen "kiltti" trollaus on. Toki ap voi jotain turhautumaa tällä ketjulla purkaa tai tylsyyttäään lievittää, mutta hyvä, että omatoimisesti jeesaa itseään.

[/quote]

En kyllä tosin ymmärrä, että mitä provoa tässä on :)

-ap-

Vierailija
124/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:34"] Ei ne liiton rahatkaan kauaa kestä [/quote] Ei, mutta ei vaikuta tuloihin. Teen sitten osa-aikatöitä, tienaan 300 euroa bruttona niin ettei vaikuta päivärahaan ja kerrytän liiton päiviä. Kyllä, minulla on työpaikka.  Ja mikä tässä on provoa? Vuokra on melkein 800 euroa. Muksut mulla kirjoilla joten asumistukea tulee 550 euroa. Plus muut yksinhuoltajan tuet. Pointtina se, että mulla ei ole ikinä ollut tällaiset tulot avioliitossa. Olen yllättynyt miten hyvin tuilla pärjää.  [/quote] Kerrytät 300e kk-tuloilla liiton päiviä? :D no ei se liiton raha sit oo kovin kaksinen.

[/quote]

18 tuntia/vko töitä kertyy. Juu, ei se ole kuin reilun tonnin mutta ei ole häävi palkkakaan :)

Vierailija
125/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:48"]

Milläs hän talon rakennutti, jos tuloja ei ole. Tokihan hän olisi osituksessa voinut kuitata elarit antamalla talon sinulle ja lapsille, mutta ilmeisesti ei, jos on kuitenkin elarit lastenvalvoja hänelle määrännyt.

[/quote]

Niin, ilmaiseksihan hän töissä käy :)

-ap-

[/quote]

Niin käy, jos elareiden erotus tulee kelalta. Tai sitten saa palkan pimeästi. Voi voi, siinä ei perhe-eläkettä kerry lapsille, jos isälle sattuisi jotain. Eikä sitä omaakaan eläkettä. Ja vähän heikko malli lapsillekin, joten hyvä, että erosit mokomasta. Talousrikollinen on kyllä vielä surkeampi roolimalli lapsille, kuin ns. pummi.

Vierailija
126/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:57"]

Ei pysty, ja siksi aloitus onkin ilmiselvä provo. Koska kaikesta päätellen mies ainakin on köyhä pummi, jos elareiden erotus tulee kelalta.

[/quote]

Elä ihan siinä uskossa kuin haluat. Nimimerkillä, 21-vuotiaana ekaan omaan (pankin)asuntoon ja nyt vuokralle.

-ap-

Vierailija
127/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:00"]

Aivan. Ja kahden tonnin tulojen hehkutus paljastaakin, että ap ei taida olla koskaan saanut nauttia siitä, että olisi enemmän rahaa, kuin perustoimeentulotuki/peruspäiväraha. Ellei tosiaan ole provo, mikä lienee oikeampi vaihtoehto.

[/quote]

Suomessa on aika paljon pieni/keskituloisia työssäkäyviä ja siihen nähden nämä tuet on paljon, jotka tulee ilmaiseksi :)

-ap-

Vierailija
128/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:04"]

Niin käy, jos elareiden erotus tulee kelalta. Tai sitten saa palkan pimeästi. Voi voi, siinä ei perhe-eläkettä kerry lapsille, jos isälle sattuisi jotain. Eikä sitä omaakaan eläkettä. Ja vähän heikko malli lapsillekin, joten hyvä, että erosit mokomasta. Talousrikollinen on kyllä vielä surkeampi roolimalli lapsille, kuin ns. pummi.

[/quote]

Eikö vieläkään helpottanut? :D Vakuutukset ja työn kautta tulevat vakuutukset on sen verran hyviä, että rahaa ajatellen miehen kannattaisikin potkaista tyhjää :D Katsoppa huviksesi netistä sekin, että paljonko elarit pienenee etävanhemmalta kun hän pitää lapsia 15 päivää kuussa ;)

Vierailija
129/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:01"]

Niin, täällä tuntuu olevan vallalla haukkua provoja mieleltään sairaiksi, vaikka eihän provoamisessa ja trollauksessa mitään sairasta ole, varsinkaan jos aihe on näinkin kesy eikä mitään pedofiliaa ym. Ihan kivaa hupiahan tällainen "kiltti" trollaus on. Toki ap voi jotain turhautumaa tällä ketjulla purkaa tai tylsyyttäään lievittää, mutta hyvä, että omatoimisesti jeesaa itseään.

[/quote]

-ap-

[/quote]

Ei sitä ymmärräkään, että missä meni vikaan, jos ei oikein tiedä riittävästi aiheesta, josta provoaa.

Vierailija
130/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap. Ja huomioi sekin, että etä maksaa talon kulut yksin ja työssäkäynnistäkin on kuluja ;)

Vierailija
131/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:01"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

Ei sitä ymmärräkään, että missä meni vikaan, jos ei oikein tiedä riittävästi aiheesta, josta provoaa.

[/quote]

Ilmeisesti :) Oon vielä liian aloittelija tässä yksinhuoltajapummiudessa, tarvii harjoitella lisää :D Mistä niitä kaikkia muita etuja saa? ;)

Vierailija
132/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:53"]

[/quote]

Juu, ei pääse rikastumaan mutta minusta nämä tuet on hyviä. Varsinkin kun joka toinen viikko elätän vaan itseni. 
[/quote]
Miksi pitäisi olla huonot? Tuilla et kuitenkaan pysty elämään samanlaista elämää, kuin perusparikunta lapsineen. Et saa lainaa, et kerrytä omaisuutta, et pysty valitsemaan asuntoa omien mieltymyksien mukaisesti, et voi tarjota lapsillesi samaa kuin ne joilla kahden tulot.
Et pysty suunnittelemaan elämääsi kauaskantoisesti.
Pari tonnia kk on kuule aika heppoista.
Itse tienasin saman jo opiskelijana ja sain silti autolainan. Sinähän et saisi.

Vierailija
133/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:00"]

[/quote]

Suomessa on aika paljon pieni/keskituloisia työssäkäyviä ja siihen nähden nämä tuet on paljon, jotka tulee ilmaiseksi :)

-ap-

[/quote]

Juu, mutta minimipalkalla normaaleilla elareilla saa enemmän + asumistuki päälle, jos vuokralla asuu.

Vierailija
134/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap! Täällä tyhmät ja kateelliset mesovat! Mammoja harmittaa kun itse kituvat surkeassa liitossa ryyppäävän ukkonsa kanssa eivätkä uskalla erota.

Vierailija
135/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:09"]

[/quote]

Eikö vieläkään helpottanut? :D Vakuutukset ja työn kautta tulevat vakuutukset on sen verran hyviä, että rahaa ajatellen miehen kannattaisikin potkaista tyhjää :D Katsoppa huviksesi netistä sekin, että paljonko elarit pienenee etävanhemmalta kun hän pitää lapsia 15 päivää kuussa ;)

[/quote]

Mutta ehdoton fakta on se, ettei kela maksa elareista erotusta, ellei elatusvelvollisen maksukyky ole alentunut. Joten ei valitettavasti rimmaa siihen, että ansaitsisi juuri mitään. Eikä silloin se ryhmähenkivakuutuskaan kovin mahtava ole. Paitsi tietysti, jos ei ole koskaan oikein rahaa ollut minimitoimeentuloa enempää. Kannattaisiko lopettaa, kun piimi jo tämä tarinakehitelmäsi.

Vierailija
136/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:12"]

Miksi pitäisi olla huonot? Tuilla et kuitenkaan pysty elämään samanlaista elämää, kuin perusparikunta lapsineen. Et saa lainaa, et kerrytä omaisuutta, et pysty valitsemaan asuntoa omien mieltymyksien mukaisesti, et voi tarjota lapsillesi samaa kuin ne joilla kahden tulot. Et pysty suunnittelemaan elämääsi kauaskantoisesti. Pari tonnia kk on kuule aika heppoista. Itse tienasin saman jo opiskelijana ja sain silti autolainan. Sinähän et saisi.

[/quote]

Itse asiassa mielestäni pystyn :) Ja olen kuitenkin asunut omassa jo kymmenisen vuotta. Nytkin valitsin ison ja kalliin asunnon just sieltä mistä halusin. Vaikka palaisi miehen kanssa yhteen niin melkein kannattaisi pitää paperit yyhoona. Näin sen vaan menee. 

Vierailija
137/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:57"]

Ei pysty, ja siksi aloitus onkin ilmiselvä provo. Koska kaikesta päätellen mies ainakin on köyhä pummi, jos elareiden erotus tulee kelalta.

[/quote]

Elä ihan siinä uskossa kuin haluat. Nimimerkillä, 21-vuotiaana ekaan omaan (pankin)asuntoon ja nyt vuokralle.

-ap-

[/quote]

Ei ole uskon asioita kelan normit, enemmänkin tällaiset aloitukset :)

Vierailija
138/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:09"]

[/quote]

[/quote]

Mutta ehdoton fakta on se, ettei kela maksa elareista erotusta, ellei elatusvelvollisen maksukyky ole alentunut. Joten ei valitettavasti rimmaa siihen, että ansaitsisi juuri mitään. Eikä silloin se ryhmähenkivakuutuskaan kovin mahtava ole. Paitsi tietysti, jos ei ole koskaan oikein rahaa ollut minimitoimeentuloa enempää. Kannattaisiko lopettaa, kun piimi jo tämä tarinakehitelmäsi.

[/quote]

En ole väittänytkään, että ei olisi maksukyky alentunut. Vapaaehtoinen vakuutus on ihan riittävä meille, sen summan olemme ihan itse määritelleet. Ihan omasta kokemusta tiedän kyllä minimi lapseneläkkeet, ryhmähenkivakuutukset jne. Tai tiedän mitä ne oli aikanaan. Mies on pieni/keskituloisen välissä, minä ollut pienituloinen. Silti fiksuina säästetty omaan asuntoon, myyty oma asunto, rakennutettu jne. Ei sen sen kummempaa ole, jos fiksusti käyttää rahaa :) 

Vierailija
139/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"]Älä välitä ap! Täällä tyhmät ja kateelliset mesovat! Mammoja harmittaa kun itse kituvat surkeassa liitossa ryyppäävän ukkonsa kanssa eivätkä uskalla erota.
[/quote]Juuri näin!

Vierailija
140/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:12"]

Miksi pitäisi olla huonot? Tuilla et kuitenkaan pysty elämään samanlaista elämää, kuin perusparikunta lapsineen. Et saa lainaa, et kerrytä omaisuutta, et pysty valitsemaan asuntoa omien mieltymyksien mukaisesti, et voi tarjota lapsillesi samaa kuin ne joilla kahden tulot. Et pysty suunnittelemaan elämääsi kauaskantoisesti. Pari tonnia kk on kuule aika heppoista. Itse tienasin saman jo opiskelijana ja sain silti autolainan. Sinähän et saisi.

[/quote]

Itse asiassa mielestäni pystyn :) Ja olen kuitenkin asunut omassa jo kymmenisen vuotta. Nytkin valitsin ison ja kalliin asunnon just sieltä mistä halusin. Vaikka palaisi miehen kanssa yhteen niin melkein kannattaisi pitää paperit yyhoona. Näin sen vaan menee. 
[/quote]
Nonni. Nyt meni höpöksi.
Vuokraa maksat 800 johon saat yli asumistukea yli 500. Asuntosi ei ole kovin iso ja ainakaan hyvällä alueella. Ei omasikaan.
Realiteettisi on hieman hukassa. Mutta jokatapauksessa olen iloinen, että pärjäät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi