Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yllättynyt miten hyvät tulot yksinhuoltajana

Vierailija
30.06.2015 |

Lapset mulla vaan joka toinen viikko. Vuokra on kallis, mutta en ota edes mieheltä elareita ja tulot on yli 2000 euroa! :D Mulla ei ole ikinä ollut näin hyvät tulot. Liiton raha + loput pelkkiä tukia. 

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap ole hommannut niin kivaa duunia että viihtyisit siellä paremmin?

Vierailija
102/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:15"]   Hyvä että puhut jo "hyvät tuet" -termillä. Voisit vaihtaa sen otsikkoonkin. Huonolla tsägällä sun lapsista tulee samanlaisia yksinkertaisia pummeja ku säkin, ei välttämättä tule fiksuun ja hyvään isäänsä.  [/quote]   Niinkin voi käydä :) Harmi vaan, kun vaikuttavat jo nyt reippailta.  [/quote] Mistähän sinäkin reippaan tunnistat. Siitä, että kerjää käsi ojossa jokaiselta kohdalle osuvalta?

[/quote]

:))))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:40"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:29"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:49"] Oon mäkin yllättynyt miten hyvin pärjään yhden lapsen yh-äitinä vaikka olen pienipalkkainen. En ymmärrä miksi puhutaan että yksinhuoltajilla on vaikeaa, kyllä me pärjätään. Mun palkka on 1850 (1400 käteen), elatusmaksu 200, asumistuki n. 140, lapsilisä yh-korotuksella 144. Kaksion vuokraan ja laskuihin (puhelin, sähkö, netti) menee yht. n. 750€/kk. Eli rahaa ruokaan, vaatteisiin ja kaikkeen muuhun jää melkein 1150 €. Säästämäänkin pystyy satasen tai pari joka kuukausi. Onneksi ei tarvita autoa/bussikorttia kun asun työpaikan vieressä. [/quote] Hienoa! :) Mutta tätä mä oikeasti hain takaa. Mulla jää asumisen jälkeen sama kuin sinulla enkä tee tällä hetkellä edes töitä. Tuilla elää HYVIN versus pieni palkka. Tai vaikka keskituloinenkin.  -ap- [/quote] Mutta edelleenkää tuo sun "hyvätuloisuus" ei riipu siitä oletko yh vai et, vaan siitä miten paljon teet töitä / saat työttömyystukea.  [/quote] Pointtina olikin se, että tuet ON Suomessa hyvät. Olen pahoillani (ihan oikeasti) että astuin ammattiyksinhuoltajien varpaille, kun käytin vääriä nimityksiä.  [/quote] Ai tää oli sulle joku uusi juttu, että Suomessa voi myös aivan hyvin olla vaan ja elellä tukien varassa? Etenkin riittävän pienituloisillehan on jopa kannattavampaa elellä tuilla kuin palkalla. [/quote] Itse asiassa kyllä. Olen yllättynyt asumistuen määrästä. Lisäksi täydellisenä yllätyksenä tuli se, että vuoroviikkojärjestelyssäkin Kela maksaa elareita. Katsos, kun toisin kuin ihmiset olettaa, en ole mikään elämätapaloinen-sossupummi, joten yllätyksenä tuli että elämä voi ihan oikeasti olla näin helppoa taloudellisesti.  -ap- [/quote] mitä elareita se kela maksaa, miehesikö on varaton vai mitä ihmettä?. Nehän ovat velkaa, jonka miehesi joutuu korkojen kera maksamaan kelalle takaisin. [/quote] Miehelle on määrätty pienemmät elarit, Kela maksaa erotuksen :) Älä huoli, ei joudu penniäkään maksamaan kellekään.  -ap- [/quote] Mistä te naiset löydättekin ne persaukisimmat elätit panemaan itsenne paksuksi. Mies, joka maksattaa omien jälkeläistensä elatuksen Kelalla, on kyllä kuvottavista kuvottavin pummi.

[/quote]

Tämä persaukinen elätti rakennutti perheelleen muun muassa talon :) Miehen vikako se onkin, että lastenvalvoja teki tällaisen päätöksen? :) Ja itse asiassa, voin kertoa jotain josta saatte lisää löylyä kiukaalle. Olisimme voineet sopia ettei elareita makseta. Koska minusta on ihan älytöntä, että vuoroviikkosysteemissä elarit edes määrätään. Mutta minun ehdotuksesta annettiin lastenvalvojan tehdä päätös hänen systeeminsä mukaan, jolloin sain Kelasta erotuksen. TuotaKAAN en olisi tajunnut ilman muiden yksinhuoltajien neuvoa ;) 

Vierailija
104/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:27"]

Kuvitteletko että sä saisit elarit kahteen kertaan vai mitä ihmettä? Sinä joko saat niitä tai et, ihan sama kuka ne maksaa. Ja ilmeisesti sitten otatkin ne elarit vaikka aloituksessa väititkin muuta. Ja onhan tuo nyt elämäntapaloisimista, jos noin optimoi työntekoaan että "liiton päiviä" kertyy ja pystyy nostamaan tukia, vaikka työpaikkakin olisi. Ja todellakin, miksi tämä ei saisi minua kaivella? Tänäänkin kauniina kesäpäivänä kulutan persettäni toimistossa, jotta sinulle ja kaltaisillesi loisille, sekä ihan oikeille tukien tarvitsijoille riittää tukia joita nostella.

[/quote]

Tiedän, että osalla muksut viettää kesät yksin / hoidossa ympäriinsä kun vanhemmat tekee töitä. Meillä ei vaan tämä kesä lomaillaan :) Rautalankaa. Täydet elarit on suunnilleen 310 euroa. Isä "maksaa" 150 euroa, Kela maksaa 160 euroa.

-ap-

[/quote]

Eli isä on aivan varaton ja tuloton, voi voi :(

Vierailija
105/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:40"]

Kuvitteletko että sä saisit elarit kahteen kertaan vai mitä ihmettä? Sinä joko saat niitä tai et, ihan sama kuka ne maksaa. Ja ilmeisesti sitten otatkin ne elarit vaikka aloituksessa väititkin muuta. Ja onhan tuo nyt elämäntapaloisimista, jos noin optimoi työntekoaan että "liiton päiviä" kertyy ja pystyy nostamaan tukia, vaikka työpaikkakin olisi. Ja todellakin, miksi tämä ei saisi minua kaivella? Tänäänkin kauniina kesäpäivänä kulutan persettäni toimistossa, jotta sinulle ja kaltaisillesi loisille, sekä ihan oikeille tukien tarvitsijoille riittää tukia joita nostella.

[/quote]

Tiedän, että osalla muksut viettää kesät yksin / hoidossa ympäriinsä kun vanhemmat tekee töitä. Meillä ei vaan tämä kesä lomaillaan :) Rautalankaa. Täydet elarit on suunnilleen 310 euroa. Isä "maksaa" 150 euroa, Kela maksaa 160 euroa.

-ap-

[/quote]

[/quote]

Aivan täysin :D 

-ap-

Vierailija
106/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

Mullakin on ihan 4 viikon kesäloma, mut laps on kesätöissä. Ja lapsenikin maksaa veroja, et sä voit loisia. En ymmärtänyt miten koululaisellekin tulee pienestä liksasta veroja, mut niin niitä tulee, vaik tarkastutti verokorttinsakin. Ja lapsi siis alle 18vee. Mut asuu kotona, mikä nykyään on vissiin jotain ihan kauheen poikkeavaa ja tuomittavaa. 

Vierailija
107/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei tosiaan maksa mitään erotusta, jos elatusmaksut ovat muista kuin puutteellisesta elatuskyvystä johtuen määrätty kelan peruselareita pienemmiksi. Miten ap on sellaisen kanssa erehtynyt lisääntymään, ei voi kun ihmetellä. Talokin varmaan velkarahalla tehty ja maksamatta, koska muuten lastenvalvoja ei olisi tuollaista ratkaisua tehnyt.

Vierailija
108/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä aika surkuhupaisaa, että joku jaksaa hehkuttaa hyvistä tuloistaan, kun niistä jää asumisen jälkeen 1150 €/kk... 

Vierailija
109/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:44"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

Mullakin on ihan 4 viikon kesäloma, mut laps on kesätöissä. Ja lapsenikin maksaa veroja, et sä voit loisia. En ymmärtänyt miten koululaisellekin tulee pienestä liksasta veroja, mut niin niitä tulee, vaik tarkastutti verokorttinsakin. Ja lapsi siis alle 18vee. Mut asuu kotona, mikä nykyään on vissiin jotain ihan kauheen poikkeavaa ja tuomittavaa. 

[/quote]

Meillä 3 kuukauden loma :) Ei ole noin pienistä vielä töihin :)

-ap-

Vierailija
110/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tuki, jota saa yksinhuoltajuuden (tai siis lähivanhempi jonka taloudessa ei toista aikuista) perusteella on lapsilisän yksinhuoltajakorotus. Kaikki muut tuet saat pienituloisuutesi/työttömyytesi perusteella.

Vierailija
111/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:38"]

[/quote]

En viitsi vastata miksi teen osa-aikatöitä. Antaa näiden purkaa pahan olonsa vaikka sitten minuun :) (ja ei, ei ole mt-ongelmia)

-ap-

Vierailija
112/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:40"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:29"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:49"] Oon mäkin yllättynyt miten hyvin pärjään yhden lapsen yh-äitinä vaikka olen pienipalkkainen. En ymmärrä miksi puhutaan että yksinhuoltajilla on vaikeaa, kyllä me pärjätään. Mun palkka on 1850 (1400 käteen), elatusmaksu 200, asumistuki n. 140, lapsilisä yh-korotuksella 144. Kaksion vuokraan ja laskuihin (puhelin, sähkö, netti) menee yht. n. 750€/kk. Eli rahaa ruokaan, vaatteisiin ja kaikkeen muuhun jää melkein 1150 €. Säästämäänkin pystyy satasen tai pari joka kuukausi. Onneksi ei tarvita autoa/bussikorttia kun asun työpaikan vieressä. [/quote] Hienoa! :) Mutta tätä mä oikeasti hain takaa. Mulla jää asumisen jälkeen sama kuin sinulla enkä tee tällä hetkellä edes töitä. Tuilla elää HYVIN versus pieni palkka. Tai vaikka keskituloinenkin.  -ap- [/quote] Mutta edelleenkää tuo sun "hyvätuloisuus" ei riipu siitä oletko yh vai et, vaan siitä miten paljon teet töitä / saat työttömyystukea.  [/quote] Pointtina olikin se, että tuet ON Suomessa hyvät. Olen pahoillani (ihan oikeasti) että astuin ammattiyksinhuoltajien varpaille, kun käytin vääriä nimityksiä.  [/quote] Ai tää oli sulle joku uusi juttu, että Suomessa voi myös aivan hyvin olla vaan ja elellä tukien varassa? Etenkin riittävän pienituloisillehan on jopa kannattavampaa elellä tuilla kuin palkalla. [/quote] Itse asiassa kyllä. Olen yllättynyt asumistuen määrästä. Lisäksi täydellisenä yllätyksenä tuli se, että vuoroviikkojärjestelyssäkin Kela maksaa elareita. Katsos, kun toisin kuin ihmiset olettaa, en ole mikään elämätapaloinen-sossupummi, joten yllätyksenä tuli että elämä voi ihan oikeasti olla näin helppoa taloudellisesti.  -ap- [/quote] mitä elareita se kela maksaa, miehesikö on varaton vai mitä ihmettä?. Nehän ovat velkaa, jonka miehesi joutuu korkojen kera maksamaan kelalle takaisin. [/quote] Miehelle on määrätty pienemmät elarit, Kela maksaa erotuksen :) Älä huoli, ei joudu penniäkään maksamaan kellekään.  -ap- [/quote] Mistä te naiset löydättekin ne persaukisimmat elätit panemaan itsenne paksuksi. Mies, joka maksattaa omien jälkeläistensä elatuksen Kelalla, on kyllä kuvottavista kuvottavin pummi.

[/quote]

Tämä persaukinen elätti rakennutti perheelleen muun muassa talon :) Miehen vikako se onkin, että lastenvalvoja teki tällaisen päätöksen? :) Ja itse asiassa, voin kertoa jotain josta saatte lisää löylyä kiukaalle. Olisimme voineet sopia ettei elareita makseta. Koska minusta on ihan älytöntä, että vuoroviikkosysteemissä elarit edes määrätään. Mutta minun ehdotuksesta annettiin lastenvalvojan tehdä päätös hänen systeeminsä mukaan, jolloin sain Kelasta erotuksen. TuotaKAAN en olisi tajunnut ilman muiden yksinhuoltajien neuvoa ;) 

[/quote]

Milläs hän talon rakennutti, jos tuloja ei ole. Tokihan hän olisi osituksessa voinut kuitata elarit antamalla talon sinulle ja lapsille, mutta ilmeisesti ei, jos on kuitenkin elarit lastenvalvoja hänelle määrännyt.

Vierailija
113/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:44"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

Meillä 3 kuukauden loma :) Ei ole noin pienistä vielä töihin :)

-ap-

[/quote]

Mutta joskus ne sunkin mukset painaa töitä sitten oikein sellaiset niskat limassa ettet pysty kuvittelemaankaan (tai kituuttaa olemattomilla tuilla), koska äitiään ei kiinnostanut turvata lapsille parempaa tulevaisuutta

Vierailija
114/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:45"]

Kela ei tosiaan maksa mitään erotusta, jos elatusmaksut ovat muista kuin puutteellisesta elatuskyvystä johtuen määrätty kelan peruselareita pienemmiksi. Miten ap on sellaisen kanssa erehtynyt lisääntymään, ei voi kun ihmetellä. Talokin varmaan velkarahalla tehty ja maksamatta, koska muuten lastenvalvoja ei olisi tuollaista ratkaisua tehnyt.

[/quote]

Kyllä, taloon on otettu velkaa :) Ihan niin kuin valtaosa ihmisistä tietää. Mutta arvaas 2 kertaa, pystyykö 2 köyhää pummia nykypäivänä rakennuttamaan taloa? ;)

Vierailija
115/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:43"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

Aivan täysin :D 

-ap-

[/quote]

No hyvä, että jätit sen :) Varmaan helpottaa, kun et joudu enää häntä elättämään, kuten avioliitto olisi sinua velvoittanut.

Vierailija
116/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla summilla kyllä rikastumaan pääse tässä maassa. Enkä ymmärrä millaista elämää viettää ne, joiden mielestä tukia on liikaa.
Vertauksena minä+mies+lapsi. Lapsilisähän mekin saadaan, menee suoraan säästötilille, jonne kertyy lapselle iso potti.
Amiskoulutus molemmilla, netto tulot 5000e. Asuntolaina 1000 ja autolainat sun muut laskut 1200/kk. Rahaa jää käyttöön kivasti ja lähes tonni saadaan joka kk jemmaan. Säästöjä on monta kymmentä tonnia, myös lapsella on useita tuhansia.
Ja tähän on päädytty ihan tavallista työtä tekemällä, hieman pihistellen ja ilman tukia ja apuja sukulaisilta. Olemme siis suht taviksia.
Mun mielestä 2 tonnia yh.lle ei ole liikaa. Hänhän maksaa yksin kaiken ja on vastuussa kaikesta yksin.
Mulla ainakin romahtaisi elintaso totaalisesti jos tippuisin yh.na tuille. Nyt kuitenkin uusi auto alla, iso omistusasunto ja varaa harrastaa ja matkustaa.
En kadehdi.
Toivoo: hyvillä mielin veroja maksava

Vierailija
117/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:38"]

[/quote]

En viitsi vastata miksi teen osa-aikatöitä. Antaa näiden purkaa pahan olonsa vaikka sitten minuun :) (ja ei, ei ole mt-ongelmia)

-ap-

[/quote]

Niin, täällä tuntuu olevan vallalla haukkua provoja mieleltään sairaiksi, vaikka eihän provoamisessa ja trollauksessa mitään sairasta ole, varsinkaan jos aihe on näinkin kesy eikä mitään pedofiliaa ym. Ihan kivaa hupiahan tällainen "kiltti" trollaus on. Toki ap voi jotain turhautumaa tällä ketjulla purkaa tai tylsyyttäään lievittää, mutta hyvä, että omatoimisesti jeesaa itseään.

Vierailija
118/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:48"]

Milläs hän talon rakennutti, jos tuloja ei ole. Tokihan hän olisi osituksessa voinut kuitata elarit antamalla talon sinulle ja lapsille, mutta ilmeisesti ei, jos on kuitenkin elarit lastenvalvoja hänelle määrännyt.

[/quote]

Niin, ilmaiseksihan hän töissä käy :)

-ap-

Vierailija
119/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:34"]

Ei ne liiton rahatkaan kauaa kestä

[/quote]

Ei, mutta ei vaikuta tuloihin. Teen sitten osa-aikatöitä, tienaan 300 euroa bruttona niin ettei vaikuta päivärahaan ja kerrytän liiton päiviä. Kyllä, minulla on työpaikka. 

Ja mikä tässä on provoa? Vuokra on melkein 800 euroa. Muksut mulla kirjoilla joten asumistukea tulee 550 euroa. Plus muut yksinhuoltajan tuet. Pointtina se, että mulla ei ole ikinä ollut tällaiset tulot avioliitossa. Olen yllättynyt miten hyvin tuilla pärjää. 
[/quote]

Kerrytät 300e kk-tuloilla liiton päiviä? :D no ei se liiton raha sit oo kovin kaksinen..

Vierailija
120/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:45"]

[/quote]

Kyllä, taloon on otettu velkaa :) Ihan niin kuin valtaosa ihmisistä tietää. Mutta arvaas 2 kertaa, pystyykö 2 köyhää pummia nykypäivänä rakennuttamaan taloa? ;)

[/quote]

Ei pysty, ja siksi aloitus onkin ilmiselvä provo. Koska kaikesta päätellen mies ainakin on köyhä pummi, jos elareiden erotus tulee kelalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi