Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yllättynyt miten hyvät tulot yksinhuoltajana

Vierailija
30.06.2015 |

Lapset mulla vaan joka toinen viikko. Vuokra on kallis, mutta en ota edes mieheltä elareita ja tulot on yli 2000 euroa! :D Mulla ei ole ikinä ollut näin hyvät tulot. Liiton raha + loput pelkkiä tukia. 

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymiöiltä häviää teho, kun niitä käyttää ihan liian paljon. Antaa kirjoittajastaan vajaan vaikutelman. Ei mulla muuta.

Vierailija
162/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:53"]

Äryttäviä tälläiset ketjut. Ensin aloitus provo. Sitten joku osoittaa jonkun virheen niin se äkkiä selitetään. Ja ketju jatkuu samaa rataa kunnes jäljellä on kaksi jankkaajaa. Toinen selittää ja selittää ja toinen yrittää osoittaa virheet.

[/quote]

Jäin jumiin, mutta nyt lähden palstalta.

t. se toinen jankkaaja, ei ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:58"]

Hymiöiltä häviää teho, kun niitä käyttää ihan liian paljon. Antaa kirjoittajastaan vajaan vaikutelman. Ei mulla muuta.

[/quote]

No, kaikki ei niin kauhean paljon välitä, siitä, millaisen vaikutelman joku heistä saa. Haittaakse?

Vierailija
164/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vielä vinkki vitonen kun jaksatte jankata. Käykääpä laskemassa elareiden määriä vaikka laskurilla. Huomioikaa nettopalkka, koska Suomen verotus, työmatkakulut, asumismenot ja etenkin se että lapset on etällä 15 päivää kuussa. Huomaatte kyllä, että ihan melkein keskituloisellakin tulee alentunut maksukyky ja siihen vaikuttaa nuo lähipäivät suuresti ;)

161, mitäs luulet, kumpi meistä tietää paremmin mitä talosta jää käteen jos jää? Niinpä ;) 

-ap- 

Vierailija
165/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:55"]

Onko talo teidän yhteinen. Sinullahan menee asumistuki, jos saat talon myynnistä jotain, hui kauheaa :D

[/quote]

Eipä mene :) Ne on aika isoja summia, jotka vaikuttaa. 

Onhan se hassua, että kun itse elää tätä omaa elämää niin huudellaan provoksi. En sitten tiedä että onko liian hyvää vai huonoa ollakseen totta :D

-ap-

[/quote]

Joillekin tosiaan muutama kymppi on siis iso summa. Kyllä sitä taustaa vastaan ymmärtää, että 2000 euroa/kk on summa, josta ap kuvittelee kaikkien muuttuvan kataudesta vihreäksi. Kaikkea sitä oppii tältäkin palstalta.

Vierailija
166/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:04"]

Ihan vielä vinkki vitonen kun jaksatte jankata. Käykääpä laskemassa elareiden määriä vaikka laskurilla. Huomioikaa nettopalkka, koska Suomen verotus, työmatkakulut, asumismenot ja etenkin se että lapset on etällä 15 päivää kuussa. Huomaatte kyllä, että ihan melkein keskituloisellakin tulee alentunut maksukyky ja siihen vaikuttaa nuo lähipäivät suuresti ;)

161, mitäs luulet, kumpi meistä tietää paremmin mitä talosta jää käteen jos jää? Niinpä ;) 

-ap- 

[/quote]

Varmasti sinä tiedät paremmin. Muut me päättelemme siitä, mitä kerrot. Ja päätelmä on, että miehesi on pimeissä töissä tai tuloton. Mutta se, mikä on totuus taloista jatuloista on tietysti ihan toinen juttu se. Ja sen tietää vain ap.

Vierailija
167/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä luonapitovähennys on muistaakseni 116 euroa yhteensä ;)

-ap-

Vierailija
168/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:02"]

[/quote]

No, kaikki ei niin kauhean paljon välitä, siitä, millaisen vaikutelman joku heistä saa. Haittaakse?

[/quote]

Ai? Että sulle on ok että vaikutat ihan idiootilta?  Ja lisäksi joku Putous-hokema...? Eipähän tuolla tietysti kovin fiksua mielikuvaa saakaan aikaiseksi.

t. Ohis, joka jo aiemmin meinasi kysyä noista hymiöistä, mutta ei jaksanut.

Vierailija
169/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:05"]

Onko talo teidän yhteinen. Sinullahan menee asumistuki, jos saat talon myynnistä jotain, hui kauheaa :D

[/quote]

Onhan se hassua, että kun itse elää tätä omaa elämää niin huudellaan provoksi. En sitten tiedä että onko liian hyvää vai huonoa ollakseen totta :D

-ap-

[/quote]

Joillekin tosiaan muutama kymppi on siis iso summa. Kyllä sitä taustaa vastaan ymmärtää, että 2000 euroa/kk on summa, josta ap kuvittelee kaikkien muuttuvan kataudesta vihreäksi. Kaikkea sitä oppii tältäkin palstalta.

[/quote]

Tuota...miksi sinä kuvittelet että muut olisi kateellisia? En mä ole ainakaan yhdellekään yyhoolle kateellinen. Enkä kyllä muillekaan :) Mun pointti oli se, että kun on tottunut elämään suht pienillä palkoilla niin ihan yhtä hyvin pärjää näköjään tuillakin. 

Vierailija
170/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:04"]

-ap- 

[/quote]

Varmasti sinä tiedät paremmin. Muut me päättelemme siitä, mitä kerrot. Ja päätelmä on, että miehesi on pimeissä töissä tai tuloton. Mutta se, mikä on totuus taloista jatuloista on tietysti ihan toinen juttu se. Ja sen tietää vain ap.

[/quote]

Aivan. Te päättelette. Vaikka voisitte jankkauksen sijaan käydä ihan itse laskemassa noilla laskureilla tuloksia ;)

-ap-

Vierailija
171/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:18"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

Tuota...miksi sinä kuvittelet että muut olisi kateellisia? En mä ole ainakaan yhdellekään yyhoolle kateellinen. Enkä kyllä muillekaan :) Mun pointti oli se, että kun on tottunut elämään suht pienillä palkoilla niin ihan yhtä hyvin pärjää näköjään tuillakin. 

[/quote]

Anteeksi. Siis miksi kuvittelette, että minä kuvittelen muiden olevan kateellisia. 

Mies tienaa nettona 1800. Siitä vaan laskurilla leikkimään :)

-ap-

Vierailija
172/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

Jännästi käännetty :) Asumistukeen saa olla omaisuutta melko kivasti ennen kuin vaikuttaa. 

Vierailija
173/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:18"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Anteeksi. Siis miksi kuvittelette, että minä kuvittelen muiden olevan kateellisia. 

Mies tienaa nettona 1800. Siitä vaan laskurilla leikkimään :)

-ap-

[/quote]

No niin vissiin :D Bruttopalkan täytyy olla siis reippaasti yli 2000, ja sellaisilla tuloilla ei kyllä elareita kevennellä.

Vierailija
174/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:50"]

No niin vissiin :D Bruttopalkan täytyy olla siis reippaasti yli 2000, ja sellaisilla tuloilla ei kyllä elareita kevennellä.

[/quote]

Ei lastenvalvojaa kiinnosta bruttotulot. Joko kävit laskurilla kokeilemassa? Kannattaa, saatat yllättyä ;) 

-ap-

Vierailija
175/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:50"]

[/quote]

Ei lastenvalvojaa kiinnosta bruttotulot. Joko kävit laskurilla kokeilemassa? Kannattaa, saatat yllättyä ;) 

-ap-

[/quote]

No ei varmasti kiinnostakaan ja miksi pitäisikään koska lastenvalvojat ei elatusapua määrittele. Ja Kelaa bruttotulot kyllä kiinnostavat siinä vaiheessa kun rupeavat laskemaan helpotuksia ja erotuksia ja maksamaan osaa elareista.

Vierailija
176/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäkin yh pärjää yksin paremmin kun miehen kanssa

Vierailija
177/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:39"]

No ei varmasti kiinnostakaan ja miksi pitäisikään koska lastenvalvojat ei elatusapua määrittele. Ja Kelaa bruttotulot kyllä kiinnostavat siinä vaiheessa kun rupeavat laskemaan helpotuksia ja erotuksia ja maksamaan osaa elareista.

[/quote]

Kyllä meillä nimenomaan lastenvalvoja sen päätöksen sosiaalitoimistossa teki. Ja se päätös laitettiin Kelaan ja sen mukaan Kela maksaa erotuksen. 

-ap-

Vierailija
178/185 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:19"]

[/quote]

Kyllä meillä nimenomaan lastenvalvoja sen päätöksen sosiaalitoimistossa teki. Ja se päätös laitettiin Kelaan ja sen mukaan Kela maksaa erotuksen. 

-ap-

[/quote]

Kyllä sinä jaksat :D Porvoossa varmastikin on juuri noin.

Vierailija
179/185 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:19"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

Kela kuitenkin tutkii miehen maksukyvyn, eikä lastenvalvoja. Ja on siis todennut maksukyvyttömäksi jos maksaa erotuksen.

Vierailija
180/185 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:02"]

[/quote]

[/quote]

Ai? Että sulle on ok että vaikutat ihan idiootilta?  Ja lisäksi joku Putous-hokema...? Eipähän tuolla tietysti kovin fiksua mielikuvaa saakaan aikaiseksi.

t. Ohis, joka jo aiemmin meinasi kysyä noista hymiöistä, mutta ei jaksanut.

[/quote]

Ei hirveesti kyllä huoleta, että miltä vaikutan anonyyminä kirjoittajana vauva-av:lla. Ei ole minulle mikään pätemispaikka tosiaankaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan